Gå til innhold

12 uker gammel baby og søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fastlegen kunne bare ringt ahus og snakket med barnelegen for tips og evnt dosering av medisin. Hva med å oppsøke privat barnelege??? Mange bra på volvat feks (siden du sogner til ahus). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide med en update: Vi har fått time på Ahus tidlig i desember. Vi var hos manuell terapaut på Balder klinikken denne uken. Han fant fremdeles låsninger både i nakke og bekken som behandles. Bøkene har kommet og jeg leser ivrig og prøver å stake ut en retning.. Baby sover fremdeles i rykk og napp men i natt var en god natt. 1 oppvåkning 0220. 2 . Oppvåkning 0530 Pga mannens vekkerklokke. Vi stod opp klokken 08. Det har skjedd 1 gang på 4 uker og det var etter 3 mnds vaksinene fordi hun var litt utilpass. Jeg håper vi er inne på noe😀

Anonymkode: b07b9...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en update: Vi har fått time på Ahus tidlig i desember. Vi var hos manuell terapaut på Balder klinikken denne uken. Han fant fremdeles låsninger både i nakke og bekken som behandles. Bøkene har kommet og jeg leser ivrig og prøver å stake ut en retning.. Baby sover fremdeles i rykk og napp men i natt var en god natt. 1 oppvåkning 0220. 2 . Oppvåkning 0530 Pga mannens vekkerklokke. Vi stod opp klokken 08. Det har skjedd 1 gang på 4 uker og det var etter 3 mnds vaksinene fordi hun var litt utilpass. Jeg håper vi er inne på noe😀

Anonymkode: b07b9...40b

Da får vi virkelig håpe at dere får der bedre fremover 😄

Du er ikke den første som har opplevd at de har funnet flere låsninger, selv om andre har sagt at det ikke er noen der lenger. Så mange som har unødvendig smerter og plager desverre 😯

Jeg var en sånn baby som du har nå. Det er snart 30 år siden. Men forstår jo nå i dag at det var fordi jeg hadde låsninger og refluks. Ble tatt med tang, og slitet den dag i dag med magen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en bedring i sikte..?? Lov å håpe :) Var du hos Marc? Han er hvertfall veldig flink. Håper du liker boken, jeh syns den forklarer utrolig mye! Gi update snart igjen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos Marc ja, han var veldig flink og veldig lei seg for at han ikke kunne gjøre noe med nakken enda.  Så vi gleder oss til neste time hvor han kan behandle den.

ja, bar tar litt tid å lese😂 i natt har hun tullet fælt, men nå har hun sovet en time👏

Anonymkode: b07b9...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er svært liten endring, blir desperat😂 bruker timesvis på legging om kvelden, hun sovner på puppen og blir irakisk når jeg legger hun i sengen. Så er det opp og ned i sengen fra 18-19. Til 21-2130. Så har jeg og mannen en time sammen  før vi må legge oss. Eventuelt så må jeg ha en dusj. 😩 Sliten. 

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan hun ikke baee få sovne på puppe  i dovbeltsenga før du sniker deg unna når hun har sovnet? 

Må ikke ligge i sin egen seng? Kan være.så enkelt at hun har nærhetsbehov

Anonymkode: 3a00d...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært liten endring, blir desperat😂 bruker timesvis på legging om kvelden, hun sovner på puppen og blir irakisk når jeg legger hun i sengen. Så er det opp og ned i sengen fra 18-19. Til 21-2130. Så har jeg og mannen en time sammen  før vi må legge oss. Eventuelt så må jeg ha en dusj. 😩 Sliten. 

Anonymkode: b07b9...40b

 

Uff... hadde virkelig håpet det skulle bli bedre for dere nå 😯  

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor kan hun ikke baee få sovne på puppe  i dovbeltsenga før du sniker deg unna når hun har sovnet? 

