Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 28 år, og samboer med en mann på 42. Vi har bestemt oss for å prøve og få barn. Så 11. oktober var siste gangen jeg tok p-pilla, etter 10 års bruk. 

Kun for to år siden hadde jeg egentlig ikke så lyst på barn, men det snudde seg brått. Og nå, etter jeg kastet brettet kan jeg liksom ikke vente på å få to streker! Blir helt klart påvirket av at "alle" rundt med blir gravide og får barn... 

Jeg har gått på cerazette, og har de siste to årene hatt mensen mens jeg har brukt disse. Men det har vært lenge mellom hver gang, snitt på 35 dager i hvertfall.

9.oktober var første mensdag av siste periode. Denne måneden vet jeg jo ikke når EL er (testet mange ulike datoer, så vi bør ha truffet i hvertfall frem til 40-dager syklus), men inntil i går hadde det kun gått en dag mellom hver gang vi hadde sex. Stort sett hver dag.

Jeg har allerede tatt to tester.. en mandag og en i morges (fredag). Begge negative. Har heller ikke fått mensen. 

Selvsagt har jeg lett etter symptomer, og funnet i fleng! 

 

Trøtt.. men er mørketid

Mye småsulten 

Luft i magen og oppblåst om kvelden

Jeg vet vel innerste inne at jeg ikke er gravid allerede, kun første pp. Men, det er liksom så lett å håpe så mye! ;-)

 

Ikke fortalt noen at vi prøver, og vi snakker ikke så mye om det hjemme heller. Siden jeg allerede henger her inne myye om dagen, kan jeg jo bruke de til å få ut litt tanker tenkte jeg!

Kanskje noen vil følge med meg også, hadde vært hyggelig :-D 

 

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det der må vel være minuset når man først bestemmer seg for å få barn, at ikke det nødvendigvis klaffer med en gang! Men noen blir jo gravide i første PP...  ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 28 år, og samboer med en mann på 42. Vi har bestemt oss for å prøve og få barn. Så 11. oktober var siste gangen jeg tok p-pilla, etter 10 års bruk. 

Kun for to år siden hadde jeg egentlig ikke så lyst på barn, men det snudde seg brått. Og nå, etter jeg kastet brettet kan jeg liksom ikke vente på å få to streker! Blir helt klart påvirket av at "alle" rundt med blir gravide og får barn... 

Jeg har gått på cerazette, og har de siste to årene hatt mensen mens jeg har brukt disse. Men det har vært lenge mellom hver gang, snitt på 35 dager i hvertfall.

9.oktober var første mensdag av siste periode. Denne måneden vet jeg jo ikke når EL er (testet mange ulike datoer, så vi bør ha truffet i hvertfall frem til 40-dager syklus), men inntil i går hadde det kun gått en dag mellom hver gang vi hadde sex. Stort sett hver dag.

Jeg har allerede tatt to tester.. en mandag og en i morges (fredag). Begge negative. Har heller ikke fått mensen. 

Selvsagt har jeg lett etter symptomer, og funnet i fleng! 

 

Trøtt.. men er mørketid

Mye småsulten 

Luft i magen og oppblåst om kvelden

Jeg vet vel innerste inne at jeg ikke er gravid allerede, kun første pp. Men, det er liksom så lett å håpe så mye! ;-)

 

Ikke fortalt noen at vi prøver, og vi snakker ikke så mye om det hjemme heller. Siden jeg allerede henger her inne myye om dagen, kan jeg jo bruke de til å få ut litt tanker tenkte jeg!

Kanskje noen vil følge med meg også, hadde vært hyggelig :-D 

 

Spennende tider! Masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Hyggelig at noen kikker innom! Helt ny på dette ;-)

Ja, håper enda, ingen mens så fortsatt mulig :-D Pg klaffet det ikke, så er det jo som du påpeker kun første pp! 

