Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Hei! :vinke:

Både jeg og mannen er helt i slutten av 20-årene, gift, hus på landet, hund og faste jobber, så da fant vi ut at det kanskje var på tide med et barn også. :fnise:  Jeg har aldri vært superivrig på å få barn før nå, og fremdeles blir jeg ganske nervøs bare av tanken på å bli mamma. Men det er rart hvordan man brått blir veldig ivrig når man endelig har bestemt seg!

Men men, pillene sluttet jeg på for 2 uker siden og så får vi bare se hva som skjer i første omgang. Har sluttet på pillene en gang for et par år siden og da ble syklusen stabil med en gang, så satser på det samme skjer nå. 

Dette er spennende! :hoppe:

 

Oppdatering 22. Juni:

Høygravid om 3 dager og jeg gleder meg til å møte vår lille jente med termin 4. August :rodmer:

Oppdatering 8. August:

Lille J ble født 3. August 13:50 og veide 3105gram og var 48cm lang. Vi storkoser oss!

Endret av Chandra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha lest en del her de siste dagene skjønner jeg at det ikke er "bare bare" dette her. Har virkelig fått satt meg inn i ord og utrykk og tenker knapt på annet. :tongue:

En ting jeg ikke helt skjønner er om jeg er i prøveperiode 1 nå som jeg akkurat har sluttet på pillene, eller er det ikke før etter første ekte TR? Om noen leser dette lurer jeg også på hvilke apper som anbefales. 

Gleder meg til å bli kjent med dere andre som også prøver. Personlig kjenner jeg meg mest skremt av dette her akkurat nå, selv om jeg er sikker på at det er dette jeg vil. Får håpe det ikke er bare jeg som føler det slik. :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen! 

Prøveperioder er jeg sannelig ikke sikker på. 

Jeg bruker appen Period Tracker. Den er enkel og grei. Viser dager hvor du i teorien er fruktbar og har eggløsning. Jeg vet mange bruker Fertility Friend. Denne er mer innviklet. Du kan legge inn temperatur hvis du temper osv. 

Dette er en spennende og skremmende periode. Du er ikke alene om å ha det slik :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) Her vil jeg gjerne følge med. Sitter også med litt av den samme følelsen. Er en smule nervøs for å bli mamma, men allikevel er jeg giret på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk begge to! :D Skal besøke bøkene deres senere. Det er så hyggelig å følge med på andre i samme situasjon. 

Da får jeg teste ut Period Tracker, ser ikke for meg at det er greit å ikke gjøre det for innviklet. Jeg ser jo selvfølgelig for meg at jeg kommer til å bli gravid med en gang, men skjønner at det ikke er helt sånn det som regel skjer. 

Veldig godt å høre at jeg ikke er alene om å føle det sånn. Jeg klarer liksom ikke å se for meg selv som gravid eller mamma før det faktisk skjer tror jeg. Bytter på å være supergira og skremt. Akkurat som om jeg ikke tør å tenke tanken. :tongue: Men jeg blir så glad når jeg ser for meg at vi baker til jul, holder på ute i hagen, drar på ferier og slikt. Jeg gleder meg rett og slett skikkelig til alt som kommer til å skje. Så får vi se om det er så idyllisk i virkeligheten. :ler:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå dobbeltsjekket jeg. Appen heter Period Diary! :)

Aha! Lastet ned period tracker og den virket uansett enkel og grei. I følge den skal jeg ha EL i dag, men nå er jo ikke det lett å si siden syklusen muligens ikke er i gang enda, men det er jo gøy å "late som". Har i alle fall lagt inn noen aksjer i dag også og også flere ganger tidligere i uka. ;) Men fyttirakkern så oppblåst jeg er, det er helt vilt. Helt forferdelig og i tillegg så stikker det i underlivet hele tiden. Tipper det bare er kroppen som kommer i gang igjen, men det føles helt merkelig ut. 

Jeg merker i alle fall at jeg blir veldig huslig av å planlegge barn. I dag har jeg til og med ryddet i kjelleren og i går plantet jeg masse stauder og planter i bedene mine siden jeg var så heldig å få et hav av planter. I stad gravde vi opp et lite grantre jeg har satt i en stor potte på trappa og planen er å ha lys på det til jul. Kjenner jeg vil ha alt "på stell" i hus og hjem før babyen kommer til verden. Viktig å begynne tidlig. :ler: Vi har en veeeeldig stor hage og mange prosjekter siden den var temmelig gjengrodd da vi kjøpte for noen år siden. Blir ikke arbeidsledig med det første. Det blir nok uansett et perfekt sted for en liten jente/gutt å vokse opp!

En annen ting jeg har tenkt på er at jeg håper å få trent hele svangerskapet. Jeg trener ganske mye nå og jeg håper jeg klarer å fortsette. Både fordi jeg liker det og blir gretten uten trening, men også fordi jeg vil ha et lettere svangerskap og fødsel. Samtidig har man kanskje også mer energi når ungen er ute? 

