Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Juhu for en dag ☺ I dag har vi trillet til jobben min på besøk ( 30 minutter hver vei). Var så koselig å vise henne frem 😊 Ble kaffe, kake og gave. Hun skrek en del da, men ikke så rart med nytt sted og mange folk, det er hun ikke vant til 😕 Gikk fint å trille 👍

Hentet også den nye pumpa mi på posten, den er alt prøvd to runder i kveld og om 20 min er det ny runde.. Bestemt meg for å virkelig prøve å få opp produksjonen, det krever visst 2-3 døgn med annhver time på dag og hver tredje natt. Skal forsøke i helgen. Samboer har jobbhelg med lange vakter så kan være det blir tøft, men skal forsøke 😃 hvertfall mer effektivt med dobbelpumpe og virker som den tar mye bedre, selv om mengden dessverre ikke økte umiddelbart 😉 Ser på Call the midwife mens jeg punper 😊 Liker serien så godt! Men mange triste skjebner.. litt vondt i mamma❤ å se 😕

Oioi! Forsøkte å gi lille tran i går. Katastrofe! Ga det mens hun badet, noe kom jo ut igjen så endte med en nybadet bebi som stinker tran.. Men problemet var i håndkle på stellebordet hvor hun gulpet det ut gjennom nesen. Spm hun hylte! Leeeeenge... Var nesten utrøstelig 😭 I dag kjøpte vi D-vitamin dråper 😂 Tran får vente til gulpingen er avsluttet 😉 Appropo gulping så ser jeg at vi kunne hatt flere pysjer, har en del men de fleste har glidelås - skikkelig upraktisk og virker ubehagelig så de bruker vi ikke. Trykknapper er tingen! Må få tak i noen flere. Hun kan jo så klart sove i body (som det ofte blir), men litt koselig å skifte til pysj etter kveldsstellet. Også ser hun jo såå søt ut i det 💕 Kanskje det blir nettshopping etter det i morra i et assosiert størrelse utvalg 😆 

Helsesøster ringte i ettermiddag og snakket om amming igjen, skulle jo ha ringt for over en uke siden etter avtalen, men 😑 Hun hadde rådført seg og ammehjelpen mente at enten måtte vi kutte flaske helt og forsøke amming når hun var sulten (as if! Min bebi skal ikke være sulten igjen 😤) eller sjekke for tungbp d/nakkevridning eller lignende. Kan jo være noe med nakken for hun liker ikke legges til, men ville det ikke da merktes ellers også? I hvertfall, kort fortalt, tror jeg at jeg lar det være. Har egentlig innfunnet meg med det nå. Ei på jobben fortalte meg i dag at hun hadde forsøkt i 5 måneder på samme viset før hun ga seg. Hun angret fremdeles på at hun ikke ga seg før... Skal tenke på det gjennom helgen og bestemme meg for om jeg vil ha mer hjelp til å løse det. Uansett må produksjonen opp, hun ville ikke overlevd på mine mengder 😂

Langt som vanlig dette... Nå venter pumpa! To igjen før natta nå. Bebien sover søtt i vigga ved siden av og samboer kommer hjem fra jobb om en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdag, samboer har jobbhelg som betyr lange vakter.. Men kun en drøy time igjen nå 😆

Dagen har gått med til pumping (sitter nå med begge jura ut for syvende gang siden 06 i dag.. Jobber med å øke produksjonen så annehver time er greia. Droppa i natt så da begynte jeg telleren i morges 😉), mating og underholdning av bebi, trilletur og en klesvask. Spist fire skiver og litt sjokolade.. Vi skal ha kebab i kveld 😊

I morgen er vel planen omtrent lik.. Har en plan om å få vasket badet også 😕 Virkelig en fulltidsjobb dette med en bebi og pumpingen attpåtil 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink! Synes du får presset inn masse på pumpepausene dine :Nikke:

Hvor lang tid tar egentlig en sånn pumpe-session? Det er kanskje veldig individuelt, kom jeg på nå mens jeg spurte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Weebs skrev:

Du er flink! Synes du får presset inn masse på pumpepausene dine :Nikke:

Hvor lang tid tar egentlig en sånn pumpe-session? Det er kanskje veldig individuelt, kom jeg på nå mens jeg spurte :fnise:

Pumper 20 minutter. Er visst det som er tiden med dette regimet 😉 Heldigvis er den nye pumpa dobbel så da tar det bare 20. Den ene puppen er dum og har gitt lite hele veien så hittol har jeg gitt meg etter et par minutter på den siden, men nå får begge samme behandling 😂 På soverommet og pumper nå. Syns det er så kleint at samboer skal se dette 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02.30 og sitter med pumpa på 😂 Er sååå trøtt! Tar på dette regimet 😕 Syns ikke jeg ser noen endring heller enda...

