Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Sjela skrev:

*sukk* Jeg ville jo også kjøpe denne boken i helgen men neeeida :P Teite kjønnsinndeling i butikkene altså! Jeg gleder meg også til å komme i gang med barnerommet :) Foreløpig er det gjesterom/roterom, så alt må gjennomgås, møbler selges/kastes og inn med noe litt mer passende. Skal dere male? Vi (eller jeg) vurderer wall stickers i stedet. Vi har ferdigmalte hvite veggpanelplater der fra før. 

Så heldig dere er som har fått tak i vogn :) Vi har sett på vogn og går nok for en ny en. Den er så fin at jeg nesten ble litt forelska :rodmer: 

Gratulerer igjen med jenta! 

På adlibris.no har de den i nøytral versjon, men den er gul da! 😄 skal du på privat ultralyd? Jeg gjetter på at du har en jente i magen. Det blir spennende å se! 

Vi skal male siden vi ikke har gjort noe med rommet etter at vi kjøpte huset. Furutak og en rar gråfarge på veggene. Vi må også rydde og kaste. Det er kontor/gjesterom/roterom nå og jeg gleder meg til å få det vekk! 😛 tror vi også går for hvitt og heller pynter med litt farger ellers. 

Hva slags vogn har dere sett på? Jeg ønsker meg egentlig en Emmaljunga men. 😅 

Nå har jeg vært på spinning og det gikk jo fint denne gangen også. Prøver å riste av meg at jordmor var så negativ til det. Det er jo så herlig å holde kroppen i gang og nå føler jeg meg nesten like i farta som før graviditeten. Sett bort i bra at magen har vært uvanlig stor og oppblåst om dagen da. Føler forresten masse liv om dagen. Veldig veldig koselig! 💕 det virker som om alt vokser i en fart om dagen og det er kun en treningstopp som passer nå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

21+1 i dag. Tiden flyr! Magen begynner å bli stor og magemusklene har delt seg. Merkelig følelse. 😅

vi har begynt å rydde ut av kontoret/roterommet og er snart klare til å pusse opp. 😍 kommer til å bruke en del av påska på det. Så koselig og så deilig å kaste så mye!

Sitter på jobb nå og teller ned timene til påskeferie. Er skikkelig forkjølet og kjenner at jeg er en særdeles irritabel gravid dame om dagen. 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet hvordan jeg flytter dagboken over til graviddagbok?? :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.3.2016 at 19.34, Chandra skrev:

På adlibris.no har de den i nøytral versjon, men den er gul da! 😄 skal du på privat ultralyd? Jeg gjetter på at du har en jente i magen. Det blir spennende å se! 

Vi skal male siden vi ikke har gjort noe med rommet etter at vi kjøpte huset. Furutak og en rar gråfarge på veggene. Vi må også rydde og kaste. Det er kontor/gjesterom/roterom nå og jeg gleder meg til å få det vekk! 😛 tror vi også går for hvitt og heller pynter med litt farger ellers. 

Hva slags vogn har dere sett på? Jeg ønsker meg egentlig en Emmaljunga men. 😅 

Ja, jeg så det, men den var fra 2012 eller noe, så tenkte kanskje de rosa/blå var litt annereldes? :klo: Jaja, er ikke noe hast :) Blir spennende å se hva som gjemmer seg der inne. 

Vi lurer nå på om vi skal male veggene i noe sjø blågrønt /mint eller noe lignende. Lyst altså, men med et snev av blå/grønn. Får lete etter den perfekte fargen etterhvert :) 

Vi har låst oss helt på Emmaljunga mondial Delux i fargen Dallas med lufthjul. Synes den er sååå fin :) Håper du har hatt en fin påske! :) Og forresten oppretter du bare en tråd under "Ris, ros og spørsmål" på forumet, så fikser mod flytting av dagboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.3.2016 at 10.31, Sjela skrev:

Ja, jeg så det, men den var fra 2012 eller noe, så tenkte kanskje de rosa/blå var litt annereldes? :klo: Jaja, er ikke noe hast :) Blir spennende å se hva som gjemmer seg der inne. 

Vi lurer nå på om vi skal male veggene i noe sjø blågrønt /mint eller noe lignende. Lyst altså, men med et snev av blå/grønn. Får lete etter den perfekte fargen etterhvert :) 

Vi har låst oss helt på Emmaljunga mondial Delux i fargen Dallas med lufthjul. Synes den er sååå fin :) Håper du har hatt en fin påske! :) Og forresten oppretter du bare en tråd under "Ris, ros og spørsmål" på forumet, så fikser mod flytting av dagboka.

