Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Må nok titte litt mer på navnene i de ulike juryene etterhvert... at Chili Publications relasjoner til jurymedlemmer og egne redaktører er ganske interessant, særlig når Vixen-tilknytningen som du sier nå er borte fra nettsiden. Det må da være gjort nylig?
I mellomtiden laget jeg en liste over vinnere tilbake til 2011, der navn som gjentar seg er markert. 
Igrunnen kan det se ut som at enkelte av vinnerne dukker opp som jurymedlemmer senere.
Jeg har klippet og limt slik jeg fant det, så det kan være ulik rekkefølge fra år til år på kategoriene.

 

Vixen vinnere 2014

 

Årets blogger: Camilla Pihl

 

Årets fotoblogg: Akam1k3

 

Årets herreblogg: Espen Hilton

 

Årets Instagram: @Hippiehippiemilkshake

 

Årets livsstilblogg: StyleConnection

 

Årets interiørblogg: Therese Knutsen

 

Årets matblogg: My little kitchen

 

Årets skandinaviske blogg: Styledevil

 

Årets kjendisblogg: Camilla Pihl

 

Årets moteblogg: Hippe hippie milkshake

 

Årets nykommer: Giggles & Dimples

 

Årets skjønnhetsblogg: Gil Makeup

 

Årets treningsblogg: Fitliving

 

Årets ungblogg: Jennie Sofie

 

Beste outfit of the day: StyleConnection

 

Folkets favoritt: Komikerfrue

 

Bloggernes favoritt: Polliani

 

 

 

 

 

VIXEN Blog Awards 2013:

 

 

ÅRETS BLOGGER: WORLD OF MIKE
ÅRETS FOTOBLOGG: JOAKIM HELTNE
ÅRETS HERREBLOGG: CHRIS LEE
ÅRETS INSPIRASJONSBLOGG: JENNI YANG
ÅRETS INTERIØRBLOGG: DESIGNLYKKE
ÅRETS INTERNASJONALE BLOGG: ANGELICA BLICK
ÅRETS KJENDISBLOGG: ULRIKKE LUND
ÅRETS MOTEBLOGG: HIPPIE HIPPIE MILKSHAKE

ÅRETS NYKOMMER: OUT AND ABOUT
ÅRETS SKJØNNHETSBLOGG: HEIDI CHIC
ÅRETS TRENINGSBLOGG: SILJE MARIELA
ÅRETS UNGBLOGG: LEA MEYER
BESTE DAGENS OUTFIT: NETTE NESTEa
FOLKETS FAVORITT: STYLECONNECTION
ÅRETS  STERKE MENING NETTAVISEN: GUNNAR R.TJOMLID

 

 

Vixen vinnere 2012:

 

Folkets Favoritt Voe (Emilie Nereng)
ÅRETS MOTEBLOGG Ulrikke Lund
ÅRETS SKJØNNHETSBLOGG My Awsome Beauty
ÅRETS FOTOBLOGG Maren Vik
ÅRETS INSPIRASJONS BLOGG Hedda
ÅRETS INTERNASJONALE BLOGG Tina Maria
ÅRETS KJENDISBLOGG Camilla Phil
ÅRETS NYKOMMER Stylezebra
BESTE DAGENS OUTFIT Martine Egeland
ÅRETS BLOGGER Camilla Pihl
ÅRETS HERREBLOGG Onlyjonas
ÅRETS INTERIØR BLOGG STYLIZIMO

 

 

Vixen vinnere 2011:

Årets nykommer: Fashiiondiaries
Beste dagens outfit: Styledevil
Årets inspirasjonsblogg: World of Mike
Årets fotoblogg: Maiken Bull
Årets moteblogg: Hanneli
Årets gatemoteblogg: Marionette
Årets kjendisblogg: Linni Meister
Årets internasjonale blogg: Angelica Blick
Årets skjønnhetsblogg: Malin Hair & Makeup
Folkets favoritt: Ulrikke Lund
Årets blogger: TegneHanne

 

