Gå til innhold

Kan jeg bli anmeldt nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en kjæreste. Jeg gav han en gang en BJ mens han sov. Han våknet, hadde sex med meg, men har i ettertid uttrykk misnøye og kalt det jeg gjorde et overgrep. Jeg har beklaget meg, og har aldri gjort lignende igjen, tanken var bare god den gang det skjedde. 

Nå er det slutt mellom oss. Han fikk høre at jeg har begynt å holde på med en av mine kompiser og nå er ekskjæresten veldig sjalu. Vi prøvde å ha en samtale, men han var sint og sa at han kunne jo bare gått og anmeldt meg for det jeg gjorde mot han. Han virket faktisk veldig seriøs da han sa det. 

Er det reelt? Kan jeg bli anmeldt nå? Det er omtrent et halvt år siden det skjedde.  

Anonymkode: 4556b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Du kan nok bli anmeldt ja, men det er heller tvilsomt at det vil få noen reelle konsekvenser for din del i form av sanksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at han kommer til å anmelde deg. Men, hvis han faktisk anmelder vil saken nesten garantert bli henlagt.  

Anonymkode: d7863...cf2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du suger han i søvne (det er noe man burde snakke med kjæresten om først så klart, så man vet hva partneren syntes om det), så våkner han og har sex med deg. Utifra at han bestemmer seg for å ha sex med deg etter at han våknet av å bli sugd så står saken hans på veldig tynn is vil jeg tro. Det blir det samme slm en jente som anmelder sexen etter en ons fordi hun angrer. Greit kanskje han i ettertid følte at det ble feil, men han ga ikke noe inntrykk av det og ville ha sex med deg.

Jeg vet det regnes som voldtekt å ha sex med en bevisstløs person, men man må også se det litt med skjønn, man er kjærester, sover i samme seng og den ene parten gjorde noe dumt.

Anonymkode: 86cfc...7c7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror han har en meget svak "case", men det er mange som prøver a veare politisk korrekt her og si at dette var et overgrep. Dere var i et forhold og har hatt jevnelig sex, etter denne BJ`en som ikke var avtalt av begge parter hadde dere også sex. Så han kan ikke fått ummiddelbare skadevirkninger av dette. Gutten har mest sannsynlig fått et post-traumatisk stressyndrom, som ble ytterligere forsterket av det faktum at du avsluttet forholdet. Det kan veare hardt å innse at et forhold er slutt og vite at du ikke er sikret regelmessige avsugninger, denne usikkerheten er helt ulidelig. Så du kan jo foreslå et forlik for han, for eksempel at du gir ham en avsugning til mot at han ikke går videre med denne saken. Tror nok det hadde veart en god deal for han :-)

Og måtte gud forby at samboeren min engang skulle finne på og vekke meg med en blowjob, kan ikke tenke meg en verre måte å våkne på. Fra spøk til alvor, er det mulig at det kunne blitt laget slike smykker ala disse SOS smykkene som du åpner opp og finner personalia på vedkommende. Ser for meg et samtykkesmykke hvor jeg kunne skrive at jeg mottar gjerne BJ`s fra alle damer som jeg frivillig har gått til sengs med, og om jeg uheldigvis skulle sovne, så setter jeg fortsatt pris på en BJ, PS vear forsiktig med tennene.

Anonymkode: 4cf6f...57d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at han valgte å ville ha sex med deg da du gjorde det så trenger du ikke å være redd for noe. Han høres fryktelig patetisk ut, ville blokkert han fra alle mulige arenaer

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er overgrep og prøve seg på en som sover selv om det er en mann. Ja du kan bli anmeldt. Kos deg i fengselet. Det er kjempefint i fengslene og der lever man luksus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en svekling, å true med slikt for og skremme deg til å slutte og rote med kompisen. Lavmål av han . Og han valgte selv å ha sex med deg etter BJ.

Hvilken mann elsker ikke å våkne til en blowjob av sin kjæreste? Sær fyr, ass!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mann elsker ikke å våkne til en blowjob av sin kjæreste? Sær fyr, ass!

Slutt å gjør det til en steriotype. Han sov/er ikke bevisst og det er overgrep. Å like å bli overgrepet er sært... ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å gjør det til en steriotype. Han sov/er ikke bevisst og det er overgrep. Å like å bli overgrepet er sært... ass. 

Det handler ikke om å like å bli utsatt for overgrep, men om hvilke rammer man har i forholdet. Selv har jeg ikke noe i mot at kona vekker meg med  tafsing, da jeg er hundre prosent sikker på at hun slutter om jeg gir uttrykk for å ikke ha lyst. Jeg sover lett, og våkner fort. Dette er noe vi har snakket om, og er trygge på. For oss er det ikke snakk om overgrep hvis jeg egentlig heller ville sove, det er snakk om at det ikke passer med sex akkurat da. Noe som er helt greit. Jeg er ikke mann, bare for å understreke det.

