Gå til innhold

Hva er det kjipeste du opplever at bekjente gjør fordi du er singel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Raindrops

Hvis jeg og et par skal spleise på noe, er det noen som går ut ifra at vi deler det på to. For de har tydeligvis vokst sammen til én person. Er liksom ikke så nøye at kjæresten hennes spiser like mye som meg og henne til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med både deg og TS sitt andre punkt.

Mennesker i forhold tror tydeligvis at single mennesker
- Ikke spiser middag
- Ikke liker hytteturer
- Ikke drikker vin
- Ikke spiller brettspill
- Ikke går på teater eller kino

Til tross for at jeg gjorde det meste av dette med akkurat de samme folkene før. Menn er altså virkelig ikke flinke til å inkludere kompiser når de får dame, noe som er ganske irriterende nå når de fleste kompisene mine begynner å slå seg til ro. Jeg innbiller meg at damer (over tenåringsstadiet) ofte er ihvertfall hakket flinkere til dette. Som singel duger man tydeligvis bare til, grilling, vors og fyll og større samlinger som 30-årsdag, bryllup osv. Da blir jeg nesten overrasket når jeg får mat, ettersom de ellers synes å tro at det bare er mennesker i parforhold som spiser middag. :P

Jeg har faktisk venninner som stort sett er flinkere til å inkludere meg og andre single venner (både menn og kvinner) enn kompisene mine er, selv om jeg ikke egentlig er like nærme dem. Merkelige greier altså.

Jeg spiser middag ca en gang i uka med par. Det som jeg må "ofre" er at jeg alltid må reise til disse da disse folka gjerne har barn. Men til gjengjeld får jeg middag. Og godt selskap. Og jeg slipper oppvasken ;)

Men jeg er kanskje litt mer motsatt av dere. Fordi jeg reiser på hytteturer ol, og jeg inviterer sjeldent med meg par på slikt. Kan ta med venninne, men da må hennes gubbe være igjen hjemme med ungene. Men som regel reiser jeg jo bare vekk med mine single venner.

Anonymkode: 0a0ae...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg og et par skal spleise på noe, er det noen som går ut ifra at vi deler det på to. For de har tydeligvis vokst sammen til én person. Er liksom ikke så nøye at kjæresten hennes spiser like mye som meg og henne til sammen.

Enig. Dette er i grunnen ganske lite gjennomtenkt og jeg oppfatter det som en smule frekt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

 

Enig. Dette er i grunnen ganske lite gjennomtenkt og jeg oppfatter det som en smule frekt. 

Jeg oppfatter det som veldig frekt. Sier selvsagt fra, men det gjentar seg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du feil venner :P Så enkelt og så greit. Mine venner er sosiale og liker å oppleve ting og å være med på livet. Jeg lager ofte liv og elsker å oppleve nye ting. Så jeg er som sagt aldri alene, om jeg ikke selv ønsker å være alene.

Men jeg sitter aldri på ræva og venter på at folk skal invitere meg heller. Det er for passivt. Jeg oppsøker livet.

Anonymkode: 0a0ae...9ac

Det gjør jo de og, men da med par og barnefamilier, ikke single. Og jeg sitter ikke på ræva heller, inviterer jo dem, men ni av ti ganger har de ikke tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

når de heelte tiden spør om det er noe nytt på den fronten. Jeg forteller SELV hvis det er noe!!!

Anonymkode: d8b63...f99

Det er når de ikke spør du kan bekymre deg. For det betyr at de skjønner veldig godt hvorfor akkurat du er singel.

 

Hvis jeg og et par skal spleise på noe, er det noen som går ut ifra at vi deler det på to. For de har tydeligvis vokst sammen til én person. Er liksom ikke så nøye at kjæresten hennes spiser like mye som meg og henne til sammen.

:laugh:

Pleier de å mene det går greit med 5 personer i taxien og?

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kjipeste er at noen oppfatter deg som tidtrøyte og selskapsdame når deres egen mann er bortreist et par dager, men unnlater å be deg når de skal ha kjempestor hagefest.

Og en ting til; når enkelte bekjente tar kontakt en gang pr år kun for å spørre om du fremdeles er singel.

 

Endret av hjertesukka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de ikke kan gjøre NOE uten kjæresten. Har en venninne som alltid skal ha med samboeren. I tillegg sier hun alt til han, uansett om hun har fått beskjed om å holde kjeft.

De som er sukkersøte sammen absolitt hele tiden. De må susse, kile, kose med hverandre mens du sitter der som et mehe og ikke kommer inn i samtalen. I tillegg blir du avbrutt fordi typen har noe mer interssant å si. Og så må du repetere deg fordi typen må jo selvsagt få snakke når han vil.

Du blir ikke invitert med på noe fordi alt er forbeholdt par. Men når mannen er bortreist blir kjerringa sur fordi du har andre planer enn å være med henne hele helga.

Anonymkode: dbfc4...d5e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke opplevd det at man deler på 2 når jeg er singel. Men det som er litt irriterende er når venninner som har barn og ENDELIG har en dag/helg fri til å handle spise ute osv, så skal de gjøre jævla dyre ting. F.eks spise middag på et av de dyreste stedene i byen, handle kjempemasse klær osv. Har ikke noe problem med at de handler, men når de begynner å kommentere at jeg ikke handler når de bruker 10-15tusen på klær er litt pussig når jeg bruker 2-3tusen på klær & mat HVER JÆVLA UKE. 