Endret av Cornucopia
Fjernet en feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Må nok titte litt mer på navnene i de ulike juryene etterhvert... at Chili Publications relasjoner til jurymedlemmer og egne redaktører er ganske interessant, særlig når Vixen-tilknytningen som du sier nå er borte fra nettsiden. Det må da være gjort nylig?
I mellomtiden laget jeg en liste over vinnere tilbake til 2011, der navn som gjentar seg er markert. 
Igrunnen kan det se ut som at enkelte av vinnerne dukker opp som jurymedlemmer senere.
Jeg har klippet og limt slik jeg fant det, så det kan være ulik rekkefølge fra år til år på kategoriene.

 

Vixen vinnere 2014

 

Årets blogger: Camilla Pihl

 

Årets fotoblogg: Akam1k3

 

Årets herreblogg: Espen Hilton

 

Årets Instagram: @Hippiehippiemilkshake

 

Årets livsstilblogg: StyleConnection

 

Årets interiørblogg: Therese Knutsen

 

Årets matblogg: My little kitchen

 

Årets skandinaviske blogg: Styledevil

 

Årets kjendisblogg: Camilla Pihl

 

Årets moteblogg: Hippe hippie milkshake

 

Årets nykommer: Giggles & Dimples

 

Årets skjønnhetsblogg: Gil Makeup

 

Årets treningsblogg: Fitliving

 

Årets ungblogg: Jennie Sofie

 

Beste outfit of the day: StyleConnection

 

Folkets favoritt: Komikerfrue

 

Bloggernes favoritt: Polliani

 

 

 

 

 

VIXEN Blog Awards 2013:

 

 

ÅRETS BLOGGER: WORLD OF MIKE
ÅRETS FOTOBLOGG: JOAKIM HELTNE
ÅRETS HERREBLOGG: CHRIS LEE
ÅRETS INSPIRASJONSBLOGG: JENNI YANG
ÅRETS INTERIØRBLOGG: DESIGNLYKKE
ÅRETS INTERNASJONALE BLOGG: ANGELICA BLICK
ÅRETS KJENDISBLOGG: ULRIKKE LUND
ÅRETS MOTEBLOGG: HIPPIE HIPPIE MILKSHAKE

ÅRETS NYKOMMER: OUT AND ABOUT
ÅRETS SKJØNNHETSBLOGG: HEIDI CHIC
ÅRETS TRENINGSBLOGG: SILJE MARIELA
ÅRETS UNGBLOGG: LEA MEYER
BESTE DAGENS OUTFIT: NETTE NESTEa
FOLKETS FAVORITT: STYLECONNECTION
ÅRETS  STERKE MENING NETTAVISEN: GUNNAR R.TJOMLID

 

 

Vixen vinnere 2012:

 

Folkets Favoritt Voe (Emilie Nereng)
ÅRETS MOTEBLOGG Ulrikke Lund
ÅRETS SKJØNNHETSBLOGG My Awsome Beauty
ÅRETS FOTOBLOGG Maren Vik
ÅRETS INSPIRASJONS BLOGG Hedda
ÅRETS INTERNASJONALE BLOGG Tina Maria
ÅRETS KJENDISBLOGG Camilla Phil
ÅRETS NYKOMMER Stylezebra
BESTE DAGENS OUTFIT Martine Egeland
ÅRETS BLOGGER Camilla Pihl
ÅRETS HERREBLOGG Onlyjonas
ÅRETS INTERIØR BLOGG STYLIZIMO

 

 

Vixen vinnere 2011:

Årets nykommer: Fashiiondiaries
Beste dagens outfit: Styledevil
Årets inspirasjonsblogg: World of Mike
Årets fotoblogg: Maiken Bull
Årets moteblogg: Hanneli
Årets gatemoteblogg: Marionette
Årets kjendisblogg: Linni Meister
Årets internasjonale blogg: Angelica Blick
Årets skjønnhetsblogg: Malin Hair & Makeup
Folkets favoritt: Ulrikke Lund
Årets blogger: TegneHanne

 

