Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Har en lat fredagskveld uten noen planer så da blir det en liten oppdatering. :)

♡ På vei : 30+4

♡ Igjen til termin : Snart 9 uker! :hoppe:

♡ Kjønn : Jente

♡ Navn : Ja, bestemt for lenge siden.

♡ Trimester : 3. trimester.

♡ Neste Kontroll : Ultralyd 7 juni for å sjekke morkaka og jordmortime 10. juni

♡ Innkjøp : 

Det som er kjøpt:

- Vogn

- Bilsete

- Dundyner (en i vognstørrelse og en i sprinkelsengstørrelse)

- Et sett med sengetøy til begge dynene

- Lammeskinn

- Vognpose/bilstolpose Voksi

- Diverse klær

- Svigermor syr babynest

- Noen gulpekluter, helseteppe. Mamma har strikket teppe og diverse supersøte klær!

Planlagte kjøp:

- Lekegrind

- Sprinkelseng

- Stellebord

- Et par sengesett til

-  Vippestol fra Babybjörn (skal kjøpe brukt av en kollega)

osv... Det jeg har nevnt ovenfor skal på plass rimelig raskt. Resten tar vi etterhvert. Må ha noe mer klær og småting og sikkert mye jeg har glemt.

♡ Bevegelser : Masse, spesielt om natten. Litt hikking, mye dulting og litt sparking. Kjenner ofte kroppsdeler men skjønner ikke helt hva det er.

♡ Utålmodig : Både og! Gleder meg veldig, men nå er fokuset på å få alt på plass.

♡ Vektøkning : ca 9 kg

♡ Vann i kroppen : Nei, heldigvis ikke.

♡ Strekkmerker : Nei. 

♡ Hodet ned : Litt ned og på siden tror jeg. 

♡ Tungt : Ikke egentlig. Det er jo tyngre enn å ikke være gravid, men trodde det skulle bli værre.

♡ Kynnere : Nei, vet egentlig ikke helt hvordan det kjennes ut.

♡ Hodet festet: Nei

♡ Matkick : Veldig sulten! Litt mer glad i søtt enn til vanlig. Også veldig glad i frukt og juice om dagen.

♡ Plager : Litt vondt i lysken og korsryggen. Sover noen ganger dårlig.

♡ Humør : Ganske bra! Litt sur og hormonell til tider da. :tongue:

♡ Høygravid : Ikke enda!

♡ Fødselsforventninger: Håper å klare meg uten epidural og at jeg takler det greit. Men den største forventningen er jo til gaven på slutten! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vi på vei hjem fra IKEA! :hoppe: Kjøpt kjempefin seng, madrass, laken, badebalje og noen småting til huset.

Også fått hentet enda flere avleggere og spirer av diverse fra mamma. Resten av dagen blir besøk av venner, grilling og båttur.  Fin dag. :gravid:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 18.16, Chandra skrev:

Da skjønner jeg! Det er jo veldig fornuftig og jeg var jo 29 før jeg ble gravid. Selv om det alltid løser seg er det veldig deilig å ha det meste på stell og fått reist fra seg om det er det man vil. :) Jeg tok meg en måned i utlandet i fjor for å ta et kurs og er så glad jeg gjorde det! 😃 Du får henge her til det blir din tur! ;) Må si jeg liker navnet ditt. Jeg elsker te men har ikke drukket like mye nå som jeg er gravid. Men lysten kommer nok tilbake. 

Shoppet litt etter jobb. Ikke til meg men til baby. :rodmer: To pysjer i str 56, et par sokker og en strømpebukse. Det er så mye søtt og de pysjene var såå søte! Gleder meg til lille jenta mi skal ha de på seg. Det begynner å hjelpe men føler jeg mangler mye. Jeg er ingen storshopper så må liksom kjøpe litt og litt. :fnise:

Ja ikke sant, det er jeg helt enig i! :) Synes man skal nyte livet uten så mye ansvar først, bare være to. Haha, ja jeg får gjøre det! :D Tusen takk, jeg liker det jeg også, det passer meg godt :fnise: er så glad i te og kaffe, det er nesten litt skummelt. Ja lysten kommer nok tilbake skal du se. Nå vet jeg ingenting om å være gravid, så jeg skal ikke si for mye. Hehe!