I dag er jeg i gang med å pusse opp kjøkkenet, og skal på tur med hundene. Så får en del annet å tenke på heldigvis ;-) 

 

Ha en fin lørdag formiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det der må vel være minuset når man først bestemmer seg for å få barn, at ikke det nødvendigvis klaffer med en gang! Men noen blir jo gravide i første PP...  ;) 

Hehe, ja helt klart ;-) Ikke gitt opp 1pp enda, men skal ikke teste mer. Tror det er bedre for meg å få mensen enn negativ test - det er liksom så "brutalt"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med! Jeg er ganske ny på dette dagbokgreiene selv. 

Enig i at en negativ test er brutalt! Uansett hvor forberedt du er så ser den ene streken ganske så ensom ut :dry:

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja helt klart ;-) Ikke gitt opp 1pp enda, men skal ikke teste mer. Tror det er bedre for meg å få mensen enn negativ test - det er liksom så "brutalt"!

Ja, det er igrunn sant! Sikkert lurt å prøve å vente til mensen ikke kommer før man tester. 

Her vil jeg følge med! Jeg er ganske ny på dette dagbokgreiene selv. 

Enig i at en negativ test er brutalt! Uansett hvor forberedt du er så ser den ene streken ganske så ensom ut :dry:

Lykke til :)

Uff ja, en ensom blå strek er triste greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er igrunn sant! Sikkert lurt å prøve å vente til mensen ikke kommer før man tester. 

Uff ja, en ensom blå strek er triste greier! 

 

Her vil jeg følge med! Jeg er ganske ny på dette dagbokgreiene selv. 

Enig i at en negativ test er brutalt! Uansett hvor forberedt du er så ser den ene streken ganske så ensom ut :dry:

Lykke til :)

Så gøy du vil følge med Weebs! Hvor langt er du i prøvingen? Hva med deg Porcelain? 

For hver dag som går uten at mensen kommer øyner jeg et lite håp 😉 Mens på den andre siden har jeg jo nettopp sluttet på pillen så selv om jeg har hatt mensen med de, vet jeg jo ikke helt hvordan og når EL er.. Med CERAZETTE så har "syklusene" vært 35ish dager, så hvis det er tilfellet i naturlig tilstand også så er jeg bare 8dpo. 

 Er heller ikke en av de som opplever EL- symptomer (visste ikke at det fantes før jeg leste om det på KG) eller plages med menssymptomer. 

Jobbet mye med kjøkkenet i går, og er alt godt i gang nå søndag formiddag. Men vi har en liten valp som krever sitt så litt ineffektiv, heldigvis har jeg valpepass i ettermiddag 😉

Motstod fristfristelsen med å kjøpe nye g-tester i går. Som jeg nevnte i går, det blir for brutalt og ønsker ikke oppleve en eventuell skuffelse ved såkalt kjemisk graviditet. Venter og håper i stedet ☺

Endret av maja87
lagt til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge appen min har jeg eggløsning den 12. november. Men jeg vet ikke hvor stabil syklusen min er etter alt dette styret. Så det blir hopping i høyet hver dag. Hehe. Kjæresten klager ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Er du og prøver?

Ja! Har akkurat fått en positiv test på dagen jeg ventet mensen, men tror jeg venter noen uker før jeg tror jeg er ferdig med prøvinga og kan tenke at jeg er gravid... Er i alle fall veldig glad for å antageligvis ha en liten spire i magen :) 

Så leit at det ikke ble noe på dere i denne runden :( Håper dere fortsetter å trives med "barneproduksjonen," da, at det kan være en fin unnskyldning for litt ekstra kos ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Har akkurat fått en positiv test på dagen jeg ventet mensen, men tror jeg venter noen uker før jeg tror jeg er ferdig med prøvinga og kan tenke at jeg er gravid... Er i alle fall veldig glad for å antageligvis ha en liten spire i magen :) 

Så leit at det ikke ble noe på dere i denne runden :( Håper dere fortsetter å trives med "barneproduksjonen," da, at det kan være en fin unnskyldning for litt ekstra kos ;) 

