Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Vet ikke om du har sagt noe om det før men, hvorfor er du bekymret for om du blir mye alene og for forholdet? Er det en grunn til det eller er det "generelt"? Ikke noe særlig å gå og kjenne på sånt ihvertfall :( Håper dere kan snakke sammen og finne ut av det ilag. 

:klem:

 

Hei :-) Når det gjelder forholdet er jeg ikke bekymret altså, bare så det er klart, kom kanskje litt feil frem :-) Mest at man hører om så mange som det går dårlig med i starten, tror ikke det skjer oss 😉

Angående å bli ensom er det fordi jeg har veldig få venner her, og ingen i denne situasjonen. Er innflytter og det er de jeg er venner med og stort sett. Så de fleste har flyttet eller er her på kortvarig tid. 

Men antakeligvis er det litt grunnløs bekymringer altså.. er veldig mange som skal ha barn her i år, og ekstra i august. Så tror det er en kjempe anledning til å bli kjent med nye ☺☺☺

Samboer er klar over at jeg tenker på dette av og til, og han er veldig forståelsesfull og samtidig positiv. Så det ordner seg nok! 

Takk for klemmen 😆

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aha slik ja :)

Det har jeg faktisk ikke tenkt så mye på selv, vi har jo ønsket oss dette og tror at hverandre blir gode foreldre og det gir kanskje ro? Men vil jo helt klart ikke bli som de som krangler mye og har det ugreit med ny baby... :(

Du må finne en barselgruppe eller noe! Her er det en Facebook - gruppe for alle som skal ha i området i år.... Der opplyses det om småbarnstreff osv. Skikkelig gull når man er hjemme i perm ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på jobbreise side tirsdag, kombinert med familiebesøk frem til søndag. Blitt en del bebishopping 😉 Fått tak i litt flere søte klær, sengetøy og dyne (fikk av moren min). Det er så koselig. 

Ser ikke samboer igjen før torsdag.. Mer enn en uke er tungt syns jeg 😕 

Nå ligger jeg og koser meg med å kjenne den lille sparke. Det nyter jeg veldig, hver dag 😃 Er en sånn innmari koselig ting som er bare min 😊 Og samboer sin når vi er sammen selvsagt 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten ukesoppdatering fra denne kanten ☺

Uke: 23+2

Vektoppgang: 6,6 kg. Målet mitt er å være innenfor 85 kilo (dvs 7 kilo til det 😕). Kanskje teit å ha et sånt mål (som jeg selvfølgelig ikke skal gjøre noe aktivt for å holde altså, annet en sunn fornuft), men det har jeg allikeveld ☺ Kanskje ryker jeg på en skikkelig vannsmell eller blir inaktiv senere.. 

Fysisk form: Kjempe bra ☺ Litt slitsomt å stå lenge eller sitte lenge. 

Psyken: Jo, ganske så bra. Kjenner jeg av og til blir litt fortere irritert enn vanlig, men ikke så merkbart (tror jeg😉).

Liv i magen: Ja, hver dag 😃

Innkjøp: I tillegg til vogn og seng som vi har, har vi nå enda mer klær etter jobbreise sist uke og familiebesøk. Fikk også vogndyne av mamma. Må vi ha to fra starten av? 

Barnerom: Rommet er per nå mitt klesskap 😉 Tenkte kanskje vi skal snaaaart ta ut klær og bokhyllen der inne og fikse litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bebishopping :nigo: Det er altformye søtt i butikkene :rolleyes:

Greit å være bevisst på egen vektoppgang, men det er vanskelig å se for seg hvor mye vann en samler. Jeg tror det viktigste en kan gjøre er å leve sunt og være bevisst på hva en spiser. Jeg er i alle fall veldig bevisst på å holde meg unna sukker (som jeg pleier) og spise relativt sunt. Alt med måte altså. Tar forsåvidt sukkeret igjen i litt druer og vannmelon innimellom, men noen onder må man ha :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagene har det vært mindre aktivitet i magen enn tidligere, litt bekymret 😕 dvs av og til kjenner jeg smådult, men færrre og svakere enn forrige uke for eksempel. Kan jo ha noe med at jeg har gjort nye de siste to dagene, vasket, malt, ryddet, turer ned hundene og vært trøtt når jeg har gått i seng. Har heller ikke slappet av noe på sofaen de siste dagene, og det er ofte da etter middag det er mest aktivitet. Kan rett og slett være at jeg ikke legger merke til det☺

Skal til jordmor mandag, så om det ikke blir helt stilt der inne venter jeg til da ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ringt føden (har gjort det selv) og hørt hva de sier. Jeg hadde 3 dager med mindre/svakere liv og fikk beskjed om at det er helt riktig å ringe og kanskje komme inn om mønster endrer seg fordi dette er indikasjonen på trivsel i magen. Jeg prøver ikke å skremme deg, men å gå deg til å ringe de og høre. Skjønner godt at du er bekymret og mandag er lenge til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, opplevde det selv for et par uker tilbake. Tror baby bare hadde snudd seg og sparket innover på en måte, for noen dager etterpå var det som "normalt" igjen. Det er så vanskelig å definere når det fremdeles er såpass tidlig. De sier vel at det ikke er noe fast sparkemønster daglig før man er litt lenger på vei. Men er du usikker og bekymret så ringer du føden og hører. Det er ikke bra å bekymre seg heller :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 9.42, LilleMy1989 skrev:

