Gå til innhold

Velger han å ha sex så må han være forberedt på å bli far?


Gjest Piraten

Anbefalte innlegg

Gjest Piraten

Jeg og en kompis av meg hadde en heftig diskusjon i dag. Det begynte med at han var redd for at han hadde gjort ei han dater gravid, for hun hadde skrevet at hun var så kvalm i det siste. Han hadde brukt kondom. Så sa han at han ville aldri godtatt å blitt far nå. Han var ikke klar og hadde bedt henne om å ta abort eller blitt alenemor. Han ville ikke ha noe med et barn han ikke ville ha å gjøre. Jeg ble sjokkert over det han sa. Han som er så snill mot alle ellers. Jeg fortalte han at hvis du har sex med ei dame uansett kondom eller ikke så må du alltid være litt forberedt innerst inne til å bli far. For gravid kan hun bli uansett. Dette var han uenig i. Så lurte han på om jeg alltid gikk å ventet på å bli far når jeg hadde sex med denne venninnen min. Vi er bare venner enda for vi har ikke skikkelige følelser for hverandre, kun glad i hverandre. Jeg venter ikke på det hele tiden, men jeg er litt forberedt på at det kan skje. Hadde det skjedd kan jeg ikke nekte for det, jeg hadde vert like mye med på det. Sex kan føre til graviditet og det vet vi alle så hvorfor ikke være forberedt? Han kommer med at ingen kan tvinges til å bli far, og jeg svarte at ingen tvinges til sex. Hvem som har rett her eller hvem hadde dere vert enig med? Jeg står på mitt. Uansett hvor lite klar jeg hadde vert til å bli far så hadde jeg blitt glad og elsket det livet jeg hadde vert med å lagd. 

Endret av Piraten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå trodde jeg det sto at du gjorde datteren gravid - men en du dater, ja ok. da blir det jo helt annerledes. jeg ville prøvd å unngå det med det første i allefall. :)

Anonymkode: 3fa84...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha sex må man være forberedt på at graviditet kan bli resultatet, uansett kjønn og samme hvor godt man beskytter seg. Vil man ikke ha den konsekvensen så får man A; klippe kablene, eller B; la være å ha sex til man er klar.

Anonymkode: 1a899...820

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at kvinnen sitter med det endelige valget. Har du sex med noen så er alltid risikoen der, og skjønner man ikke/er man ikke enig med konsekvensene burde man kanskje revurdere hva man holder på med. Hvis man ikke er klar for å bli far, og kvinnen ikke vil ta abort, blir han far uansett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg og alltid tenkt, altså når det gjelder meg. Derfor valgte jeg å vente med sex til jeg kunne ta eventuelle konsekvenser av det. Prevensjon er ikke alltid 100% og abort er ikke tingen for meg. :)

Sa alltid til broren min at han måtte passe på hva slags damer han rotet seg bort i, for det var alltid en fare for at hun kunne bli moren til hans barn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dere som liker Piraten sitt innlegg skal gi ham et pluss. Jeg har allerede gjort det. :)

Anonymkode: 8365a...6a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Nå er det jo sånn at kvinnen sitter med det endelige valget. Har du sex med noen så er alltid risikoen der, og skjønner man ikke/er man ikke enig med konsekvensene burde man kanskje revurdere hva man holder på med. Hvis man ikke er klar for å bli far, og kvinnen ikke vil ta abort, blir han far uansett.

Det er sant at hun sitter med det endelige valget, men tror jeg hadde blitt lei meg hvis hun tok abort og jeg ikke ville at hun skulle tatt abort. Jeg blir også sint på de som prøver å tvinge dama til abort. Enig, er han ikke klar så la vær å ha sex eller vær forberedt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Nå lever vi et seksualisert samfunn at det er til å spy av, så ...

Anonymkode: abb8e...60a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nå lever vi et seksualisert samfunn at det er til å spy av, så ...

Anonymkode: abb8e...60a

Så....hva?

