Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Ja sitter i grunn og bare irriterer meg over karakterene, men må liksom se hvordan det ender også :hoho: Er på siste sesong nå. 

Her er mannen likedan. Det er jeg som kaster alt av mitt. Både tøy og ting. Får det bort til glede for andre om det ikke brukes. Noe beholder jeg som har affeksjonsverdi, men for mannen har alle hans ting det tror jeg... passe frustrerende :dry: Jeg er ambivalent i forhold til rydding. Hater rot, elsker struktur og sortering. Men ryddingen og å få det i orden er jo kjedelig. Det er følelsen etterpå når man ser resultatet som er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Sjela skrev:

Ja sitter i grunn og bare irriterer meg over karakterene, men må liksom se hvordan det ender også :hoho: Er på siste sesong nå. 

Her er mannen likedan. Det er jeg som kaster alt av mitt. Både tøy og ting. Får det bort til glede for andre om det ikke brukes. Noe beholder jeg som har affeksjonsverdi, men for mannen har alle hans ting det tror jeg... passe frustrerende :dry: Jeg er ambivalent i forhold til rydding. Hater rot, elsker struktur og sortering. Men ryddingen og å få det i orden er jo kjedelig. Det er følelsen etterpå når man ser resultatet som er fin :)

Jeg tror jeg gav meg i siste sesong. Husker ikke. Nå ble jeg nesten litt nysgjerrig. Husker at domen var vekk også brått var de tilbake igjen og masse surr med diverse intriger? Du får fortelle meg hvordan det gikk! 

Jeg elsker også struktur og organisering. Mannen skal helst slenge alt her og der også vet han jo ikke hva han har. Spesielt i kjelleren. Jeg skal nok få orden på det. Jeg liker faktisk å rydde, men jeg hater å vaske da! Når jeg rydder koser jeg meg som regel. Litt rar.

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja, man tror at de har kommet seg ut og at Domen forsvant, men så drømmer de bare :kjefte: Herregud, den som anbefalte meg denne serien må ta seg en bolle! Dessverre er jeg slik at jeg bare må se det ferdig for å få det ut av verden :P 

Jeg er enig med deg. Bedre å rydde enn å vaske. Jeg liker brettekanter og sortering, så når jeg først gjør det gjør jeg det ordentlig :)

Gikk det bra på kontroll i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne natten har vært forferdelig! Sov vel rundt 4 timer og ikke sammenhengende. Vært masse på do og baby har turnet hele natta. Måtte jo opp tidlig pga jordmortime og jeg tror det er veldig psykisk at jeg ikke får sove da. Godt jeg ikke har noen flere tidlige planer frem til fødsel og jeg skal i alle fall ikke legge noen! ;)

 Jordmor mente jeg burde få en lett fødsel, så jeg håper jo virkelig at hun har rett i det!  Jeg tørr ikke å forvente meg det, men det er jo lov å håpe! Formen min er jo så bra så det bør jo i alle fall telle positivt. Ellers var alt bra.

Siden jeg først var i byen var jeg innom HM og fikk kjøpt ammesinglettene jeg hadde på lista (2 pk med grå og blå) og det siste lakenet til vogna. Det var liksom det jeg manglet, så nå føler jeg meg klar altså! Sko orket jeg ikke å titte på. Satser på å rekke en tur før fødsel slik at jeg slipper å shoppe sko med nyfødt baby på slep. Etterpå dro jeg innom jobb for å skravle litt og nå steker jeg meg baguette som skal nytes på verandaen før jeg må hvile og sove. Er skikkelig sliten så det spørs om jeg får gjort noe på lista i dag. Tenker alt jeg får gjort er en bonus rett og slett. Mulig vi drar til på campingen til svigers for middag/grilling i kveld. Håper det, for da slipper jeg å fikse noe selv. ;)

Må også innrømme at jeg fikk fanget noen Pokemons på min ferd i byen og jobb. ;) Nå er jeg på level 3! Det tar vanvittig mye batterikapasitet da, og jeg følte meg litt dum da jeg prøvde å fange en pokemon midt på torget. Men enn så lenge må jeg si at det er ganske gøy. Men kan umulig være bra for stive skuldre.