I går hadde lille K en del magevondt. Så fælt å se hu krølle seg sammen og skrike 😭 Hun skrek ikke hele dagen da ☺ Vi fikk oss en fin trilltur også. Og et bad, er så gøy å bade henne for hun lyser så opp i den balja, bare elsker å bade ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne si at det var så travelt at jeg aldri rakk innom KG, men det er det altså ikke 😉

Eller det vil si jeg har nok å gjøre, men har god tid til mobilen mens jeg sitter og pumper.. Akkurat nå pumper jeg ikke da, venter på at lille skal våkne. Virke som hun våknet i sta så jeg løpte og gjorde klar ei flaske, men innen den var ferdig sov hun igjen.. Så den må nok kastes om hun ikke våkner ASAP. Høres ut som hun våkner nå faktisk, kanskje jeg like så godt fremskynder det litt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jeg som sliter med ammestyret, veldig rart å være tilbake til det kjøret! Mye tårer og frustrasjon her og.. trodde alt skulle bli enklere denne gangen, men nei.. Det er enkelt i teorien, men ikke så enkelt når man står midt opp i det selv! Man er jo gjerne ganske utmattet og sliten etter fødsel, og så gå i gang med konstant amming uten tilstrekkelig hvile og søvn er litt av et prosjekt. Jeg har jo til og med vært gjennom dette før, og likevel oppleves det som frustrerende og forvirrende til tider. Sult? Ikke sult? Riktig sugetak? Feil sugetak? Oh joy.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. september 2016 at 2.45, maja87 skrev:

02.30 og sitter med pumpa på 😂 Er sååå trøtt! Tar på dette regimet 😕 Syns ikke jeg ser noen endring heller enda...

I går hadde lille K en del magevondt. Så fælt å se hu krølle seg sammen og skrike 😭 Hun skrek ikke hele dagen da ☺ Vi fikk oss en fin trilltur også. Og et bad, er så gøy å bade henne for hun lyser så opp i den balja, bare elsker å bade ❤ 

Du er veldig flink med pumpa! Altfor flink! Synes ikke du skal holde på for lenge med den og ta uke for uke.. Det er så utrolig beundringsverdig at du legger inn så mye innsats. Jeg gjorde det samme selv sist, og jeg angrer jo ikke.. (bortsett fra da jeg fant ut at vi mest sannsynelig all den tiden hadde varmet opp morsmelken for varmt slik at det hadde mistet alle næringsstoffer...... ) Alle rundt meg mente jeg styrte for mye med pumpen, men det er fryktelig vanskelig å gi opp. Jeg klarte det nesten to måneder, så får vi se hvor lenge du holder ut. Men Mini er blitt en fantastisk flott jente selv om hun bare fikk pumpet morsmelk i to måneder :) Og MME i tillegg selvsagt, hadde ikke nok til å gi kun morsmelk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Carouselle skrev:

Du er veldig flink med pumpa! Altfor flink! Synes ikke du skal holde på for lenge med den og ta uke for uke.. Det er så utrolig beundringsverdig at du legger inn så mye innsats. Jeg gjorde det samme selv sist, og jeg angrer jo ikke.. (bortsett fra da jeg fant ut at vi mest sannsynelig all den tiden hadde varmet opp morsmelken for varmt slik at det hadde mistet alle næringsstoffer...... ) Alle rundt meg mente jeg styrte for mye med pumpen, men det er fryktelig vanskelig å gi opp. Jeg klarte det nesten to måneder, så får vi se hvor lenge du holder ut. Men Mini er blitt en fantastisk flott jente selv om hun bare fikk pumpet morsmelk i to måneder :) Og MME i tillegg selvsagt, hadde ikke nok til å gi kun morsmelk! 

Så kjedelig å lese at du (nok engang..) har ammeproblemer! Ja, den ammeteorien er jo enkel..ikke så enkelt i praksis nei 😕 Håper virkelig det løser seg for deg fortfort!