Må ikke ligge i sin egen seng? Kan være.så enkelt at hun har nærhetsbehov

Anonymkode: 3a00d...fa8

det spiller ingen rolle om hun blir lagt ned i vår seng, sin seng eller mitt fang. Hun bruker puppen min som smokk og våkner når hun kobles fra😑

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. det er are det at jeg syns det høres ut som en helt normal, over gjennomsnittet krevende baby med ekstremt nærhetsbehov og ikke nødvendigvis en baby der noe er fysisk galt 😉 

Har selv en slik, nemlig, og trodde alt mulog var galt - reflux, låsninger, kolikk, melkeallergi, you name it +++

 

Anonymkode: 3a00d...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis du lar henne ligge da, med puppen (hypotetisk så du ikke blir sår).. hvor lenge tror du hun vil sove da? 😉

 

Anonymkode: 3a00d...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. det er are det at jeg syns det høres ut som en helt normal, over gjennomsnittet krevende baby med ekstremt nærhetsbehov og ikke nødvendigvis en baby der noe er fysisk galt 😉 

Har selv en slik, nemlig, og trodde alt mulog var galt - reflux, låsninger, kolikk, melkeallergi, you name it +++

 

Anonymkode: 3a00d...fa8

Hvis barnet er så urolig som jeg oppfatter (High need), så er det ekstremt slitsomt. Vi er sikkert forskjellig utrustet med evne til å takle strie babyer, men TS har min fulle sympati og forståelse. Det er viktig å få utelukket noe fysisk galt, så man kan "slå seg til ro" med at barnet hvertfall er friskt, at det er mer faser/personlighet. Tenk om det er refluks eller noe man kan gjøre noe med! Viktig å få sjekket syns jeg. Barnet har det jo tøft, det også stakkar. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis barnet er så urolig som jeg oppfatter (High need), så er det ekstremt slitsomt. Vi er sikkert forskjellig utrustet med evne til å takle strie babyer, men TS har min fulle sympati og forståelse. Det er viktig å få utelukket noe fysisk galt, så man kan "slå seg til ro" med at barnet hvertfall er friskt, at det er mer faser/personlighet. Tenk om det er refluks eller noe man kan gjøre noe med! Viktig å få sjekket syns jeg. Barnet har det jo tøft, det også stakkar. 

ja, absolutt. Blir spennende å se på Ahus. Men ja, jeg tror ikke man har evne til å forstå hvis man ikke har stått i noe lignende..

I natt har hun vært våken 3-4 timer. Idag har hun hatt 4 dupper på til sammen 1 time og 15 minutter.. Lite opplagt og grinete baby.. Hun spiser svært lite på dagen, og mesteparten på kveld natt. Det er tøft. Hun er i dårlig "humør" da hun ikke blir uthvilt og jeg får knapt gått på do.. Hun får jo nærhet, jeg bærer jo på hun dagen lang😂

 

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at fysiske ting må utelukkes, men så må man også akseptere hvis man ikke finner noe, at man har en high need baby. Og DET er tøft! Men det er bare slik de er, og da må man gjøre det beste ut av det. Når man senker skuldrene g aksepterer, er det lettere å komme gjennom hverdagen.

Og du har min fulle sympati også, ettersom min er/var helt lik! Men hun ER fysisk frisk, bare ekstremt krevende. Nå 10 mnd og fortsatt mye mer krevende enn gjennomsnittet. Både oppmerksomhet, nærhet, søvn osv

 

Håper dere ikke finner du galt, selvfølgelig ❤

Anonymkode: 3a00d...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber til Gud hver kveld om at hun er frisk(er ikke kristen engang) ❤️ Klart jeg skal akseptere at hun er krevende.. Jeg bare er så sliten. Og tror jo at mye har med den ekstremt harde fødselen å gjøre, ungen kunne ikke snu på hodet.

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤ Håper du oppdaterer oss, hvertfall!

Min ble også ytterligere krevende på en helt annen måte etter 7 mnd, så jeg er fortsatt sliten 😅 klem til deg

Anonymkode: 3a00d...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...