Hm... aner ikke, men det kan jo hende! Det er jo uansett ikke krise å vente til nærmere med å kjøpe boken. Får jo tross alt ikke fyllt inn så mye enda!

Da skal jeg få flyttet dagboken i kveld. Takk! :blomst:

Påsken var lat og herlig. Har sorter over alt av papirer fra vi flyttet sammen for mange år siden og kastet masse. Ellers bare vært i skogen med hunden og tatt livet med ro. Det blir nok ikke så mange rolige stunder med barn i hus kan jeg tenke meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg for første gang skulle fylle ut en slik gravid oversikt. 

 

♡ På vei : 22+3

♡ Igjen til termin : 126 dager

♡ Kjønn : Jente

♡ Navn : Hemmelig. :)

♡ Trimester : 2

♡ Neste Kontroll : 13. april hos jordmor 

♡ Innkjøp : Foreløpig kun vogn og noen klær. På tide å komme i gang, men har satt av en del penger på egen konto til utstyr.

♡ Bevegelser : Ganske mye. Har en veldig aktiv krabat. Litt roligere de siste dagene, men hun er glad i å sparke meg i blæra. :tongue:

♡ Utålmodig : Det varierer!

♡ Vektøkning : 6-7 kg

♡ Vann i kroppen : Nei

♡ Strekkmerker : Nei

♡ Hodet ned : Nei

♡ Tungt : Nja, noen ganger. Ellers lever jeg ganske som før og har mye energi. Men merker at det begynner å bli tungt å bøye seg frem for å ta på sokker, sko etc. 

♡ Kynnere : Nei, har ikke merket noe til det.

♡ Hodet festet:  Nei

♡ Matkick: Ikke på noe spesielt! Men kan absolutt si at jeg har kick på mat. Er supersulten om dagen!

♡ Plager : Oppblåst, spesielt om kvelden. Ellers er det lite å klage på.

♡ Humør : Som regel godt, men jeg har fått høre at jeg er litt hormonell/bitchy til tider. ;) Blir mye lettere sur eller irritert enn før. 

♡ Høygravid : Nei 

♡ Fødselsforventninger: Gleder og gruer meg på en gang? Gleder meg til å oppleve en fødsel, og hvordan jeg takler det. Håper jeg klarer det uten epidural, men er åpen for det meste. Tenker at jeg må ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :blomst: 

Kjekt med slik oversikt :) 

Hvorfor skal du til UL i uke 32? Er det for å sjekke morkake? 

Blæra mi får også gjennomgå på daglig basis :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hei :blomst: 

Kjekt med slik oversikt :) 

Hvorfor skal du til UL i uke 32? Er det for å sjekke morkake? 

Blæra mi får også gjennomgå på daglig basis :P 

Hei! Koselig med besøk! :hoppe:

Ja det er for å sjekke morkaka da den lå litt langt nede på første OUL.. :)

-----------------

Sitter og lurer på om jeg skal bestille en Voksipose Urban fra Flust.no på salg nå. På tide å komme skikkelig i gang med innkjøpene. Mannen syntes jeg stresser, men jeg prøver jo å fortelle han at alle har kjøpt mye mer enn det vi har. Vi har jo knapt kjøpt noe! :fnise:

I dag ble det en lang dag. Først full dag på jobb, så en styrkeøkt på senteret, middag og så to og en halv time i skogen med hunden. Vi testet geocaching for første gang. Veldig kjekk aktivitet når man uansett skal på tur med hunden, men turen ble en del lengre enn planlagt! Jeg skal ikke klage på kroppen min i alle fall, selv om jeg tror jeg kommer til å være rimelig støl i morgen. I går gikk det i ett med jobb, tur med hunden, middag og yogaundervisning. I morgen har jeg fri og det skal nytes! På torsdag braker det løs igjen med jobb på dagen og yogaundervisning på torsdag. Jeg får bare henge med så lenge jeg klarer. Det er helt ok at dagene går i ett så lenge jeg får slappe litt av en dag eller flere i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Å herregud så aktiv du er! Skulle ønske jeg også kunne... :)

Ikke hver dag er like aktiv altså, men det er godt å ikke ha noen plager. :) Slikt får man jo ofte ikke styrt. Håper formen din ikke er for ille! 

I dag har jeg hatt en rolig dag. Sov lenge, gjorde noen timer husarbeid, spist, sovet middagslur, laget middag, liten tur med hunden. Bare rolig og avslappende. Lagde meg en stor herlig kanne med yogate i stad og har jobbet med forberedelser til morgendagens yogatime og selvangivelsen et par timer siden det. Er veldig spent på timen i morgen og håper det går bra. 