Åå, det høres så koselig ut å shoppe til baby! Husker da jeg og svigersøster shoppet babyklær til gutten hennes. Og nå er han over ett år allerede! Helt utrolig hvor tiden flyr. Jeg synes det er så artig å se på de søte jenteklærne da, de er helt skjønne. Håper jeg får minst en jente en gang... :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det! Jeg elsker også kaffe, selv som gravid. :tongue: Drikker kaffe men maks to kopper om dagen. 

Babyklær og utstyr er helt herlig å se på og shoppe! :rodmer: Gled deg! Det er så mye fint. 

Ikke klar for ny uke. Helgen gikk i ett med IKEA-tur, båttur, grillbesøk, utflukt til Oslo osv. Fikk ikke akkurat hentet meg inn eller gjort så mye husarbeid. 😅 Liker liksom å ha alt på stell før ny uke. Mandager er så hektiske med vanlig jobb på dagen og instruktør på treningssenteret på kvelden. Får liksom ikke bestemt meg for om jeg skal gi meg eller ikke med det nå. Folk dukker jo opp til timene og i dag planlegger jeg mye tøying for det trenger jeg og det klarer jeg å vise. :fnise: 

Stresser også med innsending til nav. Alt er klart minus noen papirer fra biarbeidsgiver som jeg må legge med.  Håper jeg får det raskt altså. Tiden flyr jo. 31+0 i dag jo! Hjelp! 

Også må jeg nevne at jeg endelig har fått juicemaskinen min! Skal kjøpe masse grønnsaker og frukt etterpå. Nå blir jeg sunn. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med vond hals i dag! Hva skjer?? Jeg har kjempegodt immunforsvar men ikke som gravid tydeligvis. :angry: 

Er supervær og 26 grader ute i følge yr så nå gleder jeg meg til arbeidsdagen er over og fri i morgen! Minus at jeg skal til tannlegen da. :tongue: Må ordne både hus og hage. Ting flyter jo over med en gang jo!

Yogatimen i går gikk så bra at jeg må ta et par uker til. :gravid: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Da har jeg sendt søknad om foreldrepenger. Krysser fingrene for at alt ble riktig. Godt å bli ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg skulle få super-immunforsvar da jeg ble gravid, men dessverre er det omvendt. Jeg leste om det da jeg plutselig ble forkjølet i hytt og pine. Hadde noe å gjøre med at kroppen ikke skulle se på det befruktede egget som noe fremmed og kvitte seg med det. Så vi får bare være glade for litt halsvondt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Weebs skrev:

Jeg trodde jeg skulle få super-immunforsvar da jeg ble gravid, men dessverre er det omvendt. Jeg leste om det da jeg plutselig ble forkjølet i hytt og pine. Hadde noe å gjøre med at kroppen ikke skulle se på det befruktede egget som noe fremmed og kvitte seg med det. Så vi får bare være glade for litt halsvondt :) 

Aha! Det er jo litt godt å vite. :) Absolutt verdt det selv om det er litt irriterendes. Spesielt siden det tydeligvis alltid skjer ved overgang til varmt vær. 

Nå har jeg nettop kommet hjem og lagt meg. Vært på farta siden halv åtte på morgenen. Bare hjemme i 10 minutter etter jobb for å plukke opp hunden. I morgen blir det garantert hjemmedag. Har gått i ett siden IKEA lørdag morgen og det vi handlet står fremdeles i gangen sammen med restene etter båtturen. Nei nå skal det bli godt med orden igjen. Troor festen av uka blir rolig heldigvis. Har rukket å teste juicemaskinen da! Til frokost ble det gulrotjuice med sitron, eple og ingefær. Skikkelig godt!

Baby er helt crazy i magen og det kjennes ut som om noen kroppsdeler er på vei ut av magen. :fnise::rodmer: Hun begynner virkelig å bli stor nå! 

Uke 31+1 i dag og bare 20 arbeidsdager igjen før permisjon. Nå går det fort. Det beste er at jeg har en ukes ferie midt i. :) 

Nei nå bare babler jeg. Burde sove men er bare overtrøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et vær! 30 grader er for varmt for en gravid dame altså! :tongue: Rakk å vaske bad og støvsuge 2. etasje før jeg ble uvel og kvalm og måtte legge meg på soverommet. Eneste stedet i huset som er levelig og det er klin umulig å være ute. Nå har jeg vært hos tannlegen og jeg hadde faktisk et hull! :angry: Har nesten aldri hatt hull så det var litt nedtur. Må tilbake neste uke for å borre, men prøver å tenke at jeg er heldig som bor i et land der vi har råd til å holde tennene ved like. Har heldigvis ikke tannlegeskrekk lenger så det er mer kjipt å legge igjen mer penger der. 

