Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Wow, når jeg leser om hageprosjektet ditt ser jeg for meg en skikkelig fin drømmehage og uteplass :rodmer: Blir nesten litt sjalu her jeg sitter med min balkong og tre planter i potte :fnise: 

Så godt at du har fått henvisning såpass kjapt! Alt er sikkert som det skal, også er det jo bare bonus å se den lille igjen. For jeg antar man tar ultralyd når de sjekker slikt? :klo: 

Synes magen din er kjempeflott forresten! Hele deg også :) Skikkelig fin gravid ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Sjela skrev:

Wow, når jeg leser om hageprosjektet ditt ser jeg for meg en skikkelig fin drømmehage og uteplass :rodmer: Blir nesten litt sjalu her jeg sitter med min balkong og tre planter i potte :fnise: 

Så godt at du har fått henvisning såpass kjapt! Alt er sikkert som det skal, også er det jo bare bonus å se den lille igjen. For jeg antar man tar ultralyd når de sjekker slikt? :klo: 

Synes magen din er kjempeflott forresten! Hele deg også :) Skikkelig fin gravid ;)

 

Ja det er virkelig et drømmested! Kan jo ikke si noe annet. Selv om det er mye arbeid som gjenstår før ting er strøkent. Men selve plassen i seg selv er herlig! 

Jeg har sett flere eksempler på lekre balkonger i hageblader så det er bare å bruke fantasien. Om man ønsker selvfølgelig! 

Nå er det 1 1/2 time til ultralyd. Er så spent og gleder meg til å se mini! :rodmer: 

Nå får jeg større mageselvtillit også - så tusen takk! 

16 timer siden, maja87 skrev:

Signerer den.. Her blir det bebi og tre hunder 😉 Sammen med to som helst vil være utendørs fremfor å rydde og vaske..

Hehe, da har du litt å styre med ja! Blir det mye hår av hundene dine?

i går svømte jeg og det var så herlig! Følte meg ikke gravid i vannet og følte jeg fikk litt trim også. Dette må bli fast fremover. Godt for rygg og nakke også. I dag følte jeg meg ikke like sprek. Vi hadde teambuilding på jobb og skulle gjennom en hinderløype 2 meter over bakken. Jeg kom meg gjennom men fy så sliten jeg ble! Eier jo ikke balanse lenger og det ble så tungt å holde seg fast for ikke å falle ned. Selv om vi hadde sikkerhetstau på oss ville man jo falle og jeg var livredd for å skade babyen. Måtte legge meg litt på sofaen på kontoret etterpå. 😅 Haha, man får vel bare innse sine begrensninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra ultralyd og ungen var faktisk 6% større enn snittet. :opplyser: Hun lå litt på tvers med hodet nede til høyre og fostervannmengden var normal. Godt å vite at selv om jeg ikke er stor så får babyen alt den trenger. Var ikke så bekymret men det er jo en lettelse! 💕

Nå skal jeg legge med nedpå litt. Skikkelig mageknip! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chandra skrev:

Da er jeg tilbake fra ultralyd og ungen var faktisk 6% større enn snittet. :opplyser: Hun lå litt på tvers med hodet nede til høyre og fostervannmengden var normal. Godt å vite at selv om jeg ikke er stor så får babyen alt den trenger. Var ikke så bekymret men det er jo en lettelse! 💕

Nå skal jeg legge med nedpå litt. Skikkelig mageknip! 

Så bra! ☺ Godt å høre 👍

Har to utehunder (som liker seg en tur inne i ny og ne, men stort sett er de ute). Så blir litt hår av han innehunden, men går egentlig greit 😉 Tre inne hadde vært uaktuelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maja87 skrev:

Så bra! ☺ Godt å høre 👍

Har to utehunder (som liker seg en tur inne i ny og ne, men stort sett er de ute). Så blir litt hår av han innehunden, men går egentlig greit 😉 Tre inne hadde vært uaktuelt! 

Da skjønner jeg! 3 innendørs hadde blitt litt mye. :tongue: Vår er ikke så stor og med kort pels, men det blir hvite strie hår over alt. 

Lå i senga frem til halv ni etter middag. Helt utkjørt. Håper virkelig ikke at det er dette som blir jobbhverdagen fremover altså! Om det ikke går seg til i løpet av neste uke kommer jeg til å be om noen prosent sykemelding. 

Har bestilt stelleveske fra e-bay i kveld da. Brun som matcher vogna!

