Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Endelig helg igjen. Vært en uke med jobbreise og kurs. Godt å bare slappe av hjemme i kveld sammen med valpen. Samboer er på guttekveld hos en kollega. Koselig, han er ikke så mye med kompiser foruten på jobben. Tenkte å legge meg snart, kommer meg som regel for sent i seng og er litt på etterskudd med søvn hele tiden.. 

Lest mange av de gamle dagbøkene for prøvere nå i kveld. Kjekt å se at ganske mange ble raskt gravide ☺ Og litt kjedeligere å lese de som har slitt en stund. 

Har liksom en følelse av at enten går det veldig kjapt, hvis ikke så går det ikke.. Håper på førstnevnte! 

Samboer og jeg delte tanker vi hadde om å få barn her en dag. Han har visst tenkt på masse; hensyn til jobben, vårt forhold, hvordan livet med bebi blir igjen og mange andre ting. 

Jeg: har kun tenkt hvordan det blir å bli gravid, være gravid/eller å miste barnet. Ikke engang til fødsel har jeg tenkt. Litt på navn. Ellers fint lite 😕 Uvanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg: har kun tenkt hvordan det blir å bli gravid, være gravid/eller å miste barnet. Ikke engang til fødsel har jeg tenkt. Litt på navn. Ellers fint lite 😕 Uvanlig? 

Jeg er også slik. Tenkte mer på fødsel før jeg faktisk ville ha barn selv. Men jeg tror vi får litt tunnelsyn i vår posisjon. Tenker kun "gravid, gravid, gravid!" Når fødsel nærmer seg er det kanskje det vi starter å fokusere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slik. Tenkte mer på fødsel før jeg faktisk ville ha barn selv. Men jeg tror vi får litt tunnelsyn i vår posisjon. Tenker kun "gravid, gravid, gravid!" Når fødsel nærmer seg er det kanskje det vi starter å fokusere på :)

Godt å høre! Ja, tenker bare på det første steget - bli og forbli gravid. Hjernen min har ikke godt av å tenke så mye lenger heller, så sikkert med hensikt 😉

I dag er dagen viet til hundene, både de store og den lille. Samboer er på jobb. Snegler seg avgårde mot EL. Begge er bortreist før dato for EL beregning, men satser på vi får prøvd allikevel 😉

Håper det går bra med dere som følger med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Her vil jeg gjerne følge med! Er også i PP1, så er fint å følge med noen som også er nye prøvene. Masse masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Her vil jeg gjerne følge med! Er også i PP1, så er fint å følge med noen som også er nye prøvene. Masse masse lykke til! 

Hei ☺ Så hyggelig! Håper det klaffer fort for oss begge. 

Ny uke, nye muligheter. Hatt en grei helg, og klar for ny uke.

Kjenner jeg begynner å glede meg til EL (om jeg har og den kommer når jeg tror vet jeg jo ikke...). Vi skal som skrevet før begge bort i dagene før EL etter 35 dagers syklus. Men, om den ikke plutselig blir litt kortere skal vi rekke det med aksjer 3. og 4. desember tenker jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å fortelle noen at vi prøver.. ei venninne i hvertfall. Men, også litt usikker på om jeg bør. Hva gjør dere andre? Er jo en fin hemmelighet å ha med samboer, men jeg er ikke så god på hemmeligheter 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så lyst til å fortelle noen at vi prøver.. ei venninne i hvertfall. Men, også litt usikker på om jeg bør. Hva gjør dere andre? Er jo en fin hemmelighet å ha med samboer, men jeg er ikke så god på hemmeligheter 😉

 

I know that feeling. Var lenge usikker, men klarte til slutt ikke å si noe. Har sagt det til en venninne som har vært gjennom en del tanke på graviditet osv. Angrer ikke på det, så hver gang jeg har behov for å prate om det, så går jeg til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelighetsholdinga gikk skeis da jeg havnet på sykehus første gangen. Så nå er det et par venninner som vet om det. Jeg synes det er veldig greit å snakke om det, så hvis du har en venninne som kan holde dette hemmelig så vil jeg anbefale det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag 😃 I helga skal jeg og ei venninne kose oss med å bake, god mat og bare slappe av. Samboer drar bort i morgen, jeg drar mandag så vi ses ikke før torsdag igjen.. Men har i kveld da ☺Typisk så er EL (etter mine beregninger) 2.-4. desember. Men men.

Fortalte venninna mi om at vi prøver i går. Hun ble ikke overrasket 😉 Håper veeeldig at det klaffer denne måneden, for en julegave det hadde vært!

