Gå til innhold
AnonymBruker

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker   4 090 264 6 270 347
AnonymBruker
9 timer siden, Leo skrev:

Jeg er som sagt ikke så opptatt av kaloriinnholdet. En voksen mann med tungt fysisk arbeid eller en tenåring vil for eksempel måtte ha langt mer enn 5 - 600 kalorier til middag og vi andre kan regulere inntaket ved å spise litt mindre. Det er de til tider enorme mengdene med usunt fett og mangelen på grønnsaker jeg reagerer på. 

Åja, beklager! Da er jeg helt enig :) 

Anonymkode: 8bd72...df0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Caloriinntak som er oppgitt som normalt, er for normalt aktive mennesker. Folk som er på jobb, går turer,  trener.ikke for folk som sitter å overvåker nettet hele dagen.

Enkel metode: ta vekten din og gange med 33. 

Tenk over hvor aktiv du er. Går du til jobb?har du en jobb du beveger deg mye, trener, går turer.

Så er det hva du får i deg. Hvilke fett osv. Mat som er full i fløte og fett, er ikke bra for deg. Legger seg innvendig med de følger det kan få. Jeg er veldig slank. Legger ikke på meg, men skrekk og gru...skulle jeg fylt maten med fett vil jeg til slutt ødelagt meg selv innvendig. Dette fettberget er slik de laget mat på 60 tallet. Helmelk,margarin i mengder. De beveget seg mere, men det har aldri vært så mye hjertepasienter som den gruppen.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zinatara   55 208
Zinatara
19 timer siden, Leo skrev:

Jeg er som sagt ikke så opptatt av kaloriinnholdet. En voksen mann med tungt fysisk arbeid eller en tenåring vil for eksempel måtte ha langt mer enn 5 - 600 kalorier til middag og vi andre kan regulere inntaket ved å spise litt mindre. Det er de til tider enorme mengdene med usunt fett og mangelen på grønnsaker jeg reagerer på. 

Jeg vet iallefall med meg selv at dersom jeg skal spise middager som er på 4-600 kalorier, noe jeg må dersom jeg skal ha en ok vekt, så må jeg fylle godt på med grønnsaker for å føle at jeg får nok mat. Å spise kaloririk mat der man bare får en bitteliten porsjon på tallerkenen kan gå innimellom, men er fryktelig kjipt til hverdags. Og man må være obs på ting som stekefett og sauser. 

Jeg syns mye av denne maten er det som for andre er kosemat innimellom og ikke sunn hverdagsmat. Og mye kunne lett blitt gjort sunnere ved å bytte litt ut på råvarer og mengder. Så jeg syns det er rart å selge seg inn på at man hjelper andre med å spise sunnere. Klart det ikke er bra at folk kun spiser halvfabrikat, men det er ikke nødvendigvis noe mye bedre å lage mat fra bunnen på usunne råvarer. Og det er ikke all halvfabrikat eller helfabrikat som er dårlig mat. Det er ikke en bra ting å demonisere eller forhellige ulike matvarer. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg spiser kjempestore porsjoner selv, men langt ifra så mange kalorier som i rettene fra MFB. Jeg pøser på med grønnsaker, salater osv. Jeg er vil tro at bare 1/3 av tallerkenen er kjøtt og fettkilder (for sunt fett er IKKE farlig), resten er grønt. Skulle jeg spist slike tallerkenratioer som MFB med så lite grønt så hadde jeg gått opp i vekt fortere enn jeg hadde klart å snudd meg og jeg hadde gått rundt med halsbrann og kvalme hele tiden

Anonymkode: f1250...498

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er det ikke på tide at vi holder oss til temaet nå og slutter med kalori-diskusjonen? Slike diskusjoner hører vel til i kostholds-forumet

Anonymkode: 87ee8...8ba

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chibi   6 271 9 250
Chibi
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke på tide at vi holder oss til temaet nå og slutter med kalori-diskusjonen? Slike diskusjoner hører vel til i kostholds-forumet

Enig her! Vi alle vet det er enorme mengder fett, hadde mfb kjørt lavkarbo,ville det jo vært greit, men det gjør de jo ikke. 

Dette kan diskuteres i det uendelige, men....helt ærlig er en smule kjedelig 😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den kom vel pga den er omtalt som sunn mat. Noe som er løgn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gladjenta93   122 195
gladjenta93

Litt morro at (sunne - hehe) MFB blir omtalt i ei real mat-guilty-pleasure-gruppe på facebook. Antyder til tross for dette noe småsarkastiske kommentarer både fra TS og kommentarer under. Spørs om det ikke ble for meget for de også :fnise:

Skjermbilde2017-09-19kl.20.24.19.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chibi   6 271 9 250
Chibi
3 timer siden, gladjenta93 skrev:

Litt morro at (sunne - hehe) MFB blir omtalt i ei real mat-guilty-pleasure-gruppe på facebook. Antyder til tross for dette noe småsarkastiske kommentarer både fra TS og kommentarer under. Spørs om det ikke ble for meget for de også :fnise:

Skjermbilde2017-09-19kl.20.24.19.jpg

Ååh? Hvilke kommentarer? XD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
29 minutter siden, Chibi skrev:

Ååh? Hvilke kommentarer? XD

Hvilken gruppe er dette egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chibi   6 271 9 250
Chibi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken gruppe er dette egentlig?

Vet ikke, mat -guilty pleasures eller noe 😂 Derfor jeg spurte om hvilke kommentarer, fordi jeg ikke er der 😜

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 18.9.2017 den 1.58, AnonymBruker skrev:

Noen la ut printscreens av saken i Magasinet. Og jeg skjønner bare ikke greia. Hele "saken" er skrevet i jeg-form. Som et personlig innlegg, ikke et intervju. Har Tanja skrevet det selv eller er det Anne Gunn Halvorsen? Betyr det at hvem som helst kan skrive en skryteartikkel om seg selv og få det på trykk i Magasinet? Etter å ha lest "saken" (for det ER faktisk ikke en sak), må jeg si at Dagbladet virkelig sank mange hakk i mine øyne. 

Anonymkode: b35e0...e5e

Magasinet Dagbladet har en fast artikkel som heter Vendepunktet, og et journalistisk grep er at den er skrevet i "jeg"-form. 

Anonymkode: c9886...8fe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blod   4 656 5 855
Blod

Tråden er ryddet for krenkende utsagn og svar til dette.

Blod, mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Magasinet Dagbladet har en fast artikkel som heter Vendepunktet, og et journalistisk grep er at den er skrevet i "jeg"-form. 

Men er dette en "vendepunkt" artikkel????

Anonymkode: 100ad...85f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Ja, det er artikkel i serien Vendepunktet.

https://www.dagbladet.no/emne/vendepunktet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   3 medlemmer

• Natea
    • rebella81
    • Upadiela

Artikler fra forsiden