Jeg ville ringt føden (har gjort det selv) og hørt hva de sier. Jeg hadde 3 dager med mindre/svakere liv og fikk beskjed om at det er helt riktig å ringe og kanskje komme inn om mønster endrer seg fordi dette er indikasjonen på trivsel i magen. Jeg prøver ikke å skremme deg, men å gå deg til å ringe de og høre. Skjønner godt at du er bekymret og mandag er lenge til :(

 

Den 27.4.2016 at 10.05, Sjela skrev:

Uff, opplevde det selv for et par uker tilbake. Tror baby bare hadde snudd seg og sparket innover på en måte, for noen dager etterpå var det som "normalt" igjen. Det er så vanskelig å definere når det fremdeles er såpass tidlig. De sier vel at det ikke er noe fast sparkemønster daglig før man er litt lenger på vei. Men er du usikker og bekymret så ringer du føden og hører. Det er ikke bra å bekymre seg heller :klem: 

Bestemte meg i går for å ringe i dag om det ikke endret seg, men i går kveld var det endelig full balluba igjen ☺

Selv om jeg bare er i uke 24, og det er fra nå man skal kjenne liv hver dag, føltes det ikke bra at det plutselig ble så stille. Har tross alt vært mye fart der inne helt siden andre påskedag 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20160428_132227.jpg

Dagens mage 😉 23+5 og vokser for hver dag 🙈

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+2 i dag. Skal til jordmor om en time. Har ikke gått opp noe i vekt siden sist, håper ikke det blir kommentert. Er virkelig ikke bevisst, hatt litt magetrøbbel de siste fire-fem dagene så regner med det er det. 

Formen har vært litt så som så i helgen. Har fått vondt i ryggen, nesten bare når jeg ligger. Ingen sovestilling som er noe god. I natt lå jeg nesten våken hele natten, sov en del på sofaen og litt i senga. Hjalp selvsagt ikke at det var dårlig stemning mellom meg og samboer.. Den er det jeg som lager fordi jeg ikke er så god på å si hva som plager meg. Når jeg er stille blir han stille - noe som resulterer i enda mer trass fra meg 😕 

Grunnen til at jeg er litt lei meg / irritert er fordi jeg skulle ønske han ga uttrykk for å være mer interessert i bebien enn jeg føler han er. Av det jeg leser og hører virker det som om "alle andre" par snakker masse om det som skal skje, planlegger barnerom og innkjøp, diskuterer navn osv. Det gjør ikke vi. Han er jo glad for bebien og snakker hvis jeg begynner, men ikke nok syns jeg. Forstår at jeg er urimelig, derfor holder jeg kjeft. Det funker jo skikkelig bra.... 

Som om ikke det var nok føler jeg meg utrolig tjukk og stygg om dagen. Magen har est ut den siste uken slik at jeg knapt har noen overdeler å ha på meg mer. I går gråt jeg ved klesskapet da jeg slet med å finne en ok tskjorte å daffe hjemme i, som jeg ikke følte meg dritt i. Det fant jeg ikke. Humøret ble deretter. Kan man kreve at partner gir kompliment mens man er gravid? I så fall skal jeg gjøre det, for jeg får visst ingen uoppfordret om dagen 😕

Snakk om klagedag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin babykul :nigo:

Skjønner at du kan synes det er ensomt, men har du snakket med han om at du skulle ønske han viste mest interesse? Dessverre tror jeg rett og slett mange menn ikke klarer å forholde seg til det før det blir mer reelt. Hører om veldig mange som er lik samboeren din, men som er alle tiders pappa når først barnet kommer. Allikevel er det viktig at man snakker litt rundt det praktiske før baby kommer. Og dere er jo to om det å få barn :)

Synes du er kjempefin jeg, og ikke tjukk i det hele tatt! Min mage var mye større når jeg var 23+5 altså! :Nikke: Synes du fortjener komplimenter i fleng! Her er mannen veldig glad i magen i alle fall, og skal kose med den hver dag :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sjela skrev:

Fin babykul :nigo:

Skjønner at du kan synes det er ensomt, men har du snakket med han om at du skulle ønske han viste mest interesse? Dessverre tror jeg rett og slett mange menn ikke klarer å forholde seg til det før det blir mer reelt. Hører om veldig mange som er lik samboeren din, men som er alle tiders pappa når først barnet kommer. Allikevel er det viktig at man snakker litt rundt det praktiske før baby kommer. Og dere er jo to om det å få barn :)