Nå ligger jeg på soverommet igjen og skal titte en serie og sove litt. Får bare høre på kroppen. Mannen tar med mat på vei hjem fra jobb. Hans første dag i ny jobb så da er det vel lov å feire med litt junk food. :fnise: Dessuten må jo jeg trøstespise for hullet i tanna. Godt man har mange unnskyldninger! Og ikke minst godt at man startet dagen med en veldig grønn hjemmelaget juice. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! Etter i dag er det 18 arbeidsdager til permisjon! Feirer med et lite magebilde. :tongue:

Hatt en litt dårlig uke men det tar seg opp. Fremdeles litt overveldet over alt som skal ordnes før baby kommer men det er jo alltid mye værre enn man tror. Sitter og ser på stellebord og lekegrind på Finn nå. Når det er på plass er alt stort kjøpt inn. Trenger vippestol (ingen hast) og ønsker meg et bæresjal. Vet ikke om jeg skal ha ammepute enda. Tror jeg ser an. Butikken er jo heldigvis oppe etter fødselen også. 😅 Brystpumpe kjøper jeg nok også etter fødselen tror jeg. 

Er så mentalt klar for å være skikkelig husmor med hus, baby og hage nå at det er veldig tungt å være på jobb. Stortrives på jobb men tiden går så sakte og hodet er andre steder.  

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott magebilde 😊 Skjønner godt du teller ned arbeidsdager, selv om du har det fint på jobb!

Vi og mangler stellebord, ellers er alt det store kjøpt inn. Vi har stellematte, men skal finne en kommode som vi kan ha den på, på badet. Ikke så lett å finne en som er passe høyde og dyp nok til at matta passer 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ferdige :) Og tro meg, det er ikke alt det store som tar tid ;):fnise: Det er alt smådillet! For oss gjenstår å pakke sykehusbager og vaske ferdig alt :)

God helg :sol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. juni 2016 at 12.28, maja87 skrev:

Flott magebilde 😊 Skjønner godt du teller ned arbeidsdager, selv om du har det fint på jobb!

Vi og mangler stellebord, ellers er alt det store kjøpt inn. Vi har stellematte, men skal finne en kommode som vi kan ha den på, på badet. Ikke så lett å finne en som er passe høyde og dyp nok til at matta passer 😕

Takk! Ja tiden kan ikke gå fort nok. 😅 Hm... Nei det er ikke så lett å finne noe som passer. Jeg er selv litt i villrede. Det er sp mange valg! 

Den 3. juni 2016 at 16.23, LilleMy1989 skrev:

Vi er ferdige :) Og tro meg, det er ikke alt det store som tar tid ;):fnise: Det er alt smådillet! For oss gjenstår å pakke sykehusbager og vaske ferdig alt :)

God helg :sol:

 

Så herlig å være ferdig! Har heldigvis en del småting på plass også, men absolutt ikke ferdig. :) Jeg er litt der at jeg ikke vil ha for nye på forhånd som aldri blir brukt så kommer nok til å se an på noen ting. God helg til deg også! :)

Det er så herlig med helg altså! I går tok vi båten fra der vi bor inn til byen og hadde minipiknik i parken der vi la i land båten. Veldig koselig! Hunden var også med og koste seg. Han liker å ta båt og titte på fuglene selv om han ble litt lei på slutten. Fikk også ordnet litt i hagen og skal fortsette nå straks. Nå later jeg meg på verandaen. 

Tidligere i dag var jeg på shopping siden jeg vokser ut av alt jeg har nå. Ble en bukse, tre topper, en cardigan og et par sandaler for rett over 700,- :tongue: Elsker H&M! Buksa var bare fantastisk! Nå er sommeren reddet tror jeg. 

Fikk også stelleveska fra eBay og den var knallfin! Akkurat slik jeg hadde håpet at den skulle være. Absolutt et kupp til under 300,- 

Alt i alt en super helg så langt og energien er på topp. Merker stor forskjell på humør og form fra dag til dag nå altså. Det er ofte enten eller nå. Skulle så gjerne jobbet enda mindre så jeg slapp å bruke opp energien på jobb. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag igjen gitt. 32+0 i dag!

