Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor skal du tilgi når han ikke var villig til å være ærlighet om det helt fra start?

Anonymkode: 7546d...03f

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper han unna nå etter å først ha vært utro, for så å blånekte når du vet det helt sikkert så er det ingenting i veien for at han gjør det igjen. 
Og han har en historikk med å gå over grenser med ekser og andre han har hatt en flørt med. 

Det oser lang vei hvilken type dette her er. Så klart kan ikke slikt tilgis. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, bare dump han. Man kan gjøre mye dumt i fylla, men hvis han er i stand til å plukke opp en jente på byen, så er han i stand til å huske at han har kjæreste. I og med at han har chattet på nettet med sine gamle flammer, og løyet om det, så virker det ikke som han er noe satse på dessverre. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så dere anbefaler å bare pakke sakene mine og gå?
Uff, dette går så utover selvbildet mitt også... føler meg lite attraktiv og som en person som er lite verdt..!
Jeg har en god jobb og pleier egentlig å få god oppmerksomhet fra gutter opp gjennom tiden. Lurer på om det er meg det er noe galt med... eller om det er slik at noen bare har det i seg å være utro... Hvorfor gjør han sånt?

Har ikke klart å dumpe han foreløpig. Så i uka som har gått har jeg bare klaget og grått til han... Han sier at jeg må slutte med dette, sånn at vi kan gå videre - men herregud, er kun 1 uke siden livet mitt falt i grus... Sånn føles det!

Kan man være utro mot en man elsker? Han sier jo han elsker meg over alt, noe som blir veldig forvirrende for meg... Det er forresten 1 år siden han ble tatt for oppsøkingen av ekser (ikke sex så vidt jeg vet) også da lovte han bot og bedring...

Men kjære deg da. :klemmer: Du er verdt uendelig mye og du er nok heelt sikkert en utrolig flott dame på alle måter :) Det er ikke deg det er noe galt med, men mannen du er sammen med. Det er bedre at du finner en mann som virkelig elsker deg og som aldri kunne såret deg på den måten denne mannen har gjort. Jeg tror ikke man kan være utro mot noen man elsker, for når man er utro tenker man ikke på hvor mye man sårer den man er utro mot. 

Finn deg en mann som behandler deg sånn som du fortjener, for denne mannen fortjener ikke deg synes jeg. 

Anonymkode: 6222f...e19

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dere anbefaler å bare pakke sakene mine og gå?
Uff, dette går så utover selvbildet mitt også... føler meg lite attraktiv og som en person som er lite verdt..!
Jeg har en god jobb og pleier egentlig å få god oppmerksomhet fra gutter opp gjennom tiden. Lurer på om det er meg det er noe galt med... eller om det er slik at noen bare har det i seg å være utro... Hvorfor gjør han sånt?

Har ikke klart å dumpe han foreløpig. Så i uka som har gått har jeg bare klaget og grått til han... Han sier at jeg må slutte med dette, sånn at vi kan gå videre - men herregud, er kun 1 uke siden livet mitt falt i grus... Sånn føles det!

Kan man være utro mot en man elsker? Han sier jo han elsker meg over alt, noe som blir veldig forvirrende for meg... Det er forresten 1 år siden han ble tatt for oppsøkingen av ekser (ikke sex så vidt jeg vet) også da lovte han bot og bedring...

Hvis han ødelegger selvbildet ditt med å behandle deg dårlig så er han ikke bra for deg. Du fortjener bedre! 

Og ja, enkelte er bare slik. Jeg er så "heldig" å kjenne hele 4 stykker som er slik. 1 eks, 1 eks av min bror, min bror, og ekskona hans. Noen er bare sånn ja. 

Og nei, hvis man har et normalt følelsesliv og man virkelig elsker noen tror jeg absolutt ikke at man kan være utro. Man gjør ikke slikt mot noen man elsker! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tilgi han. Han var utro, nektet for det, og "angret" ikke før han visste at det var umulig å lyve om lenger.

Høres ikke ut som dette sliter på samvittigheten hans, han kommer garantert til å gjøre det igjen!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tilgi han. Han var utro, nektet for det, og "angret" ikke før han visste at det var umulig å lyve om lenger.

Høres ikke ut som dette sliter på samvittigheten hans, han kommer garantert til å gjøre det igjen!

...Og i tillegg ber deg ikke prate/gråte om det , for å komme dere videre... 

