Gå til innhold

Du vet du er i sorg når...


Perelandra

Anbefalte innlegg

Når alle legger hodet på skakke når de snakker til deg

Anonymkode: 0cb24...097

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man anser det å spise som en jobb. Alle er opptatt av, ja du spiser vel? Ingen mat smaker godt, men man vet man må ha i seg næring og gulper motvillig hva som helst ned sånn hver fjerde time:/ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Blåklokke skrev:

Man anser det å spise som en jobb. Alle er opptatt av, ja du spiser vel? Ingen mat smaker godt, men man vet man må ha i seg næring og gulper motvillig hva som helst ned sånn hver fjerde time:/ 

- eller når det stikk motsatte skjer. Du spiser for å glemme og fortrenge de vonde følelsene. Så lenge du spiser, kan du holde sorgen litt på avstand, men etterpå blir du bare kvalm og uvel. Du føler deg aldri ordentlig mett. Selv om magen er spekkfull, går du hele tida med et sug i kroppen og kjenner en tomhet som du prøver å fylle med enda mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....når du plutselig har presten (på fornavn) som den mest brukte telefonkontakten din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Du vet du fortsatt er i sorg når du...
Skal på date med en ny flamme, og spør om han vil bli med og se på grava til den avdøde kjæresten.

(Foreløpig har ikke det vært aktuelt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Når du er på fornavn med de som jobber på gravlunden. 

- Når du står i butikken og skal kjøpe deg et nytt klesplagg og stopper opp for å tenke på om X hadde likt denne eller ei. Om ikke, så orker du ikke å prøve den engang.

- Du sover i yndlings t-skjorten til X, selv om det er 25+ grader i luften og alt for varmt til å sove med den på.

- Opprettholder tradisjonen deres om å ha kokt laks til middag hver tirsdag, selv om du igrunn ikke liker det.

- Ber om små tegn på at X er der... Typ "om du er her nå, la det bli grønn mann med en gang jeg kommer til forgjengerovergangen".. Som regel blir det jo ikke det, men de gangene det blir det føler du at X virkelig er der.

- Du har fortsatt nummeret til X lagret under favoritter.

- Vet nøyaktig for mange skritt det er fra hjemmet ditt og til graven.

- Har en lei tendens til å kalle hunden din for navnet til X.

- Blir sjokkert om du oppdager at det har gått en stund siden du tenkte på X.

- Tar taxi hjem i fyllen og skremmer taxisjåføren med å begynne  å gråte når du hører "waka waka" av Shakira på radioen, fordi du tenker på den gangen du og X sang den på karaokebar i Kina.

- Du blir sur når din mor ymter frempå om at du jo kanskje kunne vurdere å begynne å date igjen.

 

Anonymkode: 014c4...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår og vet jeg har oseaner av uforløst sorg inni meg, når jeg kan bli eitrende sint og sår når jeg leser om hvor mye hjelp og støtte både av venner og psykologer folk får. Det er ikke blitt meg til del. Jeg gikk til noen samtaler hos en psykolog for mange år siden. Omtrent det eneste jeg husker han sa var at jeg måtte øve meg på å senke mitt aspirasjonsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Du vet du er i sorg når:

- du skriver mld til personen på facebook og forventer et svar

- når du kommer på en morsom vits på fest, skriver den som mld til kompisen din, forteller vitsen til sidemannen (som syntes den var hysterisk morsom) så innser du at kompisen ikke lever lenger og kommer ikke til og svare deg så du bryter ut i tårer mens du enda ler av vitsen du nettopp fortalte sidemannen..  og han ser på deg med et "hva faen" blikk...

Anonymkode: a6143...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...