Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Er du allerede snart nede i startvekt etter at du ble gravid? Wow.. er det mulig? Husker ikke hvor mye du gikk opp jeg? Sprøtt at så mye bare blir borte sånn etter fødselen, noe er jo naturlig med det som kommer ut - baby, fostervann osv.. Men man legger jo gjerne på seg litt mer enn det også. Jaja, skal vel ikke klage på det ;)

Stå på med amming og pumping, du er superflink! :) Heier fremdeles på deg! Og du får bare gjort så godt du kan, noe mer enn det går jo ikke. Håper de er hjelpsomme på helsestasjonen til å veilede og ikke bare trekker på skuldrene. Synes nemlig de fleste helsesøstre kun fungerer til å gi råd når alt går som det skal og er normalt, men så fort det kommer en ny situasjon så trekker de seg unna og vet ikke hva de skal gjøre. Og det er jo da man trenger de som mest! Høres ut som du gjør alt "etter boken" med fokus på amming og ellers lite innhold i dagene :) Kos med besøk da! Og få i deg nok næring (og andre kalorier) :essen2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Carouselle skrev:

Er du allerede snart nede i startvekt etter at du ble gravid? Wow.. er det mulig? Husker ikke hvor mye du gikk opp jeg? Sprøtt at så mye bare blir borte sånn etter fødselen, noe er jo naturlig med det som kommer ut - baby, fostervann osv.. Men man legger jo gjerne på seg litt mer enn det også. Jaja, skal vel ikke klage på det ;)

Stå på med amming og pumping, du er superflink! :) Heier fremdeles på deg! Og du får bare gjort så godt du kan, noe mer enn det går jo ikke. Håper de er hjelpsomme på helsestasjonen til å veilede og ikke bare trekker på skuldrene. Synes nemlig de fleste helsesøstre kun fungerer til å gi råd når alt går som det skal og er normalt, men så fort det kommer en ny situasjon så trekker de seg unna og vet ikke hva de skal gjøre. Og det er jo da man trenger de som mest! Høres ut som du gjør alt "etter boken" med fokus på amming og ellers lite innhold i dagene :) Kos med besøk da! Og få i deg nok næring (og andre kalorier) :essen2:

Takk for heiingen, det trengs 😉 Tror dessverre det venstre brystet har pådratt seg begynnelse på betennelse og. Var hovent flere steder før helgen, det gikk seg til, men nå er det et rødt/hivent/varmt område på det. Melken kommer dårlig der også. Så akkurat pumpet og planen er å gjøre det ofte i dag 👍

Jeg gikk opp 11-12 kilo. Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg knapt nok gått ned bebien! Men (med fare for TMI) så var jeg ganske forstoppet, etter at det løste seg så har kiloene rast 😂😂 Føler meg slankere enn noen gang, men det har nok noe å gjøre med at det blir så enorm størrelsesforskjell på 12 dager 😉 Litt dårlig til å få i meg mat nok tror jeg, så skal følge oppfordringen din! Ingen intensjon om å slanke meg, i hvertfall ikke med tanke på at jeg nok ikke produserer melk til en hel hær akkurat... 

Spent på å se hva helsesøster har å si på torsdag. Om det er noen konkrete råd, eller den vanlige frasen "det går seg til. vanlig at melken kommer etterhvert. bla.bla.". Enig med det, har inntrykk av at så lenge alt går på skinner er de hjelpsomme, noe ekstra = "du må kjenne etter hva du vil". Jormora er enestående, men nå er vi jo overlatt til helsesøstrene, så krysser fingrene ☺

Alt bra med deg @Carouselle

---

Her regner og blåser det skikkelig. Høstvær. Pappaen og bebi sover i senga. Litt dårlig samvittighet, hadde et utbrudd mot han i sted.. Sa Unnskyld etter at jeg fikk summet meg, men er vel snart grenser for hvor mange tårer og plutselige utbrudd av håpløshet han skal måtte takle 😕 Helt klart så er disse to første (snart to) ukene vært tøffere enn noe jeg hadde forestilt meg. Så for meg at det ble våkenetter og mye nytt, men også at det skulle bli en del mer glede og kos med oss som ny familie.. Jaja, det kommer nok 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massér og pump! Og ta varme dusjer! Gjør vondt å få tilstoppede melkekjertler. Men bare stå på varme omslag, varme dusjer og massering + pumping så løsner det nok skal du se :)

