Gå til innhold

Hvorfor tenner dere høyreekstreme på asylmottak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det begynt å brenne på asylmottak i Norge også. Her på KG er det mange høyreekstreme, og jeg bare lurer på, kan dere forklare hva det er som gjør at noen av dere velger å gå til det skrittet å tenne på bygninger?

Anonymkode: b514b...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du vil få noe gode svar. De som tenner på henger neppe her, og flertallet av de som ønsker utlendingene ut av landet er nok like lovlydige som deg selv. Hvis jeg skulle gjette ville jeg imidlertid tro at de føler en såpass sterk maktesløshet i forhold til situasjonen at de går drastisk til verks for å gjenvinne en følelse av kontroll. Kan fint se for meg at en slik handling kan medføre en ganske sterk maktsrus.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette mottaket som brant var det vanlig med falske brannalarmer 3-4 ganger daglig. Det er ingen som vet noe enda om hvordan brannen oppstod. Det kan like gjerne ha vært noen som røyket innendørs (norske netter er uvandt kalde for de fleste av flyktningene, og i mange land er det vanlig å røyke inne), som det kunne vært en nynazist. 

Anonymkode: 4596c...2a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan like gjerne ha vært noen som røyket innendørs (norske netter er uvandt kalde for de fleste av flyktningene, og i mange land er det vanlig å røyke inne), som det kunne vært en nynazist. 

 

Jeg tenkte på det samme da jeg hørte om dette på nyhetene. Etterforskningen så langt har ikke funnet noe som antyder at bygningen var påtent. Vitner sier det kom røyk fra biljardrommet, som igjen ligger i etasjen over et gammelt kjøkken (som ble brukt som lager). Politiet mener (ifølge Aftenposten) at brannen kan ha startet i nærheten av det gamle kjøkkenet. Kjøkkenet var låst, men biljardrommet var åpent. Så det er ikke utenkelig at noen røykte inne (kanskje i eller i nærheten av biljardrommet), og at sigarettsneiper kan ha startet brannen. Etterforskningen vil vise hva som har skjedd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke utelukke at det er en pyroman som er partipolitisk nøytral.

Eller faktisk en beboer. Maktesløshet og PTSD kan helt fint utløse (selv)destruktiv oppførsel. Har ingen problem med å tro på at det i de fleste tilfeller er snakk om desperate innvandringsmotstandere, men sikker kan man jo ikke være med mindre man tar dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det begynt å brenne på asylmottak i Norge også. Her på KG er det mange høyreekstreme, og jeg bare lurer på, kan dere forklare hva det er som gjør at noen av dere velger å gå til det skrittet å tenne på bygninger?

Anonymkode: b514b...8af

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller stilt spørsmålet - hvorfor brenner asylsøkere mottakene?

Svaret er følgende:

- de kan ingenting om brannsikkerhet

- de gjør det med vilje for å oppnå et eller annet

- de kan ikke bedre

Det finnes mye informasjon om dette ute på nettet, bare google litt, så får du til og med statistikk fra brannvesenet.

Hvor er de høyreekstreme her? Så mange anonyme brukere skriver det, men jeg har ikke sett en eneste en. :sukk:

Anonymkode: 9c841...1f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det begynt å brenne på asylmottak i Norge også. Her på KG er det mange høyreekstreme, og jeg bare lurer på, kan dere forklare hva det er som gjør at noen av dere velger å gå til det skrittet å tenne på bygninger?

Anonymkode: b514b...8af

Her har du svaret ditt: http://www.nettavisen.no/nyheter/barn-og-unge-jenter-antastet-av-asylskere/3423157971.html

 

Anonymkode: 13fb8...731

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Så fordi barn og unge jenter blir antastet av asylsøkere så brenner de mottak, og dette er logisk fordi? Blir det mindre antasting av barn og unge jenter av det? Blir de som er innvandringskritiske tatt mer seriøst av å brenne mottak? Blir det mindre innvandring pga dette? Hvordan er det logisk å brenne mottak pga at barn og unge jenter har blitt antastet? 

Jeg synes det er idiotisk og merkelig at antipati og maktesløshet over innvandring, eller sinne mot asylsøkere får komme til uttrykk gjennom handlinger som først og fremst går ut over norske borgere. Ikke at jeg synes de burde gjøre noe som rammet asylsøkere, men det er merkelig å reagere mot noe, med å gå til angrep mot noe som rammer noen andre enn de dem reagerer mot. (Nå tenker jeg på branner av tomme asylmottak, selvsagt forstår jeg at brann på bebodde asylmottak rammer asylsøkere mer enn norske borgere.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange høyreekstreme her på KG? :klo:

Alle som ikke bejubler en ubegrenset strøm av fremmedkulturelle lykkejegere er høyreekstreme.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være Hero e.l. som bedriver forsikringssvindel. (Hero er et av selskapene som driver asylmottak her til lands. De tjener grovt med penger for tiden, og eierne er multimillionærer.) 

 

Anonymkode: 2e7d4...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange høyreekstreme her på KG? :klo:

Nei, det er det ikke... heldigvis. Det er bare noen som likestiller det være mot innvandringen som skjer nå med det å være høyreekstremist. 

