Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, Porcelain skrev:

Tenk at du ammer! For en jobb du har gjort, den skal du være stolt av! 

Ganske fornøyd 😆 Hvis det fortsetter og amming er tilstrekkelig skal jeg ikke stresse med innføring av fast føde ved fire måneder altså 😉 Svigermor gnåler om den grøten hele tiden, ironisk nok er det hun som mente jeg ikke måtte gi opp ammingen i første omgang 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Weebs skrev:

Du er maskin! Jeg er så enig med Porcelain! :duskedame:

Haha 😂 Er i hvertfall ikke koblet til en maskin mer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese at det har løsnet med ammingen! :) Du har virkelig stått på altså! Deilig å slippe den pumpinga kan jeg tenke meg. Jeg pumper meg bare når jeg skal noe og syntes det er så tiltak. :tongue: 

Jeg har også bestemt meg for å fullamme til 6 måneder. Er absolutt ikke klar for å begynne å gi måltider om en måned. Kanskje jeg begynner med noen få smaksprøver før 6 måneder, men ikke grøtmåltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Hvordan har gått nå? :nigo: 

Må bare si at introduksjon av fast føde ved 4-6 mnd alder skal skje gradvis og man begynner med smaksprøver uansett om det er ved 4 eller 6 mnd :) typ ei t-skje liksom. Man trenger faktisk ikke gi grøt i det hele tatt heller ;) Vi har ikke tenkt å bruke grøt :) Vi begynner vel med avokado og eggeplomme tenker jeg :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2016 den 10.42, Chandra skrev:

Så gøy å lese at det har løsnet med ammingen! :) Du har virkelig stått på altså! Deilig å slippe den pumpinga kan jeg tenke meg. Jeg pumper meg bare når jeg skal noe og syntes det er så tiltak. :tongue: 

Jeg har også bestemt meg for å fullamme til 6 måneder. Er absolutt ikke klar for å begynne å gi måltider om en måned. Kanskje jeg begynner med noen få smaksprøver før 6 måneder, men ikke grøtmåltider.

Takk! Ja, har stått på, godt det betalte seg 😉 Ikke for det, er en del jobb å amme også, all ære til fullammere fra dag 1 👏 Her har jeg jo mme når det skorter og nøler ikke med å bruke det om hun virker mer sulten eller om jeg faktisk er lei amming 😉 

18 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra! Hvordan har gått nå? :nigo: 

Må bare si at introduksjon av fast føde ved 4-6 mnd alder skal skje gradvis og man begynner med smaksprøver uansett om det er ved 4 eller 6 mnd :) typ ei t-skje liksom. Man trenger faktisk ikke gi grøt i det hele tatt heller ;) Vi har ikke tenkt å bruke grøt :) Vi begynner vel med avokado og eggeplomme tenker jeg :jepp: 

Hei! Går ganske så bra! Veide lille i går en ekstra gang. Nå veier hun 5400 gram og følger kurven sin perfekt 😆 Så helsesøster betrygger meg med at hun helt klart får i seg en del ved amming (ville ikke lagt på seg av de 2-3 flaskene i døgnet) 👍 Ammer bare fra en side, den andre har hun aldri fått til. Kunne sikkkert prøvd oftere, men har rett og slett hatt nok å stri med når der gjelder amming. Hmm nå fikk jeg lyst til å prøve å få det til 😂 Skal på 3-mnd kontroll neste fredag så skal prøve å holde mme på et minimum for å se hvor mye hun går opp (ikke at hun skal skrike av sult altså!). 

Ja, er jo smaksprøver, og det er jo bra 😃 Ønsker å "lage" et barn som ikke er kresent, som tør å prøve nye ting så her skal det meste testes 👍 Samboer sin datter er bekymringsverdig kresent.. Det er leit når man blir eldre å ikke nyte ulike smaker og skaper problemer sosialt mener jeg. 

Etter klokken ble stilt er det nå mørkt før kl 15 her 😕 Må prøve å komme meg ut en tur med vogna når frøkna har spist/slumret seg ferdig her! Samboer er på hytta og setter på varmen til helgen. Nå snør det her, håper det ikke kommer allverden mtp at vi skal på hytta lørdag morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg trent styrke på senteret for første gang siden lille kom ☺ Tok bare noen øvelser da, ingen vits i å overdrive første gangen 😂 Samboer har ettermiddagsvakt så hun var hjemme med pappaen. 

