Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Sammenbrudd av for lite søvn er god grunn til å holde seg hjemme! Det er helt utrolig hvor påvirket vi blir av manko på søvn. Sjokolade og iskaffe hørtes nydelig ut! 

Syv uker! Shit shit shit. Så spent på dine vegne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Weebs. :) Jeg fikk 50% sykemelding pga det nå og føler meg endelig som et menneske igjen. Etter sykemeldingen har også nattesøvnen blitt bedre.

Sjokolade og iskaffe høres fantastisk ut ja! Jeg har fått så sukkersug nå. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Weebs skrev:

Sammenbrudd av for lite søvn er god grunn til å holde seg hjemme! Det er helt utrolig hvor påvirket vi blir av manko på søvn. Sjokolade og iskaffe hørtes nydelig ut! 

Syv uker! Shit shit shit. Så spent på dine vegne! 

 

2 timer siden, Chandra skrev:

Enig med Weebs. :) Jeg fikk 50% sykemelding pga det nå og føler meg endelig som et menneske igjen. Etter sykemeldingen har også nattesøvnen blitt bedre.

Sjokolade og iskaffe høres fantastisk ut ja! Jeg har fått så sukkersug nå. :plystre:

Godt å høre det var innafor ☺ Søvnen i natt ble like elendig, med fire doturer og ellers småubehag, men på grunn av dagen i går gikk det greit å komme seg på jobb. Og nå er der kun timer igjen til helg 😆

Har egentlig alltid hatt sukkersug, bare om å gjøre å holde det i sjakk hehe 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld etter en fin helg med besøk og helt vanvittig flott vær (dessverre veeeldig varmt da..ikke min favoritt!). Samboer dro nettopp på fisketur så blir alene i kveld og natt. Tenkte jeg skulle bebifikse litt 😉 

I uke 34 nå, 33+1 ☺ Går fort, men føler meg (heldigvis) ikke sånn supergravid som vagger, har vondt og sånn jeg forestilte meg 😂 Formen er fremdeles fin (litt forkjølet bare). 

Kun 3 dager igjen på jobb før ferie og permisjon! Skulle gjerne vært 0.. men har litt småplukk igjen å ferdigstille og har en vikar på opplæring så må nok holde ut, til tross for lite motovasjon og forkjølelsen. 

Burde kanskje vaske litt klær nå i kveld også.. Ja, det skal jeg nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. Manko på søvn gjør virkelig noe med en! Og den energiløsheten og trettheten man kjenner på i svangerskapet er noe helt annet enn vanlig. Hold ut de siste dagene :) Ikke lenge igjen nå :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sjela skrev:

Skjønner deg godt jeg. Manko på søvn gjør virkelig noe med en! Og den energiløsheten og trettheten man kjenner på i svangerskapet er noe helt annet enn vanlig. Hold ut de siste dagene :) Ikke lenge igjen nå :danse: 

Sant det ☺ Holder nok greit ut de siste tre dagene. Kommer sikkert til å kjede meg når ferien er over og permisjonen er i gang.. Bebien kommer sikkert på overtid 😉

I tillegg til å vaske bebiklær jeg nettopp fikk, samt alle strikkeplaggene fra moren min så har jeg skrudd sammen sprinkelsengen. Hmm.. men skjønte ikke helt bunnen? Og virker ikke som om bunnen kan være i ulike høyder.. Håper en side kan tas vekk så det blir lett tilgang fra senga når bebien er kommet oppi ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at søvnmangel helt klart er en god grunn til egenmelding. Hørt om mange som blir sykemeldt på slutten pga det og. Godt at du uansett straks går ut i ferie/permisjon da!:biggrin:

Så effektiv du har vært! Hvilken seng er det dere har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Strikkesokken skrev:

Enig i at søvnmangel helt klart er en god grunn til egenmelding. Hørt om mange som blir sykemeldt på slutten pga det og. Godt at du uansett straks går ut i ferie/permisjon da!:biggrin:

Så effektiv du har vært! Hvilken seng er det dere har?