Ja, legger inn skikkelig pumpeinnsats om dagen. Har sagt til meg selv at det ikke blir mange dagene med dette forsøket på å øke- regimet. Tar enormt på! Men, så vet jeg og at det blir vanskelig å gi opp, for da har liksom alle de timene jeg har brukt vært forgjeves.. Eller, hun får jo ca 180-200 ml mm i døget nå disse dagene så er jo ikke bortkastet. Men sier seg selv at annehver time er jo uaktuelt, er helt låst. 

Kjedelig at dere varmet opp for mye da 😕 Prøver å varme småskvettene opp i vannbad, og ikke for varmt, før jeg blander de. Men aner jo egentlig ikke om det er godt nok. Er litt av noen regler å forholde seg meg flasker og pumping 😯

Hadde vekkerklokke på 2.30 i natt også. Sto opp, men ombestemte meg og la meg igjen. 20 min. etterpå våknet lille K og skulle ha mat. Samboer tok den flasken da sto jeg likeså godt opp og pumpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en morgen 😆 Allerede spist og er på tredje kaffekopp (ikke fulle da, skal vel strengt tatt fortsatt være litt måteholden 😉). 

Vært oppe siden 5.30 som vanlig, men nå sover lille i vogga si. Håper å rekke en pumping før hun våkner. Pumpa ligger i kjelen og koker så straks! I dag skal jeg ike stresse med å pumpe hver andre time, heller ta det når jeg har tid, ork og lyst. I går var jeg skikkelig sliten! 

Pumpa 1.30 og 06, 40 ml begge gangene, så har økt litt. 

Fikk meg en tur ned hunden i går kveld og en god dusj. Dusj blir rett og slett ikke prioritert hver dag... 

I løpet av uken skal jeg komme meg en tur ned i byen med vogna 👍

Lille K er så sterk i nakken sin allerede! Løfter den veldig godt på stellebordet/lekematta og på skulderen. Løfter opp og snur hodet til siden, og så tilbake igjen. Hun følger godt med på ting rundt seg og smiler mer og mer. Skikkelig stas 😆

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, maja87 skrev:

Så kjedelig å lese at du (nok engang..) har ammeproblemer! Ja, den ammeteorien er jo enkel..ikke så enkelt i praksis nei 😕 Håper virkelig det løser seg for deg fortfort!

Ja, legger inn skikkelig pumpeinnsats om dagen. Har sagt til meg selv at det ikke blir mange dagene med dette forsøket på å øke- regimet. Tar enormt på! Men, så vet jeg og at det blir vanskelig å gi opp, for da har liksom alle de timene jeg har brukt vært forgjeves.. Eller, hun får jo ca 180-200 ml mm i døget nå disse dagene så er jo ikke bortkastet. Men sier seg selv at annehver time er jo uaktuelt, er helt låst. 

Kjedelig at dere varmet opp for mye da 😕 Prøver å varme småskvettene opp i vannbad, og ikke for varmt, før jeg blander de. Men aner jo egentlig ikke om det er godt nok. Er litt av noen regler å forholde seg meg flasker og pumping 😯

Hadde vekkerklokke på 2.30 i natt også. Sto opp, men ombestemte meg og la meg igjen. 20 min. etterpå våknet lille K og skulle ha mat. Samboer tok den flasken da sto jeg likeså godt opp og pumpet. 

Ja det er veldig leit at det nok en gang er et strev og et slit å få til ammingen. Begynner å lure på om det er min fysikk som er årsaken. Jeg tilbyr nå i hvert fall pupp hele tiden, det er minst åtte amminger om dagen og da sier de jo at den lille skal kunne styre behovet selv. Så jeg gjør virkelig det jeg kan.. Så får vi se om jeg går tilbake til pumpen eller ikke om det ikke funker med ammingen. Mine største utfordringer er at han vilha puppen i munnen hele tiden uten at han spiser spesielt effektivt og to vonde melkeblemmer hvor på den ene tror jeg blokkerer litt for melken også.. 

Ja jeg gråt noen tårer da jeg skjønte at vi hadde varmet opp morsmelken litt for mye, husker ikke hvordan jeg fant ut av det men tror kanskje vi hadde flaskevarmer og at den var stilt inn feil.. så når vi kontrollerte temperaturen med måletermometer så fant vi vel ut at det var over 37 grader.. Mer 42, og det var visstnok ikke bra for næringsstoffene. Så kanskje alt var forgjeves! 

