Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

3 timer siden, maja87 skrev:

I går bestilte jeg nye klær, tre kjoler og et par topper. Gleder meg til de kommer (og håper de passer!), for nå er det lite som passer/frister der hjemme i skapet 😯 Går egentlig ikke så mye i kjoler, men blir jo sommer nå etterhvert så da er det greit å ha. 

Har helt klart blitt angrepet av garvid-hjerne. På jobb gjør jeg lite..og nå er det en stille periode så da gjør jeg knapt noe. Bruker mye av dagen på å drømme meg vekk gitt 😉

Bra jobba! Jeg er allerede begynt å kikke på mammaklær og gleder meg til magen kommer :fnise:

Litt dagdrømming på være lov ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, maja87 skrev:

I går bestilte jeg nye klær, tre kjoler og et par topper. Gleder meg til de kommer (og håper de passer!), for nå er det lite som passer/frister der hjemme i skapet 😯 Går egentlig ikke så mye i kjoler, men blir jo sommer nå etterhvert så da er det greit å ha. 

Har helt klart blitt angrepet av garvid-hjerne. På jobb gjør jeg lite..og nå er det en stille periode så da gjør jeg knapt noe. Bruker mye av dagen på å drømme meg vekk gitt 😉

Godt å høre flere av oss har blitt angrepet av gravid-hjerne. Hvor har du forresten kjøpt klær? Sliter selv med å finne noe fint 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 12.11, Twisted87 skrev:

Godt å høre flere av oss har blitt angrepet av gravid-hjerne. Hvor har du forresten kjøpt klær? Sliter selv med å finne noe fint 😔

Hei :-) Kjøpte klær vi zalando, tror de fleste plaggene var fra mamalicious. Syns ikke det er altfor mye fint der ut, lite utvalg og litt kjedelig. Men, men ☺ Gravidhjernen er godt utviklet om dagen ja 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle klær nå om dagen er ikke det beste jeg vet, finner sjelden noe jeg bare må ha 😂 

Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Twisted87 skrev:

Handle klær nå om dagen er ikke det beste jeg vet, finner sjelden noe jeg bare må ha 😂 

Hvor langt er du på vei?

Nei, klesshopping har ikke vært det artigste det siste halve året nei 😉 Er 25 uker på vei, og magen har begynt å skyte fart.. Du da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maja87 skrev:

Nei, klesshopping har ikke vært det artigste det siste halve året nei 😉 Er 25 uker på vei, og magen har begynt å skyte fart.. Du da? 

26 uker, og magen har du skriver begynt å skyte fart.. Mye liv er det også nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten oppdatering her i sola 🌞

25+1 på vei i dag, og tiden går fort. Kjenner at den gjerne ikke trenger gå fortere.. 

Fysisk form er fremdeles bra. Får litt vondt i halben/rumpe/lår på den ene siden når jeg går fort og litt langt, men helt overkommelig ☺

Humøret derimot er en jojo.. Trodde hormonene skulle være verst i starten og i slutten jeg? For min del er det nå. Samboeren får kjørt seg med lunefult humør 😉

Ikke handlet noe mer siden sist. Men strikker mye ☺

Har begynt å snakke om navn. Liker mange av de samme. Det kommer til å bli et enkelt, norskt navn i hvertfall. Men vi har ikke landet noe, sånt er greit å være helt sikker på 😃

Neste kontroll er i slutte  av mnd. Skal begynne på svangerskapskurs om et par uker. Går over fire kvelder her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg BBhugme puta i posten. Jeg elsker den ❤ Var usikker på om jeg skulle bruke så mye penger på en pute, men det er glemt nå. Deilig å ha i senga og på sofaen. Kan lage den til en ring så jeg kan ligge på magen og 😆 Perfekt for massasje 😉

Nå venter jeg bare spent på klærne jeg har bestilt (bestilte før puta..). Håper de passer ☺

Magen vokser som bare det, vekta er uendret omtrent den siste måneden.. Men regner med det går seg til. 