Det er akkurat dette det er snakk om, hvordan får disse menneskene slikt fokus? Camilla Pihl har jeg grunnet lenge over og jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige. Jeg hadde ikke lest bloggen hennes, men allikevel fremstod hun som en viktig motepersonlighet når navnet kom opp. Hvordan har jeg latt meg påvirke til en slik "sannhet", fullstendig ubevisst? Det irriterer meg så inn i hampen. Den eneste forklaringne er at det handler om nettverk. Nettverk, nettverk, nettverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@Cornucopia, du nevnte Gisle Stokland som jo er sentral i Vixen Blogawards. Kommentrerte jo at han driver innen samme bransje som Vixen, altså nettmagasin.

Jeg søkte ham opp på Linkedln, og interessefeltene hans tilsier jo at han hovedsaklig holder på med markedsføring.

Edit: lenke http://imgur.com/Mq4pqmE

Og ja, etter min hukommelse var Vixen.no mer omtalt på Chili sin hjemmeside tidligere.

 

Endret av CecilieX
lagt til lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Har fått meg konto på Linkedin, høhø. 

Søkte på Thomas Moen CEO hos UI og han skriver en varm anbefalinga av Hans Petter Nygård-Hansen. Da er det vakkert å lese Hans Petter sin anbefaling av Thomas sin bok 123 blogg.

http://hanspetter.info/2012/06/jeg-har-lest-thomas-moen-sin-nye-bok/

Og nå sitter Hans Petter N-H i juryen og skal bedømme blogger for Vixen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke riktig sikker på hvor det passer at jeg legger ut dette, men siden det er snakk om Chili Publications...
Har ikke gravd så mye ennå, men selv om nedenstående kan virke litt søkt så er det faktisk ikke det. Dette er bare resultatet av en negl på glasuren. Her sitter det styremedlemmer i hverandres utallige selskaper. 

Pia Bianca Pedersen Tryland - daglig leder og styremedlem Chili Publictions AS
Mats Lyngstad - styremedlem i Chili Publications AS er også styremedlem i Impact Media AS, sammen med
Tim Kristian Nilo, Styreleder i Impact Media AS
Tim Kristian Nilo er også styremedlem i Venture Factory AS. I Venture Factory AS sitter han sammen med styremedlemmet Knut Dyremyhr, som er styreleder for United Bloggers AS

Mats Lyngstad sitter også som styremedlem i T/A Opt AS, sammen med styreleder Kjetil Try (Try AS er oppført som 
aksjonær sammen med Venture Factory AS), og Even Mælum Aas-Eng, daglig leder.
Her trekker jeg pusten litt, og er ikke lenger sikker på retningen videre. 

I Venture Factory AS styre, sitter følgende representanter:
Daglig leder Even Mælum Aas-Eng, som også er daglig leder for en rekke datterselskaper i tillegg til andre "verv". 
Nicolai Hvam Malling (ikke ramset opp selskaper)
Tore Malme (ikke ramset opp selskaper)
Erlend Sand (ikke ramset opp selskaper)
Tim Kristian Nilo (se over, blant annet)
Knut Dyremyhr (se over, blant annet)

Aas-Eng og Lyngstad jobber sammen med Bo Myrås i Venture Factory, som tidligere utviklet og 
solgte det sosiale nettverket Biip.no til Egmont og Nettavisen.

Hvert enkelt navn kan søkes opp i Proff.no der man kan sjekke roller i nærligslivet. Jeg har ennå ikke funnet enden av Ariadnes tråd for nøsting av kaoset.
Kanskje dette er fullstendig irrelevant og basert på tilfeldigheter, men akkurat nå tror jeg ikke det. Det ser ut som en gjeng venner som gjør som venner gjør: hjelper hverandre. Bindinger, anyone?

 

 

...og Kjetil Try er deleier i reklamebyrået Try som vinner ganske mye på Gullfisken...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marcel L er Mia Gundersens samboer, han har vært fotograf i norske kjendiskretser i en årrekke. For øvrig er de fleste av navnene som listes opp her også mennesker du finner igjen i Smått og stort gruppa på FB.

