Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Sjela skrev:

Gratulerer til alle som har født :strix:

Her kom lillegutt til verden 11.05 i dag. Noe av det tyngste og vondeste jeg har gjort! Kom inn til sjekk på sykehuset kl 1.30 i natt og hadde 8 cm åpning. Bye Bye epidural... jeg må få summet meg så skal jeg notere hele historien i dagboka. 

Har gratulert deg i dagboken, men det skader vel ikke å gjenta: Gratulerer med gutten! :strix: 

10 timer fra 8 cm til han var ute uten epidural, ja det høres heftig ut! Høres ut som du burde fått epidural, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Sjela skrev:

Gratulerer til alle som har født :strix:

Her kom lillegutt til verden 11.05 i dag. Noe av det tyngste og vondeste jeg har gjort! Kom inn til sjekk på sykehuset kl 1.30 i natt og hadde 8 cm åpning. Bye Bye epidural... jeg må få summet meg så skal jeg notere hele historien i dagboka. 

Gratulerer så mye! Guttene våre kom samme dagen 😊

15 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Gratulerer så mye med gutten! :strix: 

Tusen takk! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 time siden, Emiliania skrev:

 

Det tok seg opp. 5,5 time etter første rie var lillebror på utsiden. Ble født halv seks i dag morges. Var intenst, men vi kom oss gjennom det hele. Gutten har mye hår og var rundt forventet vekt på 3,4 kg.

Gratulerer så mye! 

1 time siden, Sjela skrev:

Gratulerer til alle som har født :strix:

Her kom lillegutt til verden 11.05 i dag. Noe av det tyngste og vondeste jeg har gjort! Kom inn til sjekk på sykehuset kl 1.30 i natt og hadde 8 cm åpning. Bye Bye epidural... jeg må få summet meg så skal jeg notere hele historien i dagboka. 

Og gratulerer til deg også! Så fantastisk. Gleder meg til å lese historien. 

Jeg syns fødsel var helt jævlig, og tenkte rett etterpå at dette skal jeg aldri gjenta. Men etter en liten uke (hjelp!? Har det gått en uke allerede??) kjenner jeg at joda, det er sååå verdt det. Man må bare la opplevelsen synke litt. Tøffe er vi, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, July 25, 2016 at 13.21, Anubiel skrev:

Nå har poden overlevd to hele døgn hjemme hos nybegynnerforeldrene sine, så det er kanskje håp om at dette går bra? 

Jeg har installert meg i godstolen i stua, med fjernkontroller, ammepute og alt jeg trenger i umiddelbar nærhet, for her går det bare i amming, hvorpå han sovner, før det hele starter på nytt. Ispedd et og annet bleieskift! De gjør tydeligvis ikke så mye denne første tiden :laugh:

I natt har jeg til og med fått sovet en del timer, føles som om jeg er på vei til å knekke koden her :)

Hvordan går det med resten av dere? Og særlig LilleMy, hvor ble det av henne?!

Lillemy forsvant i ammetåke :fnise: og nattevåk og bæsjebleier. .. 

Gratulerer så mye til alle som har født! :hoppendeglad: Jeg har vært her og lest men rekker aldri å svare... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Gratulerer så mye @Emiliania og @Sjela!

Er det bare noe jeg innbiller meg, eller har påfallende mange av oss født veldig kjapt og ufrivillig uten smertelindring?!

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, jeg bekymret meg jo for at jeg ikke skulle skjønne når jeg fikk ordentlige rier og at jeg derfor ikke ville få epidural. Var jo akkurat det som skjedde :dry: Pluss at det gikk veldig fort fra 0 til 100 for å si det på den måten.. Bortsett fra en time med pressrier - det føltes som en hel evighet i skjærsilden!

Poden er 1 uke gammel i dag! Gratulerer til alle guttene han deler bursdag med, det ble jo en del! Vi har feiret med å trille tur til butikken for første gang. Heldigvis synes han det er stas å ligge i vogna, da sovner han på et blunk!

Endret av Anubiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, alle sammen! :strix: Dere føder jo alle på en gang, jo! 

