Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Velkommen til terminklubben for juli & august 2016!

 

Nick                           Termin         Kjønn

Aaula                          2 juli

Frøken Vims               7 juli                :babygutt:

Luux                           9 juli

Skogkløver                ? juli

Anubiel                       9 juli                 :babygutt:

Nôtt                           16 juli                 :babygutt:

Mandel88                  17 juli                 :babyjente:

Shabachtani              17 juli

LilleMy1989               18 juli                 :babygutt:

Purreløk                     18 juli                 :babygutt:

N85                            19 juli

Emiliana                     22 juli                 :babygutt:

Kråkebolle                  25 juli 

Sisti                             29 juli                 :babygutt:

LempikasPromise      30 juli                  :babyjente:

Diddles                       31 juli

Sjela                             2 august

Chandra                       2 august             :babyjente:

Nytid                           14 august            :babygutt: 

Rux                             16 august

Trudb                          18 august              :babyjente::babyjente:

Augustmami               25 august               :babygutt:

frk.fersken                   27 august              :babygutt:

Surriball                                                    :babyjente:

Endret av Frøken Vims
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer! :danse:

Jeg er i siste halvdel av 20-årene bosatt på vestlandet :D I dag er jeg 4+4. Ingen barn fra før, prøvd i snart 2 år. Forferdelig vanskelig å holde dette hemmelig. Vi har bestemt oss for å fortelle det til mine foreldre i løpet av uken. Så utålmodig er jeg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer! :danse:

Jeg er i siste halvdel av 20-årene bosatt på vestlandet :D I dag er jeg 4+4. Ingen barn fra før, prøvd i snart 2 år. Forferdelig vanskelig å holde dette hemmelig. Vi har bestemt oss for å fortelle det til mine foreldre i løpet av uken. Så utålmodig er jeg :fnise:

Takk, og gratulerer til deg også! Det må være ekstra stas etter så lang tid med prøving! :jepp:

Vi kommer til å forsøke å holde det hemmelig frem til uke 12, men det kommer flere anledninger i nærmeste fremtid hvor vi fort kan bli fersket, så vi får se hvor lang tid det tar før katta er ute av sekken.

Hvordan er formen din? Kjenner du noe til graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det absolutt stas etter så lang tid!

Vi tenker å vente til 3 mnd med de fleste andre. Kanskje annonsere det til venner på nyttårsaften 😄

Jeg hadde masse luft I magen sist uke (bare for å være litt ekkel ) Jeg fikk sykt såre pupper før helgen og har en del mensmurringer. Fått tannkjøttbetennelse og tette bihuler :( men det trenger ikke nødvendigvis å være graviditeten.

 

Hvordan går det med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det absolutt stas etter så lang tid!

Vi tenker å vente til 3 mnd med de fleste andre. Kanskje annonsere det til venner på nyttårsaften 😄

Jeg hadde masse luft I magen sist uke (bare for å være litt ekkel ) Jeg fikk sykt såre pupper før helgen og har en del mensmurringer. Fått tannkjøttbetennelse og tette bihuler :( men det trenger ikke nødvendigvis å være graviditeten.

 

Hvordan går det med deg da? :)

Her går det fint! Formen er grei, foreløpig bare litt uggen av og til, trøtt, og litt ustabil i humøret *kremt* :sjenert: Jeg er desverre et skikkelig pms-troll til tider, noe jeg håper at det gir seg snart. Jeg kjenner det blir verre når jeg er trøtt og sliten, så cluet er vel å sørge for nok søvn og hvile. Men akkurat det er jo lettere sagt enn gjort når man har en toåring fra før ;)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg får vel slenge meg med her. Er 4+5 i dag. Fortalte det til mannen i går, men ellers vet ingen noe som helst. Håper vi klarer å holde det hemmelig, hadde vært stas å kunne fortelle det på julaften.

Det er første gang jeg er gravid (mannen har heller ingen barn fra før). Prøvd i ca 6 måneder før det klaffet nå (men må si at vi ikke var så veldig "nøye" med dager og sånt, da. Kan si jeg bare sluttet på pilla for 6 måneder siden!)

Jeg er 32.

Formen er grei nok, har vært småkvalm. Må oftere på do enn vanlig og blir fort sulten og fort mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeeei! 

26 år fra vestlandet her :) 

Fikk svaaak positiv 12 DPO allerede og bekreftet i går kveld og i dag tidlig :) Håper det går denne gangen!

Menstermin er 18 juli :hjerte: Er det en terminklubb også? Eller er det samme?