Jeg er litt misfornøyd med at jeg ikke fikk kjøpt Voksiposen i dag da. Da jeg endelig skulle bestille hadde den gått opp til 1495,- istedenfor 1045,- Da vet det ikke like interessant lenger! Det er jo en god pris, men jeg trenger den jo ikke før vinteren og da kan det jo hende at det kommer flere gode tilbud innen den tid. Nå må jeg virkelig komme i gang med innkjøpene snart. Har litt panikk for at babyen blir født og jeg fremdeles ikke har klart å kjøpe det vi trenger. :fnise: Shopping er dessverre ikke min sterkeste side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden din, og du skriver veldig engasjerende! Jeg som frivillig barnløs blir ordentlig interessert i graviditeten din! Gøy at det klaffa så fort etter at dere bestemte dere for å prøve! 

Bra du klarer å være så aktiv! Hjelper med en firbeint kompis som må ut uansett, i tillegg til vanlig trening! Hva slags hund har du? Har du tenkt på hvordan han/hun skal introduseres til babyen og hvordan reaksjonen på å få "søsken" kommer til å bli? Spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sporty og aktiv du er! Cred! ;) 

Og angående vognpose. Må det være Voksi? Vi endte opp med å bestille en lammeskinnspose fra Nordlys til 799. Den var satt ned fra 2000,- så jeg følte vi gjorde en skikkelig god deal på den :) Det var forresten på Jollyroom. Det kan jo tenkes at de har noe du liker andre steder til en god pris. 

Om du har litt is i magen og tenker langsiktig er det mye man kan få til en god pris på tilbud, kampanjer og ikke minst fordi sesongen er over nå (så om man kjøper til neste års sesong blir det rimeligere å gjøre det nå). Men ikke stress. Det er fremdeles god tid igjen :nigo: Jeg har ikke kjøpt mye annet enn klær, vippestol og bilstol så langt. Og ja, den vognposen også da. Vi tenker å bestille vogn i slutten av måneden /begynnelsen av mai. Det er jo ikke akkurat noe hast, men jeg har lyst til å ha den i hus før sommeren. Vi må bare få pusset opp og klargjort barnerommet slik at vi har lagringsplass til alt stæsjet vi har og skal kjøpe :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Rainbow skrev:

Nå har jeg lest hele tråden din, og du skriver veldig engasjerende! Jeg som frivillig barnløs blir ordentlig interessert i graviditeten din! Gøy at det klaffa så fort etter at dere bestemte dere for å prøve! 

Bra du klarer å være så aktiv! Hjelper med en firbeint kompis som må ut uansett, i tillegg til vanlig trening! Hva slags hund har du? Har du tenkt på hvordan han/hun skal introduseres til babyen og hvordan reaksjonen på å få "søsken" kommer til å bli? Spennende! 

Hei Rainbow! Så hyggelig at du orket å lese igjennom hele tråden min! :blomst: Det er så hyggelig når noen tar seg tid til å lese. :)

Jeg trodde nesten jeg skulle bli frivillig barnløs selv. Har alltid sagt at jeg aldri skal få barn bare fordi jeg føler at man "må". Så nå når jeg straks bikker 30 kom lysten på barn, og da var det jo veldig gøy at det klaffet så raskt. :) Er veldig glad jeg hørte på meg selv og lot lysten og følelsene styre det valget. All respekt for frivillig barnløse!

Det er veldig deilig å kunne være så aktiv ja. Må virkelig nyte det mens jeg kan. Med hund må man jo ut uansett, så det er en grei motivasjon. Jeg må innrømme at jeg er ganske nervøs for hvordan dette med baby og hund vil gå. Hunden er ikke så stor, men det er en ganske aktiv rase som visstnok er ganske krevende frem til de er to år. Stor hund i liten kropp som krever sitt. Kommer til å spørre hundetreneren min om hvordan vi skal gå frem. Håper virkelig det kommer til å fungere. Det må det jo bare. :) 

Nå tar jeg kvelden etter 8 timer jobb på dagen og yogaundervisning på kvelden. Er helt utkjørt, mest mentalt. Det tar på å skulle "selge seg selv" i nye omgivelser. Det er veldig gøy og givende, men jeg merker at det krever mye av meg. Det er virkelig en prosess å lære seg å ta betalt og å føle at man har en tjeneste som faktisk er verdt penger. Det er noe helt annet å ta betalt på jobben sine vegne for jobben sine produkter. Jaja, det er i alle fall veldig utviklende og godt utenfor komfortsonen min og det virker som om jeg kanskje kan få noen flere oppdrag fremover.