Endret av lisebanan2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. At venner forventer at jeg skal støtte dem emosjonelt når det foregår noe, mens de ikke er interessert i å være der for meg mer enn nødvendig. 

2. De forventer tjenester som før, enda man faktisk ikke har rukket så mye som en kaffekopp ilag en gang de 9 siste månedene.

3. De slarver om en til fyren sin og venninnene som har kar.

4. Syting og klaging og deres problemer skal visst være viktigere for meg enn mine egne. 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- At de vil spleise meg med kompiser som virkelig ikke passer med meg i det heletatt

Anonymkode: 3a386...974

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Å få beskjed om at jeg ikke kan være med siden det kun er for par.

- Få sure miner siden jeg ikke inviterte hun/han som satt alene og uten kjæresten den dagen jeg inviterer andre på kino etc

- Folk som glemmer meg og aldri hører fra mer når de får kjæreste å som kommer krypende tilbake når det blir slutt, da er man plutselig bra nok igjen. 

- Når jeg inviterer til en guttekveld å de tar med damene sine uten å si ifra. 

- Få høre når skal du få deg dame? Hadde det vært kun opp til meg så hadde jeg ikke vært singel!

 

Endret av SillyFlamingo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd ofte at venner slutter å ta kontakt når de får seg kjæreste. De MÅ være med kjæresten sin hele tiden, men når kjæresten er bortreist eller har andre planer, da kan man finne på noe, og det er jo ikke akkurat ofte. Ellers har jeg opplevd å bli totalt ignorert også ringer de når det blir slutt fordi de trenger en skulder å gråte på.

En gang ble jeg så lei av å få nei hver gang av en veldig god venninne at jeg ba henne om å ta kontakt når hun ville finne på noe når hun fikk tid. Tok aldri kontakt, så vi har ikke kontakt den dag idag..utrolig kjipt, for jeg fikk vite i etterkant at hun trodde jeg var sur på henne, noe jeg ikke var. Men hun er fortsatt sammen med sin daværende kjæreste, så huk trengte ingen skulder å gråte på denne gang 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Kan ikke assosiere til noen av punktene dine, da jeg aldri har vært i bordmiddag eller lignende. Men det mest irriterende må være at de antar jeg flørter, eller oppfordrer meg til å flørte, når jeg bare har en hyggelig samtale med noen . Selvom jeg er singel på x antall året så er jeg faktisk mere interessert i å konversere med noen jeg aldri skal se igjen, enn å flørte med noen for jeg er rett og slett ikke sånn som tar første og beste, selvom vennnene mine er sånn.

Anonymkode: c0d5b...146

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som deler alt med kjæresten, for "vi har ingen hemmeligheter for hverandre". Godt mulig dere ikke har det, men jeg har ikke noe behov for å dele alle mine hemmeligheter med venninners kjærester. Den meldingen jeg sendte, mailen jeg skrev, historien jeg betrodde over en middag en dag? Det var for dine ører, ikke for hans...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som deler alt med kjæresten, for "vi har ingen hemmeligheter for hverandre". Godt mulig dere ikke har det, men jeg har ikke noe behov for å dele alle mine hemmeligheter med venninners kjærester. Den meldingen jeg sendte, mailen jeg skrev, historien jeg betrodde over en middag en dag? Det var for dine ører, ikke for hans...

Ja, det er viktig å ha i bakhodet at man kan ikke stole på venninna si lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At de tar det for gitt at jeg har lyst til å slutte å være singel.

Samme her

Anonymkode: f576a...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som deler alt med kjæresten, for "vi har ingen hemmeligheter for hverandre". Godt mulig dere ikke har det, men jeg har ikke noe behov for å dele alle mine hemmeligheter med venninners kjærester. Den meldingen jeg sendte, mailen jeg skrev, historien jeg betrodde over en middag en dag? Det var for dine ører, ikke for hans...

Jeg bryter automatisk vennskapet med par som gjør dette. 

Anonymkode: f576a...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Å få beskjed om at jeg ikke kan være med siden det kun er for par.

- Få sure miner siden jeg ikke inviterte hun/han som satt alene og uten kjæresten den dagen jeg inviterer andre på kino etc

- Folk som glemmer meg og aldri hører fra mer når de får kjæreste å som kommer krypende tilbake når det blir slutt, da er man plutselig bra nok igjen. 

- Når jeg inviterer til en guttekveld å de tar med damene sine uten å si ifra. 

- Få høre når skal du få deg dame? Hadde det vært kun opp til meg så hadde jeg ikke vært singel!

 

Hadde en episode med ei venninne pga det der under elgjakten i fjor. Jeg lot henne bli sittende alene hjemme på purr f, blir aldri invitert bortover dit jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til punkt nr 2: Det er da ikke deres feil eller ansvar at du blir sittende alene?Dette velger du jo selv. Er det sånn at de ikke inviterer deg så skjønner jeg at det er synd, men du klarer da vel å finne på noe selv?

Mine punkter:

-når de skal spleise deg.. (antageligvis fordi de synes synd på meg og mener jeg må finne meg noen)

-når de konstant spør om jeg ikke skal finne meg noen snart da.

-Når du merker at de synes synd på deg.

-når det er vanskeligere å møte dem pga de har sin familie å tenke på.

Dette synes jeg ikke kan regnes som kjipt siden det sier seg jo selv hvorfor det kan bli slik.

Anonymkode: f576a...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...