Ellers så har vi planlagt sommerferien vår. Blir først noen dager kjæresteferie, før vi henter bonusbarn og reiser på barnevennligferie noen dager. Tror det blir bra, og satser på at formen holder seg helt frem til termin 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ble litt sånn da jeg kjøpte puta før jeg var 12 uker på vei og fortalte han prisen: :haar:
Nå er han sånn: :hjerte::rodmer::rolleyes:

Den puta er så perfekt! Og den kan virkelig brukes til alt. Fra nakkepute, korsryggstøtte, hodepute, støtte mellom bena når man sover, babydonut og ammepute. Da er den vel verdt pengene ja :nigo:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBHugMe :hjerte: Fantastisk! Og så er den jo oppfunnet av nordmenn også! 

Den kommer til å brukes lenge etter fødsel for å si det sånn. Min skal med på sykehuset :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LilleMy1989 skrev:

BBHugMe :hjerte: Fantastisk! Og så er den jo oppfunnet av nordmenn også! 

Den kommer til å brukes lenge etter fødsel for å si det sånn. Min skal med på sykehuset :fnise: 

Ja, tror nok den blir anvendelig utenom svangerskapet og amming 😆

---

Fikk noen av klærne jeg bestilte i går, så nå sitter jeg på jobb i en løs og ledig sommerkjole ☺ Så deilig å ha på. Pleier ikke gå i kjole så ofte, og da helst litt mer ettersittende som ikke flagrer fra puppene og ned 😉 Men den er fin og deilig - godt kjøp 👍

Ellers er det fint vær, men ganske kaldt. Dagene går med til gåturer med hund, trening og maling. I ettermiddag skal jeg begynne på veggene på rom to, gleder meg til å se fargen (en slags rosa/grå som samboer valgte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg om bare få timer, jippi 😆 På kontoret, alt spist en sjokolade..fikk så lyst på det etter frokost så stoppet innom butikken 😉 Sluttet å bekymre meg for vekten, i hvertfall for om den skal bli for høy (til en viss grad altså). Har knapt gått opp på 1,5-2 mnd.. Ligger på ca 6,5 kg opp og i morgen begynner uke 27. 

I helgen skal jeg på tur, håper været blir bedre enn i dag (grått og litt regn, skal visst regne mye i dag). 

Går greit å være gravid om dagen. Formen er fortsatt fin, maler, trener, er på jobb og ellers gjør som vanlig. Men humøret oppleves litt ustabilt 😕

Kjøpt stelleveske http://www.jollyroom.no/produkter/petite-cherie-stelleveske-zarafa (var på salg til 400 for et par dager siden), stelleteppe til veske, nattbordslampe, litt klær og noen veggklistremerker til barnerommet (det skal være den lyse gråfargen det allerede er). 

Litt lite å gjøre på jobb så kløøør i fingrene etter å shoppe! Vi har sett litt på bilstoler, men for et virrvarr og høye priser 😕 

Samboer tar lite intiativ til shoppingen, men er forsåvidt interessert når jeg tar det opp. Men blir ofte til at jeg fikser og betaler på egenhånd, ikke helt sånn jeg så for meg, men vi er begge litt utydelige på hva vi vil... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den veska var kul og prisen var heller ikke dårlig! Kjekt med salg! Nå kom jeg på at jeg også må finne stelleveske snart. Vurderer litt å kjøpe på e-bay om jeg finner noe som ser greit ut.

Skjønner hva du mener med mannen og shopping. Er akkurat det samme her. Jeg har ordnet alt så langt og hver gang jeg nevner at jeg føler vi må ta tak i barnerom og kjøpe seng og alt skjønner han ikke hva jeg stresser for. På en annen side bidrar han jo med mye annet så jeg skal ikke klage. Men det er tydelig at disse mannfolka ikke får dette redebyggerbehovet som vi får. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin veske! Jeg kjøpte samme veske i helt sort :) Ulempen er at borrelåshempene er for små til vogna vår, så jeg må nødt til å kjøpe Tinkafu sine hemper uansett :sur: Merkelig at de ikke har laget borrelåsen lengre, men de har vel tilpasset den til sin egen Petit cherie vogn kanskje :klo: 

Jeg kan ikke skryte på meg like lav vektoppgang og svettet litt da vekta viste 10,5 kg opp i går. Håper jeg holder meg innenfor anbefalingene. Det er rart å veie så mye, og jeg er ikke helt komfortabel med det, men får bare trøste meg med at det er for en grunn og at det forhåpentligvis går greit å gå de av igjen under ammingen :)