NEI, denne mannen er ikke noe å samle på. Håper du innser det samme! :hug:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Jeg skal prøve så godt jeg kan å ikke kritisere deg for å ønske å tilgi hans utroskap. Hva du velger å gjøre er opp til deg. 

Denne mannen kan umulig elske deg. Utro mennesker elsker kun seg selv. Tilgir du han denne gangen, kommer han til å utnytte det ved å være mye flinkere til å skjule sine spor ved en senere anledning. Dvs at du kommer til å leve med en løgner, og ha et forhold basert på løgn (hans) og fornektelse (deg). Spør du meg er det bortkastet tid for deg fordi det er du som blir såret og utnyttet. 

Synes ikke du at du fortjener bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vettu hva! Han hadde sex med ei på byen og i tillegg sender han henne ei mld og sier "takk for i går!". Hvem gjør det?! Da angrer han ikke spesielt mye altså... Selvfølgelig har han ikke lyst å forlate det trygge samboerlivet, han har vel heller ikke lyst å bli singel og starte på nytt. Han har det jo tipp topp..

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å forlate ham. Skjønner det er forferdelig. Men det å tilgi noe sånt er kjempe tøft. Man må på et tidspunkt tilgi og gi videre, uten å bringe opp temaet i lang tid etterpå. Det tror jeg kan bli vanskelig. Hvordan kommer du til å reagerer når han drar på byen og plutselig ikke svarer deg eller noe?

Dere burde isåfall flytte fra hverandre en periode. Virker ikke som gan tok dette så hardt. Så tror han trenger en wake up call.

Anonymkode: 55c4b...8cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen! Det betyr mye for meg! Jeg må bare legge til at ellers, så er han alt jeg har drømt om... Kjekk og sjarmerende, sosial, men liker samtidig hjemmekvelder med meg... Som jeg kommer til å savne filmkveldene våre! Jeg er i 30-årene og det frister lite å starte på nytt...! Drømmer om barn og familie... Dette er vel neppe noe jeg kan få med han her, da. Han er en flott fyr som alle vennene mine liker kjempegodt - bortsett fra dette her, da.. :(

Ja - hva tenker dere om det? Jeg har pratet og grått veeeldig mye altså (hver dag) så han føler seg mast på. Men hallo, det må han vel tåle etter et sånt svik?
Dere skulle ha sett alle meldingene han har sendt med  "hvor mye han elsker meg, trenger det, kan ikke leve uten deg". Helt sprøtt! Han trodde vel at jeg aldri i livet ville funnet ut av uroskapen, siden han kom hjem "ikke sååå sent" og det var helt tilfeldig at jeg fikk vite det (måtte litt "detektivarbeid" til der)... Er også redd for at det samme kan ha skjedd før... En gang kom han hjem klokka 8 på morgenen, men sa det var nachspiel med kompiser...

Helt ærlig.. Jeg hadde pakket I DAG. Dratt til foreldre, venner og ikke pratet med han overhode.  Først DA vil du se om han bare gir opp, eller om han faktisk er villig til å kjempe for å få deg tilbake. Det er nå HANS jobb å overbevise deg, ikke din jobb å glemme og tilgi.. Han må vise seg verdig tilgivelsen!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, helt klart... Jeg skulle egentlig stikke av da jeg fant det ut i forrige uke, men jeg klarte det ikke... ANGRER på at jeg ikke dro da med en gang!!

Elsker han sånn, så det var vondt å se han pakke sakene sine... Han synes sikkert det er rart at jeg kaster han ut nå siden jeg tilga i 1 uke, men det får være hans problem...

Tror nesten det er han som må dra, og jeg sitte i leiligheten... Foreldrene mine bor langt unna og vet ikke om jeg vil belaste venner med grininga mi... Men jeg kan dra til venner for 1-2 dager, tror dere det hjelper?

Han er litt frekk også synes jeg - selv etter dette! Han sa han skulle tilbringe fredagen hjemme. "Hvis stemningen i heimen blir bra da! Du har jo bare vært sur de siste dagene" sa han til meg. Hvordan forventer han egentlig at jeg skal være - blid 1 uke etter hans utroskap?

