Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag og er i dag 24+0 ! Det er sykt hvor fort tiden går. Sitter på jobb og syntes det er vanskelig å tenke på annet enn baby! 😅

Hatt en fin helg og i går fikk jeg vasket vinduer i hele huset og gravd ned en rabarbra i hagen. Vi fikk også besøk av en arkitekt for å se på mulighet for bygging av garasje og eventuelt utbygging av hus. Veldig spennende! Om vi får lov til å gjøre det vi drømmer om vil det bli så bra, men det er foreløpig usikkert siden huset ligger i 100-meter sonen til vannet og det er grusomt strenge regler. Vi får vente i spenning og jeg tør ikke å være for positiv enda. 

Skulle ha trent i helgen men sånn ble det ikke. Får ta det igjen denne uka. I kveld blir det undervisning av yoga da, og det er jo alltid kjekt. Sov godt i natt så er god og uthvilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh rabarbra :rodmer: Fikk så lyst på det her om dagen. Typisk at det ikke har kommet i butikkene enda :fnise: 

Så fint tøy du har skaffet! Babytøyshopping er så moro og det er fryktelig vanskelig å begrense seg med alt det nusselige som er å få tak i. Jeg har skrevet liste over størrelser og satt en strek per plagg vi har kjøpt så jeg ikke skal kjøpe for mye i en størrelse. Jeg liker lister, hehe :hjertesmil: 

Huset deres høres ut som ligger på en skikkelig drømmetomt! Så kort avstand til vannet, det er idyllisk det :) Her må vi opp på toppen av veien for å se havet i en såkalt sjøgløtt, så det ligger noe lenger unna, men fremdeles kort nok til en liten spasertur til stranda liksom :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist rabarbra på mange år så jeg gleder meg til jeg kan høste rabarbra nå! Er vel en stund til. :fnise:

Det er veldig fint der vi bor! Det er ikke ved havet altså, det hadde vi ikke hatt råd til! Men jeg elsker tomta vår og selv om huset er litt lite og det er mye jobb ute før det blir som vi vil ha det, er det verdt det. Hagen bestod av gressplen og gjengrodde bed og ugress da vi tok over for noen år siden så det er en sakte prosess der jeg gjør litt og litt hvert år. Veldig tilfredsstillende å se at det blir finere samtidig som jeg må lukke øynene for alt som gjenstår! :tongue: Begynner å bli en bra mengde bærbusker, trær og urter i alle fall. Skulle ha lagt ut noen bilder, men får prøve å ikke utlevere meg for mye vel! 

Dette har vært en fin og travel mandag. Jobb, times tur med hunden, middag og så yogaundervisning. Timen i dag følte jeg gikk veldig bra og at jeg klarte å bidra til en stressfri start på uken. Deilig når man sitter igjen med den følelsen. :hjerte: 

@Sjela så Artig at du har liste. Jeg har et ExCeL ark jeg bruker til det samme. Elsker lister! 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister :hjerte: Noen nevnte at vi burde dele på google docs. Jeg tenkte at det faktisk var en veldig god idé! Da har man jo alltid dokumentet tilgjengelig :nigo: 

Koselig med hus og hage og litt å pusle med ;) Deilig å stå ute i finværet og fikse. Tenker du gleder deg til rabarbraen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sjela skrev:

 

Lister :hjerte: Noen nevnte at vi burde dele på google docs. Jeg tenkte at det faktisk var en veldig god idé! Da har man jo alltid dokumentet tilgjengelig :nigo: 

Koselig med hus og hage og litt å pusle med ;) Deilig å stå ute i finværet og fikse. Tenker du gleder deg til rabarbraen :nigo: 

Det var egentlig smart ja!! Lister er best. Jeg har en liste for enhver anledning og litt til. :hoppe::rodmer:  

Herregud for en dag! Hadde et kundemøte klokken åtte på morgenen så måtte være ute i litt god tid for å forberede meg, og tiden har bare flydd på jobb etter det. Føler jeg helt har glemt å puste. Nekter egentlig meg selv å stresse på jobb, men det fungerte ikke i dag. Har også laget meg en regel om å ikke jobbe overtid nå som jeg er gravid. Vil heller ha overskudd og jobbe så lenge som mulig og orke ting etter jobb. Det syntes jeg fungerer bra.