Synes også mange av dere har født veldig fort. Jeg brukte 1,5 døgn, jeg... :sjenert: God framgang da jeg først kom på sykehuset, med 3-4 cm åpning etter over et døgn med rier. Ungen ble født 7 timer etter at vi kom inn, ca. Jeg ser også at jeg ikke er den eneste som ikke fikk regelmessige rier! Det gikk opp og ned hvor lang tid det tar i mellom, men de varte 1-1,5 min omtrent hele veien. Selv følte jeg at jeg måtte krangle meg til å få komme på sykehuset til en sjekk, selv om jeg sa at jeg ikke hadde noe imot å reise hjem igjen så lenge jeg fikk vite om det var framgang. Tok en bomtur også, hvor jeg bare skulle sjekkes. Men etter over en times venting på ei fødestue dro vi hjem igjen... Det hadde visst vært over 60 fødsler på 3 dager akkurat da jeg fødte, så det var vel beintravelt, men jeg synes de skulle tatt seg 5 min til å ta vare på meg inni der også. Det ble en fin fødsel da jeg var 3-4 cm, faktisk ble sjekket og fikk lov å bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/28/2016 at 17.05, Surriball skrev:

Gratulerer så mye, alle sammen! :strix: Dere føder jo alle på en gang, jo! 

Synes også mange av dere har født veldig fort. Jeg brukte 1,5 døgn, jeg... :sjenert: God framgang da jeg først kom på sykehuset, med 3-4 cm åpning etter over et døgn med rier. Ungen ble født 7 timer etter at vi kom inn, ca. Jeg ser også at jeg ikke er den eneste som ikke fikk regelmessige rier! Det gikk opp og ned hvor lang tid det tar i mellom, men de varte 1-1,5 min omtrent hele veien. Selv følte jeg at jeg måtte krangle meg til å få komme på sykehuset til en sjekk, selv om jeg sa at jeg ikke hadde noe imot å reise hjem igjen så lenge jeg fikk vite om det var framgang. Tok en bomtur også, hvor jeg bare skulle sjekkes. Men etter over en times venting på ei fødestue dro vi hjem igjen... Det hadde visst vært over 60 fødsler på 3 dager akkurat da jeg fødte, så det var vel beintravelt, men jeg synes de skulle tatt seg 5 min til å ta vare på meg inni der også. Det ble en fin fødsel da jeg var 3-4 cm, faktisk ble sjekket og fikk lov å bli. 

Herlighet! 60 fødsler på 3 dager? Vet ikke hvor mange det var her, men vi var nummer 2 det døgnet og da vi reiste 2 timer etter fødsel var fødende frue nummer 5 kommet inn. Så tror nok det var en del den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som har født! 😄

Her kom lykkeliten ut den 18., fire uker og en dag for tidlig. 44cm og 2430g. Bitteliten og helt perfekt😍 fødselen gikk unna i rakettfart, enda jeg var førstegangs. Jeg hadde litt smerter på natta, og det ble verre utover morgenen, men alle sier jo at man ikke er i tvil når riene kommer, og jeg var i tvil, så jeg gjorde ingenting 😝 jeg hadde time til kontroll på sykehuset kvart på ett den dagen, så jeg tenkte bare jeg fikk sjekket det da. Sa til sambo at han bare kunne bli på jobb, for jeg skulle da ikke føde😂 da jeg kom til kontrolltimen hadde jeg skikkelig vondt og der viste seg at jeg hadde 3-4cm åpning. Jeg ble sendt opp i 3.etg på et føderom, og innen jeg kom dit var åpningen 8-9cm. Sambo kom heseblesende inn døra 10 min før lykkeliten var ute❤ da hadde det gått tre timer fra jeg ankom sykehuset. Hun måtte ha lysbehandling mot gulsott, og vi sliter litt med ammingen fordi hun ikke suger så godt og jeg ikke har nok melk enda, men vi krysser fingrene for at det blir bra etterhvert. Hun må ha oppmålt mengde mat hver 3.t siden hun er så liten, så hun får nan i tillegg til pupp. Men det er jo lite problemer til at hun er født for tidlig, så vi er bare lykkelige og fornøyde og nyyyyter den vakre lille skatten vår❤❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har født! Stas!