Anonymkode: 8365a...6a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis av meg hadde en heftig diskusjon i dag. Det begynte med at han var redd for at han hadde gjort ei han dater gravid, for hun hadde skrevet at hun var så kvalm i det siste. Han hadde brukt kondom. Så sa han at han ville aldri godtatt å blitt far nå. Han var ikke klar og hadde bedt henne om å ta abort eller blitt alenemor. Han ville ikke ha noe med et barn han ikke ville ha å gjøre. Jeg ble sjokkert over det han sa. Han som er så snill mot alle ellers. Jeg fortalte han at hvis du har sex med ei dame uansett kondom eller ikke så må du alltid være litt forberedt innerst inne til å bli far. For gravid kan hun bli uansett. Dette var han uenig i. Så lurte han på om jeg alltid gikk å ventet på å bli far når jeg hadde sex med denne venninnen min. Vi er bare venner enda for vi har ikke skikkelige følelser for hverandre, kun glad i hverandre. Jeg venter ikke på det hele tiden, men jeg er litt forberedt på at det kan skje. Hadde det skjedd kan jeg ikke nekte for det, jeg hadde vert like mye med på det. Sex kan føre til graviditet og det vet vi alle så hvorfor ikke være forberedt? Han kommer med at ingen kan tvinges til å bli far, og jeg svarte at ingen tvinges til sex. Hvem som har rett her eller hvem hadde dere vert enig med? Jeg står på mitt. Uansett hvor lite klar jeg hadde vert til å bli far så hadde jeg blitt glad og elsket det livet jeg hadde vert med å lagd. 

 

Jeg føler med alle de gutta  (og jentene) som har endt opp i en kinky og uønsket situasjon. Det er jækla kjipt å bli handlingslammet når en(eventuell) granat sprenger. En ting er jo å ha passert 12 uker før man oppdager granaten, for da er løpet kjørt.  En annen ting er når den bemyndigede part(mor) står på for å beholde et barn uten å ha forvisset seg alle relevante kriterier og mulighetene for at barnet skal få best mulig oppvekst. Herunder en hengiven og dedikert far i hverdagen, økonomi(helst utenfor skattebetalernes regning). For ungen/mor vil absolutt ha stort utbytte av at det er to foreldre til stede. Men jeg er inneforstått med opphausingen av likestilling om at en kvinne ikke er avhengig av en mann i hverdagen lenger. Vel, hun trenger kanskje ikke mannlig rollemodell i for sin egen del lenger, men det vil en eventuell unge ha behov for. En kvinne som står fast ved dette handler etter min mening egoistisk.  

Det etiske ved abort er selvsagt en delikat sak, men jeg synes folk bør ha hovedfokuset på et eventuelt barn og dets fremtid.  Ikke hvorvidt det, for kvinnen, tidsmessig er passende å beholde fosteret fordi hun ruger i 20-årene og hun da gjerne er mer verpesyk enn før, eller at "venninne-gjengen er godt i gang" - Det er ikke høyere utdanning, eller karriere de er kommet i gang med, men heller en tydelig markering på at deres egen barndom/ungdomstid nå er hus forbi, uten angrerett. Det er ingen som bestrider kvinnens rett til å bestemme over hennes egen kropp, men jeg føler dette argumentet begynner å bli tynnslitt når det er andre andre mennesker innblandet( bortdall av abort pga helsemessige grunner er noe annet). Det er liksom ikke barnets rett til eksistens som står i høysetet, men kvinnens mulighet til ta nytte av en forskyndet mulighet(til å få barn). 

Gutter - Drikk mindre, bruk gummi, og ikke fall for "jeg går på pilla", da slipper dere også skyldfølelsen hvertfall.

Anonymkode: abb8e...60a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_wolfofme

synes det er helt latterlig at kvinner får tvinge ett barn på en mann... man må være to for å ha sex. å oppegående normale mennesker snakker sammen, og om en kvinne sa til mannen at blir jeg gravid, så beholder jeg. da kan man som mann velge ok, eller nei takk... 

men å møte en random fyr, fast sexpartner osv.. så er ikke poenget med sexen barn, men nytelse... da må også kvinnen være forberedt på å eventuelt ta angrepille om kondomen ryker. om hun ikke går på noe ellers... for ved og ta på kondom,så viser vi det beste ansvaret vi kan ta... (med uten å si nei til sex- men to som vil ha sex,  så er det uaktuelt å si nei) 

abort også er en mulighet, ser ikke rettferdigheten i at en kvinne skal ha ett barn for eget ego.. når mannen ikke vil... 