Medie Norge/kjendis/reklame/tv produksjon/magasinproduksjon osv er et LITE marked. Er du på et arrangement innenfor disse kretser treffer du ofte på de samme menneskene igjen og igjen. Koblinger i et så lite marked er ikke til å unngå. 

Nettverksbygging er nøkkelen her.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marcel L er Mia Gundersens samboer, han har vært fotograf i norske kjendiskretser i en årrekke. For øvrig er de fleste av navnene som listes opp her også mennesker du finner igjen i Smått og stort gruppa på FB.

Medie Norge/kjendis/reklame/tv produksjon/magasinproduksjon osv er et LITE marked. Er du på et arrangement innenfor disse kretser treffer du ofte på de samme menneskene igjen og igjen. Koblinger i et så lite marked er ikke til å unngå. 

Nettverksbygging er nøkkelen her.

Nettopp. Man klapper hverandre på ryggen hele tiden.
Såvidt jeg husker er det vel nettopp nettverksbygging for eksempel paret Pihl og Peters er gode på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg tenker jo at tilbake i 2011 når Camilla Pihl vant årets kjendisblogg var hun veldig lite kjendis. Smykkekolleksjonen til David Andersen kom først i 2013. Jeg har lest bloggen fra 2009, men det er bare fordi vi har mange felles bekjente, hvis det ikke var for det hadde jeg ikke vist hvem hun var eller lest bloggen hennes. Hun er jo deleier i Friendly så det er jo ikke rart at hun har et godt kontaktnettverk, Peter Peters fikk jo også være dommer i X-factor før noen viste hvem han var. CP er nok meget godt likt i bransjen, hun fremstår som veldig sympatisk både offentlig og privat. 

Det som i grunn er litt rart er at Fotballfrue aldri har fått noen pris. Man kan beskylde CBE for mye, men hun har virkelig en gjennomført blogg og har klart å holde et stabilt høyt lesertall over flere år og vært Norges mest leste over flere år. Det er jo faktisk en bragd som bransjen tydeligvis ikke har unnet henne eller gitt henne kred for. Det kan se ut som at CBE har vært upopulær, hun har jo heller ikke klart å få i gang store samarbeid foruten Taylor Heaven da og Adax, hun har tydeligvis ikke hatt så stor markedsverdi som CP i forhold til David Andersen og Bianco, samt modell for Define. Nå har hun forsåvidt det siste året kommet inn i varmen da, men vi får se om hun klarer å få noen pris? 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder nettverksbygging og CBE, så er det kanskje slik at en sympatisk personlighet ville hjulpet på markedsverdien?

Tenker slik at 4000 kontakter ikke hjelper optimalt om personligheten ikke har like godt omdømme. Noe man kanskje ser sporene av i kommentarfeltene rundt omkring og hva man klarer å oppnå.

Endret av Cornucopia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Oppdatering, mer mailutveksling med Vixenredaktøren

Jeg sendte et nytt spørsmål om troverdighet i forhold til å ha et Content Marketing byrå som utgiver. Jeg synes hun skal ha kred for måten som hun svarer på, virkelig! Et eksempel til etterfølgelse når det gjelder å ta henvendelser på alvor og opptre profesjonelt. Min mail ligger nederst, og svaret hennes øverst. Problemet blir dog nå at  bindingene blir enda vanskeligere å få øye på.

Hei igjen

 

I det siste har det vært mye skriverier og diskusjoner i media om bloggsamarbeid og content marketing, så vi forstår godt at du stiller disse spørsmålene slik vi har sett utviklingen i bransjen. Jeg skal forsøke å svare deg så godt jeg kan;

 

Siden 2006 har Chili Publications jobbet med både egne og kunders medier i samme bedrift. Vixen og Spirit som egne medier og kundemagasiner, digitalt innhold og eventer for flere kjeder, kjøpesentre og merkevarer. Vi har så langt ikke opplevd det som problematisk. Men når det stilles spørsmåltegn ved troverdigheten til medier i dagens mediebilde, så må vi såklart også ta det til etterretning.

