Gå til innhold

Adelias babyønske!


Adelia

Anbefalte innlegg

Nå er det endelig min tur. Eller er det det? Vi klarer ikke helt å bestemme oss om vi skal begynne å prøve eller ikke. Fornuften sier nei, og hjertet sier ja. Så hvem skal vi følge? :hug:

Jeg er 26 år, og mannen er 31 år. Vi har vært sammen 5,5 år, så det er ingen tvil om at det kanskje er påtide. Vi har begge veldig lyst på barn, og det har vi vel egentlig hatt lenge. Det som egentlig "hindrer" oss er omgivelsene. Jeg er student, men er ferdig utdannet til våren. Han har fast jobb med god inntekt. Vi bor i leilighet som vi eier. Så har egentlig det på plass. Men dessverre så sitter vi begge med tanken om at vi vil ha på en måte alt på plass før vi får barn. Jeg skal være ferdigutdannet og fått jobb, og vi skal ha kjøpt oss hus. Det er det vi egentlig ønsker. Men greia er at hvis jeg blir gravid nå, så får jeg meg ikke jobb med det første, og da må huset vente. Og hvordan blir økonomien seende ut det første leveåret til barnet.?! (Noen som har erfaring?)

Vi, spesielt jeg, klarer ikke å legge vekk babytanken helt til sommeren. Det er altfor lenge å vente til. Så hva gjør vi?

Vi har i første omgang pratet om at vi bare skal prøve å glemme fornuften litt, slik at vi skal :sengekos:ved eggeløsning. Og hvis vi blir gravid, så gjør det ingenting. Men jeg har egentlig veldig lite tro på at det skal gå, i og med at jeg ikke har gått på prevensjon på 5 år, og at vi stortsett har hatt oss uten kondom. Hvorfor skulle det klaffe nå? 

Mange tanker, spent på hvor veien videre går.. 

Edit: Vi har bestemt oss om å være prøvere. Hva fremtiden vil bringe, det får vi ta det som det kommer :kline:

Endret av Adelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter på mensen på torsdag neste uke, så da er det mindre enn 3 uker til antatt eggeløsning. 

Syns dette er skummelt. Før har vi unngått litt å ha sex på eggeløsningsdagene. Og nå skal vi ha det. Uten å egentlig være sikker om vi vil det, selv om vi vil det. Forvirrende? Ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med fremover. Spennende! 

Hjertet har en tendens å vinne over fornuften hos meg :rodmer:

Så koselig! Det samme vil jeg med din dagbok. Så håper det virkelig klaffer for oss :rodmer::humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig og fin følelse man sitter med når man planlegger baby. Kjæresten min har blitt veldig gira over dette, og prater mye om det. Syns det er så fint! Merker liksom en annerledes nærhet mellom oss, rart å forklare. Men føles ut som vi nesten er nyforelsket igjen. :rodmer: baby, du er hjertelig velkommen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende, lykke til :) Vi har akkurat prøvd for første gang og skal ta første graviditetstest om to dager! Er vel derfor jeg får bruker på Kvinneguiden og sitter og leser alle slags innlegg her, for det er liksom ikke sånn man snakker om i lunsjen. Skal bli gravid ved inseminasjon, så det er ikke så innmari morsomt med befruktnignsforsøk :sprettoy: og så er det veldig mye taiming og allerede ved første forsøk så var bare det å få alle involverte på plass samtidig utfordring nok :D 

Men grunnen til at jeg svarte, var det med å få alt på plass. Hvis grunnen til at alt skal på plass, er at det skal komme en baby, og så kommer det ingen baby når du endelig har fiksa alt? Jeg har planlagt graviditet i livet en gang før og gjorde mange forberedelser i forhold til bosted, fast jobb osv., men så endte det med at hele prosjektet gikk i vasken. Da hadde jeg både gått glipp av mange ting jeg sa jeg til "fordi jeg sikkert er gravid neste år" OG var kjempeskuffa. Hvis jeg hadde tatt det litt som det kom, så hadde jeg "bare" vært kjempeskuffa... Lev livet i det tempoet dere gjør, og så får dere sikkert gira om når du har barnet i magen! Alt ordner seg vanligvis når det faktisk er nødt til å ordne seg  :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, lykke til :) Vi har akkurat prøvd for første gang og skal ta første graviditetstest om to dager! Er vel derfor jeg får bruker på Kvinneguiden og sitter og leser alle slags innlegg her, for det er liksom ikke sånn man snakker om i lunsjen. Skal bli gravid ved inseminasjon, så det er ikke så innmari morsomt med befruktnignsforsøk :sprettoy: og så er det veldig mye taiming og allerede ved første forsøk så var bare det å få alle involverte på plass samtidig utfordring nok :D 

Men grunnen til at jeg svarte, var det med å få alt på plass. Hvis grunnen til at alt skal på plass, er at det skal komme en baby, og så kommer det ingen baby når du endelig har fiksa alt? Jeg har planlagt graviditet i livet en gang før og gjorde mange forberedelser i forhold til bosted, fast jobb osv., men så endte det med at hele prosjektet gikk i vasken. Da hadde jeg både gått glipp av mange ting jeg sa jeg til "fordi jeg sikkert er gravid neste år" OG var kjempeskuffa. Hvis jeg hadde tatt det litt som det kom, så hadde jeg "bare" vært kjempeskuffa... Lev livet i det tempoet dere gjør, og så får dere sikkert gira om når du har barnet i magen! Alt ordner seg vanligvis når det faktisk er nødt til å ordne seg  :engel:

Krysser fingrene for dere! Håper at testen viser TB! Enig med pauseromsnakket, deilig å ha noen å dele tankene med her. 