sånn dere kvinner virkelig vil? ha barn med en som ikke vil? kun for at dere skal være vanskelige... 

vil dere ha barn ,,så finn en god snill mann ,som virkelig vil! 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

 

Jeg føler med alle de gutta  (og jentene) som har endt opp i en kinky og uønsket situasjon. Det er jækla kjipt å bli handlingslammet når en(eventuell) granat sprenger. En ting er jo å ha passert 12 uker før man oppdager granaten, for da er løpet kjørt.  En annen ting er når den bemyndigede part(mor) står på for å beholde et barn uten å ha forvisset seg alle relevante kriterier og mulighetene for at barnet skal få best mulig oppvekst. Herunder en hengiven og dedikert far i hverdagen, økonomi(helst utenfor skattebetalernes regning). For ungen/mor vil absolutt ha stort utbytte av at det er to foreldre til stede. Men jeg er inneforstått med opphausingen av likestilling om at en kvinne ikke er avhengig av en mann i hverdagen lenger. Vel, hun trenger kanskje ikke mannlig rollemodell i for sin egen del lenger, men det vil en eventuell unge ha behov for. En kvinne som står fast ved dette handler etter min mening egoistisk.  

Det etiske ved abort er selvsagt en delikat sak, men jeg synes folk bør ha hovedfokuset på et eventuelt barn og dets fremtid.  Ikke hvorvidt det, for kvinnen, tidsmessig er passende å beholde fosteret fordi hun ruger i 20-årene og hun da gjerne er mer verpesyk enn før, eller at "venninne-gjengen er godt i gang" - Det er ikke høyere utdanning, eller karriere de er kommet i gang med, men heller en tydelig markering på at deres egen barndom/ungdomstid nå er hus forbi, uten angrerett. Det er ingen som bestrider kvinnens rett til å bestemme over hennes egen kropp, men jeg føler dette argumentet begynner å bli tynnslitt når det er andre andre mennesker innblandet( bortdall av abort pga helsemessige grunner er noe annet). Det er liksom ikke barnets rett til eksistens som står i høysetet, men kvinnens mulighet til ta nytte av en forskyndet mulighet(til å få barn). 

Gutter - Drikk mindre, bruk gummi, og ikke fall for "jeg går på pilla", da slipper dere også skyldfølelsen hvertfall.

Anonymkode: abb8e...60a

Enig i at en først og fremst må tenke på barnet og barnets fremtid. Velger de å ha sex så velger de at de kan bli gravid/gjøre dama gravid. Ingen kan tvinges til abort, men siden han valgte å ha sex så må han være forberedt på å bli far. Derfor er det også viktig at dama tenker seg om og er forsiktig med hvem de har sex med. Så ikke barnet får en redd idiot som stikker av til far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Piraten

synes det er helt latterlig at kvinner får tvinge ett barn på en mann... man må være to for å ha sex. å oppegående normale mennesker snakker sammen, og om en kvinne sa til mannen at blir jeg gravid, så beholder jeg. da kan man som mann velge ok, eller nei takk... 

men å møte en random fyr, fast sexpartner osv.. så er ikke poenget med sexen barn, men nytelse... da må også kvinnen være forberedt på å eventuelt ta angrepille om kondomen ryker. om hun ikke går på noe ellers... for ved og ta på kondom,så viser vi det beste ansvaret vi kan ta... (med uten å si nei til sex- men to som vil ha sex,  så er det uaktuelt å si nei) 

abort også er en mulighet, ser ikke rettferdigheten i at en kvinne skal ha ett barn for eget ego.. når mannen ikke vil... 

sånn dere kvinner virkelig vil? ha barn med en som ikke vil? kun for at dere skal være vanskelige... 

vil dere ha barn ,,så finn en god snill mann ,som virkelig vil! 

 

Synes ikke kvinner tvinger barn på menn. Menn velger selv å ha sex. Ingen som tvinger noen til sex. Det er fritt valg. Heldigvis går det som oftest greit når de bruker prevensjon, men det er aldri helt trygt så derfor mener jeg at så lenge en velger å ha sex så må en være forberedt til at et barn kan bli til. Nytelse går fint an å få ved massasje, oralsex, sex leketøy, og onanering. Pikken må ikke inn i musa hvis han eller hun ikke er klar for barn. Jeg velger å ha sex og jeg er forberedt til at en gang kan det skje at jenta blir gravid, og da vil jeg aldri svikte mitt eget barn. Aldri.