Link til veska

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt så bra ut på UL! :) Vi er så heldige i Norge som blir fulgt så godt opp av helsetjenestene altså. Derfor er vi i norden en av de tryggeste landene å gå gravid og føde i :) 

Så fin veske! Håper den er like fin i virkeligheten :) Var jo veldig smart å bestille på ebay. Som tidligere ebay-gal bestiller er det rart at jeg ikke tenkte på det. Jaja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sjela skrev:

Så fint at alt så bra ut på UL! :) Vi er så heldige i Norge som blir fulgt så godt opp av helsetjenestene altså. Derfor er vi i norden en av de tryggeste landene å gå gravid og føde i :) 

Så fin veske! Håper den er like fin i virkeligheten :) Var jo veldig smart å bestille på ebay. Som tidligere ebay-gal bestiller er det rart at jeg ikke tenkte på det. Jaja :) 

Ja fy søren vi er heldige. Det er betryggende at de sjekker opp hvert minste avvik. :) Føles også betryggende med tanke på fødselen. 

Jeg håper også den er like fin i virkeligheten! Fant ut at det er verdt sjansen. Den var liksom veldig meg! 

Sov ufattelig dårlig i natt også. Var helt på gråten til slutt. Har heldigvis gått greit på jobb i dag. Gir søvnen en uke til å bli fiksa på før jeg ringer legen. Hjelper også lite at ungen turner hele natta. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt med helg! Har jo faktisk ork til å gjøre noe. :tongue: Gleder meg til å være husmor på fulltid nå. 

Det er meldt regn et par dager og jeg ville shine opp hagen først. Klippet gress, klippet kanter og luket i alle bed. Nå kan regnet bare komme! Veldig kjekt å gjøre slikt før perioder med regn så det ikke rekker å gro seg til. Da blir det så mye jobb etterpå og det er umotiverende. Når finværet kommer til uka skal jeg bytte ut løkplantene i pottene foran inngangen med sommerblomster. Løkene går i blomsterbedene slik at de kommer tilbake til neste år: 😃

Har også laget hjemmelaget granola, hentet sofabordet og gått en time med hunden. Nå ligger jeg allerede i senga  og er supertrøtt. Herlig dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over igjen gitt! Hatt en rolig søndag. Gikk 1 1/2 time tur med en veninne og hunden på dagen. Brukte resten av ettermiddagen med TV serier på sofaen før jeg ble rastløs og tok en tur i svømmehallen. Svømte i 40 minutter og det var herlig! Det er helt fantastisk å flyte i vannet og kroppen føles helt normal ut. Det er min absolutte favorittmåte å trene på nå altså. :) Prøver å holde meg i bevegelse så mye som mulig så jeg er i ok form til fødselen og så det blir lettere å komme i gang etterpå med trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en flott helg 😊 Enig med deg i at det er verdt å være i aktivitet (så fremt en kan da..), blir nok lettere på slutten av svangerskapet, i fødsel og tiden etterpå 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å dele sofabordet med oss? :) Er så nysgjerrig på hvordan det ble! :hoppe: 

Skulle vært mye mer i aktivitet her, og får dårlig samvittighet. Vet så innmari godt hvor viktig det er, og det vil hjelpe på utholdenheten også ved en fødsel. Meldt penere vær i slutten av uken, så da kan vi gå noen turer. Er ikke særlig glad i turer i regnet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+0 i dag! Fantastisk! Nå er det på tide å få alt på plass! 

2 timer siden, maja87 skrev:

Høres ut som du har hatt en flott helg 😊 Enig med deg i at det er verdt å være i aktivitet (så fremt en kan da..), blir nok lettere på slutten av svangerskapet, i fødsel og tiden etterpå 👍

Ja jeg føler i alle fall st det bør hjelpe. Under en fødsel er sikkert alt man kan hente av krefter en bonus. Jeg har tenkt en del på dette i helgen og skal prøve å bruke mentaliteten fra pt timene. Det man tror man skal dø men fremdeles klarer flere repetisjoner. Håper jeg kan hente frem de mentale kreftene. Håper også yogaen er til hjelp. Det med å puste og jobbe med kroppen istedenfor å jobbe i mot den. Klare å slappe av på tross av smerte. Spørs jo om det går men om man får til litt har det sikkert en liten effekt 

2 timer siden, Sjela skrev:

Har du lyst til å dele sofabordet med oss? :) Er så nysgjerrig på hvordan det ble! :hoppe: 

