Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

6+3 og formen er ikke like bra lenger. Rett og slett skikkelig kvalm og uggen. Usikker på hvor lenge jeg klarer å skjule dette på jobb. :tongue: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der kastet jeg opp. :kvalm: Det er ikke mye jeg hater mer enn oppkast.

Men men, det betyr jo at det er liv der i det minste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kaste opp er forferdelig. Særlig på tom mage :( God bedring :hjertesmil: 

takk! 💕 

Fått i meg litt middag nå og føler meg bedre. Jeg drikker egentlig ikke brus men i dag har jeg fått helt dilla på Pepsi! Får la det gå i dag. 😄

Jeg hadde et hav av planer i dag siden jeg hadde fri men det ble det dårlig med. Litt stress i førjulstiden da det er mye som skal fikses og vi får gjester julaften. Håper formen blir bedre innen det! Det er tross alt to uker til jul! ☺️ Tror jeg må sette litt lavere krav til meg fremover rett og slett. Man orker det man orker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er virkelig elendig. Kastet opp fire ganger i går og var forferdelig kvalm. Hele den dagen kan bare gå i glemmeboka. Lite kult å kaste opp på jobb og man føler seg så liten og sårbar. 

Hjemme i dag og har ikke kastet opp enda selv om formen er elendig. Veldig kvalm men nå har jeg fått i meg litt mat mens jeg har lagt i senga og skal prøve å komme meg opp snart. Det er vanskelig å spise seg opp når magen er så tom. 

Ellers er alt bra og jeg håper jeg kan ta fatt på hverdagslivet snart igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1 i dag! :D

Var hos legen og fikk sykemelding for kvalmen. Den er ikke noe bedre. Måtte kaste opp i en remapose i bilen på vei fra legen.  :fnise: Men jeg håper det blir bedre nå som jeg bare kan slappe av og tenke på meg selv. 

Tok blodprøve og fikk helsekort og skal tilbake neste uke for veiing, urinprøve, søke fødested etc. 

Har fremdeles ikke begynt på julegaver og har funnet ut at jeg bare må be mamma og pappa komme på dagen på julaften og ta matlagingen. Har ikke fortalt det enda, men må snakke med de i løpet av et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff stakkars deg :( Hvordan er formen nå? Bittelitt bedre? :klemmer: 

 

takk for omtanken. 💕 Ja heldigvis bedre! Har ikke kastet opp siden mandag! Nå har jeg til og med spist taco. 😍 Dytter i meg ingefær tabeletter og må sove lenge for å ikke kaste opp, men det funker. I dag klarte jeg å kjøpe julegave til mannen til og med, men da måtte jeg legge meg etterpå da. 😁 

Alt i alt nyter jeg livet litt mer nå. Vi har sagt det til besteforeldrene og de ble kjempeglade og hjelper til på julaften. Mamma sa hun ikke trengte noen flere julegaver i år, noe hun selvfølgelig får. 💕

Mannen er jo så god. Han fikser alt med hunden på morgenen og gir meg yoghurt og knekkebrød på senga før han reiser på jobb. 

Jeg gleder meg til formen er god igjen slik at jeg kan trene og holde yogatimene mine igjen. 😃 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sprutkasta jeg opp blåbæryoghurt ut over badet. Særdeles dårlig dag i dag. 😁😔 

Jeg GLEDER meg til kvalmen gir seg nå og er glad jeg hadde et par dager fri fra dritten. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du har klart å få i deg taco! Her er motto smakløs og enkel mat for å klare å få ned noe :P 

Det hørtes helt forferdelig ut å starte fredagen slik :( Har du blitt litt bedre over helga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant! Jeg orker ikke lukta når maten lages men det går ok og spise i små mengder. Lite kjøtt og mye tilbehør. Må få i meg noe annet enn brødskiver og kjeks. Er alltid i best form etter middag selv om jeg noen ganger bruker ufattelig lang tid og maten blir kald før jeg er ferdig.

Formen er ok. Langt i fra god men ikke kastet opp siden fredag. Bruker mye tid på sofaen på dagtid og prøver og gjøre litt på kvelden for da forsvinner kvalmen frem til den kommer tilbake når jeg skal legge meg. Har laget en liste med ting som må gjøres før jul og satt opp noen gjøremål hver dag. Magen har blitt ekstremt oppblåst og vond. Gleder meg til den er stor fordi babyen er stor. :P

Er ganske lei av å ikke orke noe spesielt og det føles litt ut som om jeg skal føle meg slik for alltid - men det må jo gå over snart! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i dag har jeg kastet opp 2 ganger. Det skjer hver gang jeg tror jeg er litt bedre og presser meg for mye. 😫

Begynner å bli kreativ på oppkastfronten også. En gang i søppelbøtta på kjøkkenet og en gang i en pose i bilen. Det kommer så brått på at man bare må ta det første som dukker opp. 😅

Jeg er litt lei av å klage, men over to uker med daglig og til tider sterk kvalme begynner å ta på. Jeg teller bare ned tiden til dette går over. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Lenge siden sist! 😁

Formen er heldigvis bedre nå! Er 50% sykemeldt og begynte å jobbe mandag. Det er veldig godt å jobbe litt igjen og jeg er mer uggen enn kvalm nå. Begynner rett og slett og føle meg som et menneske igjen! 