Vekkerklokke på natten er døden altså, hadde det selv i pumpedagene sist. Husker med skrekk og gru de grusomme alarmene jeg hadde stilt inn.. Prøvde å velge de hyggeligste melodiene, men selv den dag i dag får jeg grøsninger når jeg hører lyden!

Å blande MME og morsmelk i ett tenkte ikke jeg på, serverte de hver for seg jeg.. Kanskje fordi jeg ville være sikker på at Mini drakk opp all morsmelken før det kom noe mer. Men sparer jo litt arbeid og flaskevask å blande de to da :) 

Rekker du å gjøre klar mat til lille K med alt dette flaskestyret og pumpingen før hun blir sint og utsultet? Husker ikke hvordan det var sist.. men synes det går tregt nok å finne frem ammeputen og slenge frem puppen når lillebror blir sulten. Med flasker i tillegg må det jo bli en del skriking ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Carouselle skrev:

Ja det er veldig leit at det nok en gang er et strev og et slit å få til ammingen. Begynner å lure på om det er min fysikk som er årsaken. Jeg tilbyr nå i hvert fall pupp hele tiden, det er minst åtte amminger om dagen og da sier de jo at den lille skal kunne styre behovet selv. Så jeg gjør virkelig det jeg kan.. Så får vi se om jeg går tilbake til pumpen eller ikke om det ikke funker med ammingen. Mine største utfordringer er at han vilha puppen i munnen hele tiden uten at han spiser spesielt effektivt og to vonde melkeblemmer hvor på den ene tror jeg blokkerer litt for melken også.. 

Ja jeg gråt noen tårer da jeg skjønte at vi hadde varmet opp morsmelken litt for mye, husker ikke hvordan jeg fant ut av det men tror kanskje vi hadde flaskevarmer og at den var stilt inn feil.. så når vi kontrollerte temperaturen med måletermometer så fant vi vel ut at det var over 37 grader.. Mer 42, og det var visstnok ikke bra for næringsstoffene. Så kanskje alt var forgjeves! 

Vekkerklokke på natten er døden altså, hadde det selv i pumpedagene sist. Husker med skrekk og gru de grusomme alarmene jeg hadde stilt inn.. Prøvde å velge de hyggeligste melodiene, men selv den dag i dag får jeg grøsninger når jeg hører lyden!

Å blande MME og morsmelk i ett tenkte ikke jeg på, serverte de hver for seg jeg.. Kanskje fordi jeg ville være sikker på at Mini drakk opp all morsmelken før det kom noe mer. Men sparer jo litt arbeid og flaskevask å blande de to da :) 

Rekker du å gjøre klar mat til lille K med alt dette flaskestyret og pumpingen før hun blir sint og utsultet? Husker ikke hvordan det var sist.. men synes det går tregt nok å finne frem ammeputen og slenge frem puppen når lillebror blir sulten. Med flasker i tillegg må det jo bli en del skriking ;)

Jeg har mm i en flaske og mme i en annen, gir mm først så jeg er sikker på at alt det blir drukket opp på samme måte som deg 👍 

Ofte blir mm flasken litt kaldere enn 37 her, men tror ikke alt er forgjeves om den varmes litt for mye av og til heller..? 

I dag har jeg kun pumpet 4 ganger så langt og fått ut like mye som ved 9 de siste dagene så har nok klart å øke noe 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å legge til mer, men endringen kom ikke med.

Gir mm kun til 12 av måltidene, så da tar vi det når det lar seg planlegges litt mer. Sånn at flaskene kan varmes sakte opp og blandes i ei flaske. 

MME flasker har vi ferdig oppmålt med vann i kjøleskapet og i en beholder har vi oppmålt rett mengde for et par flasker av gangen så det kan gå kjapt når hu plutselig er sulten og vi har hu alene og på armen 😉

Misunner alle å kunne slenge ut puppen altså 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter på at lille skal våkne så hun kan få mat og vi kan ta oss en trilletur i det fine høstværet 😃 Har rukket å pumpe, spise og rydde på tiden hun har snorket i vei 😂

Vi snakket mye om det å la andre passe bebien i går. Svigermor sa her om dagen da hun var innom at hun kunne passe henne mens jeg gikk på fjellet med hunden, takket pent nei. Nå går jeg og bekymrer meg for flere sånne velmenende tilbud. Jeg er laaangt i fra klar til å forlate henne til andre enn pappaen 😕 Da mamma var på besøk for snart 2 uker siden ville hun så gjerne trille en tur, det stakk langt inn i ryggmargen å la henne gjøre det. Turte rett og slett ikke si nei. Hun var ikke borte lenge, men jeg hadde vondt. 

Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive dette, men men 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det plutselig natt igjen og jeg sitter her alene med pumpa 😂 Bebien har akkurat fått ei flaske som samboer ga henne, så regner med hun sover søtt innen jeg kommer i seng igjen.

Dagene går veldig fort for tiden! På fredag trillet vi en tur til byen og gjorde diverse ærender, lørdag hadde jeg besøk av en venninne med sønnen på 5 mnd (vi trillet en god tur og skravla) og søndag trillet jeg med samboer. Både lørdag og søndag skrek lille myyye! Virket som om hun hadde magevondt 😕 Lurte på om det hadde sammenheng med innføring av D-vitamin dråpene, men i følge vise google er visst det usannsynlig.. 

Mandag var det heldigvis ikke skriking ☺ Så i går var vi på lang trilletur med bålfyring og kaffekok med ei vennine og jenta hennes (fire dager yngre, vi lå på sykehuset samtidig). Var utrolig koselig 😃 Gikk helt fint å mate henneog utenfor hjemmet også 😉 Hadde med termos med kokt vann, flaske med kald-kokt og ferdig oppmålt pulver i en boks. Blande-riste- serverver!  Da har vi endelig knekt den koden 😆

Begynner å føle med litt tjukk og dvask om dagen så nå må jeg skjerpe kostholdet igjen, og kan heldigvis trene litt 👍 Ikke om å gjøre å bli fit fortest mulig altså (de siste 2 kiloene plager meg ikke, men kroppen er litt slapp 😂), men er jo best å føle seg bra 😃

Nå skal jeg lese meg opp på dagbøker 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om poker pumping for å øke? Tror det skal være bra ;) 

Jeg er heller ikke klar for å være borte fra han og det blir nok lenge til jeg er det! Var såvidt det var greit at mannen trillet mens jeg var til frisøren liksom! Nei vet du, det er barnet mitt og han hører til hos meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hørt om poker pumping for å øke? Tror det skal være bra ;) 

Jeg er heller ikke klar for å være borte fra han og det blir nok lenge til jeg er det! Var såvidt det var greit at mannen trillet mens jeg var til frisøren liksom! Nei vet du, det er barnet mitt og han hører til hos meg ;) 

Regner med du mener power pumping? Ja, tar en sånn økt når jeg har anledning. Dessverre er det sjelden lille sover så lenge på dagtid at jeg rekker det 😉 Og på natta, sånn som nå, er ikke lysten til å sitte en time. Tror ikke det er lurt heller, søvn er nok sånn sett viktigere! Kjenner det begynner å tære på med så avbrutte netter nå (uavhengig av pumping). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du begynner å bli proff på melkeblandinga nå! Gøy å høre at hverdagen går lettere og at du kan trille og trene mer. :) Jeg føler meg også litt "dvask". Vekta er grei men jeg savner virkelig musklene mine! Gleder meg til de kommer tilbake en eller annen gang. :P Hva slags trening planegger du å gjøre fremover?

Skjønner godt at du ikke er lysten til å sitte å pumpe en time på natta. Det er viktigere å være menneske enn å drive med det greiene der tror jeg altså. Man skal jo overleve dagen også.

Jeg syntes det er helt greit at folk passer mini 2-3 timer. For min del er det så verdt det, men da savner jeg virkelig mini og det er jo også en god følelse. Men liker best å etterlate henne hos mannen eller mammaen/pappaen min. Svigermor har også passet henne og det går jo kjempebra, det er vel bare det at det ikke er min familie også guller hun så veldig med henne nusser og slikt. Det vil jeg bare gjøre selv men kan liksom ikke si noe. ;) 

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Haha ja! Power Pumping ja :P Sover hun aldri så lenge? :sjokkbla: 

Nei, ikke i løpet av dagen 😑 Men på kvelden har jeg mulighet, akkurat ferdig med en powerpumping nå. Hun sovna 19.30, og kommer nok til å sove (våkner to ganger for mat da, men hun sovner kjapt etter flaska) til 05.30-06.00. På dagtid er det kun småblunder (maks 30 min) f.eks. når vi triller eller litt i armkroken på sofaen 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...