Sitter på jobb og er litt småkvalm. Merker at baby tar mer og mer plass i morgen. Håper at kvalmen gir seg snart da. :)

Helgen har vært herlig og skulle gjerne vart lenger. I går fikk jeg sådd salat og redikker og ordnet litt her og der. Mye ute i finværet. Håper sommeren holder seg like fin altså! 

I morgen er det ultralyd for å sjekke plassering på morkaka og på fredag er det jordmortime. Får heller ikke glemme borring av tann på onsdag. :P

Ha en fin uke alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart å handle stelleveske på eBay! At jeg ikke har kommet på det, jeg kjøper jo altslags vas på eBay ellers :fnise: Jeg er også på jakt etter en rimelig stelleveske, men har helst funnet noen ikke så rimelige på de norske nettsidene :P

Du er jammen meg flink som holder så mye på ute i hagen. Jeg er storfornøyd bare plenen ser grønn og nyklippet ut liksom :rodme:  Håper morkaka er der den skal være i morgen. Du får oppdatere oss ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh båt :hjerte: Vi har dessverre ikke en slik fin båt som ligger på riktig plass i forhold til å kjøre(?) inn til byen med den. VI har tilgang på en liten båt man kan gå ut i fjorden med bare :P 

Kjedelig med kvalme :( Og får du borret når du er gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Åh båt :hjerte: Vi har dessverre ikke en slik fin båt som ligger på riktig plass i forhold til å kjøre(?) inn til byen med den. VI har tilgang på en liten båt man kan gå ut i fjorden med bare :P 

Kjedelig med kvalme :( Og får du borret når du er gravid??

Vi har bare en liten motorbåt i en avstikker til Glomma som går forbi huset. Så ikke så mye å skryte av. 😃 Men vi koser oss da! 

Ja får vist det. Fikk også tatt røntgen men ble godt dekket til. Alt utstyr er så moderne nå at det ikke skal være noe problem. Skal ha masse bedøvelse for å si det sånn. 😅 Pingle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Så smart å handle stelleveske på eBay! At jeg ikke har kommet på det, jeg kjøper jo altslags vas på eBay ellers :fnise: Jeg er også på jakt etter en rimelig stelleveske, men har helst funnet noen ikke så rimelige på de norske nettsidene :P

Du er jammen meg flink som holder så mye på ute i hagen. Jeg er storfornøyd bare plenen ser grønn og nyklippet ut liksom :rodme:  Håper morkaka er der den skal være i morgen. Du får oppdatere oss ;) 

Ja det var egentlig veldig smart! 😅 Sitter og lurer på om det er flere lure ting jeg kan kjøpe der. Hm... 

Hage er hobbyen min så det er jo derfor. Det er min form for terapi. :fnise: Telte at jeg hadde 15 krukker med blomster rundtomkring utenfor huset i går. Veldig mye er avleggere og stiklinger da. Man blir jo helt hekta så om noen år må jeg få meg drivhus også. :rodmer: Og høner! 

Nei nå må jeg jobbe. 17 arbeidsdager igjen etter i dag. La tiden fly!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag! Ferdig med ultralyd og alt var bra med morkake og baby. Baby var helt på snittet. Ligger med hodet litt på venstre side ned i bekkenet og med beina opp til høyre. Så mest sannsynlig holder hun seg med hodet ned nå. :hoppe: Hun har forsåvidt lagt sånn i flere uker så vidt jeg kan kjenne. 

I går var det kjempehektisk med to jobber og tur med hunden. Fin dag men neste mandag er siste mandag med to jobber og det er jeg glad for! Litt trøtt i dag også siden hunden bestemte seg for å vekke oss med varsling på et dyr i hagen i natt. Aner ikke hva det var men er en del grevling her og det knaka en skikkelig i skogen. Litt skummelt. 😅 Etter i dag er det 6 arbeidsdager til ferie. 18 dager til høygravid!

Merker forøvrig at jeg er veldig gretten om dagen. Eller at lunta er veldig kort og jeg er irritabel. :tongue:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med vellykket ultralyd :duskedame:

Misunner deg all din energi :P Men bra at du har noe som får tiden til å gå og som tydelig er viktig for deg :) Det blir nok godt med ferie likevel og ikke minst; PERMISJON :nigo: med bitteliten baby :hjerte:

Her gar magetrollet lagt med hodet ned siden midten av 20 tror jeg og han har nå begynt å feste seg :) Helt greit for meg for jeg vil ikke ha setefødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...