Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Severus skrev:

Samt Ferero Rocher er jo små kuler på en måte, å enkelte er veldig flink til å rulle ut sånt. 

Jeg skal prøve meg på de en dag, men er IKKE noe flink å lage slike ting.... Det kommer til å se ut som sauebæsj! :skratte: 

-Tuller ikke, slike ting klarer jeg ikke ._.
Er flink med plastelina, men marsipan....Har for varme hender til å holde på med slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Chibi skrev:

Jeg skal prøve meg på de en dag, men er IKKE noe flink å lage slike ting.... Det kommer til å se ut som sauebæsj! :skratte: 

-Tuller ikke, slike ting klarer jeg ikke ._.
Er flink med plastelina, men marsipan....Har for varme hender til å holde på med slikt.

Jeg kan ikke en gang lage boller uten at de ser ut som en rynkete 80-åring så jeg føler deg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skjønner at det er Tanjas gruppe og at hun gjerne vil promotere bloggen sin der, men jeg synes det blir bare dumt når andre moderatorer skriver innlegg med link til bloggoppskrift og "lyst på noe ekstra godt til kvelds?", og så har de ikke smakt det de anbefaler. Skulle nesten tro de ble betalt for å reklamere for oppskriftene på bloggen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ardwinna skrev:

Dagens "visdomsord" til maten: Når en dør lukkes, vil alltid et vindu åpnes... :ler:
 

Jeg åpnet ytterdøra men ingen vindu åpnet seg, hvor finner de slike dumme visdomsord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent inne der, men var der her om dagen. Ser det var lagt ut oppskrift på eplekake med vanilje.  Er DEN også hennes oppskrift? Jeg har bakt den i mange år. Du finner kopi av oppskriften på en annen blogg. Så var det sitronkrem. Lemoncurd. Teksten hennes er en kopi fra en annen blogg. En la ut oppskriften for lenge siden, og skrev at hun ikke likte engelske ord, og brukte sitronkrem.jeg har ikke vært på bloggen, så vet ikke om hun har skrevet at hun har tatt den....eller funnet opp selv.

Ser en oppskrift med 7 dl cf. Hva smaker det av det? En rett skal balanseres.  Reagerer på alt smør, fløte, cf. Putter du kjøtt oppi der, så forsvinner smakene i fett.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folka som er admins får nok ikke betalt, men Tanja oppfordrer i admingruppa om å legge ved link til bloggen mest mulig. 

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folka som er admins får nok ikke betalt, men Tanja oppfordrer i admingruppa om å legge ved link til bloggen mest mulig. 

Anonymkode: e42bc...d56

Det får nå være måte på til linking som er der. Jeg, kanskje andre oppfatter dette som et evig mas. Som sagt, vært lite der, men vært inne nå. Et evig mas. Jeg går da ikke mere inn på bloggen, av den grunn. Når målet er å oppdra folk til å lage mat fra bunnen, bør de gjøre noe med smakene. Smaker er kvalt av fett. Usunt er det også. Ser på blogglisten at det er flere enn meg som tenker at dette er ikke ok oppskrifter. Sikkert greit for folk med døde smaksløker, og null peiling på ernæring. Når de er over 80.000 så burde den vært bedre besøkt.

Jeg ser andre som har matblogger med langt mindre på fb har mye mere besøk på bloggen. Kan det være den hyggelige tonen? Ikke mas om blogg?

Ser en kommentar som vistes. Lage brun saus. Det er en kunst står det. Nei, da vet de ikke hva kunst er. Som en kommenterte. Bør ha kraft i, og ikke vann. Det var t som laget video. Blir helt matt av å lese der inne.

I vår var det stor ståhei om konkurranse der inne. Dette var jo for å få opp besøkstallet på bloggen. For du måtte innom der. Premien var middag hjemme hos guruen. Vinneren sto frem og gledet seg. Ville det ikke vært naturlig å skrive/ vise bilder når premien ble satt ut i livet? 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere her som har lagd disse berømmelige Statoilbollene? Oppskrifta er jo helt lik den bolleoppskrifta jeg har brukt i alle de år, den fra Trines matblogg. I bolledeigen jeg lager bruker jeg 25 gr gjær og lar den heve lenge, i Statoilbollene er det dobbelt så mye gjær PLUSS bakepulver. Sistnevnte blir jo lovprist som bare det i gruppa, og det er da jeg lurer på; blir disse bollene bedre jo mere hevemiddel man bruker? Ser det var ei som lagde dobbel porsjon, hun kjørte på med 100 gr gjær og bollene ble visst sååå gode. Mine med 1/4 av mengden gjær til tross for dobbel oppskrift blir også veldig gode og luftige altså, spm er om det er enda mer å hente med mere hevemiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rebella81 skrev:

Er det noen av dere her som har lagd disse berømmelige Statoilbollene? Oppskrifta er jo helt lik den bolleoppskrifta jeg har brukt i alle de år, den fra Trines matblogg. I bolledeigen jeg lager bruker jeg 25 gr gjær og lar den heve lenge, i Statoilbollene er det dobbelt så mye gjær PLUSS bakepulver. Sistnevnte blir jo lovprist som bare det i gruppa, og det er da jeg lurer på; blir disse bollene bedre jo mere hevemiddel man bruker? Ser det var ei som lagde dobbel porsjon, hun kjørte på med 100 gr gjær og bollene ble visst sååå gode. Mine med 1/4 av mengden gjær til tross for dobbel oppskrift blir også veldig gode og luftige altså, spm er om det er enda mer å hente med mere hevemiddel?

Har ikke prøvd de selv, men kanskje det gjør det lettere å ikke feile dersom man ikke er så flink til å bake? Det stilles utrolig mange spørsmål rundt det å bake noe så enkelt som boller, så jeg lurer på om det kanskje er mange i den gruppa som egentlig ikke er god til å bake?  