Jeg er KVALM og har vært det siden 2+6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye Lillemy1989 og Anubiel, og gratulere så mye til dere begge! Morro at vi begynner å bli flere her inne, begynte nemlig å bli nervøs for at jeg måtta ha terminklubben juli/august alene en stund :fnise: Dette er terminklubb også ja LilleMy. Tenkte jeg kunne legge inn terminene våre i startinnlegget hvis det er stemning for det?

Endret av Frøken Vims
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig skikkelig kvalm i dag selv. Var på fest i går og føler meg skikkelig fyllesyk i dag. Jeg klarte meg forøvrig gjennom hele festen uten at jeg ble ferska på at jeg ikke drakk, jeg kjøpte nemlig en flaske cider på polet som gikk som hvilken som helst prosecco som jeg pimpet til hele kvelden. God var den også :danse: Men det er klart det føles litt urettferdig å føle seg fyllesyk når man ikke drakk en eneste dråpe alkohol :eeeh:

Jeg er veldig spent på hvordan dette svangerskapet blir sammenlignet med det forrige. Forrige gang var jeg bittelitt kvalm i 2 dager i uke 10, utover det var jeg bare trøtt. Denne gangen har jeg vært kvalm flere ganger allerede, er et skikkelig pms-troll og kjenner det bittelitt i bekkenet noen ganger. Håper ikke dette fortsetter, men at jeg får et problemfritt svangerskap også denne gangen. Det eneste som er likt er at jeg har småblødninger også denne gangen :sjenert: Utrolig skremmende og slitsomt, men det gikk jo helt fint sist, så jeg prøver å roe meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 
Da henger jeg med på juli/august tråden :D 
Jeg testet på lørdag og fikk bekreftet at jeg er i uke 1-2. Har foreløpig beregnet termin til 17.juli. Ser jeg har en dag før deg LilleMy1989 ;) Jeg har kun fortalt det til søsteren min, ellers er det ingen som om det :) 

Vi har prøvd siden august, men har hatt ganske uregelmessige menstruasjoner hele livet så var derfor i PP2 i oktober. Har ingen barn fra før av. 

Hittil har jeg ikke hatt noe særlig graviditetsplager - kun følt meg trøtt/sliten. Håper jeg slipper unna den værste kvalmen! =P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Mandel :) Så gøy at vi har lik termin! :baby: 

Håper den sitter i 8 mnd til :hjerte: 

Jeg har faktisk hatt symptomer siden 6 DPO, tro det eller ei! Begynner å kjenne litt på ømme bryster i dag. Dagen har også vært veldig trøtt så jeg håper det ikke er energinivået som er på vei ned... Har en ganske aktiv jobb i og med at jeg jobber i butikk som håndtere mellomstore volum (altså ikke klesbutikk eller gullsmed liksom :P ). 

Hvor er dere andre fra?

Skulle vi hatt litt info i startinnlegget som du sier Frøken Vims? Typ termin, hvor vi er fra (landsdel/kommune el) alder etc?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også være med her, tror jeg blir mest leser og ikke skriver, men trenger nok av og til å diskutere med noen. I går fortalte vi familie om graviditeten, fordi vi synes det er lenge å vente til uke 12. Alle ble veldig glade, men noen syntes vi fortalte det litt tidlig. Jeg ble litt irritert på at det ikke skal være "lov" å fortelle så tidlig som man selv ønsker. Uansett har terminkalkulator på nett gitt meg 9.juli som foreløpig termindato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tallulah :strix: Og velkommen :) 

Jeg synes du skal la være å bry deg om hva folk måtte mene om når du forteller det. Det er mangel på folkeskikk å bli noe annet enn glad, så det så! Vi fortalte det i uke 6 første gangen og i uke 4 andre gangen, denne gangen kommer vi nok til å vente lenger. 

Pga to SA så skal jeg inn og måle hcg og bekrefte graviditet på legekontoret i dag :) Det blir stas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at det går an å bli rørt av det helt fremmede skriver, men det var godt å lese! Selvom mannen min sa det samme i går. For dersom dette ikke går bra, vil vi gjerne at familien skal vite det uansett. Lykke til hos legen i dag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Her er termin foreløpig antatt å være 9. juli.