De ordene var bare helt perfekte! Tusen takk for at du gir mening til det vi har tenkt! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen for TR :danse: men vanligvis bruker jeg å få det på morgenen. Ikke fått enda, så syns det er litt merkelig. Har meget regelmessig mensen. Nesten som om jeg kunne brukt det som klokka. Satse på at den kommer i løpet av dagen, slik at vi kommer i gang med PP1! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TR enda. Merkelig! :klo: Når jeg for engangsskyld har gledet meg til å få den, så kommer den ikke som den vanligvis bruker.. Krysser fingrene at den kommer i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR har enda ikke dukket opp. Nå skjønner jeg ingenting. Den som er så stabil og regelmessig. Og ifølge mine beregninger, så kan jeg ikke være gravid heller. Kjennes verken gravid ut eller at TR på vei. 

:rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å det. Vi har jo ikke akkurat hatt oss ved eggeløsning. For det var først denne måneden vi skulle prøve å bli gravid. Så  det skal ikke være mulig at jeg er det. 

Men hvis ikke mensen har dukket opp til i morn, så må jeg kanskje ta en test. 

Selvfølgelig vil jeg at jeg skal være gravid, men hodet mitt har forestilt seg på at første pp1 skulle være i november, derfor blir det så feil at mensen ikke har kommet til nå. For vil jo komme i gang med eggeløsning, og det blir jo utsatt så lenge TR ikke kommer. 

Endret av Adelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye venting i vår situasjon som prøvere. Det er lett å gå på veggen av alt dette :bond:

Håper den kommer snart så dere kan sette i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke TR og blendahvit tester. Så skjønner ingenting. Er uggen og kvalm, men har vært litt sånn småforkjølt og syk i det siste, så tror egentlig at det er i sammenheng med det.

Blir egentlig ganske så frustrert. For hadde egentlig sett for meg når jeg har eggeløsning og alt sånn. Og nå stemmer det ikke. Har hatt regelmessig mens i all evighet, hvorfor skal det begynne å vike når vi virkelig vil prøve?!

Har btw gått på antibiotika, kan det ødelegge syklus? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter litt kjapp googling er det visst noen typer antibiotika som kom klusse med syklus. Les pakningsvedlegget om det gjelder de du tok. Kjedelig hvis dette er tilfellet :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge med :)

Jeg ville også si at mnd før vi skulle begynne å prøve så hadde jeg det akkurat som deg nå. Mensen var flere dager forsinket men jeg var ikke gravid. Aner ikke hva det kom av siden jeg også har utrolig regelmessig syklus. Jeg fant aldri ut hva det var, gikk tilbake til normalen neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt kjapp googling er det visst noen typer antibiotika som kom klusse med syklus. Les pakningsvedlegget om det gjelder de du tok. Kjedelig hvis dette er tilfellet :dry:

Ok, skal ta å Google det jeg gikk på. Har kastet pakningen allerede. Takk for svar 😊 

Hei! Her vil jeg følge med :)

Jeg ville også si at mnd før vi skulle begynne å prøve så hadde jeg det akkurat som deg nå. Mensen var flere dager forsinket men jeg var ikke gravid. Aner ikke hva det kom av siden jeg også har utrolig regelmessig syklus. Jeg fant aldri ut hva det var, gikk tilbake til normalen neste mnd.

Så koselig at du vil følge 😊 Ok, kanskje det som har skjedd med meg også. Satse på at syklusen er i orden til neste måned. Hadde ikke tenkt å teste eggeløsning eller noe sånt i begynnelsen. For jeg har hatt ca peiling når jeg har det. Men nå blir det vanskeligere å vite, siden alt klusser til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Her må jeg jo følge med! Håper TR kommer snart så dere virkelig får begynt prøvingen. Spennende spennende!

Angående å ha hus og alt på stell tror jeg egentlig det bare er en "myte". Nå har jo vi ventet på alt dette, men det er egentlig mest fordi vi ikke har følt noe stort behov for å få barn før nå. Men jeg kjenner så mange som har fått barn i de fleste livssituasjoner og det har ikke ødelagt på noen som helst måte. Jeg tror litt på at det er en mening med alt som skjer i livet og det meste løser seg etterhvert. :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...