Jeg får luftige boller omtrent uansett hva slags oppskrift jeg bruker. Har ikke prøvd akkurat den der oppskriften da, men tror nesten jeg må prøve neste gang jeg skal bake bare for å se om det virkelig er en vidunder-oppskrift, eller om det bare er en "idiotsikker" en. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har akkurat laget varm kakao 1f60a.png😊2764_fe0f.png❤️

Hell melk og sjokolade i en gryte og varm opp og bland

Husk å ikke gå vekk siden melk blir varmet opp raskt"

 

Jepp, her er det mat fra bunnen dere. Lurer på hvem i all verden som har laget denne fantastiske oppskriften? :P

Endret av MalloryK
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MalloryK skrev:

"Har akkurat laget varm kakao 1f60a.png😊2764_fe0f.png❤️

Hell melk og sjokolade i en gryte og varm opp og bland

Husk å ikke gå vekk siden melk blir varmet opp raskt"

 

Jepp, her er det mat fra bunnen dere. Lurer på hvem i all verden som har laget denne fantastiske oppskriften? :P

Men står man å stirrer på melka så koker den aldri. A watched pot never boils som de sier.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere den pc-kaken?

 

Edit: Den ble lagt ut for over 5 timer siden, og den står fortsatt selv om det ikke er oppskrift

Endret av MalloryK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg fikk hjemmebakte statoilboller av mamma på fredag, kanskje hun tok oppskriften fra MfB? Hun stekte de på tidlig ettermiddag, og jeg fikk en da jeg kom i ti-tiden på kvelden. Da var den både tung og tørr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.nammis.no/statoil-boller/

 

 

Oppskriften til bollene som brukes på MFB-Ser det er ett "dokument" med statoillogo'en på også, virker som det er bare en bruker som har laget det "dokumentet" selv og hivd på statoillogoen-signert navnet sitt på oppskriften også. Ser nesten ut som om det er statoil som har gitt ut oppskriften, men det er feil :) 
Men oppskriften som alle de andre bruker er tatt fra bloggen, og brukeren med statoillogoen sier selv at oppskriften er 99.9 % lik... :fnise: 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, rebella81 skrev:

Er det noen av dere her som har lagd disse berømmelige Statoilbollene? Oppskrifta er jo helt lik den bolleoppskrifta jeg har brukt i alle de år, den fra Trines matblogg. I bolledeigen jeg lager bruker jeg 25 gr gjær og lar den heve lenge, i Statoilbollene er det dobbelt så mye gjær PLUSS bakepulver. Sistnevnte blir jo lovprist som bare det i gruppa, og det er da jeg lurer på; blir disse bollene bedre jo mere hevemiddel man bruker? Ser det var ei som lagde dobbel porsjon, hun kjørte på med 100 gr gjær og bollene ble visst sååå gode. Mine med 1/4 av mengden gjær til tross for dobbel oppskrift blir også veldig gode og luftige altså, spm er om det er enda mer å hente med mere hevemiddel?

Jeg lærte i heimkunnskap i 7 klasse at når vi dobler en gjærdeig dobler vi alt unntatt gjæren den lar vi være som før. Om jeg skal si det selv hveteboller har jeg teken på. Bruker Ingrid Espleid Hovigs oppskrift i den rødrutetekokeboken.

Gjær og bakepulver syns det høres litt overkill ut, men i den gruppa er de glad i hevemiddel.

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 timer siden, Teriyaki skrev:

Har ikke prøvd de selv, men kanskje det gjør det lettere å ikke feile dersom man ikke er så flink til å bake? Det stilles utrolig mange spørsmål rundt det å bake noe så enkelt som boller, så jeg lurer på om det kanskje er mange i den gruppa som egentlig ikke er god til å bake?  

Jeg får luftige boller omtrent uansett hva slags oppskrift jeg bruker. Har ikke prøvd akkurat den der oppskriften da, men tror nesten jeg må prøve neste gang jeg skal bake bare for å se om det virkelig er en vidunder-oppskrift, eller om det bare er en "idiotsikker" en. :P

Jeg har prøvd de berømte "statoil-bollene". De ble veldig gode, men såå spesielle var de ikke. Som en annen her skrev så er de ganske like oppskriften til Trines matblogg (jeg tenkte det da jeg bakte de, for har brukt den oppskriften tidligere), bare mye mer kardemomme og smeltet smør i stedet for romtemperert. 

Et pluss ved "statoil-bollene" syns jeg var at de var veldig gode dagen etter også, men jeg tok litt ekstra smør i da, kan ha vært det ;) Også var de veldig enkle å lage da, var jo egentlig bare å slenge oppi alt samtidig nesten :fnise:

Anonymkode: a6719...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har prøvd de berømte "statoil-bollene". De ble veldig gode, men såå spesielle var de ikke. Som en annen her skrev så er de ganske like oppskriften til Trines matblogg (jeg tenkte det da jeg bakte de, for har brukt den oppskriften tidligere), bare mye mer kardemomme og smeltet smør i stedet for romtemperert. 

Et pluss ved "statoil-bollene" syns jeg var at de var veldig gode dagen etter også, men jeg tok litt ekstra smør i da, kan ha vært det ;) Også var de veldig enkle å lage da, var jo egentlig bare å slenge oppi alt samtidig nesten :fnise:

Anonymkode: a6719...e82

Jeg har bakt disse bollene, Om de er fra Trine eller statoil vil jeg ikke tro de er fra . Jeg begynte med denne 1981
Så kan kanskje være litt obs. Alt kommer ikke  fra trines blogg . Og ligger de der også ? så kan en jo lure :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...