Hmm, det er en ikeaseng. Litt usikker på merker (må google 😉), ser ut som sånn sniglar. Fant monteringsanvisning også nå, så nå skal jeg finne ut av den bunnen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sniglar kan monteres i to ulike høyder, men den ene siden kan ikke fjernes. Derfor valgte vi å kjøpe den som heter Guliver slik at vi kan bruke den litt lenger :) Hadde i utgangspunktet tenkt å fjerne den ene siden og bruke den som en bedside crib, men så står det i anvisningen at siden kun skal være av når bunnen er på det laveste hakket så da ble jeg litt usikker :klo: Også litt usikker på hvordan jeg skal ta av den ene siden i ettertid i og med vi har skrudd den ferdig sammen. Ikke bare bare :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så at det ikke gikk, men den er bra nok ☺ Unødvendig å kjøpe ny. I dag har vi kjøpt stellebordet i samme stil, enkelt og greit et. Kjøpte noen fine bokser til å ha under ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering.. 

Er på ferie. Startet med fire dager på fisked og telttur, avløst av bilferie (som vi fremdeles er på) og i morra fortsetter vi med fly til ei uke med min familie. Før det bærer hjem igjen til jormortimer, vennebesøk og siste innspurt ☺

Uke: 35+0. 37 dager igjen til termin, og er høygravid 🙊

Fysisk form: Dalt kraftig de siste dagene.. Dvs er i grei form, men stor forskjell fra bare noen dager tilbake. Myye kynnere og føler det er skikkelig dårlig plass i magen om dagen 😕

Humøret: Bedre igjen 👍

Innkjøp: Nå har vi alt det store. Kjøpt ammebh og et par ammetskjorter til å begynne med til og med. Mangler småting til stellebordet bl.a. 

Barnerommet: Ryddet og vasket det mellom telttur og bilferie. Satt inn kommode,hengt opp gardiner. Så med en gang koselig ut 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme stellebord :) rimelig og solid! Ingenting å klage på ;) og veldig smart at badebaljen fra IKEA passer under på "dødplassen".

Må si du har litt å finne på i sommer. Ikke like aktiv her. Å være høygravid i varmen tar på :svett: Du får drikke masse vann og spise små porsjoner. Hold ut. Ikke lenge igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sjela skrev:

Vi har samme stellebord :) rimelig og solid! Ingenting å klage på ;) og veldig smart at badebaljen fra IKEA passer under på "dødplassen".

Må si du har litt å finne på i sommer. Ikke like aktiv her. Å være høygravid i varmen tar på :svett: Du får drikke masse vann og spise små porsjoner. Hold ut. Ikke lenge igjen nå :)

Godt å høre, rimelig og solid er god kombinasjon. Bare et par dager igjen av feriereisen nå, heldigvis! Begynner å bli sliten.. Fikk veldig isjassmerter lørdag som fremdeles er der. Sliter med å gå, stivner og svikter i det én låret 😕 Har det fint på ferie altså, men har med oss en sjuåring som ikke er glad i dødtid 😂

I tillegg er jeg forstoppet antar jeg.. Ei uke siden jeg var på do,og kan ikke huske at den turen var mye å skryte av heller 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke lenge igjen! Håper formen bedrer seg,  slik at du får nyte de siste ukene :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.7.2016 at 8.50, Småkjekset skrev:

Nå er det ikke lenge igjen! Håper formen bedrer seg,  slik at du får nyte de siste ukene :)

 

 

Ja, den er heldigvis bedre så lenge jeg ikke går mye 😉 Blir bare fryktelig rastløs 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er også rastløs! Vil bare bli ferdig nå igjen orker ikke varmen. 

Når har du termin igjen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Chandra skrev:

Huff, jeg er også rastløs! Vil bare bli ferdig nå igjen orker ikke varmen. 

Når har du termin igjen? :) 

Har termin 22.8, så potensielt lenge igjen. Egentlig ikke så rastløs etter bebien, den har det tross alt bra i magen, utenfor vet jeg jo ikke 😂

Men rastløs etter å gjøre noe.. Har fikset en del på barnerommet da, og begynt å tenke på den berømmelige bagen 😉 

Når er din termin? Og er alt klart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye lettere å holde seg oppdatert i andres dagbøke og holde liv i sin egen mens jeg var på jobb 😉 Er inne i tredje ferieuke, og permisjon begynner offisielt mandag 👍 På tide med en liten oppdatering for meg selv og de som forviller seg inn hit (kan ikke skryte av actinfylt eller engasjerende skriving 😂);

Uke: 36+2, tredje trimester og 28 dager til termin 🙊

Kjønn: Vet ikke, men vi har vel en følelse av jente. Det har innkjøpene også båret preg av 😂

Navn: Diskutert litt, men ikke landet. Blir et enkelt og kort navn. Jeg ønsker at det skal holdes helt hemmelig til bebien er ute, og irriterer meg litt over familie som rett som det er spør og forventer et svar 😉

Bebien i magen: Mye liv!! Jordmor trodde den lå i seteleie rett før ferien så spent hva legen tror på kontroll onsdag. Om hun og tror det blir det nye ultralyd ganske kjapt. Vi bor langt fra sykehus så de ønsker å være forberedt på slikt.. 