Heldigvis gikk mannen tur med hunden i dag da. De gikk en lang tur i skogen med broren og hunden hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sjela skrev:

Så sporty og aktiv du er! Cred! ;) 

Og angående vognpose. Må det være Voksi? Vi endte opp med å bestille en lammeskinnspose fra Nordlys til 799. Den var satt ned fra 2000,- så jeg følte vi gjorde en skikkelig god deal på den :) Det var forresten på Jollyroom. Det kan jo tenkes at de har noe du liker andre steder til en god pris. 

Om du har litt is i magen og tenker langsiktig er det mye man kan få til en god pris på tilbud, kampanjer og ikke minst fordi sesongen er over nå (så om man kjøper til neste års sesong blir det rimeligere å gjøre det nå). Men ikke stress. Det er fremdeles god tid igjen :nigo: Jeg har ikke kjøpt mye annet enn klær, vippestol og bilstol så langt. Og ja, den vognposen også da. Vi tenker å bestille vogn i slutten av måneden /begynnelsen av mai. Det er jo ikke akkurat noe hast, men jeg har lyst til å ha den i hus før sommeren. Vi må bare få pusset opp og klargjort barnerommet slik at vi har lagringsplass til alt stæsjet vi har og skal kjøpe :ler: 

Var veldig aktiv før graviditeten, så det har liksom bare vært å fortsette. Selv om jeg langt i fra er like godt trent nå da, men det kan man vel bare forvente! 

Jeg er så glad for at du kommer med tips, for jo mer jeg leser på nettet jo mer forvirret blir jeg! Jeg trenger noen som forteller meg hva jeg skal kjøpe. :tongue: Jeg er verdens verste vinglepetter når det kommer til shopping. Jeg må jo ikke ha en voksi urban men følte den var et godt valg siden den ble best i test. Nå måtte jeg inn på Jollyroom og se på poser da, og da ble jeg jo forelsket i Nordlys lammeskinn posen i svart/natur. Det var jo en utrolig god pris også! Bestilte du den største i 105x45? Vil den passe både i vognbag og sportsdel? Det eneste jeg er litt redd for er om den blir for varm? 

Når jeg først er i gang: hvilket lammeskinn kjøpte du? Jeg ser også i tråden din at du kjøpte Maxi Cosi cabriofix om jeg ikke husker feil? Den ble vel også best i test? Mins jeg har tittet på denne tidligere. 

Jeg håper jeg blir litt mindre stresset bare jeg får noen ting på plass. :fnise: Bilsete er det som stresser meg mest kjenner jeg. Det er jo en jungel og jeg skjønner ikke noe av dette med baser og slikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på skryten du får ☺ Enig at det er bra å være aktiv så lenge det går (forhåpentligvis helt frem), noe du helt klart er! Har selv tre hunder så kjenner til den motivasjonsfaktoren 😉 Svigerfar har heldigvis valpen på dagtid så den får mye trim der, i tillegg har vi to store trekk-og utehunder som jeg nå ikke kan ta på tur samtidig (både fordi skiføret er blitt mye dårligere og fordi trekkingen ikke er helt ideel i uke 21..) , blir noe turer haha! 

Trener en del i tillegg og, men jogging er blitt litt mer ubehagelig så foretrekker spinning. På styrke har jeg nesten sluttet å bruke vektstenger og fokuserer heller på bekken, rygg og god teknikk. Har du endret styrketreningen din noe? Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, maja87 skrev:

Slenger meg på skryten du får ☺ Enig at det er bra å være aktiv så lenge det går (forhåpentligvis helt frem), noe du helt klart er! Har selv tre hunder så kjenner til den motivasjonsfaktoren 😉 Svigerfar har heldigvis valpen på dagtid så den får mye trim der, i tillegg har vi to store trekk-og utehunder som jeg nå ikke kan ta på tur samtidig (både fordi skiføret er blitt mye dårligere og fordi trekkingen ikke er helt ideel i uke 21..) , blir noe turer haha! 

Trener en del i tillegg og, men jogging er blitt litt mer ubehagelig så foretrekker spinning. På styrke har jeg nesten sluttet å bruke vektstenger og fokuserer heller på bekken, rygg og god teknikk. Har du endret styrketreningen din noe? Noen tips? 