Når det gjelder bilstol ble vi "anbefalt" det dyreste setet i butikken. Typisk toppmodellen. Sannheten er at man ikke trenger å kjøpe det dyreste for å ha noe trygt og sikkert for baby. Vi valgte å kjøpe Maxi Cosi cabriofix med isofixbase i en pakke til 2500,- Stolen har gjort det bra i tester og det er tross alt kun snakk om ca 9 måneders brukstid før du må bytte det ut. Men ja, det er mange valg der ute, og ikke alltid like lett å vite hva man skal velge. Du får sparke samboeren din litt i ræva og si at dere er to om å lage og få barn så da får han være så god å bidra! Det ligger kanskje i vår natur som jenter (og etterhvert ivrige redebyggere) å være hakket mer gira på innkjøpene, men det gleder jo at han viser interesse og blar litt opp fra lommeboka han også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Chandra skrev:

Den veska var kul og prisen var heller ikke dårlig! Kjekt med salg! Nå kom jeg på at jeg også må finne stelleveske snart. Vurderer litt å kjøpe på e-bay om jeg finner noe som ser greit ut.

Skjønner hva du mener med mannen og shopping. Er akkurat det samme her. Jeg har ordnet alt så langt og hver gang jeg nevner at jeg føler vi må ta tak i barnerom og kjøpe seng og alt skjønner han ikke hva jeg stresser for. På en annen side bidrar han jo med mye annet så jeg skal ikke klage. Men det er tydelig at disse mannfolka ikke får dette redebyggerbehovet som vi får. :fnise:

Nei, helt klart ikke noe redebyggebehov hos disse kommende fedrene altså 😉 Jeg gidder ikke bare gjøre alt heller, for hvis jeg handler masse ting (som han kanskje ikke er enig i når det kommer til stykke) så føler jeg at å kreve penger for det er litt feil.. 

 

18 minutter siden, Sjela skrev:

Fin veske! Jeg kjøpte samme veske i helt sort :) Ulempen er at borrelåshempene er for små til vogna vår, så jeg må nødt til å kjøpe Tinkafu sine hemper uansett :sur: Merkelig at de ikke har laget borrelåsen lengre, men de har vel tilpasset den til sin egen Petit cherie vogn kanskje :klo: 

Jeg kan ikke skryte på meg like lav vektoppgang og svettet litt da vekta viste 10,5 kg opp i går. Håper jeg holder meg innenfor anbefalingene. Det er rart å veie så mye, og jeg er ikke helt komfortabel med det, men får bare trøste meg med at det er for en grunn og at det forhåpentligvis går greit å gå de av igjen under ammingen :)

Når det gjelder bilstol ble vi "anbefalt" det dyreste setet i butikken. Typisk toppmodellen. Sannheten er at man ikke trenger å kjøpe det dyreste for å ha noe trygt og sikkert for baby. Vi valgte å kjøpe Maxi Cosi cabriofix med isofixbase i en pakke til 2500,- Stolen har gjort det bra i tester og det er tross alt kun snakk om ca 9 måneders brukstid før du må bytte det ut. Men ja, det er mange valg der ute, og ikke alltid like lett å vite hva man skal velge. Du får sparke samboeren din litt i ræva og si at dere er to om å lage og få barn så da får han være så god å bidra! Det ligger kanskje i vår natur som jenter (og etterhvert ivrige redebyggere) å være hakket mer gira på innkjøpene, men det gleder jo at han viser interesse og blar litt opp fra lommeboka han også :) 

Typisk at ting ikke passer sammen.Jeg har Emmaljunga (du og syns jeg huske), kommer vel ikke til passe håndtakene kanskje.. Jaja, de får den bare ligge i kurven under. Veska er en stayer 😉

Vi har funnet et sete med beltebase til 1400 kroner, Akta Gracio (eller noe i den duren). Kommet helt greit ut i tester. Også er det tilbud på en maxicosi stol for 9-25 kilo på jollyroom som jeg tror vi går for. Om vi klarer få fingern ut da 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har Emmaljunga med Duo S black air understell. Får bare fikset et sett med tinkafu veskekroker, så passer den nok :) 

Så bra dere har funnet sete(r)! :) Greit å ha de store tingene ut av verden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17.mai vell overstått. Ikke den store feiringen, litt oppussing og litt selskap.