I helgen var vi på hytta, SÅ deilig! Synd vi begge ikke har permisjon så kunne vi bare fortsatt å være der 😉 Nå blir det nok ikke hyttetur igjen før skutersesongen starter igjen.. Håper det skjer ASAP (januar-februar er vel mer sannsynlig men..). 

Neste uke skal jeg reise med mini for første gang. Skal besøke ei vennine i en by noen dager. Gleder meg til å komme litt bort, og til å være med ei god vennine. Allerede planlagt sushi og kafe, samt at min plan er å shoppe (fortrinnsvis mer klær til mini) mens hun er på jobb. 

Har også bestilt reise hjem til familien min om en måned. Har bestemt at jul blir her sammen med samboer (han må være her pga jobb og eldstedatteren). Blir bare meg som reiser. Skal besøke litt ulike venniner og familie. Gleder meg, selv om det alltid er litt uvant å være uten kjæresten 😉

Nettshoppet litt ammeklær forrige dagen også, noen topper. HM har ikke akkurat freshe klær, men på lik linje som gravidklær er det kjipt å bruke mye penger på det.

 Og et nytt sjal, elsker å bære i sjal 😃  Dette ble et https://sjalala.no/produkt/yaro-braid-fuchsia-red-glossy/. Egentlig hadde jeg lyst på et med ull i blåfarger, men det var ikke på lager. Elsker den fine rosafarger så gleder meg! Har et brukt rødt et nå, ikke spesielle fint, men helt kurant (blir sikkert å bruke det f.eks på hytta/tur). 

Fredag er det 3-mnd kontroll på mini, så vi trener mye nakke om dagen 😂 Spent på om vekta har gått tilstrekkelig opp siden sist. Gjorde tabben med å veie henne sammen med meg på badevekta i går, får da fikk jeg helt panikk over at hun ikke hadde lagt på seg... Men, det blir jo fryktelig unøyaktig når det er snakk om gram liksom. Lille K er blid og fornøyd. Minst 5 tissebleier i døgnet, og skriker ikke nevneverdig så krysser fingrene for at jeg gjør det "riktig" 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyturen gikk skikkelig bra! Puppen- sov- pupp og landing 😆

Er på besøk i en annen by noen dager. koselig, samtidig som det er litt stress å ikke ha sitt vante rundt seg. Ingen steder å sette ungen oppi f.eks. Hun akseptere sjelden å ligge på ryggen alene noe sted 😂 #klengete#måhaaction 😂

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdels på besøk ☺ Venter på at venninnen min skal komme hjem fra jobb, så skal vi ut og spise sushi etterpå. Gleder meg til det, håpe at K er like positiv 😂 I dag fikk jeg henne til å ligge til kl 9, skulle gjerne ligget myyye lengre. Men da hadde jeg visst brukt puppen som bestikkelser lenge nok 😉 Vi har vært en liten tur i byen og kjøpt noen småting og ellers slappet av her hjemme. Nå har hun sovnet ved puppen, rakk ikke ta et tak før hun sovnet. Hun er nok ofte trøtt, men sovner ikke så lett. Heldigvis ikke sutrete og overtrøtt da. 

Gleder meg til å komme hjem i morgen, både til samboer og huset der vi har det litt enklere med en bebi 😉 Selv om man ikke trenger mange ting egentlig med en bebi, så er det en del ting som er kjekt 😉

K har blitt såå sterk i nakken. Nå er det ingen sak å ligge på magen å kikke, og hun holder hodet mer eller mindre av seg selv når jeg bærer henne ☺ Har ikke rullet rundt enda, men er nok like før. (dessverre, blir jo mye å passe på haha!). Smiler og prater mye, men latteren med lyd lar vente på seg (samboer fikk en gang for to-tre uker siden..det har blitt med den ene). Mye gurglelatter da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt tidlig å forvente latter med lyd? Eller er det rundt 3-4 måneders alder? :) Synes det høres ut som hun utvikler seg veldig bra! Så flink hun er som er sterk i nakken! Mini brukte lang tid husker jeg! 

