Gå til innhold

Adelias babyønske!


Adelia

Anbefalte innlegg

Tenk om den følelsen stemmer da! 

Skjønner at det kan bli litt mye å tenke på med både eksamen og svaret på prøve samme dag. Du får holde oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært å kjøpt rfsu graviditetstest i dag. Så i morn tidlig skal det testes. Da er 2 dager til IKM. Det dumme som jeg gjorde var å Google graviditetstesten, og på ulike forum klager folk på at den ikke er helt stabil. Blæh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen var så negativ som det gikk an. Blæh. Egentlig forsvant håpet mitt. Men vet enda at det kan være litt tidlig å teste, og i hvert fall med rfsu sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt litt negative ting om rfsu sine. Personlig har jeg kun brukt strimlene på billig-tester.no og ClearBlue digital. De har alltid stemt overens :)

Det kan hende det var tidlig å teste. Hvis du føler deg usikker så kan du jo kjøpe et annet merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn A1-tester til å teste i morn tidlig. Men har egentlig mistet litt motet. Har fremdeles vonde bryst, men har begynt å få de typiske menskvisene jeg bruker å få. Så får vel mens om ett par dager :kjempesinna:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det! Er vel egentlig for godt til å være sant at man blir gravid på PP1.

Men skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom hele dette prøvestyret. Googler meg ihjel om alt. Og blir utålmodig av ingenting. Skulle ønske jeg hadde klart å være skikkelig rolig og avslappende til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg har aldri googla så mye weird shit i mitt liv før. "Enhance cervical mucus", liksom :ohmy: Prøver å fortelle hodet mitt at det må slappe av, men det er ikke helt sånn det virker visstnok :P Så jeg har dessverre ingen tips til deg. Jeg er like gal. Ble koko etter at jeg mistet. Rett og slett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt meg flere tester, men valgte å vente med å teste til etter IKM. Men i dag fikk jeg dessverre mensen. Skikkelig surt. Men det som er positivt er at syklusen min er tilbake til det den skal være etter tullet sist måned. Så nå er vi igang med PP2. EL i følge app er på juleaften :xpb_knuddel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden sist.. Vært borte fra dagboken, men ikke forumet. Jula bestod av ferie i varmere strøk, ingen julestress og ingen gaver. Skikkelig deilig! Nå er jeg i gang med bacheloroppgaven, og har insett at jeg ikke har mange dager igjen på skolen før jeg er ferdigutdannet. La dette halvåret gå fort! Vi har lagt leiligheten ut for salg, i tilfelle det tar tid. Vil helst bli kvitt den før vi skal kjøpe oss hus. Sitter med blandene følelser angående prøvingen.. Vil jo bli gravid, men samtidig ikke..Vi vil helst at jeg skal få meg jobb før vi får barn. Og hvis jeg blir gravid i nærmeste framtid, så er jobb lite sannsynlig. Og uten jobb, ingen hus.. Men selv om vi tenker slik, så har vi ikke sluttet å prøve. Det har kanskje noe med at jeg allerede har vært uten prevensjon i over 5 år uten å bli gravid. Han har unngått å komme inne i meg. Det har han først begynt med nå. Så er så redd for at vi ikke kan bli gravid, siden vi så lenge har hatt sex uten prevensjon uten å bli gravid. Vet at mamma så vidt klarte å få meg. Og når hun da var gravid, så holdt vi begge på å dø. Så tror det bekymrer meg ganske mye. At det samme skal skje med meg. Hvor lenge skal vi prøve før vi skal gå til legen? Hva er vanlig? Er det bare meg som syns alle andre rundt meg blir gravid? Flere i klassen, venner, familie, osv. Eller har dette skjedd før også, bare at jeg ikke legger like lett merke til det.

Et ganske så rotete innlegg. Men måtte få tankene mine ut et sted. Og hvis du har lest dette, så tommel opp til deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge siden! Hvis du er bekymret er det like greit å få en legetime med en gang. Uansett om dere ender opp med å vente litt er det greit å vite at når dere vil prøve på skikkelig så funker alt :) Evt. at dere må gjøre noen tiltak for å få ting i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil bare hilse på nå som jeg har sluttet å snike og fått meg egen bruker. :) Jeg har lest litt i prøvedagboken din, og jeg forstår godt blandede følelser.. Sitter og tenker selv at det hadde vært fint nå, men passer ikke heeelt med jobben og.. Men jeg tror man bare må hoppe i det. Livet er aldri helt perfekt tilrettelagt! 

Gleder meg til å følge med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Den 24.01.2016 at 12.05, Adelia skrev:

Lenge siden sist.. Vært borte fra dagboken, men ikke forumet. Jula bestod av ferie i varmere strøk, ingen julestress og ingen gaver. Skikkelig deilig! Nå er jeg i gang med bacheloroppgaven, og har insett at jeg ikke har mange dager igjen på skolen før jeg er ferdigutdannet. La dette halvåret gå fort! Vi har lagt leiligheten ut for salg, i tilfelle det tar tid. Vil helst bli kvitt den før vi skal kjøpe oss hus. Sitter med blandene følelser angående prøvingen.. Vil jo bli gravid, men samtidig ikke..Vi vil helst at jeg skal få meg jobb før vi får barn. Og hvis jeg blir gravid i nærmeste framtid, så er jobb lite sannsynlig. Og uten jobb, ingen hus.. Men selv om vi tenker slik, så har vi ikke sluttet å prøve. Det har kanskje noe med at jeg allerede har vært uten prevensjon i over 5 år uten å bli gravid. Han har unngått å komme inne i meg. Det har han først begynt med nå. Så er så redd for at vi ikke kan bli gravid, siden vi så lenge har hatt sex uten prevensjon uten å bli gravid. Vet at mamma så vidt klarte å få meg. Og når hun da var gravid, så holdt vi begge på å dø. Så tror det bekymrer meg ganske mye. At det samme skal skje med meg. Hvor lenge skal vi prøve før vi skal gå til legen? Hva er vanlig? Er det bare meg som syns alle andre rundt meg blir gravid? Flere i klassen, venner, familie, osv. Eller har dette skjedd før også, bare at jeg ikke legger like lett merke til det.