Etter jobb ble det en styrkeøkt på treningssenteret, så rett til svigers på middag og litt avslapping før vi kjørte videre på hundetrening med hunden. Har akkurat kommet inn døra og fortet meg å ta ut av oppvaskmaskinen og nå sitter jeg i godstolen og er rimelig sliten. Tirsdager har det med å bli litt vel hektiske. I morgen har jeg heldigvis fri fra jobb og det eneste på planen er egentlig jordmortime på morgenen. Det er vel 5 uker siden sist så jeg gleder meg veldig! Ikke minst til å høre på hjerteslagene! :rodmer:

Nå skal jeg kose meg med masse appelsin og dagens episode av Naturligvis på NRK nett tv. Vel fortjent føler jeg. :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes temmelig hektisk ut. Ikke lett å ikke stresse da nei :P En gang i blant er ikke farlig, men det er vel stress over tid som er skadelig. Uansett viktig å lytte til kroppen sin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ER så trøtt! Sovet helt forferdelig dårlig i natt og er så trøtt at jeg føler meg dårlig nå. Ikke sa rart når jeg var så sliten i går kveld. I dag blir det avslapping hjemme altså. Dumme mannen snorker som bare det så når jeg først våkner på natta er det liksom over og ut. Glad jeg har fri i dag hvis ikke vet jeg ikke om jeg hadde orket å dra på jobb. Stakkars mannen fikk gjennomgå av hormonell kone på morgenen i dag for å si det sånn... 

Har vært på jordmortime nå og vi snakket litt om søvn og stress. Hun poengterte viktigheten av å sove på dagen om man følte behov for det, og ikke stresse for mye på jobb. Skal høre på det fremover både med tanke på jobben og med tanke på at jeg ikke må kreve for mye av meg selv. Gårsdagen ble kanskje litt for ambisiøs. :tongue: Jeg må huske at jeg er gravid. Det hjelper jo at jeg har fri hver onsdag da. 

Alt stod bra til med lille bebis og meg på sjekken og jeg har hittil gått opp 7 kg. Ny sjekk om 4 uker. Har også meldt meg på fødselsforberedende kurs eller hva det heter. Det kostet ingen ting og det blir kjekt å få en gjennomgang av hva som skjer under fødsel og få råd om hva man skal gjøre når vannet går, hvor man skal ringe, hva man skal ha med osv... På vei ut av helsestasjonen møtte jeg også en gammel kollega som har termin på mandag! Koselig. Jeg gleder meg til det er min tur, men det er godt jeg har noen måneder til å forberede meg på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rart hvor forskjellig tilbudet er fra kommune til kommune! Her kosta dette kurset penger, men har allikevel meldt oss på da :P Er så redd for å gå glipp av noe viktig :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sjela skrev:

Er så rart hvor forskjellig tilbudet er fra kommune til kommune! Her kosta dette kurset penger, men har allikevel meldt oss på da :P Er så redd for å gå glipp av noe viktig :ler:

 

Ja det er kjemperart! Burde vært gratis over alt, men jeg hadde nokmeldt meg på uansett. :P

La meg litt på dagen i dag og det hjalp på formen! Fått støvsugd, shina kjøkken og vasket en del klær. Fikk også laget stativ til bjørnebærbuskene mine med "god" hjelp fra hunden som stakk av med alle hageredskapene mens jeg holdt på. :fnise: 

Gikk 5 km med hunden og en veninne i kveld og nå er jeg klar for senga. Håper på en bedre dag i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista ligger riiiimelig lavt her nå altså... Ikke mye som skjer i løpet av en dag. Jeg sover fortsatt hver dag omtrent og kommer nok til å fortsette med det. Blir så trøtt og det er så deilig å få hvile litt. Hvis natta er dårlig så blir hele dagen ødelagt om jeg ikke får sove litt. Bare sov og ta hensyn til kroppen du ;) Det er nå du skal høre etter!

Her har ikke jordmor nevnt noe kurs i det hele tatt og vi hadde nok ikke dratt uansett. Vi får jo omvisning på føden i juni og det er vel ikke så mye hokus pokus med det :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Lista ligger riiiimelig lavt her nå altså... Ikke mye som skjer i løpet av en dag. Jeg sover fortsatt hver dag omtrent og kommer nok til å fortsette med det. Blir så trøtt og det er så deilig å få hvile litt. Hvis natta er dårlig så blir hele dagen ødelagt om jeg ikke får sove litt. Bare sov og ta hensyn til kroppen du ;) Det er nå du skal høre etter!

Her har ikke jordmor nevnt noe kurs i det hele tatt og vi hadde nok ikke dratt uansett. Vi får jo omvisning på føden i juni og det er vel ikke så mye hokus pokus med det :P

 

Jeg må nok legge om lista jeg også nå kjenner jeg! Vi får høre på kroppen med god samvittighet. :) 

Var våken i mange timer i natt også. Håper ikke det fortsetter slik! Nå har bekkenet begynt å skurre litt også, men det måtte vel komme her også. Skulle vel bare mangle. 

