Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 24 Nov 2015 at 21.09, daemonia skrev:

Kyllinger/høns har muskulatur. 
Muskler = kjøtt 

Kylling = kjøtt 

Åh. Jeg vet ikke hvorfor det over er sitert, bare se bort ifra det. Nye KG <3 

Jeg ble medlem av gruppen etter å ha ledd meg skakk i dagesvis av denne tråden- og hadde trodd underholdningen skulle bli tatt til nye høyder der. 

Men egentlig synes jeg ikke selve "mat fra bunnen"-gruppen er like morsom, i mine øyne er det veldig varierende kunnskapsnivå på de som lager mat, og moderatorene er i en klasse for seg selv. De har en del spesielle regler og ting som er særegne for den gruppen, men alt i alt ikke noe hysterisk morsomt. 

Jeg har fått litt inspirasjon denstunden jeg har vært medlem, og hopper over rare/tåpelige ting. Men skal fortsette å følge denne tråden, og heller bruke selve kilden (M.F.B) som inspirasjon:-) 

Endret av ninuska_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig at det var mer irriterende med alle wanna-be moderatorene som ropte opp om at folk hadde rasket med seg potetstappe- og gryteposer. Jeg vil tro de fleste en sjelden gang innimellom tyr til halvfabrikata. (og de fremmet jo ikke akkurat oppskrifter med ferdigmat i ved å poste bildet av handlelappen.)

Jeg tenkte mer i de baner at det var litt smålig å ikke la det innlegget stå jeg. Er jo folk rundt om i landet som sitter vanskelig i det økonomisk og som gruer seg til jula av den grunn. Her var det jo informasjon om billige varer som hører jula til og da.

Anonymkode: ff467...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke lenge siden de hyllet det som kastet ut alle supper og gryteretter fra Toro, men nå er det rene manien rundt det å få kjøpt det så billig som mulig :ler:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lalalala59

Syns egentlig at det var mer irriterende med alle wanna-be moderatorene som ropte opp om at folk hadde rasket med seg potetstappe- og gryteposer. Jeg vil tro de fleste en sjelden gang innimellom tyr til halvfabrikata. (og de fremmet jo ikke akkurat oppskrifter med ferdigmat i ved å poste bildet av handlelappen.)

Jeg tenkte mer i de baner at det var litt smålig å ikke la det innlegget stå jeg. Er jo folk rundt om i landet som sitter vanskelig i det økonomisk og som gruer seg til jula av den grunn. Her var det jo informasjon om billige varer som hører jula til og da.

Anonymkode: ff467...912

Men det var jo allerede mange slike tråder med innlegg om billige matvarer? Hun var kanskje nr 12 som la ut bilde av kassakvitteringen på bare noen få timer... Tror de fleste fikk det med seg, trenger liksom ikke legge ut bilde av kvitteringene alle sammen. Hvis alle skulle gjort det hadde det blitt ganske rotete og langt fra gruppens formål. Det finnes mange grupper som kommer med informasjon om hvor det er tilbud osv for de med økonomiske vansker, så for meg blir det helt feil gruppe å poste slikt i. Du måtte scrolle lenge for å komme til noe som var relevant for gruppen i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og burde det ikke egentlig hete 'mat fra grunnen'? Fra 'bunnen' da tenker jeg havbunn ;)

Jeg har tenkt akkurat det samme! :) Kanskje hun tenker på pizzabunnen, det å lage pizzabunn med skikkelig godt pizzamel og så bygge oppover med gode ingredienser? :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo allerede mange slike tråder med innlegg om billige matvarer? Hun var kanskje nr 12 som la ut bilde av kassakvitteringen på bare noen få timer... Tror de fleste fikk det med seg, trenger liksom ikke legge ut bilde av kvitteringene alle sammen. Hvis alle skulle gjort det hadde det blitt ganske rotete og langt fra gruppens formål. Det finnes mange grupper som kommer med informasjon om hvor det er tilbud osv for de med økonomiske vansker, så for meg blir det helt feil gruppe å poste slikt i. Du måtte scrolle lenge for å komme til noe som var relevant for gruppen i går.

Det var kanskje det. Så bare 3 stk - og det var ikke så avskrekkende sammenlignet med alle "eggene mine gikk ut på dato i går, kan jeg bake med de" - "kan jeg fryse kokte poteter" - "jeg har ikke luktesans, kan jeg spise denne biffen" og "Hvor mye er 100 ml i dl?" som jeg er vant til derfra. 

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt akkurat det samme! :) Kanskje hun tenker på pizzabunnen, det å lage pizzabunn med skikkelig godt pizzamel og så bygge oppover med gode ingredienser? :nigo:

Det må være det! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må helt ærlig innrømme at som kokk er den gruppen en kilde til god underholdning. Og som den jevne bruker av det søte liv er det veldig mange selvkomponerte oppskrifter fra nettopp det søte liv der.

 

Anonymkode: 188fa...60a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er de i gang med kampen mot Toro igjen! 
T. la ut innlegg:  

Litt nysgjerrig ....😅😊

Hvilke eventuelle typer ferdigprodukter ala Toro poser, Fjordland, Findus osv har du kvittet deg med ETTER du ble medlem?

 

Imponert over at noen faktisk tør å si at de ikke har kastet noe i tilfelle hastverk en dag. 
De måtte jeg skynde meg å gi et like i tilfellet kommentarene blir sletta :fnise: 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de i gang med kampen mot Toro igjen! 
T. la ut innlegg:  

Imponert over at noen faktisk tør å si at de ikke har kastet noe i tilfelle hastverk en dag. 
De måtte jeg skynde meg å gi et like i tilfellet kommentarene blir sletta :fnise: 

 

Er det virkelig noen som skryter av at de kaster mat?

Anonymkode: 92839...6b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det virkelig noen som skryter av at de kaster mat?

Anonymkode: 92839...6b7

Ja, og det er ingenting nytt der. 
Det har blitt lagt ut bilder og skryt av at Toroposene skal pælmes i søpla mange ganger før der! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påan igjen drit no i hele gruppa!

Anonymkode: a1983...3ca

I stedet for å kjefte her, så kan jo du drite i hele tråden ;) 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...