Gå til innhold

Romfolk med krokodille tårer som ødelegger bybildet


WubWub

Anbefalte innlegg

En vakker sommerdag i år var jeg en tur i byen på dagtid, planen var å innta et godt måltid før trening.
 
Men nå har det dessverre blitt slik at romfolk har okkupert tilnærmet alle benkene i sentrum på sommers tid. Men jeg lot ikke dette hindre meg. 
 
Jeg kjøpte en kebab, en hamburger , 2 pølser og 1,5 liter cola så benket jeg meg bokstavelig talt ned på en benk som stod 2 meter fra ei sigøyner. Jeg satt meg ned foran hu å inntok et festmåltid av dimensjoner mens jeg holdt øyenkontakt hele tiden med et følelsesløst uttrykk der hu satt med krokodille tårer i øynene med skiltet sitt hvor det stod "please give me money im so hungry".
 
Underveis i måltidet ble jeg provosert, for hu prøvde åpenbart å spille på mine følelser å gi meg dårlig samvittighet. Og som ikke det var nok så fikk jeg kjeft av forbipasserende som hyttet med neven å kom med kommentarer som "det der er ondskapsfullt din drittsekk!". 
 
Det jeg så gjorde var å sørge for at hun fikk med seg at jeg kastet halve hamburgeren og halve kebaben i søpla, så tørket jeg meg rundt munnen med en 500 hundre lapp når jeg var ferdig med å spise.
 
Det provoserer meg så jævlig at det liksom skal være meningen at jeg skal få dårlig samvittighet av å spise mat på en benk i min egen by. 
 
Om disse turistene ikke har råd til sin egen mat så burde de vel strengt tatt holde seg hjemme?
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke noe annet en et svakhetstegn å oppføre seg som en tufs, som ikke har evne til medfølelse. Barnslig, uintelligent og smålig oppførsel. For øvrig tror jeg mest at du fantaserer. 

Anonymkode: 940cf...602

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det blir for dumt å spille på personers samvittighet. Det bør ingen som helst gjøre uansett tigger eller ei. Jeg mister litt medfølelsen når tiggere automatisk skrur på "lei-seg-blikket" når du går forbi. 
Synes selvfølgelig også at det ikke bør bli styr rundt at en nordmann setter seg på en benk for å spise. Benker er til for alle og en helt naturlig plass å sette seg ned for en kjapp matbit, pause eller lignende. Det blir for dumt å måtte tenke om det passer seg å sette seg ned der og der fordi tiggere er i nærheten.

Men altså...Spiste du virkelig så mye? :sjokkert: Og tørket du deg faktisk med en 500lapp? :sjokkert: Isåfall synes jeg egentlig du med vilje framprovoserte frustrasjon og irritabilitet ovenfor tiggeren og menneskene rundt. Virker som om du åpentlyst ønsket å provosere, og da er det isåfall svært respektløst!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hva gjør denne tråden i Aktuell-delen? Hører ikke dette bedre hjemme i en dagbok, eller noe?

Anonymkode: 341ce...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke noe annet en et svakhetstegn å oppføre seg som en tufs, som ikke har evne til medfølelse. Barnslig, uintelligent og smålig oppførsel. For øvrig tror jeg mest at du fantaserer. 

Anonymkode: 940cf...602

Hvorfor er man tufs om man spiser mat på en benk i byen sin? Er det ikke det de er der for? At folk skal få slappe av å kose seg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du høres helt syk ut, folk gjør ikke sånn og jeg tror ikke du heller har gjort det.  Men du har god fantasi da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du høres helt syk ut, folk gjør ikke sånn og jeg tror ikke du heller har gjort det.  Men du har god fantasi da. 

Hvorfor er det sykt å spise mat på en benk i byen?

Og jo det har jeg gjort. Opptil flere ganger i mitt liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sykt å spise mat på en benk i byen?

Og jo det har jeg gjort. Opptil flere ganger i mitt liv.

 

Ingen vettuge folk kjøper så mye mat og hiver halvparten!   Beklager, tror ikke på deg, 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ingen vettuge folk kjøper så mye mat og hiver halvparten!   Beklager, tror ikke på deg, 

Jeg syntes det var verdt pengene å se blikket hennes mens jeg tømte masse mat i søppelkassen. 

Og jeg har gjort langt verre, som de fleste vet så bor jeg flere måneder i Tyrkia per år. Sist jeg hadde med meg noen ditt så gav følget mitt 100 lire (300 kr) til ei uteligger som satt på gata med en hette over hodet. Hun tok av seg hetten for å takke, så ser jeg at det er et romfolk. Jeg rev så pengene ut av hånden hennes å gikk videre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner problemet, det blir spilt på medlidenheten. Ihvertfall fram til klokka 3 når den dyre mercedesen kommer for å hente dem. De har nemlig fast arbeidstid i min by, fra 10 til tre. De sitter i gågata og der ligger også våre restauranter. En venninne og jeg satt å betraktet ei som satt å tigget, plutselig løftet hun på skjørtet å tissa! Hun bare tissa midt i gata hvor folk satt å spiste! Så flytta hun seg en meter og satt seg godt tilrette.