Må være digg med følelsen av en skikkelig ekspresslankekur! :laugh: Sist gang hadde jeg så mye vann i kroppen at når noen dro ut proppen så mistet jeg mye bare der, denne gangen har jeg kanskje ikke levd så veldig sunt. Jeg har vel spist det meste jeg har hatt lyst på og det har vært freaking fabulous! Gått opp 10-11 kg, men tror det er mer fett enn vann denne gangen :fnise:

Jeg synes ikke man kan forberede seg godt nok på det å få et lite barn. Jeg trodde også jeg var forberedt, og jeg var relativt negativt og pessimistisk innstilt. Likevel var jeg fullstendig uforberedt på hvor utmattende og slitsomt det skulle være. Man blir jo fryktelig frustrert av å ha et barn som gråter og som man føler man ikke klarer dekke behovene til. Jeg føler veldig med deg! Det kommer til å gå seg til da, det er jeg sikker på :) 

Jeg er veldig spent på min egen fødsel og det som kommer. Jeg vet jo mer hva jeg går til nå, men likevel er jeg som en nybegynner igjen i forhold til ammingen siden det ikke gikk sist. Og alle babyer er jo forskjellige, så selv om det hadde fungert sist er det ikke sikkert det ville fungere nå. Og jeg er veldig spent på når fødselen starter! Om det skjer i morgen eller om tre uker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare gått ned knappe 5 kilo da vi hadde kommet hjem fra sykehuset. Men nå har jeg bare 2-3 kilo igjen til startvekt. Allikevel passer ikke buksene mine lenger :grine: Krysser alt jeg har for at det ikke er varige brede hofter jeg har pådratt meg. Preggersbuksene sitter bra enda :fnise: Heldigvis er de utrolig comfy ;) 

Flere enn meg som må passe på å lese Weebs dagbok hver dag? :fnise: Var "borte" et par dager og da var det 6 uleste sider eller noe :ler:

Selv om det er tøft og mange utfordringer å gå fra 2 til 3 så husk å ta vare på hverandre også. Det er så lett å glemme når man står oppi alt med våkenetter, gråt og bekymringer. Men det å bare stoppe opp litt, gi hverandre litt oppmerksomhet, kyss og klem er så utrolig viktig for forholdet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Carouselle skrev:

Massér og pump! Og ta varme dusjer! Gjør vondt å få tilstoppede melkekjertler. Men bare stå på varme omslag, varme dusjer og massering + pumping så løsner det nok skal du se :)

Må være digg med følelsen av en skikkelig ekspresslankekur! :laugh: Sist gang hadde jeg så mye vann i kroppen at når noen dro ut proppen så mistet jeg mye bare der, denne gangen har jeg kanskje ikke levd så veldig sunt. Jeg har vel spist det meste jeg har hatt lyst på og det har vært freaking fabulous! Gått opp 10-11 kg, men tror det er mer fett enn vann denne gangen :fnise:

Jeg synes ikke man kan forberede seg godt nok på det å få et lite barn. Jeg trodde også jeg var forberedt, og jeg var relativt negativt og pessimistisk innstilt. Likevel var jeg fullstendig uforberedt på hvor utmattende og slitsomt det skulle være. Man blir jo fryktelig frustrert av å ha et barn som gråter og som man føler man ikke klarer dekke behovene til. Jeg føler veldig med deg! Det kommer til å gå seg til da, det er jeg sikker på :) 

Jeg er veldig spent på min egen fødsel og det som kommer. Jeg vet jo mer hva jeg går til nå, men likevel er jeg som en nybegynner igjen i forhold til ammingen siden det ikke gikk sist. Og alle babyer er jo forskjellige, så selv om det hadde fungert sist er det ikke sikkert det ville fungere nå. Og jeg er veldig spent på når fødselen starter! Om det skjer i morgen eller om tre uker! 

