Gå til innhold

Dere som jobber mye OG studerer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er student på siste året bachelorgrad. Går på Bi og fullfører en økonomigrad som ble startet i utlandet. Av ulike årsaker fant jeg meg ikke til rette der jeg studerte, slet mye, tok pause for å jobbe osv. Har til tider lurt på om økonomi er det rette for meg men etter litt tenking (og mye press fra foreldre...) skal jeg fullføre graden nå. Byrden er ganske stor akkurat nå, jeg må jo bli ferdig til sommeren. 

Jeg kvalifiserer ikke for studielån og har i tillegg litt uheldig gjeld jeg betaler ned. Som gjør ting veldig trangt. Jeg fikk en deltidsjobb jeg var heldig med - timelønnen er ganske lav men den er fleksibel og jeg kan komme når jeg kan, og rundt studiene. I tillegg har jeg meldt meg som lærervikar og tar vakter nå og da. 

Problemet akkurat nå er at jeg merker en skikkelig skvis nå opp mot eksamensperioden. Jeg trenger penger og jeg må lese. I tillegg presser moren min på at jeg skal "komme inn i studiemiljøet" på skolen. Det er ikke bare bare. For det første tok det lang tid før jeg slapp inn på graden - behandlingstiden gikk over fadderuken som jeg ikke fikk deltatt på. I tillegg går jeg jo tredjeåret med folk som har gått sammen i to år allerede, i motsetning til meg. Forelesningene er store og upersonlige og jeg har så vidt bare kommet i prat med en fyr på en forelesning. Mange forelesninger må jeg også droppe for å få jobbet, og heller prøve å lære meg ting alene hjemme på kveldstid. Hvilket går - jeg har ikke tungt for det, og har ganske god forståelse for ting. Men det er ikke veldig motiverende.