Innkjøp: Vi kjøpte stellebord på ferieturen, som ikke er satt sammen enda da. I dag handlet jeg noen nye kluter, håndkle og helseteppe. Samt noen ting til fødebaggen/til barselstiden: ammeinnlegg, tannbørste+krem og deo. Litt og litt med andre ord 😉 Den intense shoppeiveren jeg hadde midtveis er helt forsvunnet.. 

Fysisk form: Isjas den siste drøye uken gjør at jeg fort får vondt av å gå. Med tre hunder og hovedinteresse for turlivet passer det ekstremt dårlig for den mentale helsen om dagen 😕

Psyken: Mye humørsvingninger.. Blir fort lei meg. Spent på livet med bebi og litt redd for det livet 😕 Andre ganger i strålende humør 😊

Barnerommet: Fikset en del, til og med veggdekor og gardiner 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke lenge igjen for deg heller da! :) Jeg har termin 4. august, om 10 dager. Ble egentlig først utålmodig etter å få ut baby før for noen dager siden. På en måte føler jeg at det er lettest å ha henne i magen for der klarer hun seg jo selv. Når hun kommer ut må hun jo passes på 24 timer i døgnet. Det er ganske skremmende, men det går vel forhåpentligvis bra. Men jeg aner ikke hvordan livet blir fra nå og utover og det er også skremmende å tenke på. Jeg savner i alle fall kroppen min og å gå ordentlige turer med hunden. Der er vi vel to!? 

Nå er jeg litt glemsk, men har dere valgt å ikke vite kjønn, eller kunne de ikke se det? Det blir ekstra spennende under fødselen da! :)

Jeg misunner det barnerommet! Vårt er ikke ferdig og det kommer ikke til å bli det helt med det første heller. Blir bare en midlertidig fiks frem til vi vet hva som skjer med huset. Blir helt dårlig når jeg ser alle de fine barnerommene rundt omkring. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Chandra skrev:

Da er det jo ikke lenge igjen for deg heller da! :) Jeg har termin 4. august, om 10 dager. Ble egentlig først utålmodig etter å få ut baby før for noen dager siden. På en måte føler jeg at det er lettest å ha henne i magen for der klarer hun seg jo selv. Når hun kommer ut må hun jo passes på 24 timer i døgnet. Det er ganske skremmende, men det går vel forhåpentligvis bra. Men jeg aner ikke hvordan livet blir fra nå og utover og det er også skremmende å tenke på. Jeg savner i alle fall kroppen min og å gå ordentlige turer med hunden. Der er vi vel to!? 

Nå er jeg litt glemsk, men har dere valgt å ikke vite kjønn, eller kunne de ikke se det? Det blir ekstra spennende under fødselen da! :)

Jeg misunner det barnerommet! Vårt er ikke ferdig og det kommer ikke til å bli det helt med det første heller. Blir bare en midlertidig fiks frem til vi vet hva som skjer med huset. Blir helt dårlig når jeg ser alle de fine barnerommene rundt omkring. :fnise:

Nærmer seg med stormskritt for din del da! Helt enig med deg, mye tryggere å ha bebien i magen 😉 De kunne ikke si noe sikkert på ultralyd. Ikke at det var så viktig for meg å vte det heller, men hadde vært fint å kunne omtalt bebien som noe annet enn den da 😂

Barnerommet vårt ser nok ikke ut som instagrambilder (eller hvor de enn dukker opp 😉), men koselig nok syns jeg 😆 

Gleder meg masse til å bevege meg mer med hundene ja! Men er også i en tankeprosess om å avlive mine to 😕 Hannhunden er veldig stresset (for torden, raketter og i ukjente omgivelser) og tispa er veldig reservert og liker ikke lenger noen andre hunder. Hun er heller ikke glad i barn så det er jo ingen fordel akkurat. Men er jo veeeldig glad i de og har mye fine turer med de, men flere rundt meg forteller at jeg kanskje bør legge følelsene til side (og kanskje er jeg enig i det...). 

Æsj... knyter seg i meg bare ved å skrive det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...