Gå til innhold

Presentasjonstråd mai/juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Tatt fra en annen terminklubb: 

Nick:
Alder:
Bosted:
Samboer/gift/kjæreste etc:
Hvor lenge har dere vært sammen:
Barn fra før:
Termin:
Prøvehistorie:
Tanker om svangerskapet:
Har dere noen dyr?
Student/yrke:
Magefølelse - jente eller gutt?

 

:)

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner :)

 

Nick: Stinelin
Alder: 34
Bosted: Østlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift 
Hvor lenge har dere vært sammen: 6 år
Barn fra før: To gutter på 2 og 3 år
Termin: 14.mai foreløpig
Prøvehistorie: Spiren satt med det samme vi begynte å vurdere ett barn til, rakk ikke prøve.
Tanker om svangerskapet: Gleder meg! Skal få unna mest mulig før minsten kommer, vet hvor travelt det blir etterpå.
Har dere noen dyr? Katt og kyr
Student/yrke: Gårdbruker og landbrukskonsulent
Magefølelse - jente eller gutt? Ingen anelse, tipper gutt :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Pyntestøv
Alder: 31 år
Bosted: Østlandet 
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: Straks 4 år
Barn fra før: Gutt på 2 år
Termin: Tror det blir 31.mai (menstermin er 27.mai).
Prøvehistorie: Tredje forsøk, mistet på andre forsøket.
Tanker om svangerskapet: Syns det går veldig tregt frem til 12 uker. Er bekymret og usikker, så ser frem til UL om to uker til tross for tidlig UL i uke 6 hvor alt var bra. 
Har dere noen dyr? En hund (se bilde)
Student/yrke: Jobber innen HR, utdannet antroplog
Magefølelse - jente eller gutt? Jeg tipper sjeldent rett, men tror det kanskje er en gutt til.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Kokos
Alder: 29
Bosted: Østlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer
Hvor lenge har dere vært sammen: Snart 8 år
Barn fra før: Ingen
Termin: Rundt 20. juni
Prøvehistorie: Spiren satt utrolig nok på første forsøk
Tanker om svangerskapet: Spent. Får tett oppfølging på grunn av kort livmorhals etter konisering og det ble oppdaget antydning til nye celleforandringer rett før jeg ble gravid, så jeg bare håper veldig at alt skal gå bra.
Har dere noen dyr?: En hund
Student/yrke: Økonom
Magefølelse - jente eller gutt?: :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Riskrem
Alder: 30
Bosted: Østlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: Ca 3.5 år
Barn fra før: Ingen
Termin: 13. mai 2016
Prøvehistorie: Prøvde i ca 8 måneder og plutselig satt den.
Tanker om svangerskapet: Jeg var utrolig usikker frem til uke 12. Var veldig redd for å miste, men nå føler jeg meg mye tryggere på at alt skal gå bra. Nå føler at det er uendelig lenge til mai, og tiden går så utrolig sakte.
Har dere noen dyr? Ingen
Student/yrke: Jobber i staten.
Magefølelse - jente eller gutt? Det varierer fra dag til dag. Har virkelig ingen anelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Nick: A4-livet
Alder: 29
Bosted: Østlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: 7 år
Barn fra før: En gutt på 1,5
Termin: 25. juni
Prøvehistorie: Klaffet på første forsøk, noe som overrasket veldig
Tanker om svangerskapet: Håper jeg er i like god form gjennom hele svangerskapet som forrige gang. Har absolutt ingen symptomer, men tror det skal gå fint likevel. Håper hvertfall det blir en baby ut av dette :)
Har dere noen dyr? En katt
Student/yrke: Jobber administrativt i staten
Magefølelse - jente eller gutt? Aner ikke, begge deler er like velkomment :)

Endret av A4-livet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nick: toneeee_
Alder: 30 år
Bosted: Osloområdet
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: 12 år
Barn fra før: Nei
Termin: 23. mai 2016 (satt på tidlig UL). Menstermin 11. mai.
Prøvehistorie: Traff i PP2 (kun 1 normal menstruasjon. Lang syklus (40 dager). Var sikker på at den ikke satt, men jammenmei tok jeg helt feil der. Ingen kjemiske, SA eller annet.
Tanker om svangerskapet: Tror jeg er normale mengder bekymret, har det alt i alt bra, men lurer jo veldig på hvem som er der inne og om alt kommer til å gå som det skal. Har blitt sykemeldt pga en smittefare på jobb, og syns det er kjedelig. Er i god form, men sliter med å trene nok, noe som kommer til å straffe seg om jeg ikke får satt motoren i gir.
Har dere noen dyr? Nei
Student/yrke: Jobber innenfor helsebransjen
Magefølelse - jente eller gutt? Alltid trodd at jeg skal få gutter, men dette føles som en jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra en annen terminklubb: 

Nick: Yabbadoo
Alder: 28
Bosted: Bergensområdet
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer

Hvor lenge har dere vært sammen: 2 år

Barn fra før: nei 

Termin: 25. mai

Prøvehistorie: Allerede med en gang vi ble sammen spurte jeg kjæresten når han kunne tenke seg barn, og han mente at innen to år måtte være perfekt. Hjertet mitt jublet. To år gikk, og vi begynte prøvingen etter at huskjøp og bil var i boks samme sommer. Positiv test allerede på andre forsøk! Jeg var sikker på full fertilitetsutredning, pga en kraftig bekkeninfeksjon hos meg, men den gang ei. Skal aldri mer ta sorger på forskudd.

