Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem har sagt at det krever energi å dele kritikk som faktisk er hekt på sin plass? Du har vel brukt mer energi på å opprette bruker her kun for å kritisere folk her så du er vel strengt tatt ikke så mye bedre.

Hadde det vært mulig å gi tilbakemelding til admin der uten at det ble svart med latterlige hersketeknikker, spydigheter og lynsjestemning hadde ikke denne tråden eksistert. 

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem har sagt at det krever energi å dele kritikk som faktisk er hekt på sin plass? Du har vel brukt mer energi på å opprette bruker her kun for å kritisere folk her så du er vel strengt tatt ikke så mye bedre.

Hadde det vært mulig å gi tilbakemelding til admin der uten at det ble svart med latterlige hersketeknikker, spydigheter og lynsjestemning hadde ikke denne tråden eksistert. 

 

Jeg har nok ikke vært bruker her så lenge, men har da brukt KG litt fra og til for å lese om diverse topic, men når man ser en tråd med over 1000 innlegg så blir man nyskjerrig. Og etter litt lesing så skjønner jeg at mange føler seg uettferdig behandlet på denne FB gruppen, men jeg ser jo at det meste går på admin og selve gruppe eier. Men kanskje det hadde vært en ide å få til en egen tråd med tilbake meldinger til admin som admin kunne fått jobbe med for deretter å svare. Men at dette på en eller annen måte kunne gått utenom "hovedsiden". Mulig alle hadde følt seg mer komfortable med det. Men som sagt, jeg kjenner ikke regimet der så godt så jeg vet ikke hvordan dem tenker. Men er alle her inne medlemmer av gruppen eller er det x-medlemmer i hovedsak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småflirer av de som stikker innom og skal si noe fornuftig for å få slutt på denne, og lignende tråder. Vedder på at de tenker at nå skal de virker så voksne og si noe så fantastisk bra at alle er enige og aldri mer skriver i tråden

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg blir litt overrasket over er all den energien som blir lagt ned å sitte her å snakke om en FB gruppe som er frivillig å ta del i. Man kan frivillig trykke "forlat gruppe" at any given time lissom. Men jeg vet av erfaring selvom admins kan virke maktsyke og selve sjefen er uimottagelig for kritikk eller andre sine meninger så har faktisk denne gruppen hjulpet veldig mange med å bli flinkere til å lage mat, bruke gode råvarer og faktisk leve litt sunnere.

Så mitt tips til de som hater denne gruppen så inderlig at man bruker tiden sin på å skrive innlegg her, forlat gruppen og la de som har glede av den ha glede av den. Men det er dere nok for nyskjerrige til :)

Å påstå at dette er en tråd for folk som "hater" (hvem har sagt de hater gruppa?) blir både misforstått og lettvindt. Hva med gruppemedlemmer og brukere her inne, som ser nytten i en slik gruppe, men som enten ikke får diskutert det de vil i gruppa, har kritikk mot måten gruppa driftes på, synes miljøet er dårlig, eller på annen måte har kritikk eller innspill å komme med? Som vi vet, er det jo ikke mulighet for å diskutere det der. Noen har jo til og med blitt kasta ut fordi de klarte å koble brukeren på KG mot det virkelige navnet hennes.

 

Hvis det å ikke hate gruppa er ensbetydende med å smiske for admins, ikke stille spørsmål som kunne bidratt til mer kunnskapsutveksling, ikke kritisere noe og å være overdrevent positiv til både avgudsdyrkelse og alt og alle, så skjønner jeg jo at hat er noe litt annet i din bok enn i min.

Endret av Søgni
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småflirer av de som stikker innom og skal si noe fornuftig for å få slutt på denne, og lignende tråder. Vedder på at de tenker at nå skal de virker så voksne og si noe så fantastisk bra at alle er enige og aldri mer skriver i tråden

 

Hei Wenda.

Takk for at du kategoriserer meg.

Jeg har da ikke det minste behov for å få slutt på denne tråden. Absolutt ikke. La den leve, la folk skrive hva de mener, Norge er et forholdsvis fritt land å bo i. Og hvis du tror at jeg ønsker å få alle til å bli enige så tar du feil. Jeg ønsker at flest mulige skal være uenige i alt. Dette skape debatter og debatter skaper selvtenkende mennesker.