Det kurset er bare to timer og mest praktisk info. Om dere skal på omvisning må vel det være enda bedre!

I dag har jeg funnet en voksi move bilstolpose på Finn til 350,- som er som ny. Fargen er plum så den er lilla og fresh! 😄 Funnet ut at jeg vil ha pose i bilstolen til vinteren da det virker praktisk. Dessuten kan vi da bruke den i vogna til å begynne med på vinteren siden bagdelen på vogna er litt liten for store poser. Føles godt ut å endelig ha tatt en avgjørelse! Jeg er jo vinglepetter... Kanskje jeg kjøper en voksi urban pose eller en Nordlys til senere men tror jeg muligens venter og ser an hva slags behov vi har. Vi må jo ha det uansett men vet ikke om jeg kjøper det nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Ligger i senga med pc og er endelig uthvilt. Første gang hele uka at jeg ikke har lagt våken på natta. Måtte opp å tisse 3 ganger, men det er ikke så ille når man får sovne med en gang etterpå. 

I går hadde jeg en skikkelig rolig fredag. Jobbet til fire og gikk en time med hunden mens mannen lagde hjemmelaget burger. Jeg spiste ufattelig mye og klarte å trykke ned en hel pose popcorn alene til dessert. :fnise: 

Vi fikk hentet Voksi Move posen og den var veldig fin og så ny ut. I dag er det salg på barneavdelingen Princess så jeg tenkte meg en tur dit å handle dundyner og dynetrekk. Huset skal vasket og hunden skal få seg en lang tur. Nå er det tid for kaffe og havregrøt med jordbær. :Nikke: Mannen skal til Sverige å handle mat og kjøpe litt nytt utstyr til lille voffsen,

Ønsker alle er herlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var vanlig at alle fikk omvisning?? Er det ikke? 

Tror selv det holder med det altså... Ser jo så mange programmer om alt og har jo Google :P

Typisk at jeg ikke har fått med meg det salget da! Var jo på Kid og kjøpte rullegardiner til stua (vi har en "solvegg" som gjør det helt uutholdelig her om sommeren). Kunne jo gått innom Princess samtidig.... Jaja, kommer vel flere sjanser ;)

Tissingen om natta er hvertfall normalt! Men godt du fikk sove igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Trodde det var vanlig at alle fikk omvisning?? Er det ikke? 

Tror selv det holder med det altså... Ser jo så mange programmer om alt og har jo Google :P

Typisk at jeg ikke har fått med meg det salget da! Var jo på Kid og kjøpte rullegardiner til stua (vi har en "solvegg" som gjør det helt uutholdelig her om sommeren). Kunne jo gått innom Princess samtidig.... Jaja, kommer vel flere sjanser ;)

Tissingen om natta er hvertfall normalt! Men godt du fikk sove igjen :)

Hm... det har jeg ikke tenkt på. Det skal jeg sjekke opp! En omvisning hadde alltid vært greit!

Ja tissinga er liksom bare en del av hverdagen nå. :fnise: Det ødelegger liksom ikke så mye for søvnen så lenge jeg får sovne med en gang. Verre når jeg blir liggende våken i to timer som jeg har gjort hele uka. 

TIlbudet på Princess varer helt til 1. mai, så det er gode muligheter for litt shopping! Jeg hadde sett meg ut flere ting derfra og ventet bare på salget egentlig.

Kjøpte:

- Svanungen dundyne til vugge/vogn

- Svanungen dundyne til sprinkelseng

- Et sengesett til minste dyna og et til den store

- Noen veldig søte gulpekluter blant annet med ugle på!

- Et rosa helseteppe

- Et laken.

Veldig kjekt å slå til når det er 40% og nå har jeg flere ting å hukse av på lista mi! Begynner nesten å føle meg forberedt. :P Jeg føler i alle fall at vi har en god plan på hva som skal kjøpes inn. Er livredd for å få for mye "ræl" som vi aldri får brukt så prøver å tenke nøye gjennom alle innkjøp. Tenker at basisting skal på plass før ungen kommer, og at resten kan suppleres når vi ser hva vi får av gaver og hva det faktiske behovet er. 

Mamma kjøpte også et par pysjer og jeg kjøpte en lue. Syntes dette med barneklær er så vanskelig. Vil ikke ha for mye men vil jo heller ikke ha for lite. 