Spennende! Kikket innom dagboken din og, krysser fingrene for at spiren holder seg fast :-) Jeg har fortsatt litt håp med denne pp for ingen TR har dukket opp heldigvis (ikke så positivt hvis grunnen er at det ikke har vært EL, men) 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge appen min har jeg eggløsning den 12. november. Men jeg vet ikke hvor stabil syklusen min er etter alt dette styret. Så det blir hopping i høyet hver dag. Hehe. Kjæresten klager ikke :fnise:

Er jo fordelen med dette prosjektet 😉 Hvor mye snakker dere om prøvingen? Hvor mye vet han at du holder styr på? Vi snakker lite om det, men har mye sex (kun vært sammen drøyt 1,5 år så det har liksom aldri dabbet av). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo fordelen med dette prosjektet 😉 Hvor mye snakker dere om prøvingen? Hvor mye vet han at du holder styr på? Vi snakker lite om det, men har mye sex (kun vært sammen drøyt 1,5 år så det har liksom aldri dabbet av). 

 Første gang snakket vi ikke om det i det hele tatt. Han sa bare at jeg måtte forberede meg på at det kunne ta lang tid, siden det gjorde det med han og eksen. 

Men begge var triste etter at jeg mistet, så nå snakker vi mer om det og han vet om alle mine syke påfunn :biggrin: Sexen har heldigvis ikke dabbet av hos oss heller, så det er liksom ikke unaturlig at vi har sex så mye. Men han ler av meg når jeg ligger med beina høyt etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Første gang snakket vi ikke om det i det hele tatt. Han sa bare at jeg måtte forberede meg på at det kunne ta lang tid, siden det gjorde det med han og eksen. 

Men begge var triste etter at jeg mistet, så nå snakker vi mer om det og han vet om alle mine syke påfunn :biggrin: Sexen har heldigvis ikke dabbet av hos oss heller, så det er liksom ikke unaturlig at vi har sex så mye. Men han ler av meg når jeg ligger med beina høyt etterpå ;)

Hehe, å se noen ligge med bena høyt er jo litt festlig da 😉 Gjør ikke det her, men ligger lengre før jeg går på badet enn før. Sikkert ikke nødvendig strengt tatt men 😉 Har ingen andre påfunn her, men vurdere å følge litt mer med så jeg kan finne ut om jeg o hvertfall har EL. 

Etter å ha lest og googla i helgen begynner det å gå opp for meg at det slett ikke er sikkert at jeg er i noen syklus engang. Imbilt meg nemlig at siden jeg har hatt mensen på cerazette så kom jeg kanskje til å gå rett i en vanlig syklus.. Men det er visst ikke gitt. Fikk helt hakeslep når jeg leste om de som var på dag 80 og noen til og med på et år.. Jaja 😑

Er bare på dag 30, så ikke gitt opp at drt stabiliserer seg relativt raskt. Men trenger nok ikke blakke meg på tester med en gang 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge med. Jeg har også nettop sluttet på pillene og vil jo at det skal klaffe med en gang selv om det er lite sannsynlig. Jeg må også bare gjette på el denne måneden men venter jo i spenning uansett. 😅 

Vi har også valp. Satser på å ha en oppdragen hund innen baby er i hus. 😄

krysser fingrene for at det klaffer for dere på første forsøk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Her vil jeg følge med. Jeg har også nettop sluttet på pillene og vil jo at det skal klaffe med en gang selv om det er lite sannsynlig. Jeg må også bare gjette på el denne måneden men venter jo i spenning uansett. 😅 

Vi har også valp. Satser på å ha en oppdragen hund innen baby er i hus. 😄

krysser fingrene for at det klaffer for dere på første forsøk! 