Tøft at du dro på tur alene! Har enda ikke gjort det jeg :sjenert: Skjønner at det er enklere å være hjemme i kjente omgivelser da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2016 den 12.33, Carouselle skrev:

Det er vel litt tidlig å forvente latter med lyd? Eller er det rundt 3-4 måneders alder? :) Synes det høres ut som hun utvikler seg veldig bra! Så flink hun er som er sterk i nakken! Mini brukte lang tid husker jeg! 

Tøft at du dro på tur alene! Har enda ikke gjort det jeg :sjenert: Skjønner at det er enklere å være hjemme i kjente omgivelser da :) 

Tja, usikker, men vi får i hvertfall stadig latter med med lyd (om en sparsomt enda..) så regner med vi har et særdeles begavet barn 😂😂😂😉

Turen gikk fint ja, følte meg tøff 😉 Mange som sier "du må passe på å reise nå mens du har permisjon" osv, men er jo ikke bare- bare å reise rundt alene med en bebi..

---

Litt usikker på om jeg skal flytte dagboken, bare avslutte den eller oppdatere denne med ujevne mellomrom som nå. Har jo ikke voldsomt mye spennende å skrive, men av og til skjer det ting som er kjekt å få skrevet ned 😉

I går var en innholdsrik dag for meg og lille ☺ Veiing (5920 allerede, de to siste ukene har hun økt mye. Har økt litt på mengden i flaskene og får 3-4 i døgnet, ammer mye) og svømmebasseng. Hun likte seg godt i vannet 😊 Etterpå ble vi med ei venninne hjem for lunsj før vi dro på butikken og hjem. Så mye har vi vel ikke gjort på en dag 😉 

Ellers så ligger hun en god del på magen om dagen (eller står på armene er vel mer passende 😂). Så lenge tven er på er det stor stas 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff du er som dro på flytur alene med baby! Vet ikke om jeg hadde turt det. :) Imponert!

Jeg syntes du skal fortsette å skrive. Jeg er ikke så flink til å kommentere, men jeg leser alltid. Det er jo så koselig å følge med. :)

Vår ligger også mye på magen om dagen. Hun løfter liksom baken i været og prøver å komme seg fremover men kommer ikke av flekken og da blir hun kjempesint. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Chandra skrev:

Så tøff du er som dro på flytur alene med baby! Vet ikke om jeg hadde turt det. :) Imponert!

Jeg syntes du skal fortsette å skrive. Jeg er ikke så flink til å kommentere, men jeg leser alltid. Det er jo så koselig å følge med. :)

Vår ligger også mye på magen om dagen. Hun løfter liksom baken i været og prøver å komme seg fremover men kommer ikke av flekken og da blir hun kjempesint. :fnise:

Koselig at du fremdeles leser 😊 Samme gjelder her, leser hos deg, men ikke alltid jeg kommenterer (gjelder mange dagbøker om dagen😉). 

Grudde meg en del til å fly, men gikk helt fint! Om snaue to uker skal jeg på tur igjen, denne gangen flybytte (den siste ruta er 2 timer) og to timer tog på slutten. Uten vogn.. ikke for det, hun hater vogn uansett 😂😂

Her er det også baken i været og aking/svømming uten å komme seg noen vei. Best å "redde" henne før hun blir illsint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei jeg gruer meg til den perioden hvor de blir så frustrerte og sinte :fnise: Nå ligger han jo bare på rygg og pludrer og prøver å ta tingene i babygymmen. Mye mer idyllisk enn en sint baby ;)

Jeg leser mye, men rekker ikke alltid kommentere i dagbøkene. Har nesten aldri hendene fri :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2016 den 11.15, Carouselle skrev:

Ånei jeg gruer meg til den perioden hvor de blir så frustrerte og sinte :fnise: Nå ligger han jo bare på rygg og pludrer og prøver å ta tingene i babygymmen. Mye mer idyllisk enn en sint baby ;)

Jeg leser mye, men rekker ikke alltid kommentere i dagbøkene. Har nesten aldri hendene fri :dry:

Hehe! Ja, sint og småfeustrert bebi er litt irriterende 😂 

---

Nå har jeg opprettet ny dagbok under generell. Må få lagret denne, så jeg har litt oversikt over hvordan graviditeten gikk 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...