Gå til innhold

Hvorfor gidder noen kvinner å bli kunstig inseminert?


Gjest oleoh

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettopp en tråd som handlet om kunstig inseminering, altså skulle noen få barn uten en mann (jeg er for øvrig klar over at slike ting blir gjort for par som ikke greier å bli gravid, det er ikke dem jeg skriver om).

Det er flere menn enn kvinner i Norge, ganske mange flere, særlig blant unge. Det fins med mange ord svært mange menn og majoriteten vil ha barn. I tillegg er det jo mange flere menn som er barnløse enn kvinner i dag.

Det er mange fordeler ved å ha en mann når et barn blir født, alt blir jo mye lettere. I tillegg øker jo inntekten samlet og forsking viser at det er godt for barn på de fleste områder.

Hvorfor gidder da noen å få barn uten en mann? Er de så fryktelige i dag :) Om du ikke har en IQ på under 80 og ter deg greit, er det jo mulig.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Impregnert!?!

On topic: De fleste vil vel ha mer i en livspartner enn "IQ på over 80 og ter seg greit". Kvinner er kun fruktbare frem til en viss alder, sånn sett er det mye lettere for menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi vi (les: han) ikke kan få barn på den naturlige måten, så da må vi ha hjelp. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kvinner ønsker vel ikke å blande inn en "tilfeldig" mann de møtte på byen i helga inn i sitt eget barn og ønsket om barn er større enn ønsket om partner. De vil da ikke ha en som kan kreve samvær med barnet etc.
Også er det mange moralske aspekter ved det å bli gravid med vilje av et ONS, selv om mannen ikke brukte kondom. 

Jeg selv er imot det å lage barn "helt på egenhånd" da det frarøver barnet en far / 50 % av sitt opphav. Noen argumenterer med at ikke alle barn ønsker dette, men hva med de som faktisk føler de trenger det for å finne sin egen identitet? Og de som har muligheten til å kontakte donor etter 18 år vil jo fremdeles ha 18 år bak seg med mange store spørsmål og et stort hull i tilværelsen. 
(de som har en far som stikker av eller en far som er død skal ikke brukes i argumenter her syntes jeg, for da gikk ikke mora inn med planen om dette og har fra starten av en egoistisk plan om å ikke ha en far i det hele tatt.)

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettopp en tråd som handlet om kunstig inseminering, altså skulle noen få barn uten en mann (jeg er for øvrig klar over at slike ting blir gjort for par som ikke greier å bli gravid, det er ikke dem jeg skriver om).

Det er flere menn enn kvinner i Norge, ganske mange flere, særlig blant unge. Det fins med mange ord svært mange menn og majoriteten vil ha barn. I tillegg er det jo mange flere menn som er barnløse enn kvinner i dag.

Det er mange fordeler ved å ha en mann når et barn blir født, alt blir jo mye lettere. I tillegg øker jo inntekten samlet og forsking viser at det er godt for barn på de fleste områder.

Hvorfor gidder da noen å få barn uten en mann? Er de så fryktelige i dag :) Om du ikke har en IQ på under 80 og ter deg greit, er det jo mulig.

Til din info:

Mennene bor på bygdene og kvinnene i byene.

I Oslo bor det flest kvinner.

I Oslo er følgende grupper mest single:

unge menn (25+) og eldre kvinner (35+)

 

 

 

 

Anonymkode: 5085e...108

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kvinner ønsker vel ikke å blande inn en "tilfeldig" mann de møtte på byen i helga inn i sitt eget barn og ønsket om barn er større enn ønsket om partner. De vil da ikke ha en som kan kreve samvær med barnet etc.
Også er det mange moralske aspekter ved det å bli gravid med vilje av et ONS, selv om mannen ikke brukte kondom. 

Jeg selv er imot det å lage barn "helt på egenhånd" da det frarøver barnet en far / 50 % av sitt opphav. Noen argumenterer med at ikke alle barn ønsker dette, men hva med de som faktisk føler de trenger det for å finne sin egen identitet? Og de som har muligheten til å kontakte donor etter 18 år vil jo fremdeles ha 18 år bak seg med mange store spørsmål og et stort hull i tilværelsen. 
(de som har en far som stikker av eller en far som er død skal ikke brukes i argumenter her syntes jeg, for da gikk ikke mora inn med planen om dette og har fra starten av en egoistisk plan om å ikke ha en far i det hele tatt.)

:)

mener du det samme hvis barn har foreldre av samme kjønn? Eller bare at du ikke syns det er rettferdig at ett barn vokser opp med bare en forelder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du det samme hvis barn har foreldre av samme kjønn? Eller bare at du ikke syns det er rettferdig at ett barn vokser opp med bare en forelder? 