Har også fått første utbetaling fra NAV så nå føler jeg at jeg har full kontroll. Litt uvant å få penger til andre tider og at man får for en halv måned av gangen. Må bare snu om tenkemåten litt så blir det bra. Ta overføringer til regningskonto etc. på den ene overføringen og sparing på den andre eller noe. 

Svidde forresten baguetten.  :ph34r: :bond:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sjela skrev:

Haha ja, man tror at de har kommet seg ut og at Domen forsvant, men så drømmer de bare :kjefte: Herregud, den som anbefalte meg denne serien må ta seg en bolle! Dessverre er jeg slik at jeg bare må se det ferdig for å få det ut av verden :P 

Jeg er enig med deg. Bedre å rydde enn å vaske. Jeg liker brettekanter og sortering, så når jeg først gjør det gjør jeg det ordentlig :)

Gikk det bra på kontroll i dag? 

VI skrev vist akkurat på likt! Hadde helt glemt at de bare drømte. Det var vel mens de var inne i de kokongene? Er sikkert et halvt år siden jeg så på. Mins det var i vinter da jeg var sykemeldt pga kvalmen. Vi har litt forskjellig seriesmak, men nå er vi i alle fall enige! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn :strix:

Mannen kommer hjem og plukker opp meg og hund om en halvtime. Ligger på soverommet med vifta og har sovet. Snart opp for jeg må vanne krukkene ute. Er jo 26 grader. Hva skjedde med været liksom?? :vetikke: 

Lista sparer jeg til i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme fra grilling og har dett en episode Klovn. Nå er det natta.  :sFun_sleeping: Dagens liste tar jeg fatt på i morgen. I morgen er det null planer og skal bare pusle hjemme. Deilig! Håper på bra søvn i natt altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Gårsdagens liste ble ferdig minus rydde kontor. Innså at jeg trengte mannen til det så får ta det i dag. :)

- Rydde over kontoret

- Brette det som ligger i tørketrommelen

- Organisere bittelitt i kjelleren og støvsuge vaskerommet

-Rydde høyskapet på kjøkkenet

Fikk også laget middag og gått lenge med hunden. Ikke værst i varmen. Begynner å kjede meg litt nå så baby kan godt komme til uka. :laugh: 

Skal stå opp nå og dagens plan er:

- Sette på og henge opp en vask

- Plukke litt mer bringebær og koke syltetøy (for første gang faktisk)

- Støvsuge kjapt med den trådløse støvsugeren (min reddende engel)

- Rydde noen matvarer ned i kjelleren og skrive en liste

- Vaske vekk noen flekker i sofaen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort hele lista minus støvsuging. Sofaen er støvsugd da. Ble to glass bringebærsyltetøy og jeg er spent på om det ble vellykket! Det ser i alle fall godt ut. :) Plukket bær før frokost og frokost ble spist på verandaen. Syntes permisjonslivet er rimelig ok.  :Nikke: Til og med laget med juice i dag. Kjenner at den daglige listen redder meg litt for da føler jeg at jeg har noe å gjøre hver dag. 

Nå er det hviletid i senga. Det er 26 grader men formen er veldig bra. Funker supert å gjøre masse på formiddagen før hviletid. Føttene hovner litt opp i varmen da. 

Håper baby holder seg i magen litt til for skulle gjerne ha vasket hele huset også. I alle fall vasket bad, byttet sengetøy, støvsugd grundig, vasket gulv og tørket skikkelig støv. Kanskje jeg får med mannen. :) 

38+4 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove! Tidenes verste halsbrann og mannen snorker. Blir sprø. Nå får baby se å komme ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker listene dine! Du er skikkelig flink! Herlighet, hvis jeg har like mye energi som deg så nær fødsel så blir jo dette barnemat ;) 

Jeg er dritta dårlig til å kommentere i dagbøker nå, men jeg leser altså! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Weebs skrev:

Elsker listene dine! Du er skikkelig flink! Herlighet, hvis jeg har like mye energi som deg så nær fødsel så blir jo dette barnemat ;) 

Jeg er dritta dårlig til å kommentere i dagbøker nå, men jeg leser altså! :) 

Krysser fingrene for at du får det lett før fødsel. Siden formen din er god nå er det sikkert store sjanser?