Hei! Hyggelig at du vil følge med, skal finne boka di og ☺

Vi satser også på veloppdragen valp innen bebi! Har to voksne hunder også, så nok å holde på med 😉

Ettersom dagene går innser jeg at det er eggløsningen jeg venter på, ikke uteblitt mens. Kroppen er sikkert ikke i syklus enda. Men, skal teste en gang til helgen. Kanskje. Ja, kanskje. 

Ønsker bare at mensen skal komme nå, så jeg kan erklære pp. Selv om jeg jo håper EL har vært og det har klaffet på første.

Lykke til Chandra, og alle dere andre 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapper litt mer av nå, ettersom jeg har innsett at jeg nok ikke er kommet igang med syklus ordentlig etter cerazette stopp 11. oktober. Vi legger inn aksjer annenhver dag, uten at det er det vi har uttalt at vi gjør. Selv om jeg gjør det fordi jeg har lyst har jeg det jo veldig langt fremme i hodet!

Føler meg annerledes enn før prevensjonstopp, men antar det kommer av nettopp den grunnen 😕 

Syns jeg har litt mindre lyst enn før, eller i hvertfall at kroppen viser mindre lyst. Kan være innbilling, at jeg tenker for mye eller mørketiden - er myye trøtt, men får dessverre ikke sove alltid. 

Tenkte å ta en test til helgen, bare for å sjekke. (litt vinglete i bestemmelsene mine ser jeg ;-) )

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺ Tok en test i dag tidlige, negativ. Ingen overraskelse.

Samboer og jeg begynte å snakke om prøvingen i går, da nevnte jeg at jeg hadde kjøpt en pakke med g-tester. Da ble han så ivrig, og lurte på når jeg skulle teste. Fortalte det som det er at det nok ikke er sikkert vi egentlig har kommet i gang med testingen på grunn av syklus.

Så da tok jeg en, så han skal slippe å lure også. Så ikke noe til han da jeg dro på jobb (han lå i senga fremdeles), så regner med han skjønte svaret. 

Hadde lyst til å fortelle han at jeg egentlig ikke tenkte ta den enda, fordi jeg er redd jeg blir skuffet. Men akkurat i går orket jeg ikke snakke om det. Humøret var så bra. Kan fort begynne å gråte når jeg snakker om ting som er litt vanskelig, noe jeg bekymrer meg over eller lignende. 

Ble heldigvis ikke så skuffet i dag da. 

Men håper så inderlig på TR så vi kan starte ordentlig! 

Samboer har et barn fra før, på seks år. Eksen ble gravid kun etter etter noen måneder, litt uplanlagt. Hun ble gravid en gang til ila forholdet deres, men mistet dessverre... Kjenner jo litt på bekymringen om at jeg kanskje ikke kan gi det samme... Teit, jeg veit! Spesielt siden vi begge er ganske klare på at vi ikke må få barn, jeg tror ikke jeg kommer til å gå igjennom himmel og helvete for barn dersom det ikke går naturlig. For all del, de som gjør det -selvfølgelig!! Det kan jo være at barneønsket bare  blir sterkere med tiden så jeg endrer den meningen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, ny dag som prøver 😉 Helg er det straks også, jippi! 

Er mer avslappet med tanke på prøving kjenner jeg, heldigvis. I går hadde jeg noe som kunne ligne på EL slim? Klart, seigt slim. Hmm? Vi var begge trøtte i går så ble ikke noen aksjer, men forrige dagen og fredag er jo en sikker vinner 😉 Så hvis det viser seg at det er EL bør vi klare dekke den. Usikker på om slimet eventuelt kommer før,under eller etter EL?

Samboeren er veldig avslappet vedrørende tidsaspektet. Han er klar over at det kan ta tid. Prøvde å få til en samtale om det i går kveld, kunne tenke meg å snakke litt om det jeg "bekymrer" meg for.. Men,vi var utrolig trøtte så var uansett ikke noe godt tidspunkt. 

Helgen skal brukes hjemme. Vi får besøk av jenta til samboer. Blir vel litt trening, tur med hundene og kos 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...