Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Barnavregnbuen skrev:

Galskapen når stadig nye høyder.  Snakk om manglende evne til å ta imot konstruktiv kritikk av noe slag. Det å kalle berettiget kritikk for "sutring og klaging" fremstår i mine øyne rimelig arrogant. 

Screenshot_2017-05-25-03-15-30.png

Screenshot_2017-05-25-03-15-37.png

Og i kommentarfeltet flommer det over av lovprising av T og hennes admins og masse hjerter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt utrolig å si at andre VOKSNE mennesker "sutrer". Ekstrem ovenfra og ned-holdning.

"Tenke-tie-tale". ER DU SERIØS???

Jeg blir fysisk dårlig av hersketeknikkene hennes. Sutrekjærring kan du være sjæl!

Sorry, pms. Not sorry.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte hvertfall på ordet "sutring" jeg syns ho kunne ordlagt seg bedre enn som så til medlemmene sine. Og nesten truer med at de ikke vil yte like god "service" som de gjør nå hvis det fortsetter. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten fælt på hva denne "servicen" de driver å yter er for noe. Jeg kan ikke si jeg har blitt veldig imponert hittil. Tenker også at det er mulig en må holde seg vekk fra internett om man blir så lei seg av konstruktiv krittikk som det virker som her altså. Om du tror du kan administrere en gruppe på den størrelsen, så bør man ha litt tykkere hud enn at en går rett i kjelleren når ikke alt er solskinn. 

Hun blir ikke noe mer sympatisk med både hersketeknikker OG manglende evne til å ta kritikk. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Barnavregnbuen skrev:

Lurer forresten fælt på hva denne "servicen" de driver å yter er for noe. Jeg kan ikke si jeg har blitt veldig imponert hittil. Tenker også at det er mulig en må holde seg vekk fra internett om man blir så lei seg av konstruktiv krittikk som det virker som her altså. Om du tror du kan administrere en gruppe på den størrelsen, så bør man ha litt tykkere hud enn at en går rett i kjelleren når ikke alt er solskinn. 

Hun blir ikke noe mer sympatisk med både hersketeknikker OG manglende evne til å ta kritikk. 

Hvis de blir umotiverte og mister motet av litt kritikk er det vel fordi det i utgangspunktet er en drittjobb og sette av timer av dagen sin for å ha "vakt" når de ikke engang får betalt eller noe som helst for jobben i utgangspunktet :P Også skal de få klager av medlemmene for den syke driften av gruppa og de strenge reglene for å pushe bloggen til enhver pris satt av den eneste som tjener noe på dette, nemlig T. Men det vil hun vel aldri innrømme. Er det i det hele tatt noen adminis som er der nå som har vært der siden dag 1? Alle blir vel lei til slutt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillesmula skrev:

Hvis de blir umotiverte og mister motet av litt kritikk er det vel fordi det i utgangspunktet er en drittjobb og sette av timer av dagen sin for å ha "vakt" når de ikke engang får betalt eller noe som helst for jobben i utgangspunktet :P Også skal de få klager av medlemmene for den syke driften av gruppa og de strenge reglene for å pushe bloggen til enhver pris satt av den eneste som tjener noe på dette, nemlig T. Men det vil hun vel aldri innrømme. Er det i det hele tatt noen adminis som er der nå som har vært der siden dag 1? Alle blir vel lei til slutt. 

Jeg synes også det høres sykt slitsomt ut, men jeg har løst det på en veldig enkel måte. Jeg melder meg bare ikke på som admin noen plass :P Synes selvfølgelig det hun holder på med er helt forkastelig, men de har jo faktisk meldt seg på dette frivillig da. (Om ikke T har stått over med bøtter av fett og creme fraiche, å truet med å drukne dem i det xD). Men jeg må jo si jeg hadde unt de å tjent noe på det selv og. Utakk er verdens lønn :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, lillesmula skrev:

Jeg reagerte hvertfall på ordet "sutring" jeg syns ho kunne ordlagt seg bedre enn som så til medlemmene sine. Og nesten truer med at de ikke vil yte like god "service" som de gjør nå hvis det fortsetter. 

De har vel ikke akkurat ytet noe god service tidligere heller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gleder meg til du skal utgi NORGES BESTE KOKEBOK2764.pngDu er en "ENER""    Dette som en kommentar på T sitt innlegg angående "sutring"...... Altså....hallo?? :skratte::skratte:

Anonymkode: f7cfe...381

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lillesmula skrev:

Jeg reagerte hvertfall på ordet "sutring" jeg syns ho kunne ordlagt seg bedre enn som så til medlemmene sine. Og nesten truer med at de ikke vil yte like god "service" som de gjør nå hvis det fortsetter. 