Skulle vært mye mer i aktivitet her, og får dårlig samvittighet. Vet så innmari godt hvor viktig det er, og det vil hjelpe på utholdenheten også ved en fødsel. Meldt penere vær i slutten av uken, så da kan vi gå noen turer. Er ikke særlig glad i turer i regnet :) 

Skal få tatt bilde! Kjempefornøyd! 😀 Og jeg stemmer for uhemmet skryting i dagboka hver gang du har trimmet! Men ikke få dårlig samvittighet. Tenk heller at hver ting du gjør teller positivt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag! Jobb, 50 min tur med hunden, spise middag, sove en halvtime på sofaen og så yogaundervisning. 

Nå skal det bli godt å legge seg! Fikk nok søvn i natt så da gikk det fint med mye aktivitet. Tror det bare blir en uke til med yogajobb da. Nå begynner det å bli tungt! Ikke nok med at man skal gjøre øvelsene men man skal snakke samtidig. :fnise: 

Tror kanskje jeg har begynt å kjenne litt på halsbrann i dag da. :ph34r: 

Resten av uka blir roligere. Trenger å få shoppet litt også. Både til baby og meg selv. Vokser ut av alt om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest igjennom hele dagboken nå, så utrolig koselig. Du er så flink til å skrive :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, charmisss skrev:

Har lest igjennom hele dagboken nå, så utrolig koselig. Du er så flink til å skrive :kghjerte:

Oi, det er imponerende at du gjorde! :blomst: Så hyggelig! Det er så koselig å ha en dagbok å se tilbake på med oppturer og nedturer. :)

I dag har jeg fri! Stod ikke opp før ti og sitter med frokosten enda. Ostesmørbrød og kaffe. 😄 I går gikk det unna igjen med en hektisk dag på jobb. Jobber med et større prosjekt/arrangement som er det siste store før jeg går ut så det føles hodt å være i gang og at jeg snart kan krysse det av lista. :)  Tok med hunden en tur til foreldrene mine i går og gikk tur og på vei hjem ble det en kort tur innom jobb for å fikse noe. Egentlig bare flyr dagene. Hjelpes! Har fått tilbake jobbmotivasjonen nå som det er litt hektisk også. 

I dag skal jeg møte en kollega i svømmehallen og før det blir det hagearbeid og husarbeid. Venter bare på at den berømte solen skal vise seg. 😎 

Nå er nattesøvnen tilbake og jeg krysser fingrene for at det fortsetter. Det er utrolig hvor mye energi man har etter en god natts søvn altså. Føler virkelig med de som sliter med søvnproblemer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at du ser utrolig bra ut!! Og så fin mage :rodmer: 

Sitter her og leser alt om prøving og graviditet. 
Jeg må bare forte meg ut nå før jeg blir babysyk igjen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 25. mai 2016 at 11.33, misstealover skrev:

Må bare si at du ser utrolig bra ut!! Og så fin mage :rodmer: 

Sitter her og leser alt om prøving og graviditet. 
Jeg må bare forte meg ut nå før jeg blir babysyk igjen! :fnise:

Åå tusen takk du! Man blir jo glad for slike kommentarer! Føler meg ikke alltid så fin og dagen så. :blomst::tongue: Men må faktisk si st jeg har begynt å trives i gravidkroppen nå! Må bare shoppe mer klær nå for har nesten ingen ting som passer. :fnise: Det er så lekkert å vise magen. ;)

Åå, har du en eller flere fra før? 😃 Hvordan er livet som mamma? Jeg gleder meg! 

Fridagen i går gikk unna! Har så mye energi nå Og fikk vasket litt i huset, ordnet i hagen og svømt. Mannen kommenterte også at jeg tydeligvis får mer energi jo mer gravid jeg blir. Det stemmer nesten! Stod sent i går kveld og kvernet kvister i en time. Har en svær haug og tester ut en økologisk teknikk der man skal dekke jorden med kuttede kvister og annet. Det forbedrer jorden og hindrer ugress osv... Så da kutter jeg for harde livet. Målet er å få unna kvisthaugen før baby kommer og få orden på området rundt kvisthaugen som er i skogkanten der jeg skal ha flere bærbusker og andre grønnsaker. Men det er veldig mye jobb å få det bra! Fikk også plantet noen sommerblomster i går og freshet opp litt her og der. Kanskje jeg får kjøpt et par blomster til senere i dag. Nå har jeg mest stiklinger som ikke er helt klare enda. Viktig med blomster! :plystre: 

Håper jeg får lurt med mannen på babyshopping snart så vi får unna resten av de store tingene. Nå nærmer det seg rett og slett.  