Og med det sagt så ar jo jeg min rett til å uttale meg om hva jeg tenker. Ikke sant??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8 Dec 2015 at 16.05, egyptpike35 skrev:

Det jeg blir litt overrasket over er all den energien som blir lagt ned å sitte her å snakke om en FB gruppe som er frivillig å ta del i. Man kan frivillig trykke "forlat gruppe" at any given time lissom. Men jeg vet av erfaring selvom admins kan virke maktsyke og selve sjefen er uimottagelig for kritikk eller andre sine meninger så har faktisk denne gruppen hjulpet veldig mange med å bli flinkere til å lage mat, bruke gode råvarer og faktisk leve litt sunnere.

Så mitt tips til de som hater denne gruppen så inderlig at man bruker tiden sin på å skrive innlegg her, forlat gruppen og la de som har glede av den ha glede av den. Men det er dere nok for nyskjerrige til :)

Du har selvfølgelig lov til å ha din mening om denne tråden, men vi som diskuterer Facebook-gruppen har også vår mening, noe jeg syns folk kan akseptere. Vi slenger verken dritt eller latterliggjør, men kritiserer gruppas drivevirksomhet. I utgangspunktet er det en fantastisk gruppe, som jeg selv er medlem av, men det er så mye kritikkverdig at folk får utløp for det her (siden alle som kommer med et snev av (fornuftig) kritikk, blir kastet ut eller hengt ut). Skjønner du?

Det er heller ikke så enkelt som at "enten kan du melde deg ut av gruppa eller slutte å skrive her". Jeg tror de aller fleste som deltar i denne tråden, syns gruppa er bra og det kan være inspirerende å se alle de gode matrettene, spesielt nå i jula! Så ikke kom her og gjør det så svart/hvitt, for det ér det virkelig ikke :)  

Vi er mennesker, og vi elsker sladder - såpass kan vel du innrømme. Men vi er ikke ute etter "å ta noen", men heller å sette søkelys på enkelte deler ved gruppa som faktisk ER kritikkverdig! Som jeg har nevnt før; hadde moderatorene og en viss hellig-gjort person der inne tatt til seg noe av denne kritikken, så hadde vi heller ikke hatt noe å snakke om! 

Endret av ninuska_
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8 Dec 2015 at 16.52, Søgni skrev:

Å påstå at dette er en tråd for folk som "hater" (hvem har sagt de hater gruppa?) blir både misforstått og lettvindt. Hva med gruppemedlemmer og brukere her inne, som ser nytten i en slik gruppe, men som enten ikke får diskutert det de vil i gruppa, har kritikk mot måten gruppa driftes på, synes miljøet er dårlig, eller på annen måte har kritikk eller innspill å komme med? Som vi vet, er det jo ikke mulighet for å diskutere det der. Noen har jo til og med blitt kasta ut fordi de klarte å koble brukeren på KG mot det virkelige navnet hennes.

 

Hvis det å ikke hate gruppa er ensbetydende med å smiske for admins, ikke stille spørsmål som kunne bidratt til mer kunnskapsutveksling, ikke kritisere noe og å være overdrevent positiv til både avgudsdyrkelse og alt og alle, så skjønner jeg jo at hat er noe litt annet i din bok enn i min.

Jeg ser ikke så mange her inne som roser MFB opp i skyene, hverken på admin siden eller innleggene som blir delt på nevnt gruppe. Er mer klaging over måten gruppen driftes på, at miljøet blir forsuret av maktkåte admins og at gruppens leder ikke er åpen for kritikk eller innspill.

Hvis man leser gruppens festede innlegg dvs reglene for gruppa og ikke er enige i disse så kan manjo faktisk bare melde seg ut. Jeg personlig velger å tro at gruppens regler har kommet opp fordi dette er en enormt stor gruppe. Store grupper med mennesker trenger faktisk regler å gå etter, og folk som håndhever disse reglene. Trenger ikke gå lenger enn til vårt samfunn. Menigmann og Politi. Og hvis man prøver å kritisere de som styrer, noe vi nordmenn er utrolig flinke til så blir vi møtt med nedlatenheter der også. Forskjellen er jo at man kan melde seg ut av MFB, det kan man ikke med samfunnet.

Men jeg er helt enig med deg at man skal være skeptiskt til avgusdyrkelse, er det selv. Men jeg klarer faktisk å dra meg litt unna og blåse i hele greia. Tingen er at denne gruppa har mye fint å by på av mat, tips og oppskrifter. Hvis man tar et google søk så finner man stort sett det samme der. Forskjellen er at gruppen tilbyr det sosiale, noen trenger faktisk det sosiale ivet sm en FB gruppe kan tlby.I de fleste tilfeller kan man kaste ut spørsmål om tips til middag og 10 minutter etter sitter man med 100 gode tips. Har selv surt om tips flere ganger og har vært fornøyd hver gang. Om maten ikke har blitt god, så er det gunnet mine manglede kokkekunster.