Her er termindato passert uten at noe har skjedd. Det hadde jeg forsåvidt forventet, siden jeg gikk en uke over med storesøster. Men nå kan det godt skje noe, selv om jeg gruer meg til fødsel. Hadde en tung første fødsel, og sverget på at dette skulle jeg aldri gjøre igjen. Men naturen er finurlig gitt, så da er det snart klart for en ny runde 😉 

Kjenner at det murrer litt i mage og rygg nå. Imidlertid ikke nok til at jeg har troen på umiddelbar fødsel, men håper det er et tegn på noe snarlig i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @Rux Så flott at alt har gått så bra :) Og det var litt av en kjapp og fin fødsel :) Bestiller en slik til neste gang ;) Herlighet at de kan være så små :hjerte: Lille O var 3135g og 49cm, og det er jo endel større. . Hun er sikkert nydelig ;) 

Krysser fingrene for deg @Glitnir ;):duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rux skrev:

Gratulerer så mye til alle som har født! 😄

Her kom lykkeliten ut den 18., fire uker og en dag for tidlig. 44cm og 2430g. Bitteliten og helt perfekt😍 fødselen gikk unna i rakettfart, enda jeg var førstegangs. Jeg hadde litt smerter på natta, og det ble verre utover morgenen, men alle sier jo at man ikke er i tvil når riene kommer, og jeg var i tvil, så jeg gjorde ingenting 😝 jeg hadde time til kontroll på sykehuset kvart på ett den dagen, så jeg tenkte bare jeg fikk sjekket det da. Sa til sambo at han bare kunne bli på jobb, for jeg skulle da ikke føde😂 da jeg kom til kontrolltimen hadde jeg skikkelig vondt og der viste seg at jeg hadde 3-4cm åpning. Jeg ble sendt opp i 3.etg på et føderom, og innen jeg kom dit var åpningen 8-9cm. Sambo kom heseblesende inn døra 10 min før lykkeliten var ute❤ da hadde det gått tre timer fra jeg ankom sykehuset. Hun måtte ha lysbehandling mot gulsott, og vi sliter litt med ammingen fordi hun ikke suger så godt og jeg ikke har nok melk enda, men vi krysser fingrene for at det blir bra etterhvert. Hun må ha oppmålt mengde mat hver 3.t siden hun er så liten, så hun får nan i tillegg til pupp. Men det er jo lite problemer til at hun er født for tidlig, så vi er bare lykkelige og fornøyde og nyyyyter den vakre lille skatten vår❤❤❤❤

Gratulerer så mye! :strix: 

1 time siden, Glitnir skrev:

Gratulerer til alle dere som har født! Stas!

Her er termindato passert uten at noe har skjedd. Det hadde jeg forsåvidt forventet, siden jeg gikk en uke over med storesøster. Men nå kan det godt skje noe, selv om jeg gruer meg til fødsel. Hadde en tung første fødsel, og sverget på at dette skulle jeg aldri gjøre igjen. Men naturen er finurlig gitt, så da er det snart klart for en ny runde 😉 

Kjenner at det murrer litt i mage og rygg nå. Imidlertid ikke nok til at jeg har troen på umiddelbar fødsel, men håper det er et tegn på noe snarlig i alle fall. 

Håper det tar seg opp og at det blir fødsel på deg også! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer så mye @Rux Så flott at alt har gått så bra :) Og det var litt av en kjapp og fin fødsel :) Bestiller en slik til neste gang ;) Herlighet at de kan være så små :hjerte: Lille O var 3135g og 49cm, og det er jo endel større. . Hun er sikkert nydelig ;) 

Krysser fingrene for deg @Glitnir ;):duskedame: 

Takk😃 ja det var veldig kjekt at alt gikk så fort altså! Det var veldig intenst, hadde nesten ikke pause mellom hver rie, men allikevel mye bedre enn å holde på i timesvis😝  det er veldig fascinerende at de kan være så små ja! Jeg kan sitte i evigheter og bare se på henne, for ho er så liten og nydelig❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og murringen jeg kjente i ryggen på søndag var visst et klart tegn likevel. Inn på sykehuset rundt midnatt søndag med 4 cm åpning, og mandag morgen (i går) var lillebror født!

Fødsel er fremdeles noe skikkelig dritt, men denne fødselen slo den forrige med ganske mange sjumilssteg. Mye kjappere, og dessuten hadde jeg skrevet et fødebrev der jeg beskrev erfaringene fra forrige gang og hva jeg gruet meg til nå, og jordmor var veldig flink til å følge opp det jeg hadde sagt og skrevet. Jeg er også i en helt annen form etterpå enn jeg var sist. Fremdeles en mørbanka, dødssliten kjøttkake, men en mye freshere en 😂

Og lille gutten er jo selvsagt verdens herligste ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne og sniker fra sept-okt med termin 1. september og jeg blir helt rørt med tårer i øynene av alle ungene som har kommet, fødselshistoriene og fine ord fra dere nye mødre. Én uke igjen på jobb, og herregud som jeg gleder meg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vannet i åtte tiden i går kveld. Riene startet ca 23:00 men er fremdeles i latensfasen og venter at det skal ta seg opp. Håper det ikke varer for lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer alle sammen! Og utrolig spennende @Chandra Lykke til! 