Anonymkode: cac12...7f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg tipper det enten er venstreekstremister, asylsøkere eller mottaksbestyrere som setter fyr på mottakene. Sistnevnte kan gjøre det for å bedrive forsikringssvindel. Asylsøkerne kan gjøre det av vanvare eller i håp om å få bedre levekår. Og de venstreekstreme kan gjøre det for å få skape mer konflikt og steilere fronter i samfunnsdebatten. 

Høyreekstreme er de siste jeg ville mistenkt. 

 

Anonymkode: 2e7d4...be3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde like ved et asylmottak før, og det var små branntilløp stadig vekk. Nyankomne fyrte opp bål for å lage seg mat, menn røykte diverse lovlig og ulovlige ting, barna løp omkring uten tilsyn og hadde fått tak i fyrstikker. Det overrasker meg ikke at det brenner på asylmottak, og tankene går ikke først og fremst til "høyreekstreme".

Anonymkode: 781f7...c69

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Skandinaviske medier og politikere fremstiller svensker som brannstiftende rasister, uten bevis."

"Det kan kanskje komme som en overraskelse at uoppklarte branner i Sverige av politiet alltid rubriseres som «misstänkt mordbrand», også der menneskeliv aldri har vært i fare. Det kan også være vanskelig for en avisleser å få med seg at ingen høyreekstremiser er blitt anklaget eller dømt for disse brannene. I de få tilfeller der gjerningsmenn er blitt utpekt av politi og brannvesen har det vært snakk om asylsøkere selv."

http://www.dn.no/meninger/kommentarer/2015/11/16/2143/Medier/fyr-flammer-og-svensker

 

Anonymkode: 646f5...5ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det begynt å brenne på asylmottak i Norge også. Her på KG er det mange høyreekstreme, og jeg bare lurer på, kan dere forklare hva det er som gjør at noen av dere velger å gå til det skrittet å tenne på bygninger?

Anonymkode: b514b...8af

Man behøver vel ikke å være høyre-ekstremist for å tenne på asylmottak? Det kan for eksempel være lokal-befolkningen som føler seg fullstendig maktesløse, og må ty til drastiske midler for å faktisk bli hørt.

Dessuten er det vel ikke garantert at det er etniske nordmenn (eller svensker) som står bak slike asyl-branner? Det er vel ikke første gang at asylsøkerne og immigrantene selv står bak slike branner, for å si det slik....

Anonymkode: d669d...b2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det begynt å brenne på asylmottak i Norge også. Her på KG er det mange høyreekstreme, og jeg bare lurer på, kan dere forklare hva det er som gjør at noen av dere velger å gå til det skrittet å tenne på bygninger?

Anonymkode: b514b...8af

Nåhååååå så flink du er med dine hersketeknikker. Alle som er uenig med meg er høyreekstreme. Svært logisk. Jeg på den annen side ser på mine meningsmotstandere som uvitende fjotter. Nå som vi er ferdige med hersketeknikkene våre, så kan vi snakke politikk..

 

Artig innlegg. Hvem er høyreekstrem? De som ønsker at Norge forblir Norge eller de som aktivt støtter islamister verden over? Islamistene skjærer hode av alle de ikke liker og de tror på en 1400 år gammel religion. Rimelig konservative og ekstreme spør du meg. Du er kanskje klar over at NATO (med norsk myndigheter) støtter ISIL. Hvem kjøper oljen? Hvem truer Assad hele tiden? Hvem driver terrorangrep fra luften? USA. Russland samarbeider med syriske myndigheter. De har både folk på bakken og i luften. En god gammeldags krig. USA derimot vil utelukkende støtte den frie syriske mujahedin og terroriserer befolkningen fra luften. Hvem skyter ned russiske fly og droner? Tyrkia. Hvorfor gjør Tyrkia dette? Tyrkia misliker Assad, da  det tyrkiske AK-partiet er islamistisk. Det samme er opposisjonen i Syria. Norge er alliert med islamistene i Ankara. Vi er også alliert med USA; som igjen er alliert med den største terrorregimet, nemlig Saudi Arabia.

 

Du fokuserer på det lille bildet. Asylmottak brenner. De som satte dem i brann er høyreEKSTREME. Problemet ditt er bare at du ikke ser hvor ekstreme dine egne myndigheter egentlig er. De påtvinger oss masseinnvandring, da Brussel har pålagt dem det. De støtter terrorisme, da NATO pålegger dem det. Hvem er det egentlig som bestemmer nordmenns skjebne? Er det våre demokratisk valgte politikere eller er det krefter utenfra?

 

Jeg er mot innvandring og mot krigføring. Arbeiderpartiet/Høyre er for masseinnvandring og krigføring i muslimske land. Min politikk vil forebygge terror, da vi ikke har muslimske terrorister i landet vårt og muslimene har heller ingen grunn til å hate oss. PK sin politikk fører til terrorisme. Man kan ikke både være for masseinnvandring av muslimer og samtidig føre krig mot muslimske grupperinger.

 

Ja jeg er konservativ og nasjonalistisk. Det er jeg stolt av. Jeg respekterer ikke krefter utenfra, som vil ødelegge landet mitt. EU kan brenne. NATO er en nødvendighet i dag, men hvis norske myndigheter faktisk satset på et sterkt forsvar, så ville vi klart oss alene. Jeg har ikke satt fyr på noen asylmottak og kjenner ingen som har gjort det heller. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...