Mener det kun gjelder når det er en forelder.

Har faktisk en mor som fant seg en annen dame når jeg var i barneskolealder. Så jeg vet hvordan det er å hvertfall vokse opp med Far/stemor - Mor /stemor. Vil ikke si jeg har tatt noe skade av det, men tror jeg faktisk ville ha tatt skade av å ikke ane hvem min far er (eller min andre mor, hvis det hadde vært slik at to kvinner kunne lage et barn sammen).

Handler mye om å ha to omsorgspersoner i livet sitt. To støttespillere, to som er så tett med deg, to å snakke med vanskelige ting om, to om oppdragelsen. Uavhengi av kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til din info:

Mennene bor på bygdene og kvinnene i byene.

I Oslo bor det flest kvinner.

I Oslo er følgende grupper mest single:

unge menn (25+) og eldre kvinner (35+)

 

 

 

 

Anonymkode: 5085e...108

et går da ann å flytte ut av oslo eller få han til å flytte til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et går da ann å flytte ut av oslo eller få han til å flytte til :)

Hvis man møter en mann det er verdt å flytte for, så. 

Men det er vel ikke vanskelig å se at å få barn på egenhånd er bedre enn å gå inn i et forhold med en mann man egentlig ikke vil ha. Og menn må jo gjerne «varmes opp» en stund før det er klar for barn. Min mann ble ikke klar før vi hadde vært sammen i 6 år.

Anonymkode: f3c01...868

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det kun gjelder når det er en forelder.

Har faktisk en mor som fant seg en annen dame når jeg var i barneskolealder. Så jeg vet hvordan det er å hvertfall vokse opp med Far/stemor - Mor /stemor. Vil ikke si jeg har tatt noe skade av det, men tror jeg faktisk ville ha tatt skade av å ikke ane hvem min far er (eller min andre mor, hvis det hadde vært slik at to kvinner kunne lage et barn sammen).

Handler mye om å ha to omsorgspersoner i livet sitt. To støttespillere, to som er så tett med deg, to å snakke med vanskelige ting om, to om oppdragelsen. Uavhengi av kjønn.

takk for svar :)  

 

jeg sliter med meg selv når det gjelder dette, jeg er enig med deg om at to omsorgspersoner er best. Tenker spesielt på hvis det skjer noe med den ene, så barnet ikke blir uten foreldre. Dog kjenner jeg mange alenemødre som er fantastiske, men de har jo som oftest en tilstedeværende far da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man møter en mann det er verdt å flytte for, så. 

Men det er vel ikke vanskelig å se at å få barn på egenhånd er bedre enn å gå inn i et forhold med en mann man egentlig ikke vil ha. Og menn må jo gjerne «varmes opp» en stund før det er klar for barn. Min mann ble ikke klar før vi hadde vært sammen i 6 år.

Anonymkode: f3c01...868

Er det egentlig bedre å få barn på egenhånd enn å gå i lag med en mann som ikke en får skikkelig mye lyst av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig bedre å få barn på egenhånd enn å gå i lag med en mann som ikke en får skikkelig mye lyst av?

Ja, klart det. Et barn er en fantastisk berikelse i livet.

Å leve sammen med en mann man ikke virkelig vil ha må være en stor prøvelse. Det er vanskelig nok til tider å leve sammen med en mann man virkelig elsker og trives sammen med

Anonymkode: f3c01...868

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart det. Et barn er en fantastisk berikelse i livet.

Å leve sammen med en mann man ikke virkelig vil ha må være en stor prøvelse. Det er vanskelig nok til tider å leve sammen med en mann man virkelig elsker og trives sammen med

Anonymkode: f3c01...868

En setter altså sin egen irrasjonalitet fremfor barns velferd. Bare fordi en ikke vil akseptere noen menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En setter altså sin egen irrasjonalitet fremfor barns velferd. Bare fordi en ikke vil akseptere noen menn.

Det er da ikke snakk om å ikke ville akseptere noen..  Det er snakk om at det å dele livet med noen og få barn med dem, krever mye av forholdet mellom to  personer. Det er j mange som går fra hverandre selv om de i utgangspunktet var ville etter hverandre.

Bare det å skulle kysse noen jeg ikke er begeistret for bur meg i morgen. Og du mener man bare skal flytte inn til noen og få barn med dem, uten å en gang være forelsket?

Og hvorfor tror du en hvilken som helst mann som far er bedre for barna enn et rolig hjem med kun en mor? 

 

Anonymkode: f3c01...868

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...