Lykke til @Bokdamen:) Skjønner godt at du gleder deg. Å være mamma er helt fantastisk uansett hvor mye han hyler :ler:

Jeg har oppdatert dagboka med historien vår om noen er interesserte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitnir skrev:

Og murringen jeg kjente i ryggen på søndag var visst et klart tegn likevel. Inn på sykehuset rundt midnatt søndag med 4 cm åpning, og mandag morgen (i går) var lillebror født!

Fødsel er fremdeles noe skikkelig dritt, men denne fødselen slo den forrige med ganske mange sjumilssteg. Mye kjappere, og dessuten hadde jeg skrevet et fødebrev der jeg beskrev erfaringene fra forrige gang og hva jeg gruet meg til nå, og jordmor var veldig flink til å følge opp det jeg hadde sagt og skrevet. Jeg er også i en helt annen form etterpå enn jeg var sist. Fremdeles en mørbanka, dødssliten kjøttkake, men en mye freshere en 😂

Og lille gutten er jo selvsagt verdens herligste ❤️

Gratulerer så mye med den lille gutten! :strix: Hvor lenge er det siden sist fødsel?

Jeg har forresten fått somlet meg til å legge deg til på bloggen. Beklager at det tok litt tid, men hukommelsen er ikke på sitt beste om dagen ;) 

 

1 time siden, Chandra skrev:

Her gikk vannet i åtte tiden i går kveld. Riene startet ca 23:00 men er fremdeles i latensfasen og venter at det skal ta seg opp. Håper det ikke varer for lenge! 

Lykke til! :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøken Vims skrev:

Gratulerer så mye med den lille gutten! :strix: Hvor lenge er det siden sist fødsel?

Jeg har forresten fått somlet meg til å legge deg til på bloggen. Beklager at det tok litt tid, men hukommelsen er ikke på sitt beste om dagen ;) 

Takk for det! To år siden sist, så har det ganske ferskt i minne. 

Har lest fødselshistorien din nå. Det var ingen spøk! Raskt overstått når det først kom i gang, men kjedelig med så lang og tung start. Og ja, det er definitivt godkjent med selektiv bruk av hukommelsen om dagen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chandra skrev:

Her gikk vannet i åtte tiden i går kveld. Riene startet ca 23:00 men er fremdeles i latensfasen og venter at det skal ta seg opp. Håper det ikke varer for lenge! 

Iiih, lykke til! Snart får dere hilst på lillejenta deres. :duskedame:

6 timer siden, Bokdamen skrev:

Er inne og sniker fra sept-okt med termin 1. september og jeg blir helt rørt med tårer i øynene av alle ungene som har kommet, fødselshistoriene og fine ord fra dere nye mødre. Én uke igjen på jobb, og herregud som jeg gleder meg 😍

Det begynner jo å nærme seg for deres del også! :jepp: Er utrolig stas å være mamma, selv for andre gang. :jepp: 

6 timer siden, Glitnir skrev:

Og murringen jeg kjente i ryggen på søndag var visst et klart tegn likevel. Inn på sykehuset rundt midnatt søndag med 4 cm åpning, og mandag morgen (i går) var lillebror født!

Fødsel er fremdeles noe skikkelig dritt, men denne fødselen slo den forrige med ganske mange sjumilssteg. Mye kjappere, og dessuten hadde jeg skrevet et fødebrev der jeg beskrev erfaringene fra forrige gang og hva jeg gruet meg til nå, og jordmor var veldig flink til å følge opp det jeg hadde sagt og skrevet. Jeg er også i en helt annen form etterpå enn jeg var sist. Fremdeles en mørbanka, dødssliten kjøttkake, men en mye freshere en 😂

Og lille gutten er jo selvsagt verdens herligste ❤️

Hurra! Gratulerer så mye! :jepp: Er godt å lese at til tross for at fødsler er noe drit (de er virkelig det), så fikk du en bedre erfaring denne gangen! :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...