Takk for flotte svar, dere alle - det hjelper å skrive, for en som sitter her og er så deppa som jeg kan få blitt. Utroskap - det ultimate sviket.... å bli sviktet av din aller nærmeste. En fyr jeg elsker. Iblant virker det som han elsker meg også, så jeg blir totalforvirret. Han kysser, klemmer og holder rundt meg, og ser på meg mye. Hva driver han med.....

Han prøver alt han kan å få deg til å bli - slik at han kan fortsette å bruke deg som dørmatte.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brukt en kalori på å tenke på HANS følelser oppi dette her.. Du gjør det DU føler for, i denne settingen er det faktisk din RETT til å ut-agere, og det bør han tåle (langt frem i tid). 

Jeg syntes du bør snakke med noen, venner eller familie. Kanskje det er godt for deg å komme bort litt også..? De kan være en fabelaktig støtte for deg i denne tiden. Kanskje "banke" litt vett inn.. :fnise:..

Om han VIL ha deg, så leter han etter muligheter og løsninger for å beholde deg. Han jobber knallhardt for din tilgivelse,  godtar humørsvingninger , ønsker å snakke om det og er villig til å jobbe med forholdet (parterapi etc)  

Mindre enn dette skal du ikke akseptere!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Ja, helt klart... Jeg skulle egentlig stikke av da jeg fant det ut i forrige uke, men jeg klarte det ikke... Elsker han sånn, så det var vondt å se han pakke sakene sine... Han synes sikkert det er rart at jeg kaster han ut nå siden jeg tilga i 1 uke, men det får være hans problem...
Tror nesten det er han som må dra, og jeg sitte i leiligheten... Foreldrene mine bor langt unna og vet ikke om jeg vil belaste venner med grininga mi... Men jeg kan dra til venner for 1-2 dager, tror dere det hjelper?

Han er litt frekk også synes jeg - selv etter dette! Han sa han skulle tilbringe fredagen hjemme. "Hvis stemningen u heimen blir bra da! Du har jo bare vært sur de siste dagene" sa han til meg. Hvordan forventer han egentlig at jeg skal være - blid 1 uke etter hans utroskap?

Takk for flotte svar, dere alle - det hjelper å skrive, for en som sitter her og er så deppa som jeg kan få blitt. Utroskap - det ultimate sviket.... å bli sviktet av din aller nærmeste. En fyr jeg elsker. Iblant virker det som han elsker meg også, så jeg blir totalforvirret. Han kysser, klemmer og holder rundt meg, og ser på meg mye. Hva driver han med.....

Litt frekk? Han har ikke respekt for deg og behandler deg som en dørmatte. Han bør prise seg selv heldig for å være med deg og ikke med meg. Jeg ville ha skjelt han ut og bedt han om å dra til helvete. 

Han prøver å redde seg selv. Ikke la deg lure av smiskingen hans!! Typisk oppførsel fra en notorisk utro jævel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart... Jeg skulle egentlig stikke av da jeg fant det ut i forrige uke, men jeg klarte det ikke... ANGRER på at jeg ikke dro da med en gang!!

Elsker han sånn, så det var vondt å se han pakke sakene sine... Han synes sikkert det er rart at jeg kaster han ut nå siden jeg tilga i 1 uke, men det får være hans problem...

Tror nesten det er han som må dra, og jeg sitte i leiligheten... Foreldrene mine bor langt unna og vet ikke om jeg vil belaste venner med grininga mi... Men jeg kan dra til venner for 1-2 dager, tror dere det hjelper?

Han er litt frekk også synes jeg - selv etter dette! Han sa han skulle tilbringe fredagen hjemme. "Hvis stemningen i heimen blir bra da! Du har jo bare vært sur de siste dagene" sa han til meg. Hvordan forventer han egentlig at jeg skal være - blid 1 uke etter hans utroskap?

Takk for flotte svar, dere alle - det hjelper å skrive, for en som sitter her og er så deppa som jeg kan få blitt. Utroskap - det ultimate sviket.... å bli sviktet av din aller nærmeste. En fyr jeg elsker. Iblant virker det som han elsker meg også, så jeg blir totalforvirret. Han kysser, klemmer og holder rundt meg, og ser på meg mye. Hva driver han med.....

Hva tenker du selv at han driver med?

Han elsker seg selv mer enn han noen gang kommer til å elske deg. Mannen er en umoden egoist.  Han prøver å manipulere deg. Bare du kan sette en stopper for dette. Hva blir det til Ts? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...