 

De siste månedene har content marketing, native ads og bloggere fått en annen rolle i markedet. Det har vært diskusjoner som også berører oss fordi vi jobber med dette. Det er viktig for oss å være rederlige og vi ønsker ikke at det skal være noen tvil om hva vi jobber med og hva vi står for. Vixen skilles i disse dager ut til et eget AS. (Det er ikke registrert enda men det er like om hjørnet). Det er derfor du ikke finner noe om Vixen på de nye nettsidene til Chili Publications pdd.

 

Når det gjelder Vixen Blog Awards er vi avhengige av troverdighet og tillit for å kunne levere en slik pris som vi gjør. Det er fagjuryen og leserne som bestemmer hvem som går av med seieren i de ulike kategoriene. I fagjuryen sitter ulike representanter fra media, blant dem meg selv som Vixen-redaktør. Tidligere, da Vixen hadde egne bloggere var disse unntatt fra å bli nominert. Noen av kategoriene i Vixen Blog Awards er også leserbestemte, som Folkets Favoritt - det betyr at det er leserne som bestemmer hele veien fra nomineringen til vinnere. Som mediamarkedet har også bloggmarkedet endret seg og utviklet seg kraftig siden vi startet Vixen Blog Awards for 6 år siden. Vi ønsker en bloggpris som henger høyt hos bloggerne. Derfor har vi også utviklet bloggkåringen i takt med markedet. Nå er det mer fokus enn noen gang på blant annet tydelig merking av reklame og opphavsrett i retningslinjene for juryen som jeg nevnte i forrige mail i tillegg til nye kategorier som blant annet Årets bloggbusiness og Årets gullpenn. 

 

Håper dette gav deg svar på det du lurte på.

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

 

Med vennlig hilsen

 

IDA EINARSDOTTIR
REDAKTØR VIXEN
 

 

2. nov. 2015 kl. 14.47 skrev Cecilie

 

Takk for svar. 

Content marketing handler jo om å forkle markedsføring som redaksjonelt innhold. Du skriver at dere er uavhengige , men er dere det, når dere samtidig driver med content marketing for kunder? Jeg blir veldig på vakt når Vixen.no ser ut til å sitte med bukten og begge endene. Det jeg leser av Chili er jo at dere jobber med å profilere kunder gjennom blant annet bloggsamarbeid, med hovedvekt på content marketing. Det oppleves som uheldig for meg at dere som byrå også arrangerer Blogawards der dere profilerer bloggere som dere samarbeider med. Hvordan kan jeg være trygg på at dere har riktig hatt på riktig hode? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg tenker jo at tilbake i 2011 når Camilla Pihl vant årets kjendisblogg var hun veldig lite kjendis. Smykkekolleksjonen til David Andersen kom først i 2013. Jeg har lest bloggen fra 2009, men det er bare fordi vi har mange felles bekjente, hvis det ikke var for det hadde jeg ikke vist hvem hun var eller lest bloggen hennes. Hun er jo deleier i Friendly så det er jo ikke rart at hun har et godt kontaktnettverk, Peter Peters fikk jo også være dommer i X-factor før noen viste hvem han var. CP er nok meget godt likt i bransjen, hun fremstår som veldig sympatisk både offentlig og privat. 

Det som i grunn er litt rart er at Fotballfrue aldri har fått noen pris. Man kan beskylde CBE for mye, men hun har virkelig en gjennomført blogg og har klart å holde et stabilt høyt lesertall over flere år og vært Norges mest leste over flere år. Det er jo faktisk en bragd som bransjen tydeligvis ikke har unnet henne eller gitt henne kred for. Det kan se ut som at CBE har vært upopulær, hun har jo heller ikke klart å få i gang store samarbeid foruten Taylor Heaven da og Adax, hun har tydeligvis ikke hatt så stor markedsverdi som CP i forhold til David Andersen og Bianco, samt modell for Define. Nå har hun forsåvidt det siste året kommet inn i varmen da, men vi får se om hun klarer å få noen pris? 