Endret av Piraten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_wolfofme

Synes ikke kvinner tvinger barn på menn. Menn velger selv å ha sex. Ingen som tvinger noen til sex. Det er fritt valg. Heldigvis går det som oftest greit når de bruker prevensjon, men det er aldri helt trygt så derfor mener jeg at så lenge en velger å ha sex så må en være forberedt til at et barn kan bli til. Nytelse går fint an å få ved massasje, oralsex, sex leketøy, og onanering. Pikken må ikke inn i musa hvis han eller hun ikke er klar for barn. Jeg velger å ha sex og jeg er forberedt til at en gang kan det skje at jenta blir gravid, og da vil jeg aldri svikte mitt eget barn. Aldri.

handler ikke om at man tvinger noen til sex. men handler om 2 voksne mennesker. (som regel)  det som er poenget er at mannen kan ikke gjøre mere enn å ta på kondom og  hoppe av i svingen,da er man ansvarsfull. kan jo ikke klippe strengen for at det skal være uten bekymringer.

dama og må jo ha ett ønske i hodet sitt. vil hun bli gravid med en random kar,eller en hun er glad i.. tror nok de som er oppegående vil velge en de er glad i. 

å er man abort motstander, så må man hvertfall være forsiktig!  da mener jeg kvinnen må be om kondom,samt be han hoppe av.. siden hun da vet hun vil beholde. vi menn kan ikke lese tanker. 

men ja. det er mange slappe menn som bare forventer at det er å tømme seg inni ei random dame, om a ikke sier noe... så vi er ikke lure vi heller.. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og tenker akkurat likedan, fin holdning kompis. Av samme grunn er jeg kresen på hvem jeg har sex med, selv for en ONS. Hvis prevensjonen går til helvete vil jeg ha en oppegående mor til mine barn, skulle hun bli gravid og velge å beholde. 

Anonymkode: 88c38...b18

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

synes det er helt latterlig at kvinner får tvinge ett barn på en mann... man må være to for å ha sex. å oppegående normale mennesker snakker sammen, og om en kvinne sa til mannen at blir jeg gravid, så beholder jeg. da kan man som mann velge ok, eller nei takk... 

men å møte en random fyr, fast sexpartner osv.. så er ikke poenget med sexen barn, men nytelse... da må også kvinnen være forberedt på å eventuelt ta angrepille om kondomen ryker. om hun ikke går på noe ellers... for ved og ta på kondom,så viser vi det beste ansvaret vi kan ta... (med uten å si nei til sex- men to som vil ha sex,  så er det uaktuelt å si nei) 

abort også er en mulighet, ser ikke rettferdigheten i at en kvinne skal ha ett barn for eget ego.. når mannen ikke vil... 

sånn dere kvinner virkelig vil? ha barn med en som ikke vil? kun for at dere skal være vanskelige... 

vil dere ha barn ,,så finn en god snill mann ,som virkelig vil! 

 

You, my friend, are the MVP for the night:)

Var akkurat det som skjedde med en kar jeg kjenner. Par knull, og der var ungen. Kjerringa dukker opp 2 mnd før  termin og sier du skal bli far. Gutten visste ikke hvor mellom himmel og jord han skulle gjøre av seg. Han tok det som en selvfølge å bli en del av barnets liv med 50/50 ordning(i teorien). Attpåtil vil hun innlede et forhold til barnefaren pga den "faderlige omsorgen og kvalitetene" hun har sett ham yte overfor barnet. Hun maste, og maste, og maste om forhold. Jeg frarådet ham selvsagt å inngå noen forhold med en dame som han ikke kjenner(før han har kjent henne minst ett år), men nei,  han ville ha full oversikt på barnet og sa seg villig til å "prøve" dette forholdet. Viser seg etterhvert at barnemoren er i et konkurranseforhold med barnet om oppmerksomheten. Elendig og umoden 30 åring. Ikke er hun særlig moderlig varm, ei renslig i hjemmet(for barnets skyld) når far er borte. Dagmammaen er heller ikke særlig imponert over samarbeidet med mor ved henting og levering. Huff. Hver gang jeg ser ungen og ansiktstrekkene fra moren tydes, gremmes jeg hvor uansvarlige folk kan være. I dette tilfellet var det en kvinne(gremt* jente). Finnes også menn der ute.

