Gå til innhold

Hvilket foretrekker du: SAS eller Norwegian?


AnonymBruker

SAS eller Norwegian.  

59 stemmer

  1. 1. Hvilken foretrekker du?

    • SAS
      34
    • Norwegian
      17
    • Hipp som happ!
      8


Anbefalte innlegg

Jeg velger det billigste/raskeste alternativet. Det er ingen forskjell på dem som jeg har merket noe til. 

Ofte reiser jeg bare med håndbagasje, så da spiller det ikke noen rolle for meg at Norwegian krever gebyr for bagasjen. Og selv når jeg må reise med bagasje er det ofte billigere med Norwegian likevel. 

Anonymkode: aa455...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg velger ALLTID sas, dette er rett og slett fordi der er alt jeg trenger inkludert i prisen.  I tillegg har de ett oversiktlig bonusprogram. Det jeg har erfart med Norwegian er at det oftere er dårligere service ved forsinkelser, man må betale ekstra for bagasje, en kopp kaffe og setereservasjon.

Nå spørs det selvsagt hvor man skal, men jeg sammenlikner alltid prisene hos begge når jeg skal fly, og selv om man legger til det ovennevnte er Norwegian billigst i de aller, aller fleste tilfellene. Du betaler jo like forbannet for det hos SAS, det er bare det at det er bakt inn i billettprisen der - det er ikke noe de gir deg gratis for å være greie, liksom. ;)

Anonymkode: f4ae7...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre: Flyr gjerne med begge, og jeg synes vi er veldig heldige som alt i alt har et så godt flytilbud med så vennlige priser (om du bestiller på ok tider) på tross av store avstander og lite folk. Jeg er veldig glad for at vi har to selskaper som konkurrerer på veldig mange strekninger.

Skal jeg velge helt fritt og se bort fra pris går jeg nok for SAS. Jeg flyr likevel mest Norwegian innenlands, siden de stort sett alltid er rimeligere for min del. Norwegian pleier forsåvidt å være billigst også hvis jeg betaler for å sjekke inn bagasje, men det gjør jeg vel i snitt "bare" på en tur eller to i året.

Anonymkode: 29d26...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørs det selvsagt hvor man skal, men jeg sammenlikner alltid prisene hos begge når jeg skal fly, og selv om man legger til det ovennevnte er Norwegian billigst i de aller, aller fleste tilfellene. Du betaler jo like forbannet for det hos SAS, det er bare det at det er bakt inn i billettprisen der - det er ikke noe de gir deg gratis for å være greie, liksom. ;)

Anonymkode: f4ae7...44d

Det er sant, men når alt er betalt i begge selskaper føler jeg at jeg får best service i sas enn hos Norwegian når man har betalt for de samme tingene. Jeg som er under 26 har også en del fordeler i SAS med billigere billetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant, men når alt er betalt i begge selskaper føler jeg at jeg får best service i sas enn hos Norwegian når man har betalt for de samme tingene. Jeg som er under 26 har også en del fordeler i SAS med billigere billetter.

Men Norwegian har jo også ungdomsbilletter innenlands, og de pleier å være billigere enn SAS sine. Ligger på norwegian.no/ungdomsbillett, eventuelt kan du bruke rabattkoden UNDER26 eller noe sånt. Tipper du var klar over det, og SAS har det nok på enda flere ruter. Men jeg har et par venner som aldri hadde fått med seg at de har ungdomsbilletter, så det skader ikke nevne det :)

Anonymkode: 29d26...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker SAS. Siden jeg enda kan fly under ungdomsbillett har det vært naturlig å bestille alt utenom innenlandsreiser som er planlagt i forveien med SAS. Har også tjent opp masse bonuspoeng der som har vært til god nytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% med SAS/Widerøe, de reserende reisene med Norwegian. Hvis reisen bestilles uka før, er det hipp-som-happ prismessig hvem som er billigst. 

Og pga eurobonussystemet foretrekker jeg SAS, det samme hvis jeg skal reise utenlands og det oppstår forsinkelser. Da er det definitivt en fordel med SAS.

Endret av reiseglad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker Norwegian pga prisene, flest direkteruter fra min by (SAS vil ofte ha passasjerer herfra via Gardermoen), og ikke minst gratis WIFI om bord.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr alltid SAS over atlanteren, og nå som de har oppgradert kabinen sin så er det iallefall verdt pengene.. God service ved forsinkelser, og ellers.. Synes de som har flydd NAS har klagd mye mer, spesielt ved forsinkelser osv. 

 

Meeeeen jeg bruker jo alltid lounge så jeg synes ikke det er så kjipt å vente uansett :-) 

Anonymkode: 33a7e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fløy lenge kun SAS av gammel vane samt som følge av markedsføring, mediaomtale osv. Virkeligheten gikk etter hvert opp for meg, og jeg så hvor mye bedre Norwegian er når det kommer kvaliteten på selve flyene og seteplassene. Føler meg mye tryggere i de flyene, enn i de gaaaamle jeg har blitt plassert i hos SAS veldig ofte. Tenker også at en kopp kaffe koster bare 20 kr eller noe sånt, og når flybilletten uansett som regel er opptil flere hundrelapper billigere enn hos SAS, taper man ikke penger for den ene koppen (og eventuelt avisen).

Anonymkode: d47df...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Norwegian best, de har ofte billige billetter, og ungdomsbilletter. Wifi på flyet er selvfølgelig et pluss :) For en som ikke drikker kaffe eller te gjør det ikke noe at det koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser ikke så ofte.. Jeg bryr meg mest om pris siden jeg synes de er like på service, punktlighet osv.

Derfor foretrekker jeg Norwegian.

Anonymkode: 74a51...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både Norwegian og SAS, alt ettersom hvem som har best pris på flygningen jeg planlegger. Men tror jeg holder en knapp på SAS, faktisk.

Anonymkode: dac84...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Franke Ann

Forsøker så godt det lar seg gjøre å unngå selskaper som blir gitt konkurransefordeler av staten. Foretrekker derfor Norwegian fremfor SAS (og Q-meierier fremfor TINE, Netcom fremfor Telenor o.s.v.).

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker SAS for jeg har inntrykk av at de har best service ved forsinkelser (og jeg har en lei tendens til å bli utsatt for forsinkelser). Dessuten virker det som om Norwegian oftere har flyforsinkelser pga. tekniske problemer enn det SAS har. (Mulig det blir slått større opp når noen er stuck med Norwegian, da.) 

Ved de få anledninger der jeg bare skal fly ett strekk innenlands og slipper flybytte (eller i nøden om jeg har bare ett innenlandsbytte) så kan jeg reise med Norwegian, men ofte reiser jeg enten fra eller til en flyplass som betjenes av SAS/Widerøe så da er egentlig valget tatt for meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker SAS, men flyr ofte Norwegian pga prisen (er student). 

Anonymkode: 99373...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

sas om man skal på en langtisdfly da de har inkludert bagasje, bra mat, bra underholdning og seten. Norwegian hvis man skal på en weekendreise på maks 5 dager da man kun trenger håndbagasje og som maks har 6h flyreise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...