Nå har jeg akkurat kommet inn etter en tur i skogen med hunden i regnet og jeg har også vasket 1. etasje. Skulle ha vasket 2. etasje også, men det kan jeg jo utsette til i morgen for nå ble godstolen veldig fristende med en sovendes hund på fanget. :rodmer:

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke nye muligheter! 

Hadde en så fin søndag i går. Nesten 2 timer i skogen med mann, hunder og svigerbror. Nyvaska hus, rent sengetøy, boklesing, middagslur osv. Bare kos! 

Fikk også tømt og spylt hele varmkomposten så jeg kan begynne å bruke den igjen. Tok en pause i vinter da jeg ble kvalm så nå var det på tide å starte opp igjen. Blir alltid like forundret over at ekle matrester blir til kompost! Alle burde hatt en kompostdunk altså. Bra for miljøet og det er kjekt for hagen. Jeg gleder meg også til å lære min lille jente om dette. At hun lærer hvor maten kommer fra og at mat kan bli til jord igjen som så blir til mat. Jaja, velkommen til mitt glamorøse liv! :P 

Jeg gleder meg såå mye til mammaperm og til å bli mamma nå. Kan nesten ikke vente! 25 uker i dag! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner du har grønne fingre :fnise: Selv er jeg stolt av at min plantede timian og basilikum i vinduskarmen fremdeles lever og har nå blitt høye spirer. Gleder meg til å bruke dem i matlagingen :sikle: 

Jeg ser også veldig frem til perm! Teller ned dagene og er vel ikke det man kan kalle mest motivert i jobben :ler: I dag leste jeg også om ammefri. Dvs muligheten til å få avkortet nesten to timer av arbeidsdagen når man er tilbake igjen etter perm. Jeg høres ut som tidenes dovendanker :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sjela skrev:

Skjønner du har grønne fingre :fnise: Selv er jeg stolt av at min plantede timian og basilikum i vinduskarmen fremdeles lever og har nå blitt høye spirer. Gleder meg til å bruke dem i matlagingen :sikle: 

Jeg ser også veldig frem til perm! Teller ned dagene og er vel ikke det man kan kalle mest motivert i jobben :ler: I dag leste jeg også om ammefri. Dvs muligheten til å få avkortet nesten to timer av arbeidsdagen når man er tilbake igjen etter perm. Jeg høres ut som tidenes dovendanker :sjenert: 

Ikke alltid så grønne men jeg prøver i alle fall! 😅 Har 5 mål hage/tomt så kan i alle fall utfolde meg! Timian og basilikum er godt da! Om du har hage kan du plante ut timianen så kommer den opp år etter år! 😃

Jeg er heller ikke motivert på jobb om dagen altså! Må ha mye å gjøre så jeg ikke rekker å tenke på noe annet. Ammefri hørtes kjekt ut! En god grunn til å amme lenge! Selv om jeg tviler på at jeg ammer etter et år. Har nemlig planer om litt ekstra ulønnet permisjon. Jeg gleder meg så til sommeren 2017 med stor baby og masse sommerkos! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det mye skriving om dagen men det er sikkert hyggelig å se tilbake på! 

I går hadde jeg en herlig tur i skogen med hunden etter jobb og før yogaundervisning. Har et mål om å klare å undervise ut mai i alle fall. Trente også litt lett styrke etterpå. Tar ikke noe bein nå for jeg har vondt i lysken. Ikke så rart for jeg kjenner at hoftene har blitt mye bredere og de var rimelig smale fra før. Sier seg vel selv at man kjenner det. Kan bare glemme alt som har med løping å gjøre. Det viktigste for meg nå er å være i form til å gå turer med hunden og undervise yoga. Alt annet er ikke så farlig.

 Sover godt om natta igjen så nå er jeg veldig uthvilt. Fantastisk! Føler magen blir litt større for hver dag og jeg merker masse til baby. Det er så koselig! 

I dag er det hundetrening og vi skal innom XxL og titte på litt nytt utstyr til hunden. Litt merkelig men denne redebygginga har også smittet over til hunden! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag i dag! :hoppe: hadde lunsjbesøk av en veninne og hennes datter på 6 måneder. Kjempesøt! Ble kyllingsalat til både lunsj og middag og hjemmebakt focaccia. Har også vært strålende vær så satt lenge på verandaen i håp om å få litt farge i ansiktet. Det trengs! 😅 Føler jeg ikke merker noe til denne gravidgløden. :angry: Obligatorisk middagslur ble det også. 

Ble en yogaøkt på kvelden med fokus på meditasjon, pust, aktivisering av muskler mellom skuldre og litt lett tøying pluss bekkenbunnøvelser. Skal prøve å fokusere mye på denne typen trening fremover. Satser på at det blir nyttig til fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...