På den andre siden hadde jeg og samboer hatt litt sur stemning midt i uka.Jeg fikk nemlig for første gang en sjalusifølelse - helt ubegrunnet 😕 Da ble jeg litt sånn "hmm kanskje det er dumt å få barn akkurat nå?". Men, herremin! Vi krangler aldri, har det trygt og godt sammen og tror vi blir bra foreldre i lag 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg. Hengt opp juledtjerner og strøket juleduker. Snart kommer ei venninne og vi skal gå tur med hundene, bake, lage biff og kose oss :-)Samboer dro i dag tidlig. Ikke så fan av å være uten han (som oftest er det jeg som reiser da 😉), savner så fort! Pg litt ekstra kjipt i og med at beregnet EL er dagen etter jeg kommer inn. Men, bør jo ha en sjans når vi kan prøve dagen før og på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg :-) Vært på lang tur på fjellet med alle hundene og venninne. God trening i løssnøen ;-) I morgen er det utenlands på jobbreise. 

Litt ekle detaljer... I dag har jeg veldig mye utflod, helt hvit og tjukk. Hmm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekle detaljer... I dag har jeg veldig mye utflod, helt hvit og tjukk. Hmm. 

Høres normalt ut det. Utfloden skal liksom bli "våtere" jo nærmere du kommer EL. Ørken rett etter mensen, så våtere og våtere. Den blir nok mindre hvit og tynnere om noen dager kanskje :)

På appen min kan jeg velge mellom sticky, creamy, watery og eggwhite. Det er "rekkefølgen" på veien mot EL. Nå er du sikkert på creamy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres normalt ut det. Utfloden skal liksom bli "våtere" jo nærmere du kommer EL. Ørken rett etter mensen, så våtere og våtere. Den blir nok mindre hvit og tynnere om noen dager kanskje :)

På appen min kan jeg velge mellom sticky, creamy, watery og eggwhite. Det er "rekkefølgen" på veien mot EL. Nå er du sikkert på creamy ;)

Aha, ja kan jo stemme med beregningen min det da ;-) Alt man legger merke til!

Høres ut som en herlig helg! Satser på full klaff denne måneden selv om du må reise bort. 🙏

Ja, jeg og :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres normalt ut det. Utfloden skal liksom bli "våtere" jo nærmere du kommer EL. Ørken rett etter mensen, så våtere og våtere. Den blir nok mindre hvit og tynnere om noen dager kanskje :)

På appen min kan jeg velge mellom sticky, creamy, watery og eggwhite. Det er "rekkefølgen" på veien mot EL. Nå er du sikkert på creamy ;)

Hvilken app bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken app bruker du?

 En hel haug! Hehe. Men den som har alle disse er Fertility Friend. Ellers bruker jeg Clue (den har sticky, creamy og eggwhite) og Period Diary. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått i seng, resten av kollegaene på pub, er på jobbreise. Gadd ikke lengre, ikke drikker jeg heller. Mest fordi jeg ikke har lyst på akkurat nå, litt fordi jeg tenkte å la vær nå i dagene før EL. Også blir jeg veldig provosert av drikkepress fra voksne mennesker. Må alt handle om å drikke..? 

Tror jeg har fått soppinfeksjon igjen og, hmm virker sånn... Ikke er jeg blitt våtere heller, hmm.. Kanskje EL har vært? Hvis/ når jeg får mensen denne måneden tror jeg at jeg skikkelig må følge med etter EL. 

Har en del humørsvinginger for tiden. Tipper der er en kombinasjon av pilleslutt og prøvetanker. Selv om jeg stresser lite med det da. Var faktisk verre forrige måned fordi jeg hadde så lyst til at det skulle klaffe med en gang! Nå har jeg landet litt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppinfeksjon er dritt :dry: 

Jeg hadde det rett rundt EL i PP1. Men jeg kom på at det hadde jeg også den gangen det klaffet, så jeg måtte Google litt. Etter eggløsning synker østrogennivået og slimhinnene er mer mottakelig for en soppinfeksjon. Ifølge en jordmor som svarte i et forum... Så kanskje EL har vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppinfeksjon er dritt :dry: 

Jeg hadde det rett rundt EL i PP1. Men jeg kom på at det hadde jeg også den gangen det klaffet, så jeg måtte Google litt. Etter eggløsning synker østrogennivået og slimhinnene er mer mottakelig for en soppinfeksjon. Ifølge en jordmor som svarte i et forum... Så kanskje EL har vært?

Hmm, jøss aldri hørt. Kanskje jeg har hatt 28ish dagers syklus denne mnd, i så fall var EL 27. Spennende denne gjettingen haha 😉 Takk for innspillet, nå må d googles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...