Gå til innhold

Franke Anns dagbok


Gjest Franke Ann

Anbefalte innlegg

Gjest Franke Ann

Her var det en gang i tiden et bilde av et fryktingydende anus, ment til å skremme bort mennesker jeg tenkte kanskje ikke ville passe inn i denne dagboken. Men i stedet har jeg bestemt meg for å bli mer inkluderende, og i den anledning til jeg bare ønske hver og en av dere hjertelig velkommen til Franke Anns dagbok.

 

Innlegg nr 1: Shitty Advice

Jeg har en innrømmelse. Noen ganger gir jeg med vilje dårlige råd på KG. Dette gjelder spesielt ting som har med "samliv og relasjoner" å gjøre. Jeg gjør det fordi det fryder mitt hjerte å tenke på at et eller annet sted der ute finnes det kanskje en kvinne som gir sin mann helvete over noe som jeg har sagt på KG. "Garrantert utro. Dette må du ikke finne deg i. Vet du hvordan du GPS-tracker mobilen hans?" Man kan ihvertfall alltids drømme.

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Franke Ann

Innlegg nr 2. Politikk og sånn:

Når jeg er i dårlig humør blir jeg mer "ideologisk" av meg. Folk og meninger deles inn tydelige båser og kategorier, og verden blir et sted av klare kontraster, snarere enn gråsoner. Men når jeg er i godt humør er jeg mer: gK4Bdb.gif

 

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Innlegg nr 3: En tiss dag

I dag har vært en svært lite ensom dag, ettersom jeg har hatt følge hele dagen - av en tisselukt jeg ikke aner hvor kommer ifra. Jeg dusja i morges og brukte deodorant, så det kommer ikke derfra. Jeg har gjort luktetesten opp til flere ganger, og har åpenbart ikke skvetta i boxeren heller. Lukter ikke tiss av dongeribuksa heller. Bukse og genser var reine i går. T-skjorte, sokker og boxer fra rett fra klesskapet i dag. Så hvor kommer da denne tisselukten fra? Finurlige greier. Jeg har lest at det havner noen dråper rundt om kring når man står og tisser, så kan det kanskje hende at en dråpe med tiss rett og slett har flydd inn i nesa mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Innlegg nr. 4: Frasen som revolusjonerte mitt sosiale liv.

Det vanligste når man treffer noen rundt om kring er nok å starte samtalen med et spørsmål. "Hei! Står til?", "Halloisen. Hvordan går det?", "Hoppla heisann, det var lenge siden sist! Hva driver du med for tiden da?" etc. etc. Men jeg plukket opp et helt genialt tips en gang, og jeg husker pokker ikke hvor jeg har det fra; om jeg leste det et sted, eller om det var noen som fortalte meg det. Uansett, om man skal være helt ærlig, tror jeg mange vil være enig i at det egentlig er litt stress med sånne spørsmål. For det første er det kjedelig å drive og gjenta seg selv hele tiden, og for det andre medfører det en forventning om at en selv skal spørre tilbake om ting en egentlig driter i, og så på toppen av alt måtte høre alt om det.

Men så dette geniale tipset da. Det vil jeg først av alt anbefale på det varmeste til alle med et snev at sosial angst. Det er så enkelt som å starte den sosiale interaksjonen med å slå fast at det er hyggelig å se den personen. "Hei! Så hyggelig å se deg." Det er alt du trenger å si. Ingen spørsmål, bare slå fast at det her gode greier, og la den andre respondere. I så og si alle tilfeller vil du få en usedvanlig vennligsinnet respons, og den personen vil fatte en interesse for deg fordi du allerede har fått ham/henne til å føle seg vel på en sosialt akseptert, ikke-creepy måte.

Note to self.

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...