Tanker om svangerskapet: Det er helt uvirkelig, og jeg har tidvis lurt på om jeg bare innbiller meg det hele. Jobber på gynekologisk avdeling, så valser rundt ultralydapparater dagen lang, og fikk se en plommesekk i uke 5. I går fikk jeg se en liten bebis som ble anslått til uke 11+6, som lå og suttet på tommelen og sprellet. Jeg elsker det lille mennesket allerede. Gleder meg til å få mage, men er redd for å bli veldig tjukk..

Har dere noen dyr? nei

Student/yrke: Spesialsykepleier

Magefølelse - jente eller gutt? Begynte som gutt, så jente, og nå vingler jeg. så har vel ingen magefølelse.

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Grønneglede
Alder: 26 
Bosted: Utlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: gift
Hvor lenge har dere vært sammen: 7 år
Barn fra før: nei 
Termin: 25.mai 
Prøvehistorie: Prøvde i 6 måneder før jeg ble gravid, graviditeten endte dessvere i en SA i uke 5. Ble gravid igjen første pp etter SAen. 
Tanker om svangerskapet: Jeg er veldig lykkelig over å være gravid, men har også bekymret meg endel pågrunn av spontanaborten, ble spesielt redd da jeg spottet i uke 5 og 6. Fikk heldigvis innvendig ul i uke 6 hvor det ble konstantert hjerteslag, legen ville se meg igjen i uke 8 og jeg fikk dermed en ekstra ul, heldigvis hadde frøet utviklet seg fint. Skal på ny ul på onsdag, kjenner at jeg er ganske nervøs. 
Har dere noen dyr? Nei
Student/yrke: Student og jobber i en butikk 
Magefølelse - jente eller gutt? gutt

Endret av Grønneglede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Rosenrød

Alder: 38

Bosted: Stavanger

Samboer/gift/kjæreste: Gift

Hvor lenge har dere vært sammen: To år

Barn fra før av: Jente på elleve måneder

Termin: 26. juni

Prøvehistorie: Ble gravid i PP1. Ble litt overrasket da jeg er litt oppi årene og vi trodde det skulle ta lengre tid, men vi ble superglade!

Tanker om svangerskapet: Blir spennende å se hvordan det blir med to tette småtasser, men satser på at de får mye glede av hverandre. Er veldig trøtt for tiden, og gleder meg til tidlig UL om noen uker.

Har dere noe dyr: Nei

Yrke: Adjunkt

Magefølelse jente eller gutt: Gutt, men er ikke helt sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nick: Snow

Alder: 31 år

Bosted: Østlandet
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift 
Hvor lenge har dere vært sammen: Snart 4 år
Barn fra før: Jeg har en sønn fra et tidligere forhold
Termin: 21.mai 
Prøvehistorie: Satt på 2. forsøk
Tanker om svangerskapet: Varierende følelser. Gleder og gruer meg. Gruer meg til fødsel på nytt, barseltiden og kaos i kroppen.  Lite søvn osv. Men gleder meg til å få et nytt familiemedlem, permisjonstiden og nye opplevelser. Har heldigvis en fantastisk mann, så ser for meg at småbarnstiden blir litt lettere denne gangen, i forhold til forrige gang hvor jeg mer eller mindre gjorde alt alene.
Har dere noen dyr? Nei, jeg er desverre så allergisk. 
Student/yrke: Studert sosiologi og jobber med statistikk.
Magefølelse - jente eller gutt?  Hmm..siden dette svangerskapet er så annerledes, så har jeg på følelsen at det blir ei jente. Men uansett så er begge deler like velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: dreia
Alder: 33
Bosted: :tronderbart: 
Samboer/gift/kjæreste etc: Gift
Hvor lenge har dere vært sammen: På 15. året
Barn fra før: To gutar, 3 og 6 år ved termin
Termin: Ca. 12. juni
Prøvehistorie: Nokså raskt og greit denne gongen. Habituell abort før første, og det sit fremdeles i, så bekymringene er der, om enn langt mindre etter at eg fekk bevist at det KAN gå bra. Men litt rart å ha begynt å tella antall graviditetar på hand nr. 2. :P 
Tanker om svangerskapet: Ikkje min favorittilstand, så eg gleder meg til det er ferdig. Veldig spent på om eg får same problemer som tidligare, med bekkentrøbbel (det er allerede ganske godt i gang) og svangerskapsforgiftning, men eg håper på minst mulig plager. Gleder meg litt til sparka, og kjenner det er litt vemodig at dette (sannsynligvis) er siste gongen for det.
Har dere noen dyr? Ein haug med kosedyr, men ingen som seier "voff" av seg sjølve. :P 
Student/yrke: Kontorjobb i staten.
Magefølelse - jente eller gutt? Mest gut, sidan det er det me "kan". Men eg har vore noko meir kvalm (om enn ikkje i nærheten av oppkast) enn i forrige graviditet, så det kan godt henda at eg tar feil. Det er absolutt ønske om begge deler. (Men heldigvis er det berre ein der inne. :ler: )

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tatt fra en annen terminklubb: 

Nick: Nienna83
Alder: 32
Bosted: Oslo
Samboer/gift/kjæreste etc: Samboer
Hvor lenge har dere vært sammen: 10 år
Barn fra før: En jente på 3 år
Termin: 11. juni 2016
Prøvehistorie: Var full klaff på første pp sist, denne gangen på pp4
Tanker om svangerskapet: Mye dårligere første trimester denne gangen, men nå merker jeg ingenting. Gleder meg masse til å kjenne spark, og orker foreløpig ikke å tenke på fødsel. Nå vet jeg jo hvor vondt det blir :S
Har dere noen dyr? Nope
Student/yrke: Legestudent
Magefølelse - jente eller gutt? Sikker på det var gutt den første tiden, nå heller jeg mer mot jente. Er kjempespent på oul og å få vite kjønnet :)

Endret av Nienna83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...