Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 19.1.2018 den 16.57, halvehimmelen skrev:

Hans-Petter blir bare en større og større vits i mine øyne, det blir bare mer og mer tydelig at han er ute etter PR og publisitet.

I SoMe-facebookgruppa skriver han om bloggere som konsekvent bryter loven og slipper unna med det, og mener ingen slike kommer til å vinne Vixen «on his watch». Han sammenligner det med aviser som har blitt klaget inn til PFU.

Screenshots her: https://imgur.com/a/xUzYg

(kilde: innlegg på facebookgruppa «Stort og smått om sosiale medier i Norge»)

Håpløst at denne gruppa har så mange medlemmer når det bare er en astroturfing-greie for denne sosiale media-spammeren.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 10.28, Pernille_1234 skrev:

@Asti i brevet fremkommer alt veldig tydelig, det er din gjengivelse som er utydelig. I all hovedsak handler det om plassering og utforming av merkingen.

 

Til og med Forbrukerombudet er såpass ydmyke at de bruker formuleringen «etter vår vurdering..» og «utydelig merking». Kanskje noe du burde ta til deg, du fremstår jo veldig bastant. 

Brevene er basert på en veileder, og sier til syvende og sist lite om det faktisk foreligger lovbrudd i tilfellene hvor det handler om plassering og utforming.

Dette er en dårlig spøk, ikke sant?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All den tid vixen selv har veto-rett så spiller jo ikke avstemningen noen som helst rolle. De kan jo bare endre om de ikke liker hva som ble stemt frem. :)

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Asti skrev:

Da er finalistene klar http://vixen.no/2018/01/25/finalistene-i-vixen-influencer-awards-2017-er-klare/

Skal kommentere senere... 

Da har https://bloggomtoppbloggere.com/2018/01/26/vixen-influencer-awards/ tatt opp det jeg tenkte å skrive 

Jeg må i tillegg spørre hvilke kvalifikasjoner har Hans Petter som så arrogant hever seg over Forbrukertilsynet (uenig i deres vurderinger,  og latt flere bli finalister.  Dette på tross av dokumenterte brudd på markedsføringsloven)? 

Tilføyelse: Ser at Hans Petter oppgir  at lovbruddene ikke har resultert i dom... .   minner om at Vixen kastet ut flere i fjor uten der forelå noen dommer. 

Tilføyelse 2: I pressemeldingen står det blant annet at Vixen har vært opptatt av at finalistene følger lover og regler...  Hva med finalistene som utleverer barn? De som bryter barnekonvensjonen -  https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/-3?  Om bloggerbarna : https://imgur.com/a/AWoLv

Vixen er en vits.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, elisaday skrev:

Jeg begriper ikke at Sofie Elise og CBE er kandidater i "livsstil"??! 

Stiller meg undrende selv. Hvilken livsstil? De gjør jo ikke annet enn å selge annonseplass på blogg, og det både i gråsone og med utallige brudd på Markedsføringsloven

Endret av Cavatina
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cavatina skrev:

Stiller meg undrende selv. Hvilken livsstil? De gjør jo ikke annet enn å selge annonseplass på blogg.

Og livsstilen de fremmer er jo ikke akkurat noe for "vanlige" mennesker heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er dyktige! På høy tid at det settes søkelys på dette. 

Tips bloggomtoppbloggere om dette 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vera skrev:

Dere er dyktige! På høy tid at det settes søkelys på dette. 

Tips bloggomtoppbloggere om dette 😉

De har allerede et innlegg ute :edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Var det ikke noen fra Forbrukertilsynet som en gang for ikke altfor lenge siden sa noe slikt som at lovverket er enkelt å forstå. Det er først når man vil operere i gråsonene at det blir komplisert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm. Hans Petter Nygård-Hansen er ikke jurist. https://hanspetter.info/om/ Det er ikke jeg heller. Men jeg må si at hans forståelse av juss og hvordan den praktiseres og hvordan man bruker en veileder, ikke er helt i tråd med hvordan dette vanligvis gjøres. Greit at han ikke er enig med forbrukerombudet/forbrukertilsynet om hvordan kommersielt innhold skal merkes. Men relativt kjepphøyt å mene at man har mer rett en juristene som jobber med dette hele tiden. Det er også viktig å huske på at lovverket er til for å beskytte forbrukerne. Ikke bloggerne eller influencere som tjener millioner nettopp på å lage uklare grenser mellom redaksjonelt innhold og markedsføring hele tiden - og å finne gråsoner som kan utnyttes.

 

Klart VIxen er en vits. Synd at Hans Petter Nygård Hansen ikke skjønner hverken markedsføringsloven eller betydningen av å være redelig. Det er ikke bare KG som er kritisk mot bransjen lenger. Her hadde han som juryformann en ypperlig mulighet til å vise at VIxen er en seriøs aktør i medie-Norge - men han velger å la være. 

 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pøbelsara skrev:

(...) Men relativt kjepphøyt å mene at man har mer rett en juristene som jobber med dette hele tiden. (...)

 

Han minner meg om noen. Like barn leker best, hva? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mikrobe skrev:

Han minner meg om noen. Like barn leker best, hva? 

Jeg tror han har gått på kurs i veilederlesning hos jurist-Åge. :Knegg: 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremme en livstil der man forandrer alt av utseende kan da umulig være noe noen vil stå for? Akkurat den bloggeren bør ikke bli finalist til livstil. Eller synes de det er greit å fremme plastikkirurgi ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...