Nå er jeg ikke kvalm lenger, det var riktignok bare bitte litt forrige uke, men akkurat de to siste dagene har det ikke vært noe. Må fortsatt på do ufattelig ofte, da. Skikkelig irriterende, særlig om natten :(

Nå har vi fortalt det til mine foreldre. Jeg ville gjerne at moren min skulle vite det, også med tanke på om noe går galt. Godt å ha noen å snakke med da (vet at mamma også har hatt SA). De ble selvsagt superglade, det blir eventuelt første barnebarnet for dem.

Når er det egentlig vanlig å ringe legen og bestille time? Jeg er fullstendig blank på området. Jeg bor i Østfold, så det er ikke noe stress med å søke fødeplass, som jeg skjønner er vanlig i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det går an å bli rørt av det helt fremmede skriver, men det var godt å lese! Selvom mannen min sa det samme i går. For dersom dette ikke går bra, vil vi gjerne at familien skal vite det uansett. Lykke til hos legen i dag! 

Hvis det er meg du sikter til så blir jeg veldig glad :) Jeg mener at det bør være slik ;) 

Takk takk. Det gikk fint bortsett fra at jeg kommer til å ha et stort blåmerke der hun tok blod.... svaret får jeg om ca to dager og da skal jeg inn og ta ny for å bekrefte stigning :hjerte: 

Testen  hos legen var positiv men svak. Tror den er mindre følsom enn hjemmetest faktisk...

Her er termin foreløpig antatt å være 9. juli.

Nå er jeg ikke kvalm lenger, det var riktignok bare bitte litt forrige uke, men akkurat de to siste dagene har det ikke vært noe. Må fortsatt på do ufattelig ofte, da. Skikkelig irriterende, særlig om natten :(

Nå har vi fortalt det til mine foreldre. Jeg ville gjerne at moren min skulle vite det, også med tanke på om noe går galt. Godt å ha noen å snakke med da (vet at mamma også har hatt SA). De ble selvsagt superglade, det blir eventuelt første barnebarnet for dem.

Når er det egentlig vanlig å ringe legen og bestille time? Jeg er fullstendig blank på området. Jeg bor i Østfold, så det er ikke noe stress med å søke fødeplass, som jeg skjønner er vanlig i Oslo.

Du kan egentlig bare bestille nå. Du får time til første svangerskapskontroll en gang mellom uke 8 og 12 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk Lillemy89 :) Gleder meg til å bli bedre kjent med alle sammen! 

Enig Tallulah - synes man selv skal få bestemme når man forteller om graviditeten til andre. Er godt å få dele det med noen og da spesielt med familien. 

Har begynt å merke litt kvalme nå. Var litt midt på dagen, men gikk over etter en liten stund. Håper det ikke blir noe værre enn det :) 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Det gikk fint bortsett fra at jeg kommer til å ha et stort blåmerke der hun tok blod.... svaret får jeg om ca to dager og da skal jeg inn og ta ny for å bekrefte stigning :hjerte:

Jeg har også vært og målt hcg i dag pga småblødninger. Skal tilbake for andre måling på torsdag, og forhåpentligvis får jeg svar før helgen. I tillegg fikk jeg henvisning til ul, helt uten at jeg en gang spurte :nigo: Så nå er planen å bestille ul om 2 uker når jeg er 8 uker :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært og målt hcg i dag pga småblødninger. Skal tilbake for andre måling på torsdag, og forhåpentligvis får jeg svar før helgen. I tillegg fikk jeg henvisning til ul, helt uten at jeg en gang spurte :nigo: Så nå er planen å bestille ul om 2 uker når jeg er 8 uker :hoppe: 

Ekkelt med blødninger :troest: Det går sikkert bra :Nikke:

Så bra at du fikk henvisning med en gang. Er jo slik det skal være synes jeg :) Det blir spennende å se i uke 8 vil jeg tro :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. slenger meg også inn her.. :D

Har foreløpig beregnet termin til 16. juli.

Har ennå fortalt det kun til ei venninne.. tar det litt som det kommer hvem og når vi sier det til familien.

Har gått med ømme pupper i litt over ei ukes tid nå, har blitt noe bedre, tidvis har jeg også type mensmurringer i magen. Må veldig ofte tisse. er veldig ofte sulten, og føler ikke maten holder så lenge før jeg blir sulten igjen. Kvalmen har så vidt slengt innom i går og i dag, kommer fort, blir litt og forsvinner igjen etter hvert. :P

Det er første gang jeg er gravid, så føler meg faktisk ganske så bortkommen på området egentlig..:p

burde jeg ringe å bestille legetime som jeg får nå i nærmeste framtid eller skal man bestille en time til mellom uke 8-12 ? :P

Er forresten 27 år og bor i Buskerud.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...