Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Wanda Maximoff
7 timer siden, Teriyaki skrev:

Jeg aner ikke. Jeg bare skjønner ikke forskjellen?  Begge deler beskriver jo noe. Brun saus og brun ost. Skal sies at jeg selv alltid har sagt brunost. Begynte bare å stusse over det nå. 

Usikker på hva som er forskjellen selv, men det er det logiske alternativet for meg. Jeg ser jo brunsaus selv, men skriver brun saus men samtidig som jeg sier hvit saus og skriver hvit saus. Altså, så mener jeg å ha lest en gang at brunost ikke er en ost en gang så er det da riktig å kalle det brunost i det hele tatt? :fnise: Det står jo gulost på pakkene og, ikke en gul ost. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Klink skrev:

Brunosten heter vel egentlig Gudbrandsdalsost?

Gudbrandsdalsost er bare en av flere typer brunost. I tillegg har vi for eksempel mysost, ekte geitost, Misværost og Bestemorost. 

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brunost er en brun ost.  Som det finnes mange typer av som nevnt.  😂

 

Anonymkode: 00d37...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrodiskusjonen er det morsomste jeg har lest i dag. (det har vært en grå dag) :)

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.10.2016 den 20.22, dillyduzit skrev:

Du må ta det med en klype salt (eller 10). Krem fresh, Cream fresch, creme frech er blant annet noe av det du kommer til å se. Bare pass på å ikke si noe, for da blir du både utestengt og får hele dysleksi-regla på rappen. 

 

Eller "kåttsjis" som det også kan hete. Jeg trodde kanskje det ble ment cottage cheese, men neida. Det var faktisk creme fraiche vedkommende mente. :sprettoy:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

Eller "kåttsjis" som det også kan hete. Jeg trodde kanskje det ble ment cottage cheese, men neida. Det var faktisk creme fraiche vedkommende mente. :sprettoy:

 

Haha! Men.. det klinger jo ikke en gang? Altså, hæ? :sprettoy:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, dillyduzit skrev:

Haha! Men.. det klinger jo ikke en gang? Altså, hæ? :sprettoy:

Nettopp! :laugh:
Det er nok sikkert en helt spesiell, veldig kraftig dysleksi. Muligens er den smittsom også, så man bør vaske øynene og tastefingrene sine etter at man har besøkt MFB :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig overrasket over hvor lite folk kan om basic mat. Som å varme opp baguetter.. 

Screenshot_20161023-112119.png

Anonymkode: bee37...481

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir stadig overrasket over hvor lite folk kan om basic mat. Som å varme opp baguetter.. 

Screenshot_20161023-112119.png

Anonymkode: bee37...481

Sukk🤐

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt så trodde jeg gruppen var om mat fra bunnen, ikke hvordan man varmer opp ferdig mat. Og for det andre, hvordan i huleste er det mulig å ikke vite hvordan man varmer opp ferdigbaguetter? Selv spiser jeg ikke mel og høykarbomat, men jeg ville tippet, helt ut av det blå, at det ville funket om man satte ovnen på ca 200 grader, slengt inn baguettene og latt det stått...tja en ca 10 minutter før jeg sjekket dem. 

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppriktig overrasket over kunnskapsnivået til mange i den gruppen. Har de vokst opp i et rikt hjem hvor alt fra brødskive med hvitost ble dandert av en butler eller lignende?  skjønner jo at de som ikke har vært interessert i baking osv. Er eksperter, men mye av spørsmålene er jo direkte basiskunnskaper som man lærer om og om igjen på skolen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Sugemerke skrev:

Er ml det samme som dl?! Wow!

Oj vet du ikke det ? Kan godt forklare deg det ?

Anonymkode: c5082...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...