Tok en varm dusj sent i går kveld, da klarte jeg håndmelke ut litt. Nå klarte lille æ suge der 10 minutter også, etter hun var ferdig på den andre siden. Må vel bare være flink å pumpe jevnlig i dag. Er bare såå umotiverende når det jo ikke kommer noe melk 😕

12 timer siden, Sjela skrev:

Jeg hadde bare gått ned knappe 5 kilo da vi hadde kommet hjem fra sykehuset. Men nå har jeg bare 2-3 kilo igjen til startvekt. Allikevel passer ikke buksene mine lenger :grine: Krysser alt jeg har for at det ikke er varige brede hofter jeg har pådratt meg. Preggersbuksene sitter bra enda :fnise: Heldigvis er de utrolig comfy ;) 

Flere enn meg som må passe på å lese Weebs dagbok hver dag? :fnise: Var "borte" et par dager og da var det 6 uleste sider eller noe :ler:

Selv om det er tøft og mange utfordringer å gå fra 2 til 3 så husk å ta vare på hverandre også. Det er så lett å glemme når man står oppi alt med våkenetter, gråt og bekymringer. Men det å bare stoppe opp litt, gi hverandre litt oppmerksomhet, kyss og klem er så utrolig viktig for forholdet :) 

Har ikke turt å prøve gamle klærne mine enda. På grunn av såret går jeg bare i sånne løse bukser jeg kan dra godt opp 😉 Kan godt være de ikke passer hehe!

Ja, veldig viktig med kos og nærhet midt oppi alt dette. Merkermdet automatisk blir mindre i og med at bebien ligger i mellom oss. Blir lite tett kos da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke har fått ammingen helt på skinner enda (dvs det er vel produksjonen det står på..) har vi ikke introdusert smokk. Ser at blant annet Ammehjelpen sier introduksjon av smokk flr veletablert amming er uheldig, så vi er begge enig om å avvente det. Men, lille har et veldog sugebehov og hun roer seg fort når hun får puppen i munn. Koser seg skikkelig 😊

Er det dumt å la meg brukes som en levende smokk av og til, la henne sovne i armkroken etter at den detter ut? Jeg har som regel på skjold (fordi hun ikke får til å gape over nok enda) så blir ikke sår. 

Noen som har noen synspunkter på dette? Om natta gjør jeg det ikke. Da ammer hun, ligger litt på brystet og sovner ☺

Spørsmål nr 2: Hvordan endrer jeg tittel på dagboken? 

---

Akkurat åpnet to gaver vi hadde fått i posten. En fra familie og en fra vennine. Nydelige klær til lille 😃 Samboer er nå ute og skal hente hjem en pakke fra foreldrene mine. De løpet nemlig til butikken og handlet små klær til henne da jeg sa vi knapt hadde noe i de monstw størrelsene 😉 Gleder meg til å se, bebitøy er jo så søtt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig angående smokk! Vi gav for første gang i går for da følte jeg at ammingen hadde vært bra så lenge at jeg kunne ta sjansen. Slik jeg har lest og forstått er det helt ok å bruke puppen som smokk så lenge du ikke blir sår, det er jo veldig koselig også da. :) Men det er sikkert mange synspunkter på det. Men jeg ville gjort det så lenge man føler at det er ok.

Du endrer tittel på dagboken ved å gå inn for å redigere det aller første innlegget du skrev. :) Da kommer også tittelen opp.

Tusen takk for det du skrev i dagboken min. Det er godt å vite at vi er flere som sliter litt med det samme på kveldstid. Selv om jeg ikke unner deg det så er det godt å vite at man ikke er alene og at det er normalt å ha det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumping kan ikke brukes til å vise hvor mye melk som er der ;) Har du prøvd å veie før og etter måltid for å se hvor mye han spiser? (Det er han sant? Omg ammetåke :flau:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Jeg henger litt etter :P 

Det er nok smokken som blir brukt som pupp ;) Jeg ville ikke ha begynt med smokk før produksjonen er på plass altså... Vi ventet til amming var skikkelig igang :) Men det er jo helt opp til deg hvor mye du orker. Du skal fungere også :) 

Så spennende med pakker i posten :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Eh. Jeg henger litt etter :P 

Det er nok smokken som blir brukt som pupp ;) Jeg ville ikke ha begynt med smokk før produksjonen er på plass altså... Vi ventet til amming var skikkelig igang :) Men det er jo helt opp til deg hvor mye du orker. Du skal fungere også :) 

Så spennende med pakker i posten :nigo: 

Det en hun,  ammetåke unnskyldt 😂 Vi syndet og forsøkte smokk ved middagabordet i stad, for en effekt! Men vi bestemte at det ble med den ene gangen frem til ammingen er i orden, eller avviklet...

Ligger her med jenta i armkroken og lurer på om det er verdt det 😯 Ammingen kl 18 begynte med full krise. Hu hylskrek og nektet å ta puppen. Jeg ble også så oppgitt og lei. Samboer tok henne bort, og jeg begynte å hylgråte. Følte at alt var håpløst.. Forsøkte en gang til, samme resultat. Så han gav henne tillegget først, deretter prøvde jeg igjen. Da gikk det heldigvis. Hun sugde ca et kvarter (jeg vet jo selvsagt ikke hva hun får...) da glapp den ut. Så rapte hun og sovnet i armkroken min. 

