Gå til innhold

Velger han å ha sex så må han være forberedt på å bli far?


Gjest Piraten

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerbit

synes det er helt latterlig at kvinner får tvinge ett barn på en mann... man må være to for å ha sex. å oppegående normale mennesker snakker sammen, og om en kvinne sa til mannen at blir jeg gravid, så beholder jeg. da kan man som mann velge ok, eller nei takk... 

men å møte en random fyr, fast sexpartner osv.. så er ikke poenget med sexen barn, men nytelse... da må også kvinnen være forberedt på å eventuelt ta angrepille om kondomen ryker. om hun ikke går på noe ellers... for ved og ta på kondom,så viser vi det beste ansvaret vi kan ta... (med uten å si nei til sex- men to som vil ha sex,  så er det uaktuelt å si nei) 

abort også er en mulighet, ser ikke rettferdigheten i at en kvinne skal ha ett barn for eget ego.. når mannen ikke vil... 

sånn dere kvinner virkelig vil? ha barn med en som ikke vil? kun for at dere skal være vanskelige... 

vil dere ha barn ,,så finn en god snill mann ,som virkelig vil! 

 

Kvinnene som blir gravid ved et uhell ønsker det neppe selv. Men så er det noe som heter morsfølelse. Dette er instinktivt og varierer når det slår ut. Hos noen slår det ut allerede etter noen uker inn i svangerskapet, mens hos andre tar det noen uker etter fødsel. Derfor kan ingen kvinne si hva hun vil føle når hun først er gravid, og det bør da alle menn lære seg å forstå. 

Og når du har den morsfølelsen sier det seg selv at du da ikke klarer å ta abort, for da elsker du allerede den lille i magen høyere enn alt annet i hele universet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og en kompis av meg hadde en heftig diskusjon i dag. Det begynte med at han var redd for at han hadde gjort ei han dater gravid, for hun hadde skrevet at hun var så kvalm i det siste. Han hadde brukt kondom. Så sa han at han ville aldri godtatt å blitt far nå. Han var ikke klar og hadde bedt henne om å ta abort eller blitt alenemor. Han ville ikke ha noe med et barn han ikke ville ha å gjøre. Jeg ble sjokkert over det han sa. Han som er så snill mot alle ellers. Jeg fortalte han at hvis du har sex med ei dame uansett kondom eller ikke så må du alltid være litt forberedt innerst inne til å bli far. For gravid kan hun bli uansett. Dette var han uenig i. Så lurte han på om jeg alltid gikk å ventet på å bli far når jeg hadde sex med denne venninnen min. Vi er bare venner enda for vi har ikke skikkelige følelser for hverandre, kun glad i hverandre. Jeg venter ikke på det hele tiden, men jeg er litt forberedt på at det kan skje. Hadde det skjedd kan jeg ikke nekte for det, jeg hadde vert like mye med på det. Sex kan føre til graviditet og det vet vi alle så hvorfor ikke være forberedt? Han kommer med at ingen kan tvinges til å bli far, og jeg svarte at ingen tvinges til sex. Hvem som har rett her eller hvem hadde dere vert enig med? Jeg står på mitt. Uansett hvor lite klar jeg hadde vert til å bli far så hadde jeg blitt glad og elsket det livet jeg hadde vert med å lagd. 

Det er du som har rett. Uten tvil.

Sex er barneproduksjon, og prevensjon er en måte å redusere befruktningsfrekvensen på. En kraftig reduksjon, men ikke helt total fjerning. Å ta abort er ikke nødvendigvis noe alternativ, ikke minst fordi komplikasjoner kan oppstå, som f.eks kan føre til ufruktbarhet, eller til psykiske problemer.

Hvis man absolutt ikke vil ha barn så må man se på sex som enten helt uaktuelt, eller som en form for russisk rulett. Før eller senere sitter kula i kammeret, dersom uflaksen er på din side.

Er du kar nok til å knulle, så må du være kar nok til å leve med konsekvensene, og helst glede deg over disse, resten av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at hun sitter med det endelige valget, men tror jeg hadde blitt lei meg hvis hun tok abort og jeg ikke ville at hun skulle tatt abort. Jeg blir også sint på de som prøver å tvinge dama til abort. Enig, er han ikke klar så la vær å ha sex eller vær forberedt. 

Å tvinge noen til abort er noe av det groveste overgrep som kan gjøres.

Å la seg tvinge er en katastrofal svakhet som vedkommende må leve med resten av livet.