Hat er kanskje et sterkt ord.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dere bare ignorere de nye brukerne? Og ikke svare de? Det ødelegger hele tråden

Kan jeg spore dårlig holdning her?

Jeg mener jeg kommer inn å spør hvorfor denne tråden er startet og hva som er bakgrunnen. Hva vet DU, kanskje jeg er løsningen på problemene inne på MFB. Ikke det at jeg er moderator eller noe, jeg kan knapt steke grandiosa uten at brann alarmen går, men jeg er flink til ordlegge meg og med litt bakgrunnsinfo om hva folk tenker og ønsker så kan jeg kanskje fremme dette på en slik måte at det blir en aksept av noe slag.

Men for all del, frys ut nykommerne og la de vente seg ihjel på svar så de mister interessen. Da kan man jo bare starte tråden "Vi som blir fryst ut av tråder på KG" og der snakke om alle c-kjediser og andre viktige mennesker som ikke gidder å svare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig lov til å ha din mening om denne tråden, men vi som diskuterer Facebook-gruppen har også vår mening, noe jeg syns folk kan akseptere. Vi slenger verken dritt eller latterliggjør, men kritiserer gruppas drivevirksomhet (rettere sagt: diktaturet inne på gruppa). I utgangspunktet er det en fantastisk gruppe, som jeg selv er medlem av, men det er så mye kritikkverdig at folk får utløp for det her (siden alle som kommer med et snev av (fornuftig) kritikk, blir kastet ut eller hengt ut). Skjønner du?

Det er heller ikke så enkelt som at "enten kan du melde deg ut av gruppa eller slutte å skrive her". Jeg tror de aller fleste som deltar i denne tråden, syns gruppa er bra og det kan være inspirerende å se alle de gode matrettene, spesielt nå i jula! Så ikke kom her og gjør det så svart/hvitt, for det ér det virkelig ikke :)  

Vi er mennesker, og vi elsker sladder - såpass kan vel du innrømme. Men vi er ikke ute etter "å ta noen", men heller å sette søkelys på enkelte deler ved gruppa som faktisk ER kritikkverdig! Som jeg har nevnt før; hadde moderatorene og en viss hellig-gjort person der inne tatt til seg noe av denne kritikken, så hadde vi heller ikke hatt noe å snakke om! 

Kanskje det finnes løsninger på problemene. Jeg kan kanskje være til litt hjelp hvis det er ønskelig. Jeg ønsker at alle skal trives på MFB, uten at jeg har noe direkte tilknytning til gruppa. Men som du sier selv, mange har glede av siden nå før jul spesielt. Dette ville jo være synd om gruppen ble lagt ned grunnet admins som føler seg latterliggjort her inne. Mange av dem gjør "jobben" sin og litt til. Jeg har sett at et par er veldig flinke til å hjelpe med å finne oppskrifter, komme med gode tips og fine tilbakemeldinger.

Og jeg synes ikke det er pent at folk blir hengt ut, hverken her eller der. Alle har rett til å ha en mening, og den skal respekteres enten man liker det eller ikke.

Ja, vi mennesker elsker sladder. Saftigere jo bedre :)

Jeg har også fått med meg at noen har fått en "gudestatus" der inne. Dette har jo skjedd ene og alene fordi medlemmene i gruppen har tillatt det over tid. Men dette kan jo rettes på. Eier av gruppen er jo bare et menneske, og mennesker hører stort sett på fornuft. Jeg tror jeg kan klare å skrive til denne personen og legge frem sakens kjerne på en måte som gjør at ting blir bedre. Men for å få til det må jeg vite hvilke saker som er viktigst for menneskene her inne at skal bli tatt opp. Alt vil jo selvsagt foregå med meg som frontperson slik at ingen andre skal måtte ta en eventuell støt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke vært bruker her så lenge, men har da brukt KG litt fra og til for å lese om diverse topic, men når man ser en tråd med over 1000 innlegg så blir man nyskjerrig. Og etter litt lesing så skjønner jeg at mange føler seg uettferdig behandlet på denne FB gruppen, men jeg ser jo at det meste går på admin og selve gruppe eier. Men kanskje det hadde vært en ide å få til en egen tråd med tilbake meldinger til admin som admin kunne fått jobbe med for deretter å svare. Men at dette på en eller annen måte kunne gått utenom "hovedsiden". Mulig alle hadde følt seg mer komfortable med det. Men som sagt, jeg kjenner ikke regimet der så godt så jeg vet ikke hvordan dem tenker. Men er alle her inne medlemmer av gruppen eller er det x-medlemmer i hovedsak?