Hun gjør jo akkurat det hun beskylder andre for å gjøre; hun sutrer. Det er omtrent ingen på den gruppa som slår henne i sutring. Den trusselen om å gi mindre service fordi hun blir så veldig veldig skuffet (uffameg, dakkars Tanja som av og til får kritikk og vanskelige spørsmål...) er ren skjær furting og velting i selvmedlidenhet.
Jeg tror T har skapt forretningsmodellen sin på det berømte flytskjema for problemløsing der løsningen på alt er å legge skylden på andre. Kan du legge skylden på noen andre? Problem løst!

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Gleder meg til du skal utgi NORGES BESTE KOKEBOK2764.pngDu er en "ENER""    Dette som en kommentar på T sitt innlegg angående "sutring"...... Altså....hallo?? :skratte::skratte:

Anonymkode: f7cfe...381

Nok et eksempel på at MFB har utviklet seg fra en facebookgruppe der folk deler tips og oppskrifter, til å bli en sekt der du enten lovpriser lederen eller så havner du i unåde og blir utstøtt. Still aldri spørsmål ved noe som helst, bare smil og vær fornøyd. Ganske skremmende egentlig.

Slutt og syt, Tanja. Du tjener penger på en helt ordinær blogg ved å la folk jobbe gratis for deg. Det er du som burde la være å stille spørsmål og bare smile og være fornøyd.

Endret av Ardwinna
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB sin store oppslutning sier jo endel om nivået til landets hobby og hjemmekokker. En dame med middelmådige matkunnskaper lager en middelmådig side med under middelmådige matbilder og hylles av folk som selv har middelmådige kunnskaper om matlaging. 

De samme folka ELSKER nok mat-Wenche på God Morgen Norge på TV2. Hun lager heimkunnskapsmat fra 70-tallet :fnise: i 2017. 

Og innimellom prøver de seg så smått på noe eksotisk og skummelt: http://www.tv2.no/underholdning/9122684/ men de kaller det vårruller og dropper alle de friske urtene som er selve essensen i gode SOMMERRULLER. 

Endret av Antoinette
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Wenche og hennes matlaging jeg 😊

Anonymkode: 00d37...581

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenche er koselig :) Hun er ikke noe helstrøm men ville valgt hennes mat når som helst forran t sin :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og liker Wenche. Hun er pedagogisk og driver med grunnleggende matopplæring på et helt annet nivå enn MFB-gruppa. :) Skal være med på at hun ikke er så veldig fancy, men det er vel heller ikke intensjonen. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenche er en hederskvinne!

Anonymkode: f50b7...aef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel utdannet ernæringsfysiolog også. Å sammenligne de to,blir som å sammenligne poteter og epler.

Tanja er amatør, uten utdannelse. Hun som mange av oss..lært gjennom erfaringer.selv om hun påstår at akt hun lager har hun oppfunnet. 

Noen lager mat etter mange års erfaringer, noen er flinkere enn andre.

Ang innlegget om sutring. Aminer har selv satt standarden. Er det noen som sutrer er det grunnleggeren. Kommer med skjulte trusler osv. Kaster ut folk osv...så standsrdsetningen:det er frivillig å være her. Altså....gjør du ikke som jeg,selv om det er feil, så kaster vi deg ut. En ting er vi enig om, er det noe de ikke kan,så er det kommunikasjon. Nå hørte jeg at hun var utdannet i det. Hvilke ukeskurs var det? Hun bør begynne om å få igjen skolepengene, og skjønner at hun ikke har et yrke i det. Kunne hun dette,så hadde hun lært opp adminene. 

Så bør de si fra at folk må begynne å Google.  Det er samme spørsmål som går igjen der. Eks. Kan jeg bruke melk som gikk ut for 2 dager siden? Kan jeg bruke margarin istedenfor smør? Dette fyller siden,  og drukner innlegg som er gode. Da mener jeg bilder og oppskrifter.

Ellers er nivået til mange labert. Det er noen gode som skiller seg ut. At folk legger ut bilder av pervokaker har ikke noe med å lære seg å lage mat fra bunnen.

Det er mange matsider på fb....og matfrabunnen skiller seg ut,på en negativ måte

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Wenda skrev:

:ler: 

også "god hel(se)g" til slutt da....wtf liksom

Kan umulig være den siden som er omtalt her inne. Det finnes 7 sider på fb som heter mat fra bunnen. Pluss flere som har tilleggsord. 

Det er iallefall en side som heter mat fra bunnen, som har sunn mat, men det er ikke den siden som omtales her på kg

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det noen som la ut bilde av en kake og lurte på hvilken kake det var, personen som hadde lagd kaken sa oppskriften var hemmelig. Folk var raskt ute med å skrike at dette måtte være tanjas mørke fristelse. Det som kom fram var at den oppskriften er helt lik sjokolade ostekaken fra hummingbird bakery. Det skulle visst bare være snakk om at det var skrevet om til norske mål(dl) 😂 Og at hennes har oreokjeks i bunn mens den andre har digistive og kakao men det er jo sjokoladekjeks uansett😂 Nå må ho vel slette oppskriften eller gjelder ikke reglene henne??😏

Anonymkode: 9c0b8...7a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...