Deilig å ha overskudd til å glede seg over graviditeten og å klare å gjøre noe igjen. Jeg håper det fortsetter denne veien nå! 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Det er virkelig ikke noe godt å være kvalm og uggen :( Men godt at det går den rette veien! Har dere fortalt mange, eller venter dere litt enda? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj ja, det er virkelig bare værst! Håper formen din også er bedre?

Kastet opp på morgenen i dag, men klarte å komme meg på jobb heldigvis. Nå vet egentlig "alle" på jobb det. Helt umulig å skjule når jeg har vært så dårlig og kastet opp på jobb. Begynte å gå mange rykter etterhvert, så det var like greit å bare si det. :tongue: Folk er jo så nysgjerrige! 

Mannen sitter forresten og spise brød med makrell i tomat nå. Det stinker, og han syntes jeg er vanskelig som klager. :kvalm: Nesten så jeg fikk lyst til å spy på trass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Lenge siden sist og nå er jeg allerede i uke 15+6! Formen er rimelig bra og jeg har jobbet fullt de siste ukene. I går var jeg på treningssenteret for første gang siden jeg ble dårlig, og er riiimelig støl i dag. :fnise:  Svømt har jeg også gjort og jeg og hunden koser oss på turer.

Jeg har begynt å få litt mage og matlysten er bra. Jeg spiser omtrent hele tiden og de på jobb mobber meg litt for det. :tongue: Jeg er også rimelig hormonell om dagen. Jeg er ikke lettrørt, men jeg blir veldig fort sint. Både på stakkars mann og stakkars kollegaer. Heldigvis går det veldig fort over! OUL er 2. mars og vi gleder oss til å se den lille! VI hr ikke vært på tidlig ultralyd men jeg har hørt hjertet hos legen. :rodmer:

Nå sitter jeg i sofaen og prøver å manne meg opp til husarbeid før jeg og hunden skal ut i solen. Nå gleder jeg meg bare til vår med solfyllte dager og lyse kvelder.

Håper det går bra med alle som eventuelt måtte lese! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Chandra skrev:

Lenge siden sist og nå er jeg allerede i uke 15+6! Formen er rimelig bra og jeg har jobbet fullt de siste ukene. I går var jeg på treningssenteret for første gang siden jeg ble dårlig, og er riiimelig støl i dag. :fnise:  Svømt har jeg også gjort og jeg og hunden koser oss på turer.

Jeg har begynt å få litt mage og matlysten er bra. Jeg spiser omtrent hele tiden og de på jobb mobber meg litt for det. :tongue: Jeg er også rimelig hormonell om dagen. Jeg er ikke lettrørt, men jeg blir veldig fort sint. Både på stakkars mann og stakkars kollegaer. Heldigvis går det veldig fort over! OUL er 2. mars og vi gleder oss til å se den lille! Vi har ikke vært på tidlig ultralyd men jeg har hørt hjertet hos legen. :rodmer:

Nå sitter jeg i sofaen og prøver å manne meg opp til husarbeid før jeg og hunden skal ut i solen. Nå gleder jeg meg bare til vår med solfyllte dager og lyse kvelder.

Håper det går bra med alle som eventuelt måtte lese! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå må jeg se og få endret navn og flyttet denne boken! 😁 

er 19+2 i dag og hadde ultralyd forrige uke. Frisk og fin jente med termin 4. August. 💕 hun turna og sprella masse så vi fikk se mye. Gleder meg såå mye! Fikk ny ultralyd i uke 32 for å sjekke plassering. 

Av utstyr har vi fått tak i en pent brukt vogn, mamma har sydd teppe og jeg har kjøpt da jeg var liten boken jeg venter på å få. Her kan man fylle inn og det er plass til bilder etc. Gleder meg til å handle mer klær og utstyr utover nå. Ikke minst til å pusse opp barnerommet!

Formen er også veldig bra og jeg er i full jobb og trener litt. Må bare nyte denne tiden. 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Jeg ville jo også kjøpe denne boken i helgen men neeeida :P Teite kjønnsinndeling i butikkene altså! Jeg gleder meg også til å komme i gang med barnerommet :) Foreløpig er det gjesterom/roterom, så alt må gjennomgås, møbler selges/kastes og inn med noe litt mer passende. Skal dere male? Vi (eller jeg) vurderer wall stickers i stedet. Vi har ferdigmalte hvite veggpanelplater der fra før. 

Så heldig dere er som har fått tak i vogn :) Vi har sett på vogn og går nok for en ny en. Den er så fin at jeg nesten ble litt forelska :rodmer: 

Gratulerer igjen med jenta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...