Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bortbyting skrev:

Måtte le høyt 😂😂😂 da noen spurte om hvilken ingredienser som ikke fantes på 1970-tallet til Hawaii kotelettene....da ble kommentarfeltet stengt...😂😂😂😂

Finner ikke innlegget... kan det ha blitt slettet??

Anonymkode: 100ad...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bortbyting
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finner ikke innlegget... kan det ha blitt slettet??

Anonymkode: 100ad...85f

Søk opp på Hawaii kotelett inne i gruppa så kommer det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Når jeg søker på mat fra bunnen på Facebook får jeg opp en gruppe med 8000 medlemmer. Hvor mange grupper er det som heter det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bortbyting
33 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Når jeg søker på mat fra bunnen på Facebook får jeg opp en gruppe med 8000 medlemmer. Hvor mange grupper er det som heter det samme?

Det vet jeg ikke.....men denne gruppen det er snakk om her har vel over 100.000, eller noe sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange grupper som heter mat fra bunnen. Noen bare legger til et tegn...

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt navn, så har ho funne på noe jelt nytr. #agurksalatå

Screenshot_20180308-153757.jpg

Anonymkode: 9e782...182

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Wenda skrev:

Haha så agurksalat har blitt eddiksalat? 😂

:hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Wenda skrev:

Haha så agurksalat har blitt eddiksalat? 😂

Hun sier ikke agurk og i tillegg edikksalat, hun sier "agurk og edikksalat", altså en salat som består av agurk og edikk. En rar måte å skrive det på, men blir tåpelig å reagere på det synes jeg.

Anonymkode: 0491d...4e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier ikke agurk og i tillegg edikksalat, hun sier "agurk og edikksalat", altså en salat som består av agurk og edikk. En rar måte å skrive det på, men blir tåpelig å reagere på det synes jeg.

Anonymkode: 0491d...4e8

Da skal det skrives "agurk- og eddiksalat", når det står "agurk og eddiksalat" betyr det at agurken ikke er en del av salaten, mens bindestreken står for det andre ordet i et sammensatt ord når det står sammenskrevet på den måten.

Anonymkode: e748c...a4d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skal det skrives "agurk- og eddiksalat", når det står "agurk og eddiksalat" betyr det at agurken ikke er en del av salaten, mens bindestreken står for det andre ordet i et sammensatt ord når det står sammenskrevet på den måten.

Anonymkode: e748c...a4d

Hun skriver xxx, ccc og vvv og bbb. Altså hører ccc og vvv sammen, ellers ville det blitt skrevet slik: xxx, ccc, vvv og bbb.

Om du skal vise til ditt inntelekt, så burde du også kunne klare å tolke det andre skriver, selv når de ikke skriver korrekt. Utifra bildet og teksten så er det faktisk logisk åpenbart at hun her har ment at det er en salat som består av agurk og eddik, og ikke at det serveres agurk og i tillegg en eddiksalat ved siden av. Jeg er ikke norsk en gang, men klarer likevel å forstå hva hun har ment å få frem. 

Anonymkode: 0491d...4e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver xxx, ccc og vvv og bbb. Altså hører ccc og vvv sammen, ellers ville det blitt skrevet slik: xxx, ccc, vvv og bbb.

Om du skal vise til ditt inntelekt, så burde du også kunne klare å tolke det andre skriver, selv når de ikke skriver korrekt. Utifra bildet og teksten så er det faktisk logisk åpenbart at hun her har ment at det er en salat som består av agurk og eddik, og ikke at det serveres agurk og i tillegg en eddiksalat ved siden av. Jeg er ikke norsk en gang, men klarer likevel å forstå hva hun har ment å få frem. 

Anonymkode: 0491d...4e8

En salat som består av agurk og eddik skrives "agurk- og eddiksalat".

Anonymkode: e748c...a4d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En salat som består av agurk og eddik skrives "agurk- og eddiksalat".

Anonymkode: e748c...a4d

Hjelpes... Igjen, jeg er klar over det, men jeg skjønner også at hun som har skrevet det originalt her har en skrivefeil. Mye mulig fordi hun ikke vet hvordan man skriver det, men uavhengig av dette skjønner jeg fremdeles at det er dette som menes med det hun skriver. Jeg kan garantere deg at hun prøver å skrive en salat som består av eddik og agurk, og ikke at fisken serveres med agurk og en edikksalat ved siden av. 

Anonymkode: 0491d...4e8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller jo liten rolle hvordan det skrives. Hun har laget en agurksalat. Ikke noe mer fancy enn det. Men hun har kalt det for agurk og eddiksalat (skrevet på hennes måte) for at det skal virke mye mer spesielt, og fordi om hun hadde kalt det bare agurksalat så hadde det sikkert ikke vært like spennende

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks med rømme, poteter og agurk(- og eddik)salat er jo såååå innovativt... Vi spiser det stort sett til middag et par ganger i måneden her i huset og har gjort det i årevis.

Anonymkode: 6def3...39b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk bra hun fronter en fiskemiddag, ikke bare tunge kjøttmåltider. Befolkningen spiser for lite fisk. Hva hun kaller salaten er mindre viktig, lev med det. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk bra hun fronter en fiskemiddag, ikke bare tunge kjøttmåltider. Befolkningen spiser for lite fisk. Hva hun kaller salaten er mindre viktig, lev med det. 

Anonymkode: 12d42...963

Lev med det? Dette er ett forum. Skal vi bare leve med alt du mener ikke er viktig nok å diskutere?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

En salat som består av agurk og eddik skrives "agurk- og eddiksalat".

Anonymkode: e748c...a4d

Jeg trodde, helt ærlig, at det var snakk om agurk som et tilbehør og en eddiksalat som et annet tilbehør, helt til jeg så bildet. Så ja, det burde stå «agurk- og eddiksalat» 

Anonymkode: 3967a...f73

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

En salat som består av agurk og eddik skrives "agurk- og eddiksalat".

Anonymkode: e748c...a4d

Jeg trodde, helt ærlig, at det var snakk om agurk som et tilbehør og en eddiksalat som et annet tilbehør, helt til jeg så bildet. Så ja, det burde stå «agurk- og eddiksalat» 

Anonymkode: 3967a...f73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som gjør den skrivefeilen, så det er ikke akkurat noe å henge seg opp i. Det morsomme er jo at hun kaller det eddiksalat, når det faktisk er agurksalat. Det blir ikke noe nytt bare fordi man bruker et annet ord for det. Ei heller om man skriver navnet sitt foran.. "Tanjas eddiksalat" f.eks.. Hadde ikke forundret meg.

Anonymkode: 4363b...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...