 Litt dårlig dag i dag men. Våken halve natta pga halsbrann (blir ikke mer taco før fødsel) og nå har jeg fått helt ville symfysesmerter. Stikker som kniver og kom helt ut av det blå i stad. Men nå er vi på vei ut med båt. Nesten litt nervøs for å gjøre det nå men det blir siste sjanse før fødsel sikkert. Kanskje noen timer i motorbåt setter i gang noe. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har humpet rundt i båt i hele dag og det gikk fint. Motorbåt med 3 mennesker og 3 hunder var kanskje ikke direkte behagelig men gikk fint og hunden vår begynner å bli flink båthus. Tok båt til svigers camping og grillet der før vi båtet tilbake. Hjemturen ble bedre siden det ikke var så mye bølger. Nesten rart at all humpinga ikke startet fødselen. :tongue: Hele dagen gikk med så nå er jeg sliten. Avsluttet med godis og film hjemme så det har vært en bra dag. Hunden ble helt utslitt og vi hadde glemt å gi han frokost så han var rimelig sulten stakkar. Jeg var sikker på at mannen hadde gjort det og motsatt. :ohmy: 

Rakk ikke apoteket men har kjøpt lovehearts til halsbrannen og håper det hjelper litt i alle fall. I natt skal jeg sove! Ligger i sengs og knasker for harde livet nå. :fnise: Har ikke sovet noe på dagen i dag og knapt noe i natt så nå er jeg selvfølgelig overtrøtt og våken. 

Symfysesmertene er fremdeles veldig tilstede og hele skambeinet er liksom ømt. Blir litt bedre med bevegelse heldigvis. Håper det forsvinner igjen men om det er tegn på at fødselen nærmer seg er det helt ok å ha smertene.

I morgen er planen å shine over huset og gjøre det helt klart til baby. Få ut bilstol i bilen osv. Vil føle at hver minste lille detalj er på plass nå selv om jeg vet det ikke er krise. Kanskje baby kommer fortere når hun vet at alt er ekstra klart.  :nigo: Er nemlig lei av nattetissing og en dag med halsbrann holder for meg altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt trodde jeg besten at fødselen starta. :ohmy: Våknet opp halv tre med smerte i magen som gikk over til verkende smerter i mage og rygg som strålte nedover beina. Akkurat som litt kraftige menssmerter. Det kom og fikk noen timer før det gav seg og jeg fikk sove. Ble litt stressa siden jeg var i underskudd på søvn og ikke følte meg klar så glad da det forsvant igjen. :fnise: Baby tok også helt sv i magen og hikket veldig mye og kraftig.  

Men helt tydelig at kroppen har begynt å gjøre noe så i dag blir det fiksing av alt som gjenstår. Fremdeles trøtt men skal sove litt ut over dagen. :) 

Halsbrannen har heldigvis gitt seg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja, da var enda en dag over. I morgen er jeg i uke 39+0 og 10 dager til termin!

Kroppen har føltes grei ut i hele dag så tipper det er modning som er på gang nå. Håper det betyr at baby kommer snart for jeg er lei av å føle meg så tung i denne varmen. I dag har det vært 26 grader i hele dag, og det er ikke gravidvær altså. :tongue: Har holdt meg inne mesteparten av dagen, bare gått to små turer med hunden som også syntes det var altfor varmt. 