Endret av I Grosny
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som er sterkt imot abort får frastå fra ONS eller bruke dobbelt med prevensjon.

"Den som er med på leken"-holder ikke!

Man sier ikke "dumt av deg" til jenter som får HIV, selv om de får det på samme måte.

Det er ikke greit å ta styring over an manns liv med et barn som da kun kvinnen ønsker seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn som ble pålurt unge. Dama løy og sa hun brukte prevensjon, mens hun egentlig ønsket å bli alenemor. Resultatet ble en flott gutt, og far reiste utallige ganger til den andre byen hun hadde flyttet til. Dette kostet han mye penger til bensin og barnebidrag, men han fikk en fin sønn. Det kostet penger, men han klarte det, og resultatet er en kjekk sønn. Ikke planlagt. Ikke billig. Men bra.

Endret av I Grosny
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som er sterkt imot abort får frastå fra ONS eller bruke dobbelt med prevensjon.

"Den som er med på leken"-holder ikke!

Man sier ikke "dumt av deg" til jenter som får HIV, selv om de får det på samme måte.

Det er ikke greit å ta styring over an manns liv med et barn som da kun kvinnen ønsker seg.

Nå synes jeg for såvidt at alle bør avstå fra ONS, men det er jo like viktig for menn som absolutt ikke vil ha barn å avstå som for kvinner som ikke til ta abort.

Anonymkode: e86ac...57a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trodde jeg at innlegget inneholdt det nøyaktig motsatte, altså at du satt med tankene til vennen din. Veldig positivt overrasket, og jeg er helt enig med deg. 

Anonymkode: 4c887...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som er sterkt imot abort får frastå fra ONS eller bruke dobbelt med prevensjon.

"Den som er med på leken"-holder ikke!

Man sier ikke "dumt av deg" til jenter som får HIV, selv om de får det på samme måte.

Det er ikke greit å ta styring over an manns liv med et barn som da kun kvinnen ønsker seg.

Kvinner som er sterkt imot abort, må enten holde seg unna menn, dobbeltsikre seg med prevensjon (både pille og kondom), eller ta konsekvensen, oppdra ungen, glede seg med denne, og motta barnebidrag.  Selv om hun har styrt litt med spaken hans, så har hun ikke nødvendigvis tatt styring, og det er han som har styrt spaken sin sin inn i fruktbart område, med alle de farer og gleder det innebærer.

Nei gutter (jeg sier bevisst gutter her i stedet for menn), vil dere ikke ha barn, så la vær å knull. Enkelt! Eller er dere så svake at dere ikke klarer å blånekte hver gang ei grisedeilig dame forfører dere? Hvis denne svakheten kommer ved alkoholkonsum så er det bare å innse at dere må ligge unna flaska, at dere er for svake til å tåle alkoholens ytterligere svekkelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se saken på en litt annen måte. Sex handler egentlig om formering, og sexgleden er ikke målet, men derimot midlet til å oppmuntre til formeringsaktivitet. Hvis det ikke blir barn, så har egentlig akten mislyktes (men det var sikkert morro allikevel). Prevensjon er egentlig en sabotasje som fører til at en høy prosent av bedekningsforsøkene mislykkes (men ikke alle).

En mann om ikke klarer å lage barn har rett og slett ikke fått det til. Enten pga av svak sperm, andre årsaker eller rett og slett prevensjon. Jeg har inntrykk av at slike mislykkede menn gjerne dumpes etter to-tre år, fordi de ikke har klart å levere. Dama forstår ikke  selv at dette er årsaken, men bare merker at forelskelsen har blitt borte. Sannheten er trolig at systemet til dama har avvist denne mannen som befruktningsudyktig (systemet hennes forstår ikke at han egentlig virker dersom han dropper prevensjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ts, at kompisen din ikke vil bli far nå sier vel at han vurderer eventuelle utfordringene et ikke-planlagt barn kan føre med seg. Det er ikke egoistisk å være 'mest mulig' klar før man blir forelder, dog er å forlate henne som aleneforelder(økonomisk sett). Men hun kan jo klare seg selv også. Ved abort vil det være rom for følelsesmessige og helsemessige utfordringer tilknyttet abort for jenta

Slike tilfeller får meg til å undre litt på om folk setter barnet  og dets fremtid som første pri, eller er det i hovedsak foreldrenes/ forelders personlige "glede" først? Hva med de samfunnsmessige fordelene/ulempene ved å bære frem et barn? Ser forøvrig at det FLORERER av annonser og artikler om unnfangelse av barn og graviditet nesten like mye som vanlige salgsannonser i nettavisene. Skaper en unødig press på befolkningen og høyner terskelen til å ONS-barn og andre lette unnfangelser uten å  ha tatt gode nok forhåndsregler hva angår samliv, økonomi, osv