Når det er sagt, i tidligere forhold hadde jeg ikke satt pris på å bli tafsa på mens jeg sov. Litt fordi det aldri ble snakka om, litt fordi tryggheten ikke var den samme.

Ts, jeg tviler på at exen din kommer noen vei med en eventuell anmeldelse, slik du beskriver hendelsesforløpet. Men før du gjør noe lignede med din nåværende, så snakk sammen, og vær sikker på at han synes slikt er greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet man man anmelde folk for hva som helst, så ja. Men om du blir strafferettslig forfulgt er en annen sak. 

Bare ved å lese det som står i denne tråden kan man egentlig med sikkerhet si at saken blir henlagt.

Anonymkode: f0c27...187

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager alle sammen, men dette blir for dumt.
Hvis typen min hadde vekket meg av en seksuell akt - så hadde jeg ikke sett på det som overgrep, med mindre han gjorde det igjen etter at jeg sa det er feil. Eller hvis han hadde intensjon at jeg ikke skulle våkne. og væææær så snilll!! han våknet OG hadde sex med deg?? Hvordan er det voldtekt da?? Altså, det finnes grenser og rammer, men ikke minst grader. Ville ikke kalt dette voldtekt, selv om det skjedde meg eller en annen KVINNE(altså,menner ikke å avskrive hans følelser fordi han er mann)

 

Og nå vil han anmelde deg. For traumer? For vold? for voldtekt? Nope, fordi du dater en han ikke liker. Idiot.

Anonymkode: 1175f...141

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg tror neppe at et engangstilfelle mellom kjærester kan anses som overgrep, hadde det derimot vært gjentagende handlinger mot kjærestens vilje er det helt klart overgrep. Da kan man faktisk snakke om sovevoldtekt, selv om det er mellom kjærester. Det er ikke lov å utføre seksuelle handlinger på mennesker som sover, er beruset eller er bevistløse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han har en meget svak "case", men det er mange som prøver a veare politisk korrekt her og si at dette var et overgrep. Dere var i et forhold og har hatt jevnelig sex, etter denne BJ`en som ikke var avtalt av begge parter hadde dere også sex. Så han kan ikke fått ummiddelbare skadevirkninger av dette. Gutten har mest sannsynlig fått et post-traumatisk stressyndrom, som ble ytterligere forsterket av det faktum at du avsluttet forholdet. Det kan veare hardt å innse at et forhold er slutt og vite at du ikke er sikret regelmessige avsugninger, denne usikkerheten er helt ulidelig. Så du kan jo foreslå et forlik for han, for eksempel at du gir ham en avsugning til mot at han ikke går videre med denne saken. Tror nok det hadde veart en god deal for han :-)

Og måtte gud forby at samboeren min engang skulle finne på og vekke meg med en blowjob, kan ikke tenke meg en verre måte å våkne på. Fra spøk til alvor, er det mulig at det kunne blitt laget slike smykker ala disse SOS smykkene som du åpner opp og finner personalia på vedkommende. Ser for meg et samtykkesmykke hvor jeg kunne skrive at jeg mottar gjerne BJ`s fra alle damer som jeg frivillig har gått til sengs med, og om jeg uheldigvis skulle sovne, så setter jeg fortsatt pris på en BJ, PS vear forsiktig med tennene.

Anonymkode: 4cf6f...57d

umnskyld, funker ikke æ'en din? XD altså...

Ae, ikke ea x) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å like å bli utsatt for overgrep, men om hvilke rammer man har i forholdet. Selv har jeg ikke noe i mot at kona vekker meg med  tafsing, da jeg er hundre prosent sikker på at hun slutter om jeg gir uttrykk for å ikke ha lyst. Jeg sover lett, og våkner fort. Dette er noe vi har snakket om, og er trygge på. For oss er det ikke snakk om overgrep hvis jeg egentlig heller ville sove, det er snakk om at det ikke passer med sex akkurat da. Noe som er helt greit. Jeg er ikke mann, bare for å understreke det.

Når det er sagt, i tidligere forhold hadde jeg ikke satt pris på å bli tafsa på mens jeg sov. Litt fordi det aldri ble snakka om, litt fordi tryggheten ikke var den samme.

Ts, jeg tviler på at exen din kommer noen vei med en eventuell anmeldelse, slik du beskriver hendelsesforløpet. Men før du gjør noe lignede med din nåværende, så snakk sammen, og vær sikker på at han synes slikt er greit.

selvfølgelig er det noen som liker å bli vekket slik og for dem (og når det er pratet om og planlagt) så er det ike overgrep. Men å finne ut om typen liker det eller ei ved å bare sette i gang på eget intiativ er overgrep. BJ, fingring eller hva enn, er seksuelle handlinger og er ulovelig å utføre på ubevisste personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...