Det er jeg helt enig i :) 
Det burde vært en måte å gi tilbakemelding til admin på, kanskje utenom hovedgruppa, men en MFB - Spør admin gruppe. Litt som ebay for jenter - kjøp og salg. Bare med tilbakemeldinger. Så hadde de sluppet at folk bokstavelig talt lo seg skakk av det ekstreme regimet der inne. 

Og de fleste av oss er vel medlemmer der inne fortsatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så mitt tips til de som hater denne gruppen så inderlig at man bruker tiden sin på å skrive innlegg her, forlat gruppen og la de som har glede av den ha glede av den. Men det er dere nok for nyskjerrige til :)

Tja - jeg har glede av gruppen. Bare ikke av den kadaverdisiplinen de utøver der.

Det er mange trivelige medlemmer der, og det er morsomt å kunne hjelpe med det man vet svaret på. Jeg har funnet oppskrifter og inspirasjon der. MEN det er umulig å stille spørsmål der om det du ikke er 100% enig i. Gud hjelpe deg om du spør på veggen, eller enda verre - sender spørsmål til feil person. Det er utkastelsesgrunn. Stiller du spørsmål vedrørende noen av reglene blir det sett på som kverulering - og det er utkastelsesgrunn. Glemmer du deg og linker et par ganger - det er utkastelsesgrunn. Skulle du finne på å ta opp noe du er uenig i, eller komme med synspunkter som ikke stemmer overens med ledelsen der får du en påminnelse om at du er gjest der, og at de gjerne kan hjelpe deg ut derfra igjen...

Så - det er rett og slett ikke mulig å komme med saklig og begrunnet kritikk der inne om du har lyst til å fortsette som medlem. For min del er det fint å kunne liste opp det som irriterer meg her istedet da. Og litt allright og se at flere også har reagert på styresettet til den gruppa.

Intensjonen med gruppa er bra, medlemmene er bra, adminene gjør en bra jobb ut fra det de får lov til å gjøre, T sjøl er hyggelig og hjelpsom det meste av tida - men regler og oppførsel mot enkelte medlemmer der inn er hinsidige all fornuft. 

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8 Dec 2015 at 18.43, egyptpike35 skrev:

Kanskje det finnes løsninger på problemene. Jeg kan kanskje være til litt hjelp hvis det er ønskelig. Jeg ønsker at alle skal trives på MFB, uten at jeg har noe direkte tilknytning til gruppa. Men som du sier selv, mange har glede av siden nå før jul spesielt. Dette ville jo være synd om gruppen ble lagt ned grunnet admins som føler seg latterliggjort her inne. Mange av dem gjør "jobben" sin og litt til. Jeg har sett at et par er veldig flinke til å hjelpe med å finne oppskrifter, komme med gode tips og fine tilbakemeldinger.

Og jeg synes ikke det er pent at folk blir hengt ut, hverken her eller der. Alle har rett til å ha en mening, og den skal respekteres enten man liker det eller ikke.

Ja, vi mennesker elsker sladder. Saftigere jo bedre :)

Jeg har også fått med meg at noen har fått en "gudestatus" der inne. Dette har jo skjedd ene og alene fordi medlemmene i gruppen har tillatt det over tid. Men dette kan jo rettes på. Eier av gruppen er jo bare et menneske, og mennesker hører stort sett på fornuft. Jeg tror jeg kan klare å skrive til denne personen og legge frem sakens kjerne på en måte som gjør at ting blir bedre. Men for å få til det må jeg vite hvilke saker som er viktigst for menneskene her inne at skal bli tatt opp. Alt vil jo selvsagt foregå med meg som frontperson slik at ingen andre skal måtte ta en eventuell støt.

-det som burde blitt tatt opp er den "ovenifra og ned" holdningen til admin der inne. Svært ofte svarer de nedlatende, som om de tror medlemmene er dumme. 

-Når noen stiller spørsmål burde de svare kort på det og henvise til reglene/admin for utdypende svar. Ikke kun svare "les reglene, det har du tydeligvis ikke gjort tidligere" 

-medlemme fortjener også ærlighet iforhold til sammarbeidpartnere og klikk. 

-det må være lov til å stille kritiske spørsmål, feks i en egen tråd eller side. 

-Tydeligere merking/kreditering av oppskrifter. Her må admin gå frem med et god eksempel.

etc etc...