På sykehuset veide vi før og etter @LilleMy1989, da var det ikke mye opp.. men da var produksjonen så og si ikke eksisterende. Nå er det i hvertfall noe der. I helgen da vi hadde et døgn med 20ml etter hver amming gikk hun 70 gram opp. Det er bra, målet er 20 hvert døgn. Spennende å se på veiingen i morra. 

Fikk forresten masse flotte klær ☺ De er til vask nå. Så nå er det bare å få på plass matingen sånn at vi kommer oss ut og blant folk igjen.. Sviktet @Chandra, jeg har ikke vært ute i dag. På grunn av ammingen gikk det i vasken, kanskje jeg tusler en tur ettepå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off jeg får vondt av dere altså :( Husker ikke helt men får du oppfølging av ammehjelpen?? 

Kom på at det selvfølgelig er ei jente, etter jeg postet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg får så vondt av dere jeg også, det er akkurat sånn jeg slet også. Det er jo helt nytteløst å stå i noe sånt alene uten støtte fra noen fagfolk! Man blir jo helt rådvill :tristbla: Jeg heier sånn på deg, men jeg vet jo hvor tøft det er! Jeg har ingen gode råd, men synes du skal si ordentlig fra til helsestasjonen/helsesøster. Forklare alt du gjør og hvordan det fungerer for dere, og så kreve gode råd/slagplan. Du vil dette så sterkt, men du skal jo klare det uten å stryke med psykisk og fysisk!

Kan godt være Ammehjelpen også er til hjelp. Jeg var aldri i direkte kontakt med dem, men leste alt de hadde skrevet på sidene sine flere ganger. Satt vel bare igjen med følelsen av at jeg ikke prøvde hardt nok og ikke dugde. Så ikke la deg påvirke som jeg gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt innafor å ikke gå tur når det ble styr med ammingen. Da er det bare å prøve igjen neste dag. :) Jeg kom meg ut men det var bare fordi jeg hadde flaks og mini sov. Det virker som om hun har fått en rutine på å sove et lengre strekk fra fire og utover så jeg håper det fortsetter. På dagtid henger hun på meg mesteparten av tiden nå.

Jeg syntes virkelig du er flink med denne ammingen altså! Det må være utrolig tøft og jeg håper virkelig du får lønn for strevet. Håper også at du får bedre oppfølging av helsestasjonen. De burde jo ta slikt alvorlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Off jeg får vondt av dere altså :( Husker ikke helt men får du oppfølging av ammehjelpen?? 

Kom på at det selvfølgelig er ei jente, etter jeg postet ;) 

 

1 time siden, Carouselle skrev:

Huff jeg får så vondt av dere jeg også, det er akkurat sånn jeg slet også. Det er jo helt nytteløst å stå i noe sånt alene uten støtte fra noen fagfolk! Man blir jo helt rådvill :tristbla: Jeg heier sånn på deg, men jeg vet jo hvor tøft det er! Jeg har ingen gode råd, men synes du skal si ordentlig fra til helsestasjonen/helsesøster. Forklare alt du gjør og hvordan det fungerer for dere, og så kreve gode råd/slagplan. Du vil dette så sterkt, men du skal jo klare det uten å stryke med psykisk og fysisk!

Kan godt være Ammehjelpen også er til hjelp. Jeg var aldri i direkte kontakt med dem, men leste alt de hadde skrevet på sidene sine flere ganger. Satt vel bare igjen med følelsen av at jeg ikke prøvde hardt nok og ikke dugde. Så ikke la deg påvirke som jeg gjorde :)

 

1 time siden, Chandra skrev:

Absolutt innafor å ikke gå tur når det ble styr med ammingen. Da er det bare å prøve igjen neste dag. :) Jeg kom meg ut men det var bare fordi jeg hadde flaks og mini sov. Det virker som om hun har fått en rutine på å sove et lengre strekk fra fire og utover så jeg håper det fortsetter. På dagtid henger hun på meg mesteparten av tiden nå.

Jeg syntes virkelig du er flink med denne ammingen altså! Det må være utrolig tøft og jeg håper virkelig du får lønn for strevet. Håper også at du får bedre oppfølging av helsestasjonen. De burde jo ta slikt alvorlig? 