Godt det er kort uke, straks helg igjen 😆 Jobbmotivasjonen synker i takt med færre dager til ferie/permisjon, og i kombinasjon med å ha lite å gjøre. 

---

Ukesoppdatering:

På vei: 26+4. 7 uker til ferie/permisjon ☺

Vektoppgang: Akkurat 7 kilo

Kjønn: Vi vet ikke. Omtales som den eller bebien 😂

Navn: Kun snakket litt løst om det. 

Fysisk form: Veldig bra. Nesten så jeg føler jeg må late som om jeg er mer sliten enn jeg er, for føler at alle forventer at man skal være litt redusert... Går fjellturer, pusser opp, lufter hunder, trener og er på jobb. Kan snu, så nyter det til det fulle 😉

Plager: Nada! Litt kynnere av og til, samt tissing (det er jeg lei). Ellers ikke noen ting 😆

Psyken: Humøret er litt lunefult syns jeg.. Blir fort lei meg 😕 Syns ikke det er stas å få større og større mage. Var bedre når den var litt tjukk i stedet. Nå føles den litt romvesen ut, spesielt når den er stram.. Liker ikke å kle på meg, det meste er trangt, og gravidklærne er jo ikke sååå freshe 😕

Innkjøp: Bestilt bilstol, madrass, stelleveske, stellematte og litt småting de siste dagene. I tillegg har vi seng, vogn, en god del klær og kommode til barnerommet. Mangler en del, men har heldigvis kommet i gang nå. Samboer er ikke så vanskelig som jeg har tenkt, det er bare å si at vi må gjøre det, så gjør vi det i lag ☺

Liv i magen: Ja, masse hver dag. Flere og flere spark er blitt litt ubehagelige. 

Forventninger: Både gleder meg og gruer meg. Av og til er jeg helt sjokkert over at vi skal dette 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg ganske angrepet av redebygging 😉 Fikset ferdig det ene rommet jeg har pusset opp, ryddet klesskap og gikk igjennom det vi har kjøpt (les: jeg) til bebien. 

Fikk stellevesken i går, samt sengekant, stellematte til å ha i vesken, uro, veggdekor og en nattbordslampe. 

Neste pakke blir med madrass, overmadrass og bilsete. Skal ut å kjøpe dyne en dag også tenkte jeg. 

Må finne vognpose også, men de har ikke inne voksi med dun som vi vil ha 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med redebygging! :) Fornøyd med stellevesken? Kjøpte du en matte utenom til å ha i vesken? Antar du også fikk med en matte i din? :) Koselig med alle disse innkjøpene altså. Her gjenstår det litt veggdekor på barnerommet og en liten matte/teppe tenkte jeg. Kanskje gardiner også. Litt usikker på om jeg gidder, eller om vi bare kjører rullegardin :P 

Har dere bil uten isofix siden dere valgte beltestol? :) Vi kjøpte forresten en vognpose på tilbud på jollyroom. Ligger flere vognposer der på salg enda. Kan være verdt en titt. Det lønner seg å kjøpe det nå. Når vinteren kommer setter de opp alle prisene igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, koselig ☺

Kjøpte en matte utenom, fordi jeg visste ikke at det var en oppi.. Men den jeg kjøpte var kulere da 😉 Fornøyd med veska, eller den er fin å se på, lengre er den ikke kommet! 

Har isofix i bilen, men de basene er mye dyrere. Dette setet har også base, men basen festes med belte. Etterhvert når man bytter sete trengs jo ikke base for da tar man jo ut ungen uten sete uansett. Så ble valgt pga pris ☺

Sett på jollyroom, men voksi sin er ikke inne noe sted.. Må ikke ha den altså, men vi vil ha en som er skikkelig varm (vi bor langt nord). Tror også det er lurt å finne noe nå, skal se på det igjen! Ser jo det er tilbud på lammeskinnsposer, de bør jo være bra varme ☺

Vi har rullgardin, men kjøpte gardiner også (fordi de var søte haha!). 

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...