Anonymkode: abb8e...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis av meg hadde en heftig diskusjon i dag. Det begynte med at han var redd for at han hadde gjort ei han dater gravid, for hun hadde skrevet at hun var så kvalm i det siste. Han hadde brukt kondom. Så sa han at han ville aldri godtatt å blitt far nå. Han var ikke klar og hadde bedt henne om å ta abort eller blitt alenemor. Han ville ikke ha noe med et barn han ikke ville ha å gjøre. Jeg ble sjokkert over det han sa. Han som er så snill mot alle ellers. Jeg fortalte han at hvis du har sex med ei dame uansett kondom eller ikke så må du alltid være litt forberedt innerst inne til å bli far. For gravid kan hun bli uansett. Dette var han uenig i. Så lurte han på om jeg alltid gikk å ventet på å bli far når jeg hadde sex med denne venninnen min. Vi er bare venner enda for vi har ikke skikkelige følelser for hverandre, kun glad i hverandre. Jeg venter ikke på det hele tiden, men jeg er litt forberedt på at det kan skje. Hadde det skjedd kan jeg ikke nekte for det, jeg hadde vert like mye med på det. Sex kan føre til graviditet og det vet vi alle så hvorfor ikke være forberedt? Han kommer med at ingen kan tvinges til å bli far, og jeg svarte at ingen tvinges til sex. Hvem som har rett her eller hvem hadde dere vert enig med? Jeg står på mitt. Uansett hvor lite klar jeg hadde vert til å bli far så hadde jeg blitt glad og elsket det livet jeg hadde vert med å lagd. 

Grattis med en haug med "likes" eller "plusser".

Fra meg får du en real minus, med to streker under. Er du 17 år?? :overrasket:

Hvorfor blir du sjokkert over en kamerat sine helt adekvate og rasjonelle betraktninger?

Faktum er, for oss som kjenner livet, at kvinner styrer dette tema, helt og holdent, enten du liker det eller ei. 

(tilfeldig) sex, med kondom = gravid (svært lite sannsynlig men det skjer): Hva hun velger = sånn blir det. Du er fullstendig prisgitt hennes valg. Er du kjekk/snill/rik nok = hun foretrekker deg som far. Eventuelt; "get the fuck out of here". Og du "slipper" å forholde deg til ungen. Eller: "jeg tar abort, det får du leve med, for det må jeg" Ingen unge. 

Eventuelt: "det er din skyld din drittsekk, du får se til å betale for glippen, bidrag de neste 18 årene".

Mitt råd: Hopp av, gi henne ladningen der det måtte passe, alternativt - ta henne i toer'n. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg og en kompis av meg hadde en heftig diskusjon i dag. Det begynte med at han var redd for at han hadde gjort ei han dater gravid, for hun hadde skrevet at hun var så kvalm i det siste. Han hadde brukt kondom. Så sa han at han ville aldri godtatt å blitt far nå. Han var ikke klar og hadde bedt henne om å ta abort eller blitt alenemor. Han ville ikke ha noe med et barn han ikke ville ha å gjøre. Jeg ble sjokkert over det han sa. Han som er så snill mot alle ellers. Jeg fortalte han at hvis du har sex med ei dame uansett kondom eller ikke så må du alltid være litt forberedt innerst inne til å bli far. For gravid kan hun bli uansett. Dette var han uenig i. Så lurte han på om jeg alltid gikk å ventet på å bli far når jeg hadde sex med denne venninnen min. Vi er bare venner enda for vi har ikke skikkelige følelser for hverandre, kun glad i hverandre. Jeg venter ikke på det hele tiden, men jeg er litt forberedt på at det kan skje. Hadde det skjedd kan jeg ikke nekte for det, jeg hadde vert like mye med på det. Sex kan føre til graviditet og det vet vi alle så hvorfor ikke være forberedt? Han kommer med at ingen kan tvinges til å bli far, og jeg svarte at ingen tvinges til sex. Hvem som har rett her eller hvem hadde dere vert enig med? Jeg står på mitt. Uansett hvor lite klar jeg hadde vert til å bli far så hadde jeg blitt glad og elsket det livet jeg hadde vert med å lagd. 