Jaja, det er mye å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh for en dag! Først vanlig jobb frem til fire og så middag, tur med hunden og så på jobb som yogainstruktør. I dag kom det 11 stk på timen noe som er ny rekord. 😅 beveger meg godt utenfor komfortsonen foreløpig. Vil jo gjøre alle til lags og det er vanskelig ned så mange forskjellige mennesker. Nesten så jeg kjenner det er helt ok om det går litt tid før det kommer baby i magen. 😁

Nå er det farmen. :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Der fant jeg deg! Vi er i veldig veldig lik situasjon, så her vil jeg følgw med 😉

Så hyggelig! ☺️😘

 

Godt tegn når det kommer mange på timen din! Jeg velger alltid de instruktørene jeg liker best! Flink :danse:

Takk! 😄 De kommer jo tilbake så da får jeg bare satse på at de liker det!  

Nå er jeg tilbake fra hundetrening etter en stressende dag på jobb. Hunden er jo nesten barnet mitt. Fine hunden. Middag ble noe så sunt som pizza. 😁 Veldig klar for fri i morgen. 😍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å vente altså! Nå venter jeg vel egentlig på første mens slik at prøvingen kan begynne, men man har jo alltids et lite håp. 😄

Besøkte en veninne med baby i går. Så koselig selv om vi ikke fikk snakket så mye fordi hun måtte bære rundt på misfornøyd baby. Ser egentlig litt slitsomt ut. 😁 men veldig koselig også da! 

Nå er det snart helg. Jobbe litt mer, løpe litt og gå tur med hunden før det blir sofasløving. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Fått mensen? (rimelig teit å spørre en helt fremmed det spm 😉). Selv fikk jeg på fredag, så er litt lettet over at prøvingen endelig kan anses som startet ☺

Bebi ser kjempe slitsomt ut. Noen ganger lurer jeg på om jeg virkelig har lyst, men det må jo være verdt det siden "alle" får det 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei! 😎

nå er jeg spent! Skulle etter teorien fått mensen på søndag men den har ikke kommet. Spotta litt rosa på fredag og trodde jeg fikk den og "feiret" med et glass vin, men den så skjedde ikke noe mer. 

 

Jeg vet det er sannsynlig at syklusen ikke har kommet i gang men i stad kjøpte jeg meg endelig en test. Så nå må jeg bare vente til jeg må tisse. 😁 jeg har ikke tenkt på dette med å bli gravid på noen uker. Bare lagt det langt bak i hodet og tenkt at ayklusen får komme i gang før jeg begynner å tenke på det. 

 

Må jo si jeg er spent da. Og at jeg har vært tålmodig som har venter helt til i dag! 😄 oppdatering kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! Helt sjokkert! Har jo hele tiden tenkt at slik ikke skjer rett etter pilleslutt. Jeg har jo bevisst ikke tenkt på graviditet og barn på mange uker, så jeg følte meg ikke helt klar for det resultatet. Kommer til å sitte i sjokk resten av kvelden.

Om jeg regner fra 1. mensdag ved pilleslutt har jeg da termin 2. august og er 4+5 uker på vei. Om dette stemmer da. Tør ikke helt å tro på det. Jeg har jo følt meg veldig rar og i dag har jeg masse stikkinger i magen noe jg har hatt de siste ukene. Det var vel derfor jeg kjørte innom apoteket etter trening. Var redd det var noe galt der nede men ville bare avkrefte at jeg ikke var gravid. :fnise: Testen var veldig positiv også. Nå håper jeg bare nurket klamrer seg fast. 

Neste bekymring: Jeg har bedt gjester både julaften og nyttårsaften. Det blir jo litt vanskelig å skjule da. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Helt sjokkert! Har jo hele tiden tenkt at slik ikke skjer rett etter pilleslutt. Jeg har jo bevisst ikke tenkt på graviditet og barn på mange uker, så jeg følte meg ikke helt klar for det resultatet. Kommer til å sitte i sjokk resten av kvelden.

Om jeg regner fra 1. mensdag ved pilleslutt har jeg da termin 2. august og er 4+5 uker på vei. Om dette stemmer da. Tør ikke helt å tro på det. Jeg har jo følt meg veldig rar og i dag har jeg masse stikkinger i magen noe jg har hatt de siste ukene. Det var vel derfor jeg kjørte innom apoteket etter trening. Var redd det var noe galt der nede men ville bare avkrefte at jeg ikke var gravid. :fnise: Testen var veldig positiv også. Nå håper jeg bare nurket klamrer seg fast. 

Neste bekymring: Jeg har bedt gjester både julaften og nyttårsaften. Det blir jo litt vanskelig å skjule da. :tongue:

Herregud! Gratulere ☺☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har kommet meg over sjokket og er veldig glad i dag! 😃 

Holder på med julevask og rydding av alle kjøkkenskaper og koser meg. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuhu! I dag er jeg 5+0 😃 eneste som er plagsomt så langt er nattetissing og oppblåst mage. 😛

Har jobbet ute i Hagen og resten av kjøkkenskapene er ryddet og vasket. Akkurat kommet hjem fra en joggetur med hunden. Etter en dusj og litt mat tenker jeg å fortsette med skapene i stua. Viktig å gjøre det før lysten til å rydde forsvinner igjen. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...