Takk det samme. Du er vel minst like aktiv! 😄 Tre hunder ja! Da får du virkelig kjørt deg! Hvordan tenker du å gjøre det med baby, hund og trim og alt? Om du har noen gode tips eller planer. 😅 Vi skal i alle fall gjerde inn tomta så han kan slippes ut litt ekstra og håper jo å få gått mye tur som vanlig. Men aner ho ikke hvordan hverdagen blir. 

Jeg trener egentlig ikke så hardt om dagen. Det går i yoga, turer med hunden og et par styrkeøkter i uka. Jeg sliter med en vridning i korsryggen så jeg får ikke gjort knebøy og markløft nå så det gjør jeg ikke uansett. En typisk treningsøkt består av nedtrekk, brystpress med løse vekter, øvelse i kabel for øvre del av rygg, trener skuldre med løse vekter. Av bein tar jeg løse vekter og går opp og ned på en benk et og et bein av gangen eller tar knebøy uten vekt på bosuball. Også avslutter jeg med litt diverse bevegelighetsøvelser og diverse andre øvelser om jeg gidder. Egentlig veldig kjedelig. 😅 Gjorde planke frem til jeg fikk høre at det ikke var anbefalt. Føler det begrenser seg veldig om dagen siden jeg både må tenke på graviditet og rygg. Før graviditeten trente jeg med pt og det var mye mer givende. Men alt til sin tid! Er i alle fall avhengig av å trene litt styrke for å holde ryggen i sjakk! 

Nå sitter jeg hos svigerforeldre og slapper av. Gått tur med hunden og spist masse middag og venter nå på kake. 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chandra skrev:

Takk det samme. Du er vel minst like aktiv! 😄 Tre hunder ja! Da får du virkelig kjørt deg! Hvordan tenker du å gjøre det med baby, hund og trim og alt? Om du har noen gode tips eller planer. 😅 Vi skal i alle fall gjerde inn tomta så han kan slippes ut litt ekstra og håper jo å få gått mye tur som vanlig. Men aner ho ikke hvordan hverdagen blir. 

Jeg trener egentlig ikke så hardt om dagen. Det går i yoga, turer med hunden og et par styrkeøkter i uka. Jeg sliter med en vridning i korsryggen så jeg får ikke gjort knebøy og markløft nå så det gjør jeg ikke uansett. En typisk treningsøkt består av nedtrekk, brystpress med løse vekter, øvelse i kabel for øvre del av rygg, trener skuldre med løse vekter. Av bein tar jeg løse vekter og går opp og ned på en benk et og et bein av gangen eller tar knebøy uten vekt på bosuball. Også avslutter jeg med litt diverse bevegelighetsøvelser og diverse andre øvelser om jeg gidder. Egentlig veldig kjedelig. 😅 Gjorde planke frem til jeg fikk høre at det ikke var anbefalt. Føler det begrenser seg veldig om dagen siden jeg både må tenke på graviditet og rygg. Før graviditeten trente jeg med pt og det var mye mer givende. Men alt til sin tid! Er i alle fall avhengig av å trene litt styrke for å holde ryggen i sjakk! 

Nå sitter jeg hos svigerforeldre og slapper av. Gått tur med hunden og spist masse middag og venter nå på kake. 😍 

Mye de samme øvelsene jeg gjør, litt enig i at det er litt kjedelig med hensyn å ta 😉 Men, men antakeligvis viktigere enn noen gang ☺

Vi har hundegård, og de to største er ikke vant til å få tur hver dag uansett. Tenker å veldig snart kjøpe sparesykkel til å bruke med de fremover, både når jeg ikke lenger kan trene de og når bebien er her. Mer trening på kortere tid. Valpen får allerede mye trim fra svigerfar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har du rett i @maja87 ! Det er ikke verdt det å trene for hardt eller feil nå.

Lurt! Man må nok tenke litt alternativt fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+5 i dag. Tiden flyr! Sitter hos frisøren og etterpå er det rett ut på shopping med søster. Babyklær skal shoppes! 😍 Tenkte også å teste ut lunsj og juice fra Joe & the juice. Godt med en dag bare for seg selv. Det blir vel ikke mye av det fremover! 

I går fikk jeg rabarbra av svigerfar så da er det duket for hagearbeid i helgen. Trenger også å få tømt varmkomposten og spylt den før jeg prøver å få den i gang igjen. Tok en pause da jeg ble kvalm i vinter. Matrester fristet liksom ikke så mye da. 😅 Med 5 mål tomt er hagearbeid min form for terapi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...