110% enig med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

synes det er helt latterlig at kvinner får tvinge ett barn på en mann... man må være to for å ha sex. å oppegående normale mennesker snakker sammen, og om en kvinne sa til mannen at blir jeg gravid, så beholder jeg. da kan man som mann velge ok, eller nei takk... 

men å møte en random fyr, fast sexpartner osv.. så er ikke poenget med sexen barn, men nytelse... da må også kvinnen være forberedt på å eventuelt ta angrepille om kondomen ryker. om hun ikke går på noe ellers... for ved og ta på kondom,så viser vi det beste ansvaret vi kan ta... (med uten å si nei til sex- men to som vil ha sex,  så er det uaktuelt å si nei) 

abort også er en mulighet, ser ikke rettferdigheten i at en kvinne skal ha ett barn for eget ego.. når mannen ikke vil... 

sånn dere kvinner virkelig vil? ha barn med en som ikke vil? kun for at dere skal være vanskelige... 

vil dere ha barn ,,så finn en god snill mann ,som virkelig vil! 

 

man skal alltid tro at kvinnen velger å beholde! Vil du ikke ha unger, har du ikke sex. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Jeg er mann og tenker akkurat likedan, fin holdning kompis. Av samme grunn er jeg kresen på hvem jeg har sex med, selv for en ONS. Hvis prevensjonen går til helvete vil jeg ha en oppegående mor til mine barn, skulle hun bli gravid og velge å beholde. 

Anonymkode: 88c38...b18

du regner med at et blir tvillinger? Sorry, flåsete kommentar ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal alltid tro at kvinnen velger å beholde! Vil du ikke ha unger, har du ikke sex. Ferdig snakka.

Skulle vi alle ha fulgt denne tommelfinger regelen hadde det ikke blitt mye kuk på dere damer og ditto like lite fitte på oss gutta.

Heldigvis er dette forslaget like dumt som det er irrelevant. Skål!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vi alle ha fulgt denne tommelfinger regelen hadde det ikke blitt mye kuk på dere damer og ditto like lite fitte på oss gutta.

Heldigvis er dette forslaget like dumt som det er irrelevant. Skål!

Hvis ei dame jeg har sex med blir gravid selv om hun påstår hun bruker prevensjon, og velger å beholde barnet uten å spørre meg om mitt syn på saken, så skal hun bare beholde.. Penger har jeg nok av. Men kommer aldri til å vedgå at det er mitt barn. Kommer aldri til å møte henne eller barnet igjen. Ferdig snakka! Damer tror de kan gjøre som de vil. Hvis mannen vil beholde barnet, mens dama ikke vil dette,så tar hun abort. Hvis hun vil beholde, så beholder hun barnet. Mannen har ikke noe han skal ha sagt. 

Anonymkode: 585f8...732

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trollkarlen

Uønsket graviditet må man nok bare tåle om man har sex. I det store bilde er egentlig kvinnen pliktig til å ta abort etter uønsket graviditet. For barnets beste. Mannen er jo også pliktig til å ta ansvar for graviditeten, men hans ansvar blir aldri en realitet fordi kvinnen sitt ansvar er å ta abort. Alternativet til abort er å gå inn i et forhold slik at barnet vokser opp med 2 foreldre under samme tak. Det er prisen å betale når man har sex som ender med graviditet. I dag er det nært ingen som gidder å betale den fordi barnets beste er det ingen som bryr seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestrider ikke kvinnens rett til å ha det endelige valget mtp at det er hennes kropp, men i tilfeller(som det er mange av) der kvinnens vilje triumfer sunn fornuft er i mine øyne å undergravende mannen som en part. Mannen har å avstå, bruke kondom eller "hoppe av i svingen" som alternativer har for å beskytte seg selv. Kvinner derimot sitter på p-piller, spiral, sprøyte, angrepille og det som er, alt hva som fungerer best for dem. Synes det må en holdningsendring til med hovedvekt på moral og medmenneskelighet. Da slipper vi aleneforeldre, tvister og abort.


En bekjent var i lag med ei jente i 1 år der tillitt og prevensjon selvsagt var et must. Etter hvert begynte gnisten å dale så han luftet tanken om at de kanskje burde begynne å møte andre. Dette ville dama ikke være med på så hun droppet prevensjonen bevisst, og fikk bolle i ovnen for å prøve å holde på ham..Men han lot seg ikke stoppe av det(klokt nok) og gikk, dog fikk han med seg et krav om barnebidrag i 18år. Huff.

Anonymkode: abb8e...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...