Et ganske så rotete innlegg. Men måtte få tankene mine ut et sted. Og hvis du har lest dette, så tommel opp til deg :blomst:

Hvordan går det med deg? Det at du ikke ble gravid i flere år når dere brukte hoppe-av-i-svingen metoden har ingenting med fertiliteten å gjøre. Det er jo nemlig det dere prøvde å gjøre -- ikke bli gravid. Du skal regne bare de månedene dere har vært aktive orøvere OG traff eggløsningen. Ellers blir vi jenter fort sprø hvis vi teller all tiden uansett om det var mulig å bli gravid på det tidspunktet eller ikke.

Det vanlige er å prøve aktivt i 12 mnd. uten å lykkes. Klarer du å bli gravid, men mister, så teller du fra siste graviditet. Legene gir 6 mnd til kvinner over 36 år.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Enamorada skrev:

Hvordan går det med deg? Det at du ikke ble gravid i flere år når dere brukte hoppe-av-i-svingen metoden har ingenting med fertiliteten å gjøre. Det er jo nemlig det dere prøvde å gjøre -- ikke bli gravid. Du skal regne bare de månedene dere har vært aktive orøvere OG traff eggløsningen. Ellers blir vi jenter fort sprø hvis vi teller all tiden uansett om det var mulig å bli gravid på det tidspunktet eller ikke.

Det vanlige er å prøve aktivt i 12 mnd. uten å lykkes. Klarer du å bli gravid, men mister, så teller du fra siste graviditet. Legene gir 6 mnd til kvinner over 36 år.

Hyggelig at du stakk innom min "ikke-så-aktive-dagbok" :hoppendeglad: Her går det bra egentlig. Har det ganske så hektisk for tiden (skolearbeid), så har hatt lite tid til babytanker. Har tenkt at hvis vi ikke blir gravid i løpet av året, så tar vi turen til legen. Men forhåpentligvis trenger vi ikke det. Takk for oppmuntrende ord :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skulle hatt mensen i går, men den kom ikke. Har også blendahvite tester, så er egentlig litt sur. TR her kan jeg til vanlig stille inn som klokke. Hver 30. dag akkurat klokka 8 på morgenen får jeg den. Så det irriterer meg ihjel at jeg ikke har fått den, for da surrer den til hele syklusen. Kan tenke meg at kroppen er litt forstyrret, har fått et tonn med småkviser. Og det skjedde det samme i november når mensen var en uke for sen. Så noe sier meg at det er det samme. Skulle virkelig ønske det var graviditet, hadde vært perfekt bursdagsgave til kjæresten, som har bursdag i disse dager  

:rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...
Den 08.03.2016 at 8.56, Adelia skrev:

Skulle hatt mensen i går, men den kom ikke. Har også blendahvite tester, så er egentlig litt sur. TR her kan jeg til vanlig stille inn som klokke. Hver 30. dag akkurat klokka 8 på morgenen får jeg den. Så det irriterer meg ihjel at jeg ikke har fått den, for da surrer den til hele syklusen. Kan tenke meg at kroppen er litt forstyrret, har fått et tonn med småkviser. Og det skjedde det samme i november når mensen var en uke for sen. Så noe sier meg at det er det samme. Skulle virkelig ønske det var graviditet, hadde vært perfekt bursdagsgave til kjæresten, som har bursdag i disse dager  

:rasende:

Hvordan går det med babyplanleggingen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken har visst blitt glemt litt. Leser ofte i andres dagbøker, men er like dårlig å kommentere der som her. Så kanskje på tide med en liten oppdatering.

Endelig ferdigutdannet, avsluttet til og med en A på bacheloroppgaven (Kommer enda ikke over det!!). Vi har solgt leilighet og kjøpt oss hus. Men har enda ikke flyttet, ett par måneder til det. Da går alle pengene til oppussing! Fast jobb har jeg også fått meg! Så har det egentlig veldig bra! Det eneste som mangler er en baby i magen. Vi har ikke fått prøvd skikkelig de siste månedene, mye pga jobb. Tenker også at vi har litt i bakhodet at jeg må få prøvd å jobbe litt i min nye jobb før jeg må ut i permisjon. Så tenker at vi begynner å prøve for fullt til etter sommerferien. Så hvis det klaffer i begynnelsen, så får jeg jobbet nesten ett år før jeg eventuelt skal ut i permisjon. 

Har blitt så vant til mitt barnløse liv at det å få barn skremmer meg veldig! Er så redd å feile, er så redd for å ikke kunne ta vare på barnet. Utrolig nok har jeg utdannet meg noe innenfor barn, og tar vare på barn hver eneste dag. Så vet at de tankene ikke er rett! Har jo lyst på barn noe mer enn noe annet! Tror egentlig at det er hele forandringen som skremmer meg. Det å ikke vite hva jeg går til! 

For en tankefull dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere stakk innom dagboken min selv om den er lite aktiv :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...