Det er dette som er underlig ja, for det er det er mange som ikke har fått pris av de som har hatt flest lesere. Lurer på hva det kommer av? Finnes det noen kriterier for hva som skal bedømmes i de ulike kategoriene? Ser at Vixenredaktøren vil at de skal ha fokus på merking av reklame, det er brilliant. Sophie Elise gikk jo hardt ut i fjor (??) og sa på forhånd at hun visste at hun ikke ville få pris. Mener begrunnelsen hennes var at hun mente at hun ikke hadde godt nok nettverk blant juryfiffen likt av sponsorene? Må lete litt etter den bloggposten.

Edit: lagt til lenke til bloggposten og redigert

http://sophieelise.blogg.no/1422550979_vixen_blogawards.html

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At venner hjelper venner finner jeg ikke rart. Norge er et lite land, og selv i usa så ser man at samme folk går igjen på ulike tilsettninger.

Det jeg der i mot HAR problemer med, er at de ikke er åpne om dette. Som Camilla P. sin forbindelse med CBE. Eller verste, han fyren i DN som intervjuet CBE.

Eller som i denne saken, United Influences går igjen, lurer på hvor mange av deres blogger som vinner pris neste gang....

 

Kort sag: er man åpen og bevist på muligheten for inhabilitet eller upartiskhet, så go on. Bare ikke skjul det!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder nettverksbygging og CBE, så er det kanskje slik at en sympatisk personlighet ville hjulpet på markedsverdien?

Tenker slik at 4000 kontakter ikke hjelper optimalt om personligheten ikke har like godt omdømme. Noe man kanskje ser sporene av i kommentarfeltene rundt omkring og hva man klarer å oppnå.

jeg tenker heller at det har noe med image og stil å gjøre. Kan ikke se for meg at den gjengen der bryr seg om personlighet ( men det er kanskje mine egne antipatier som snakker her - jeg synes de fremstår som like ufordragelige alle sammen. Alles bestis CP inkludert...)  CBE fremstår som litt harry og glam, og ikke særlig stilbevisst, mens CP har litt mer kred som urban, typete, kul, chic stil.

Endret av Amafalathiel
Tastefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Når det gjelder nettverksbygging og CBE, så er det kanskje slik at en sympatisk personlighet ville hjulpet på markedsverdien?

Tenker slik at 4000 kontakter ikke hjelper optimalt om personligheten ikke har like godt omdømme. Noe man kanskje ser sporene av i kommentarfeltene rundt omkring og hva man klarer å oppnå.

Omdømmeekspert Åge med fordypning i personlighet tenker at du har et poeng. Nei vent, du har 100 poeng.

:natti: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg skal ALDRI mer gå inn og stemme på noen blogg som helst i Vixen bloggawards. Jeg har vært skeptisk fra første gang jeg kom over de... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det at han selv satt som juryformann i 2012, med flere av sine "egne" reklamesnutter som var nominert var visst helt greit.

Akkurat, ja.....

Slik jeg ser det så må jeg nok anta at de som utdanner seg innen markedsføring og reklame kanskje alle har sovet i den timen som handlet om habilitet, troverdighet og integritet. Eller kanskje gikk den timen parallelt med Hvordan skaffe deg nettverk 2.0, slik at man ikke fikk gått på begge forelesningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Ble i en annen tråd gjort oppmerksom på denne lenken.

http://ipad.kjendis.no/2015/11/05/kjendis/balmain/mote/design/hm/41807847/?_ga=1.96753369.777362876.1446577948

Her blir Vixenredaktøren fremstilt som ekspert. Det er åpenbart at de ønsker å omprofilere Vixen til å bli en seriøs medieaktør. Det jeg lurer på er hva som skjer i kulissene når hun blir intervjuet som ekspert? Hvem har dratt i trådene? Og hvordan? Hun har jo ikke vært en kjent mediepersonlighet før, men nå jobbes det på spreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...