Tusen takk for god støtte folkens ☺

Jeg har virkelig slitt og grått mye på grunn av dette. Det står opp og ned i mente at alle får det til, tar bare litt tid osv osv. My ass.. 

Tidligere i dag hadde vi besøk av helsesøster. I utgangspunktet hadde jeg ikke helt troa på at vi ville ha god kjemi (hilste bare kjapt på henne på mandag), men hun var helt super!

Vi veide bebien og hun hadde gått ned noen gram, igjen. Da kom tårene.. igjen 😉 Samboer og jeg forklarte at utad virker hun fin, bæsjer og tisser. Så fikk jeg fortalt hvordan jeg opplevde hjelpen (eller manglende/ikke passende) vi fikk på sykehuset. Hun fortalte at på helsestasjonen hadde de reagert på at de lot meg reise hjem så tidlig, spesielt når ammingen ikke var i gang og etter keisersnittet. 

Hun spurte om jeg ville ha henne til å se på ammingen, noe jeg veldig gjerne ville. Hun var så flink til å forklare, gi råd og veiledning 😊 Men, hun så helt klart det samme som vi har sett de siste dagene - jenta vil ikke suge ordentlig lenger, hun er jo blitt godt vant til å få det servert i en kopp 😉 Vi forsøkte flere ganger, men hun konkluderte med det samme som oss - sånn kan det ikke være hver gang!

Planen fremover er derfor å pumpe annenhver time. Gi henne på flaske (drit og dra kopp!) det jeg pumper, pluss tillegg dersom hun vil ha mer. Det var bare å gi henne det hun trengte noen dager nå! Jeg kunne velge om jeg ville prøve amming av og til, eller vente helt til ca 2 uker før vi sammen kunne forsøke igjen. Amming er topp som hun sa, men ikke når ungen kaver og mora gråter 😉 Jeg kjenner meg ti kilo lettere! Og det føles så godt å vite at nå skal jenta vær både få all den maten hun trenger uten kav og slit, og jeg skal ikke gråte mer fordi jeg føler meg mislykket 😃

Fikk også beskjed om å spise og drikke enda mer, få igjen ordentlig overskudd. Hun har nok helt rett i det, skulker litt måltider og appetitten har ikke vært på topp mellom gråtetoktene 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det eneste riktige akkurat nå! Nå trenger både du og lillejenta å få hentet dere inn. Så kan du heller prøve nå og da når stemningen er riktig! Godt at du har en forståelsesfull helsesøster! 

Koppmating var veldig strevsomt husker jeg.. Men de anbefalte jo det så lenge man ikke hadde kontroll på ammingen. Men igjen, venninnen min klarte å gi flaske og så babyen tilbake på amming så det betyr ikke slutten :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Carouselle skrev:

Høres ut som det eneste riktige akkurat nå! Nå trenger både du og lillejenta å få hentet dere inn. Så kan du heller prøve nå og da når stemningen er riktig! Godt at du har en forståelsesfull helsesøster! 

Koppmating var veldig strevsomt husker jeg.. Men de anbefalte jo det så lenge man ikke hadde kontroll på ammingen. Men igjen, venninnen min klarte å gi flaske og så babyen tilbake på amming så det betyr ikke slutten :)

 

Satser på det går med flaske og så amming, hvis ikke så ja, da går det og greit ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra med flink HS :) Virker som en fin plan dere har fremover. Skulle virkelig ønske jeg fikk den samme hjelpen når V var baby, vi hadde akkurat de samme problemene som dere. Husker de første 6-8 ukene som et skikkelig mareritt. Hos oss endte det i pumping og mme en god stund før det tilslutt ble bare mme. Det var veldig sårt den gang, å måtte innse at vi begge to faktisk fikk det bedre med bare mme. Ved en eventuell neste mann skal jeg allerede i forkant ta kontakt med ammehjelper slik at vi kanskje kan få det til den gang. Du gjør ivertfall en kjempe god innsats nå :)   

Kan forresten anbefale medela sine flasker (kjøpes på apoteket) de skal vist være mest lik på puppen og baby må jobbe for å få ut maten her :). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du har stått på!  Jeg er imponert! Jeg vet jeg var veldig heldig, amming har egentlig gått bra hele tida for oss (og gjør det enda, snart 16 mnd senere.. Mvh melkeku) ,  men jeg husker godt hvor utrolig utmattende de første ukene var!  Jeg trengte virkelig de seks barselsukene til å være skikkelig ego, og kun prioritere baby og meg selv hvis det var rom for det.  Alt annet måtte jeg bare legge bort.  Heldigvis blir det bare bedre og bedre, og alt går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, ShiningStar skrev:

