Gå til innhold

Finne kjæreste når man er kronisk syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det virker som om flere av dere kronisk syke synes det er viktig å få en frisk partner..interessant innstilling.

Anonymkode: e2ada...f43

Er nok ikke fordi det er viktig å ha en frisk parner for en syk , men fordi majoriteten av mennesker er friske og sannsynligheten for å forelske seg i en som er frisk er dermed større. 

Anonymkode: a9c79...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som aktiv mann kunne jeg fint vært samboer med en som var kronisk syk så lenge ting rundt "huset" fungerte relativt normalt. Man er alltid klarover at vedkommende har gode og dårlige dager og tar hensyn deretter. 

Mitt "krav" er at jeg skal jobbe det som må gjøres og må ha mulighet til å ta den fjellturen i ny og ned uten å få pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo selvsagt på sykdommen, men sånn i utgangspunktet kan jeg ikke se for meg at det hadde vært noe stort problem å være sammen med en som var syk. Trives godt hjemme, og har nok solohobbyer og foreninger å drive med til at jeg ikke nødvendigvis trenger å dra med meg partneren overalt. Unntaket måtte være hvis hun var pleietrengende, det tror jeg hadde blitt litt mye. En gang iblant, selvsagt, men ikke sånn fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ingen problemer med å få seg kjæreste selv om man er kronisk syk. Tror det meste ligger i sin egen innstilling til livet, hvordan man håndterer sin egen sykdom

Tror de færreste holder ut med en kronisk syk person om det er mye negativitet, klaging, krever at den friske partneren er hjemme hele tiden osv, men om man har en lysere holdning til livet og gir sin friske partner frihet så tror jeg jeg det går helt fint

Jeg har også fibromyalgi uten mulighet til å jobbe (mange med FM kan jobbe fulltid, viktig å huske på at vi alle er forskjellige), og jeg tar meg automatisk av alt her hjemme siden min samboer jobber fulltid. Jeg nekter han aldri å gjøre ting på fritiden, jeg holder meg oppdatert på nyheter og hva som foregår der ute i verdenen, så jeg kan delta i samtaler og diskusjoner, jeg blir med på det jeg orker å være med på 

Jeg har selvsagt dårlige dager hvor humøret går rett i kjelleren, men slikt kan jo skje for alle, friske og syke, men stort sett så gleder jeg meg over de små hverdagslige gledene i livet og holder fokuset på det positive

 

 

Det er mulig det kanskje er anderledes for mennesker som sliter med psykiske sykdommer og lidelser, for da blir det fort en belastning for mange i tillegg til at en partner ofte kan bli usikker fordi det kan være en såpass udefinerbar lidelse som man ikke kan se og forstå. Mange med psykiske lidelser kan jo også leve normale liv, bare med litt ekstra utfordringer, så det burde ikke være noe problem, men det er vel fortsatt litt fordommer mot det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...