Gå til innhold

Råd i forbindelse med frieri


Gjest Påfriern

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Er jo ikke så enkelt for menn å vite allt dette da! :jolie:...vi vil som regel bare fri og gjøre henne lykkelig.

For svært mange kvinner er dette grav alvorlig og det kan fort bli ødelagt av en bitteliten detalj som ikke er som hun hadde forestillet seg. Og tror dere damer vi menn ønsker oss en sur/lei seg kvinne, når hele vår intensjon er å spørre henne om hun vil dele livet sitt med oss? Forsøk å se dette litt fra hans perspektiv også. Skjønner deg godt TS, at du lurer litt....det er ikke enkelt å vite hvordan damene reagerer på hvordan dette blir gjort. Noen damer vil IKKE vite hva som skal skje og hva slags ring de får, men samtidig har de ALLT planlagt til minste detalj i hodet, over mange år, og blir sykt skuffet om man har kjøpt en ring som ikke var helt som forventet........det er ikke enkelt. For meg høres det fornuftig ut å kunne rådføre seg med besteveninnene hennes, og at man har pratet om frieri når man har blitt godt kjent. Men at overaskelsen bør være NÅR frieriet skjer og ikke OM det vil skje.....Man bør jo vite før man frir om frøkna i det hele tatt ønsker dette i utgangspunktet :fnise:

 

Jeg mener damene bør tåle at mannfolka snakker med dem rett ut, om hvordan de tenker om det og hva de ser for seg, slik at dette ikke blir ett nervehelvete for han. Mannen engasjerer seg jo for deres felles lykke, så om det ikke skulle bli nøyaktig slik hun trodde, bør hun jo kunne klare å vise litt glede og taknemlighet over at han ønsker å glede henne med frieri da.....Vi menn MÅ kunne kreve å få vite hva hun ønsker seg så vi slipper å famle rundt i blinde og kjøpe gal ring til flere tusenlapper. DET håper jeg alle kvinner skjønner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer ekstremt fra dame til dame... Jeg personlig ville hatt muligheten til at det bare var oss to etterpå, og at det selvfølgelig ikke var publikum slik at jeg evt kunne si nei uten flere pinligheter. Jeg hadde heller ikke likt at du snakket med venninnen før meg. Og jeg hadde foretrukket at begge hadde ringer siden begge var forlovet. 

Ellers høres det veldig fint ut. 

Anonymkode: 2c636...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er håpløst at alt skal stemme med det praktiske. Elsker man hverandre syntes jeg ikke det er noe i veien med å forlove seg.

Kjæresten min snakket litt om det før han gjorde det. Jeg tenkte ikke noe over det siden det var veldig tidlig i forholdet. Han spurte om giftemål var noe jeg ønsket i fremtiden, om jeg ville ha barn og andre ting som man er to om senere i livet. Han ga meg inntrykk for at det ikke skulle skje med det første. Jeg føler meg dum nå som ikke skjønte det :fnise: Så ja, jeg ble jo veldig overrasket! Han hadde ring til meg men ikke seg selv, så den dro vi sammen å kjøpte. 

Han fridde på fjellet da vi hadde en helg alene (uten mobildekning), noe som var veldig fint. Det var deilig å kunne la det synke inn på tomannshånd. Men folk er forskjellige, og hvis du tror dama di vil like det, så er det jo bare å kjøre på! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt slitsomt med alle reglene som ramses opp her jeg ... Jeg tenker at så lenge dere to er på bølgelengde med tanke på hvor stabilt forholdet er, og at dere begge ser for dere en fremtid sammen (og er over 20 år og har vært sammen litt lenger enn i noen måneder), så kan du jo bare fri. Forlovelsestiden er fin til å diskutere tanker og ønsker for fremtiden, både økonomiske og praktiske, men etter mitt syn er det helt unødvendig å ha vært sammen i 8 år +, være over 30 og ha skrevet ektepakten ferdig før man forlover seg altså.

For min del er det heller ikke viktig hvordan han gjør det, så lenge det er noe som passer til meg. Han vet godt at jeg ville dødd av et offentlig frieri, så det ville han aldri funnet på. Jeg hadde aldri blitt sur eller fornærmet om han ikke hadde ring til seg selv, evt. hadde ring til seg selv, om ringen kostet mindre enn jeg tenkte på forhånd, om han hadde involvert bestevenninnen min for å få hjelp til å finne en perfekt ring eller lignende - jeg tenker at dersom jeg ønsker at HAN skal fri skal han få frihet til å velge den måten som er riktig for han, og som han mener er riktig for oss. Og så lenge det er ekte og ærlig og gjennomtenkt (OG VI ER ALENE!! :fnise: ), så spiller ikke resten noen rolle.

Lykke til TS!

Anonymkode: b445a...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, så skjedde det, jeg fant en perfekt ring og kjøpte den ;) Og har igjen et par lapper til en egen også, men litt usikker på hva jeg skal ha først. 

Få se få se få se få se!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere ned og snakk grundig om det. Gjør dere det av øknomiske årsaker, så snakk sammen om dere kan løse dette uten å måtte gifte dere. Snakk veldig grundig gjennom hvordan dere ordner alt (særlig m.t.p. eventuelle barn!) når dere skilles. 

Anonymkode: ec666...4ed

Virkelig? Skal de snakke sammen før frieriet hvordan de evt skal gjøre det dersom de skilles? Og "når dere skilles"????? 

Man gifter seg ikke bare av økonomiske årsaker. Noen gjør gjerne det, men jeg vil tro de fleste gifter seg fordi de elsker hverandre, ser en fremtid sammen og vil leve resten av livet sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...