Så bra med flink HS :) Virker som en fin plan dere har fremover. Skulle virkelig ønske jeg fikk den samme hjelpen når V var baby, vi hadde akkurat de samme problemene som dere. Husker de første 6-8 ukene som et skikkelig mareritt. Hos oss endte det i pumping og mme en god stund før det tilslutt ble bare mme. Det var veldig sårt den gang, å måtte innse at vi begge to faktisk fikk det bedre med bare mme. Ved en eventuell neste mann skal jeg allerede i forkant ta kontakt med ammehjelper slik at vi kanskje kan få det til den gang. Du gjør ivertfall en kjempe god innsats nå :)   

Kan forresten anbefale medela sine flasker (kjøpes på apoteket) de skal vist være mest lik på puppen og baby må jobbe for å få ut maten her :). 

 

Ja, hun var skikkelig ålreit! Ringte oss nettopp for å høre om vi ville ha hjemmebesøk nå i ettermiddag for å veie. Men vi føler det har snudd veldig allerede, og at vi ikke er bekymret for at hun nå ikke skal legge på seg (antakeligvis har hun alt gjort det ☺). Så vi avtalte å komme mandag for å veie henne der ☺

Jeg er også forberedt på at det kan ende med bare mme, og det kan være det er det beste dersom det skjer. Men, fryktelig mye styr med disse flaskene og pumpingen da.. Greiere å slenge ut en pupp liksom 😂

Samme tenker jeg for nestemann, være mer forberedt og tydelig 👍

16 timer siden, Porcelain skrev:

Som du har stått på!  Jeg er imponert! Jeg vet jeg var veldig heldig, amming har egentlig gått bra hele tida for oss (og gjør det enda, snart 16 mnd senere.. Mvh melkeku) ,  men jeg husker godt hvor utrolig utmattende de første ukene var!  Jeg trengte virkelig de seks barselsukene til å være skikkelig ego, og kun prioritere baby og meg selv hvis det var rom for det.  Alt annet måtte jeg bare legge bort.  Heldigvis blir det bare bedre og bedre, og alt går over. 

Takk! Ja, har stått på, men samtidig leser jeg jo om folk som har styra i ukesvis. Jeg har bare prøvd i to uker, men med vektnedgang hos jenta var det ikke lenger noe valg å "prøve videre i samme tralten for å se om det går seg til". 

---

Pumping og flaskematingen har gått bra i et døgn nå 👍 Planen er å pumpe hver andre time også, men droppet den siste i går kveld og før mating kl 7. Så hun har fått to rene mme-måltider, og resten har vært ca. 40ml mm og resten (60-80ml, jepp hun er sulten! Velger å la vær å tenke på hvorfor hun er så sulten nå 😕) mme. Det siste døgnet har hun ikke skreket noe, knapt heller grått (hun har egentlig ikke gjort det såå mye, men nå er det nada). Bare soving, smil og en skikkelig herlig, mett bebi 💕💕 Og en mor som har det så mye bedre! 

Samboer dro nettopp på jobb, første vakta etter permisjon sluttet i går.. Litt rart å nå skulle være mange timer alene. Og helgevaktene hans er laaaange. Han satt vogna nedenfor trappa så jeg kan trille en liten tur etterpå, gleder jeg meg til. Må bare ikke trille nedover, for kommer til å slite med å komme opp igjen (mye bedre etter ks, men er blitt bedt om å være forsiktig, og det er bare to uker siden..). 

Hadde tenkt til å skrive hva dagen ellers gikk med til, men innså at den kun går med til bleieskift, pumping, sterilisering av flasker, blanding av mme, mating, raping og pludring med henne.. Takk og lov for at vi har dagbøker som weebs sin slik at vi ikke glemmer hvordan en normal hverdag ser ut😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal og normal, fru Blom :fnise: Jeg leser her hver dag altså, men siden min ammeerfaring er i minus så har jeg ingen tips å komme med. 
Men det høres veldig bra ut om det har løsnet for dere nå. Håper det går seg til og ordner seg hundre prosent! Amming er i hvert fall noe jeg har et sterkt ønske om å få til. Lag melk, pupper!!! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...