Gå til innhold

Adelias babyønske!


Adelia

Anbefalte innlegg

Nå er det endelig min tur. Eller er det det? Vi klarer ikke helt å bestemme oss om vi skal begynne å prøve eller ikke. Fornuften sier nei, og hjertet sier ja. Så hvem skal vi følge? :hug:

Jeg er 26 år, og mannen er 31 år. Vi har vært sammen 5,5 år, så det er ingen tvil om at det kanskje er påtide. Vi har begge veldig lyst på barn, og det har vi vel egentlig hatt lenge. Det som egentlig "hindrer" oss er omgivelsene. Jeg er student, men er ferdig utdannet til våren. Han har fast jobb med god inntekt. Vi bor i leilighet som vi eier. Så har egentlig det på plass. Men dessverre så sitter vi begge med tanken om at vi vil ha på en måte alt på plass før vi får barn. Jeg skal være ferdigutdannet og fått jobb, og vi skal ha kjøpt oss hus. Det er det vi egentlig ønsker. Men greia er at hvis jeg blir gravid nå, så får jeg meg ikke jobb med det første, og da må huset vente. Og hvordan blir økonomien seende ut det første leveåret til barnet.?! (Noen som har erfaring?)

Vi, spesielt jeg, klarer ikke å legge vekk babytanken helt til sommeren. Det er altfor lenge å vente til. Så hva gjør vi?

Vi har i første omgang pratet om at vi bare skal prøve å glemme fornuften litt, slik at vi skal :sengekos:ved eggeløsning. Og hvis vi blir gravid, så gjør det ingenting. Men jeg har egentlig veldig lite tro på at det skal gå, i og med at jeg ikke har gått på prevensjon på 5 år, og at vi stortsett har hatt oss uten kondom. Hvorfor skulle det klaffe nå? 

Mange tanker, spent på hvor veien videre går.. 

Edit: Vi har bestemt oss om å være prøvere. Hva fremtiden vil bringe, det får vi ta det som det kommer :kline:

Endret av Adelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venter på mensen på torsdag neste uke, så da er det mindre enn 3 uker til antatt eggeløsning.