Selvfølgelig har du rett til å sette deg på en benk og spise maten din! Skulle da bare mangle, skjønner ikke hvorfor folk reagerer på det. Benkene er der da for alle.

Anonymkode: 8ae68...1fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette faktisk skjedde, så syns jeg nesten synd på deg som kan mangle så grunnleggende empati for andre mennesker. Det er greit nok at du er irritert fordi du ikke har sitteplass der du vil, men virkelig? kaste en halvspist hamburger og pølse i søpla? 

Grow up.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
 
Hvorfor mangler jeg empati om jeg kjøper mat å spiser det på en benk i sentrum av min egen by? Skulle jeg tatt bussen hjem å spist i min leilighet , for så å dra tilbake til byen?
Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min by er det slik at alle benker i sentrum er okkupert av romfolk. de sitter der med sine skilt og krokodille tårer så innbyggerne i min by viker unna disse benkene. men jeg syntes ikke det er alright, jeg syntes ikke det er greit.

dette er min by, og benken i sentrum er til for å brukes. så hvorfor mangler jeg empati om jeg setter meg ned å spiser litt god mat på en varm sommerdag?

skal jeg liksom ta bussen hjem om jeg ønsker spise? hvorfor kan jeg ikke spise i byen? 

er det ikke lov til å spise ute i frykt for å støte fattige turister? ser dere ikke selv hvor galskap dette er?

om man er turist så burde man sørge for å ha nok penger til mat. om man er turist så burde man ikke skremme innbyggere bort fra bybildet. enklere blir det ikke.

det er MIN by, ikke deres. Jeg spiser hvor faen i byen jeg ønsker. Om du har problemer med det så er det strengt tatt DITT problem

hvorfor kommer de hit om de ikke har penger til mat? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne som deg gjør at jeg mister troen på menneskeheten. Jeg skjønner virkelig ikke hvem som får noe ut av å tråkke på folk som ligger nede. 

Det at de er en del av et kriminelt nettverk er blitt avvist av forskere og andre som kjenner miljøene godt.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk fortsetter å tro på det fjaset der når alle ekspertene har beviser på at organisert tigging skjer ytterst sjelden. Jeg sier ikke at det ikke skjer, men det skjer så sjelden at det er feilaktig å fremstille det som noe annet. 

De fleste rom er i hovedsak fattige mennesker som rømmer fra land hvor det er fravær av selv de mest grunnleggende rettighetene, som vi tar for gitt her hjemme. 

Handlingen din i seg selv vitner ikke kun om manglende empati og dømmekraft, men også tydelige spor av antisiganisme. Det gjør meg kvalm!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som deg gjør at jeg mister troen på menneskeheten. Jeg skjønner virkelig ikke hvem som får noe ut av å tråkke på folk som ligger nede. 

Det at de er en del av et kriminelt nettverk er blitt avvist av forskere og andre som kjenner miljøene godt.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk fortsetter å tro på det fjaset der når alle ekspertene har beviser på at organisert tigging skjer ytterst sjelden. Jeg sier ikke at det ikke skjer, men det skjer så sjelden at det er feilaktig å fremstille det som noe annet. 

De fleste rom er i hovedsak fattige mennesker som rømmer fra land hvor det er fravær av selv de mest grunnleggende rettighetene, som vi tar for gitt her hjemme. 

Handlingen din i seg selv vitner ikke kun om manglende empati og dømmekraft, men også tydelige spor av antisiganisme. Det gjør meg kvalm!

Du mister troen på menneskeheten fordi jeg benytter meg av en benk midt i sentrum for å kose meg i sommerværet å spise litt god mat.

Hva burde jeg gjort? Tatt bussen hjem å spist maten inne slik at jeg ikke skulle støte noen?

 

Er det slik at vi nordmenn ikke har lov til å hygge oss i bybildet på sommeren? Må vi gjemme oss bort for turistene våre?

Er ikke benkene i bybildet til bruk for oss nordmenn? De skal helst ikke brukes i frykt for å støte turister som reiser hit for å tigge penger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister troen på menneskeheten fordi jeg benytter meg av en benk midt i sentrum for å kose meg i sommerværet å spise litt god mat.

Hva burde jeg gjort? Tatt bussen hjem å spist maten inne slik at jeg ikke skulle støte noen?

 

Er det slik at vi nordmenn ikke har lov til å hygge oss i bybildet på sommeren? Må vi gjemme oss bort for turistene våre?

Er ikke benkene i bybildet til bruk for oss nordmenn? De skal helst ikke brukes i frykt for å støte turister som reiser hit for å tigge penger?

Riktig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig svar.

Jasså, så nordmenn har ikke lov til å spise mat i sin egen by. 

Nei beklager, den er jeg ikke med på. Min by, jeg spiser i den. Har du problemer med det så dra en annen plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...