Fikk litt panikk for alt i stad så mannen måtte roe meg ned og fortelle at baby ikke dør om huset ikke er nedvasket når vi kommer hjem fra sykehuset. Vi har brukt en del tid på å få unna de siste detaljene i dag så nå føler jeg meg litt mer rolig. Mannen er veldig god på å snakke med rolig når jeg får panikk så jeg satser på at han er like flink under fødselen. :tongue:

- Sprinkelseng er flyttet inn på soverommet og vi har byttet side i senga slik at jeg får sove ved siden av baby. Fikk samtidig skiftet på senga og støvsugd og også ryddet i nattbord og kastet litt. Er fremdeles på kastebølgen. Er så godt å kvitte seg med ting som bare ligger og støver ned/er skrot. I går hev jeg 2 utslitte treningsbagger og en sekk med hull i som har lagt i kjelleren. Prøver å la det gå litt sport i å finne noe hver dag. ;) 

- Mannen har satt barnesetet inn i bilen

- Mannen har klippet gresset

- Jeg har vannet planter utendørs

- Vasket to maskiner (får brette og legge på plass i morgen)

- Støvsugd badet, skiftet håndklær og tømt søppeldunk. Det er den høygravides versjon av å vaske bad. :fnise:

- Har sortert igjennom alle gravidpapirer som skal med på sykehuset og fant også noe jeg har glemt å fylle ut. Skrev også et veldig kort fødebrev (bare noen få punkter) og en kort huskeliste til mannen. Vi har snakket litt om hva han skal huske på for meg og han ville gjerne ha det skrevet ned. Det er bare noen korte punkter som at han skal passe på at jeg får i meg mat og drikke, at jeg beveger meg om mulig og minne meg på å ikke spenne kroppen.

I fødebrevet har jeg bare notert følgende:

- Vil gjerne bruke badekar og lystgass som smertelindring

- Redd for sprøyter/nåler

- Usikker på om jeg vil ha epidural, og tar det litt som det kommer.

- Viktig for meg å hele tiden være informert om hva som skjer

Har også fyllt opp sykehusebagen med flere klær og lagt litt mer i toalettmappa. Nå skal det gå fort å pakke restene i bagen. Nå kan jeg rett og slett bare føde. ;)

Men siden jeg helt sikkert ikke føder enda får jeg benytte morgendagen til mer klesvask, litt organisering i skuffer og skap, kjellerrydding osv... Noe må jeg gjøre når mannen er på jobb og nå har jeg lest ut boken jeg holder på med også. Det frister heller ikke så mye å se på serier og ute er det for varmt på dagen. Må gjøre noe for å få tiden til å gå og da er det en bonus å få gjort litt i huset. Kanskje jeg tar meg en liten tur ut for å kjøpe nye sko også, men mest sannsynlig er jeg vel for lat! :tongue: 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i senga og lurer på å stå opp. Sovet godt i natt uten noe som har skjedd. Det er både bra og dårlig. Innerst inne syntes jeg jo at baby kan vente en liten uke, men på den andre siden er jeg jo utålmodig. Tenk om vi må vente helt til igangsetting 15. August liksom! :ohmy: Orker ikke tenke på det. 

Savner å kunne ta med hunden på en lang tur. Trene og ikke føle meg som en pensjonist i alt jeg gjør. Være kvikk i kroppen osv.. Snart! 

Det beste for kroppen nå er at jeg tar det helt med ro og lar fødselen starte når kroppen er klar. Det eneste jeg kan gjøre for å hjelpe er å hvile, spise nok og kose meg. Jepp! :opplyser:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skal ta det med ro! Alt det husarbeidet du gjør og koser deg med er jo helt vilt imponerende, men husk at du skal igjennom en voldsom påkjenning, og trenger kreftene! Og babyen bryr seg ikke om huset er skinnende reint! :) Jeg som aldri har vært gravid er jo mye latere enn du som høygravid, og liker ikke husarbeid! (Og igår vaska vi hunden for å kjøle ham ned siden han har så mye underull, og nå legger han den igjen overalt bare ved å gå forbi. Så støvsuge og vaske er tvingende nødvendig!) 

Ta en rolig sommerdag, du! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener å slappe litt av og samle krefter nå! Tenk på hvor mye som trengs for å presse ut vesla! :) Men jeg har null tvil om at det klarer du lett altså! Du er helt enorm. Spis og drikk og vær glad :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...