 

Anonymkode: 14559...7e8

Endret av ninuska_
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8 Dec 2015 at 18.43, egyptpike35 skrev:

Kanskje det finnes løsninger på problemene. Jeg kan kanskje være til litt hjelp hvis det er ønskelig. Jeg ønsker at alle skal trives på MFB, uten at jeg har noe direkte tilknytning til gruppa. Men som du sier selv, mange har glede av siden nå før jul spesielt. Dette ville jo være synd om gruppen ble lagt ned grunnet admins som føler seg latterliggjort her inne. Mange av dem gjør "jobben" sin og litt til. Jeg har sett at et par er veldig flinke til å hjelpe med å finne oppskrifter, komme med gode tips og fine tilbakemeldinger.

Og jeg synes ikke det er pent at folk blir hengt ut, hverken her eller der. Alle har rett til å ha en mening, og den skal respekteres enten man liker det eller ikke.

Ja, vi mennesker elsker sladder. Saftigere jo bedre :)

Jeg har også fått med meg at noen har fått en "gudestatus" der inne. Dette har jo skjedd ene og alene fordi medlemmene i gruppen har tillatt det over tid. Men dette kan jo rettes på. Eier av gruppen er jo bare et menneske, og mennesker hører stort sett på fornuft. Jeg tror jeg kan klare å skrive til denne personen og legge frem sakens kjerne på en måte som gjør at ting blir bedre. Men for å få til det må jeg vite hvilke saker som er viktigst for menneskene her inne at skal bli tatt opp. Alt vil jo selvsagt foregå med meg som frontperson slik at ingen andre skal måtte ta en eventuell støt.

Takk for fint svar! :) 

Hvor godt kjent er du med denne gruppa, og administratorene, om jeg tør spørre? For hvis du ikke har noe særlig relasjon til dem, og du stiller dem noenlunde kritiske spørsmål som omhandler ting de ikke vil snakke om, så kan du forvente å bli kastet ut. Det er mange som har opplevd dette, b.la hun som nå nylig spurte T om Mat fra bunnen AS.

Jeg syns for øvrig det er merkverdig at du likeså mener at "det ville vært synd om gruppen ble lagt ned grunnet admins som føler seg latterliggjort her inne". Hadde alle bloggere, kjendiser, og administratorer fra diverse plattformer lest enkelte tråder her inne, så skulle de i følge deg lagt ned med en gang! I følge deg så ville de følt at de ikke orket mer grunnet (konstruktiv) kritikk. Folk blir snakket om, uansett hvor mye de prøver å forhindre det, men sånn er det jo. Sladder er sladder, men kritikk bør sees på med objektivitet og noen må rett og slett ta til seg den kritikken.

T fremstår som ekstremt lunefull, spesielt når hun blir møtt med kritiske spørsmål. Jeg mener nå at det ikke representerer det T prøver å representere. For all del, hun er sikkert ei koselig dame, men det er noe ved måten hun oppfører seg på innad i gruppa som blir helt feil for min del. Det ødelegger nesten litt den opplevelsen jeg har av MFB, fordi jeg syns den gruppa er kjempe koselig og inspirerende ellers :) 

 

 

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble genuint overasket da jeg så at denne personen fortsatt var medlem av gruppen i dag.

 

Kanskje admins har roa seg??

IMG_2175.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten tolker jeg det feil, eller så driver T og kupper tråder. Var ei som la ut et bilde av karameller, så kommer T med: "veldig godt med baileys i karameller", og en kommentar nedenfor skriver hun: "min med baileys er i albumet mitt høyt oppe (med masse smileys selvfølgelig). Lys sirup"

Det er ikke meningen å virke pirkete, men jeg syns nå det er temmelig arrogant og komme med "jeg lager de beste karamellene"-holdning i en slik tråd.

Anonymkode: 19f48...9f9

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter å kose meg med hvor mye ekkelt og ubrukelig folk kan lage, kalle det "fra bunnen", og så er de andre hekta. Dagens kjøttdeig og boil in bag ris blandet sammen med litt vann, og voila - middag :eeeh: Kan jo i si hvor heselig det ser ut under bildet i gruppa, så få gjøre det her i steden :fnise:

Anonymkode: 9af66...e74

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kommentarene under det kakebildet! 

C: Ser god ut *smile* Men høres ut som en mektig kake! 

T: De fleste kaker er mektige

C: Hehe, det er forsåvidt sant det. *blunkesmiley* 

T: Tror ikke denne er noe verre enn de fleste. *supersmiley* 

 

Sikkert bare jeg som er i overkant pirkete, men når man vet hvordan hun oppfører seg, så bekrefter dette bare at den minste lille antydning til at kaken ikke er fantastisk blir tatt ille opp. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...