Jeg ønsker meg ferie så jeg kan ordne masse! 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chandra skrev:

Åå tusen takk du! Man blir jo glad for slike kommentarer! Føler meg ikke alltid så fin og dagen så. :blomst::tongue: Men må faktisk si st jeg har begynt å trives i gravidkroppen nå! Må bare shoppe mer klær nå for har nesten ingen ting som passer. :fnise: Det er så lekkert å vise magen. ;)

Åå, har du en eller flere fra før? 😃 Hvordan er livet som mamma? Jeg gleder meg! 

Fridagen i går gikk unna! Har så mye energi nå Og fikk vasket litt i huset, ordnet i hagen og svømt. Mannen kommenterte også at jeg tydeligvis får mer energi jo mer gravid jeg blir. Det stemmer nesten! Stod sent i går kveld og kvernet kvister i en time. Har en svær haug og tester ut en økologisk teknikk der man skal dekke jorden med kuttede kvister og annet. Det forbedrer jorden og hindrer ugress osv... Så da kutter jeg for harde livet. Målet er å få unna kvisthaugen før baby kommer og få orden på området rundt kvisthaugen som er i skogkanten der jeg skal ha flere bærbusker og andre grønnsaker. Men det er veldig mye jobb å få det bra! Fikk også plantet noen sommerblomster i går og freshet opp litt her og der. Kanskje jeg får kjøpt et par blomster til senere i dag. Nå har jeg mest stiklinger som ikke er helt klare enda. Viktig med blomster! :plystre: 

Håper jeg får lurt med mannen på babyshopping snart så vi får unna resten av de store tingene. Nå nærmer det seg rett og slett.  

Jeg ønsker meg ferie så jeg kan ordne masse! 😅 

:laugh: Det er jo kjempe bra! Du kler virkelig gravidmagen, synes det er så fint. Det er noe med det :) 
Haha, det er jo det ja! Er også en god unnskyldning til å kunne shoppe... hihi! :fnise:

Nei jeg har nok ikke barn selv! Men gleder meg veldig til å få :) Har mange perioder med skikkelig babylyst og det kan bli direkte tortur når man vet at man skal vente noen år. Både jeg og samboer vil ha, men vi skal kjøpe leilighet først tenker vi og i tillegg få reist litt mer sammen. :) Jobber fast i barnehage, har flere tantebarn og gudbarn som jeg ofte får se så jeg får "dekt behovet" for nå! :laugh: haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, misstealover skrev:

:laugh: Det er jo kjempe bra! Du kler virkelig gravidmagen, synes det er så fint. Det er noe med det :) 
Haha, det er jo det ja! Er også en god unnskyldning til å kunne shoppe... hihi! :fnise:

Nei jeg har nok ikke barn selv! Men gleder meg veldig til å få :) Har mange perioder med skikkelig babylyst og det kan bli direkte tortur når man vet at man skal vente noen år. Både jeg og samboer vil ha, men vi skal kjøpe leilighet først tenker vi og i tillegg få reist litt mer sammen. :) Jobber fast i barnehage, har flere tantebarn og gudbarn som jeg ofte får se så jeg får "dekt behovet" for nå! :laugh: haha

Da skjønner jeg! Det er jo veldig fornuftig og jeg var jo 29 før jeg ble gravid. Selv om det alltid løser seg er det veldig deilig å ha det meste på stell og fått reist fra seg om det er det man vil. :) Jeg tok meg en måned i utlandet i fjor for å ta et kurs og er så glad jeg gjorde det! 😃 Du får henge her til det blir din tur! ;) Må si jeg liker navnet ditt. Jeg elsker te men har ikke drukket like mye nå som jeg er gravid. Men lysten kommer nok tilbake. 

Shoppet litt etter jobb. Ikke til meg men til baby. :rodmer: To pysjer i str 56, et par sokker og en strømpebukse. Det er så mye søtt og de pysjene var såå søte! Gleder meg til lille jenta mi skal ha de på seg. Det begynner å hjelpe men føler jeg mangler mye. Jeg er ingen storshopper så må liksom kjøpe litt og litt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tråkk dag på jobb! Er veldig klar for helg nå altså. :tongue: Tiden må bare gå litt fortere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...