Synes du er kjempefin jeg, og ikke tjukk i det hele tatt! Min mage var mye større når jeg var 23+5 altså! :Nikke: Synes du fortjener komplimenter i fleng! Her er mannen veldig glad i magen i alle fall, og skal kose med den hver dag :fnise: 

Takk,var hyggelig å lese 😊 Skal sies at jeg nok er litt hormonelt urettferdig ovenfor samboer... Har har jo helt på eget initiativ vært med alle gangene til jordmor blant annet, og jeg vet han er en alle tiders far. Kanskje jeg må si det i en hyggelig tone at jeg vil ha enda mer 😉 

Fikk kommentare på manglende vektoppgang hos jordmor i stad. Kun 300 gram den siste måneden. For hive innpå enda et ekstra måltid om dagen nå da. Bebien hadde det alle tiders og ligger helt på snittet størrelsesmessig 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan være greit å av og til gå litt i seg selv først ja. Fort at hormonella banker på døra :fnise: 

Jeg begynte først å gå opp i 2. trimester, men nå har det gått jevnt og trutt. Håper at jeg holder meg innenfor normalen. Prøver å spise sunt og variert. Holder meg unna søtsaker så godt det lar seg gjøre, men i helgen tok det helt av, så har sikkert gått opp en kilo bare da :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sjela skrev:

Ja, det kan være greit å av og til gå litt i seg selv først ja. Fort at hormonella banker på døra :fnise: 

Jeg begynte først å gå opp i 2. trimester, men nå har det gått jevnt og trutt. Håper at jeg holder meg innenfor normalen. Prøver å spise sunt og variert. Holder meg unna søtsaker så godt det lar seg gjøre, men i helgen tok det helt av, så har sikkert gått opp en kilo bare da :ler:

 

Flink du er @Sjela som holder deg unna søtt. Jeg spiste søtt før graviditet og gjør det nå 😉 Ingen fråtsing, men jevnt og trutt ja. Smågodt og jeg er nemlig gode venner 😆 Men, spiser sunt ellers. Spiser variert, både fisk og kjøtt,mye grønt, meieri og frukt så ingen katastrofetanker for søttet 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dilla på friske ting generelt. Så jeg får gjerne lyst på vannmelon, jordbær, lollipopis osv. Når jeg får søtsug frister det gjerne med sure ting som de sure bildekkene i pose. Føler emaljen er ødelagt etterpå, og jeg får vondt i tennene så prøver å holde meg unna. Vil ikke ha hull :( 

Det skal være lov å kose seg av og til så lenge man er bevisst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette med at menn virker uinteressert er veldig vanlig, altså. Mannen har fortalt at han var faktisk ekstremt nervøs når eksen var gravid. Han forstod ikke hvordan han plutselig skulle være glad i den greia som hun gikk og bar på. Det var liksom "hennes". Tror ikke (får i hvert fall ikke håpe det!) han sa noe til henne. Men han sa når babyen ble født var det ingen tvil. Han kom ut og plutselig ble han pappa med stor P! :) 

Så bra at baby har det alle tiders! Ikke gråt over klær som ikke passer. Kjøp noen deilige mamma-klær som er gode å gå i! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Weebs skrev:

Dette med at menn virker uinteressert er veldig vanlig, altså. Mannen har fortalt at han var faktisk ekstremt nervøs når eksen var gravid. Han forstod ikke hvordan han plutselig skulle være glad i den greia som hun gikk og bar på. Det var liksom "hennes". Tror ikke (får i hvert fall ikke håpe det!) han sa noe til henne. Men han sa når babyen ble født var det ingen tvil. Han kom ut og plutselig ble han pappa med stor P! :) 

Så bra at baby har det alle tiders! Ikke gråt over klær som ikke passer. Kjøp noen deilige mamma-klær som er gode å gå i! :) 

Godt å høre at det ikke bare er min samboer da😉 Føler veldig at bebien liksom er min "greie"..er vel bare sutrehormoner 😉

Har opprydning i klesskapet nå, bunkene kan brukes, pakkes vekk og til hjemme bruk. Så skal jeg handle noen overdeler i morra når jeg har oversikt. Det er en balansegang dette; unnhå bruke unødvendig penger på klær som er til kortvarig bruk vs føle seg OK i 3-4 mnd til +etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å føle seg vel etter fødsel også! Det er ikke alle som tar en Fotballfrue og spretter tilbake til sixpacken etter en uke :rolleyes: Kjøp deg noen fine overdeler i morgen! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bestilte jeg nye klær, tre kjoler og et par topper. Gleder meg til de kommer (og håper de passer!), for nå er det lite som passer/frister der hjemme i skapet 😯 Går egentlig ikke så mye i kjoler, men blir jo sommer nå etterhvert så da er det greit å ha. 

Har helt klart blitt angrepet av garvid-hjerne. På jobb gjør jeg lite..og nå er det en stille periode så da gjør jeg knapt noe. Bruker mye av dagen på å drømme meg vekk gitt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...