Anonymkode: abb8e...60a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sex, så kan det bli barn. Ingen prevensjon er 100% sikker. Ikke engang sterilisering. Og det er utrolig tøft og vanskelig, for de fleste kvinner og ta abort. Og ingen kvinne kan tvinge en mann til å bli far, men han må betale bidrag.

Her har jeg opplevd å bli truet på livet, for å ta abort. Jeg ble gravid på p-pillen med kjæresten jeg hadde hatt i 1 år. Så jeg tok abort, men gikk fra han på dagen og. Og det var utrolig tøft å ta abort.

Så har jeg opplevd at mannen jeg var gift meg, og fikk 2 barn med, barn han ønsket. Plutselig stakk, og ville ikke se barna mer. Han hadde da vært far i 8 år. Så jeg kan ikke fatte og forstå en mann, som drar fra barna på den måten.

Nå har jeg fått meg ny kjæreste, og jeg bruker selvfølgelig prevensjon, da vi ikke ønsker barn. Men jeg spurte han forrige dagen, hva gjør du hvis jeg hadde blitt gravid, og han sa at det hadde gått helt bra, at han hadde så troen på oss. Og samme hva jeg ønsket skulle han støtte meg. Veldig godt å få høre den. Og mest sannsynlig blir jeg ikke gravid. Men man kan aldri være 100% sikker.

Anonymkode: 9837d...b05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sex, så kan det bli barn. Ingen prevensjon er 100% sikker. Ikke engang sterilisering. Og det er utrolig tøft og vanskelig, for de fleste kvinner og ta abort. Og ingen kvinne kan tvinge en mann til å bli far, men han må betale bidrag.

Her har jeg opplevd å bli truet på livet, for å ta abort. Jeg ble gravid på p-pillen med kjæresten jeg hadde hatt i 1 år. Så jeg tok abort, men gikk fra han på dagen og. Og det var utrolig tøft å ta abort.

Så har jeg opplevd at mannen jeg var gift meg, og fikk 2 barn med, barn han ønsket. Plutselig stakk, og ville ikke se barna mer. Han hadde da vært far i 8 år. Så jeg kan ikke fatte og forstå en mann, som drar fra barna på den måten.

Nå har jeg fått meg ny kjæreste, og jeg bruker selvfølgelig prevensjon, da vi ikke ønsker barn. Men jeg spurte han forrige dagen, hva gjør du hvis jeg hadde blitt gravid, og han sa at det hadde gått helt bra, at han hadde så troen på oss. Og samme hva jeg ønsket skulle han støtte meg. Veldig godt å få høre den. Og mest sannsynlig blir jeg ikke gravid. Men man kan aldri være 100% sikker.

Anonymkode: 9837d...b05

Syk fyr som truet deg på livet. Du skulle anmeldt han. Syk fyr som stakk fra barna sine også. Håper han får angre sterkt en gang. Høres ut som du har funnet en skikkelig mann nå. Sant man er aldri 100% sikker selv om prevensjon blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Det jeg tenker er at det er viktig å være på samme side her. Jeg ville ikke vært sammen med en mann som hadde sagt at enten måtte jeg ta abort eller så måtte jeg bli alenemor. Det er ansvarsløst. Ingen vet hvilke følelser man sitter med når man er blitt gravid og skal velge mellom abort eller ikke. 

Det hadde ikke passet sammen for hverken jeg eller kjæresten å få barn akkurat nå, men vi har snakket om det likevel, og han er enig med meg i at man kan faktisk ikke vite hva man vil føle når man sitter der og er gravid (eller at dama er gravid) for det er jo ikke uten grunn at mange som blir gravid ved et uhell velger å beholde (jeg har flere venner nå som det har skjedd med, og der er de blitt enige om at de skal beholde), men jeg tenker at det er viktig å være enige om den avgjørelsen man tar hvis man havner i den situasjonen. Derfor tenker jeg at det er viktig å snakke om hva man føler og hvorfor osv. 

Jeg sier jeg sannsynligvis hadde tatt abort hvis jeg havnet i den situasjonen nå, men jeg kan jo virkelig ikke vite hva jeg ville gjort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...