Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange medlemmer er de nå da? Og hvordan er aktivitetsnivået i gruppen? Det er jo slik man ser om en gruppe har noe for seg eller ikke. Få innlegg+ få likes/kommentarer (i forhold til medlemstall) vil jo si at de kanskje er Norges største matgruppe på FB, men ikke noe mer enn det. Og hvordan kan T si at hun ikke får til å sende PM, men hun klarer å legge ut link til bloggen? Er det noe nytt FB har begynt med, eller?:fnise:

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Den 22.9.2016 at 16.27, Chibi skrev:

Forskere har sagt at mettet fett er sunt, derfor flyter maten i smør, fløte og annet... 

De tenker ikke på animalsk fett som har mye kalorier....

Hva slags fett er det du mener ikke har mye kalorier? Og til orientering har kokosolje og extra virgin olivenolje mer kalorier enn meierismør og rent spekk

(Dette skal ikke oppfattes som et forsvarsskrift for T, men det tar seg vel best ut om kritikken er relativt saklig og basert på virkeligheten? Det burde være nok å ta av.) 

Anonymkode: b0fb0...18f

Endret av Tekola
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Temmelig unødvendig personlig kommentar, som går mye lenger enn å snakke om hvordan hun driver gruppen. 

Hva slags fett er det du mener ikke har mye kalorier? Og til orientering har kokosolje og extra virgin olivenolje mer kalorier enn meierismør og rent spekk

(Dette skal ikke oppfattes som et forsvarsskrift for T, men det tar seg vel best ut om kritikken er relativt saklig og basert på virkeligheten? Det burde være nok å ta av.) 

Anonymkode: b0fb0...18f

Jojo, skrev på mobilen, så ble knotete :) 
Fikk heller ikke sjekket teksten før nå, mente at;
Selv om det er animalsk, så er det like mye kalorier, derfor er ikke smøret sunnere. Kalori er kalori, så man trenger strengt tatt ikke å bøtte nedpå med animalsk fett bare fordi "det er sunnere", så lenge du ikke driver på med lavkarbo (noe mange i gruppen ikke gjør) Så vil du mest sannsynlig legge på deg :) 

Jeg lærte en gang i tiden;
"Alt med måte" -Og passer dermed på å spise litt av alt :)  Så er litt trist å se middagstallerkener full av kjøtt,fett og saus, og ett par ynkelige grønnsaker på siden...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. september 2016 at 8.20, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som kjenner hun som startet siden. Hun er vist veldig hyggelig og såååå lei seg fordi folk er så slemme og slitsomme. Hun ville liksom bare hjelpe folk.

 

Men den maten....kjøp ingrid espelid hovid sine kokebøker istedet. Lærer jo mer der, sunnere, og faktisk mat fra bunnen/grunnen. :P

Så slo det meg. Har pratet endel mat med min venninne (som kjenner grunderen av FB siden). Det hun anser som sunn og bra mat er ikke helt det samme som vi andre. Hun er medlem av VG sin vektklubb, og lurer på hvorfor hun ikke går ned i mat med "vanlig husmanskost". Som hun aldri veier. Og for henne ER mat fra bunnen halvfabrikata man slenger litt ekstra ost/fløte/grønnsaker kjøtt i. Når man legger till 1 kg kylling og halve ostepakka (på to voksne..) i den ellers så sunne wok'en så forstår man jo det. Men hun legger det inn på vektklubben som "to porsjoner wok".

 

Oppdaget dette da hun stusset på hvorfor det var så lite kjøtt i vår mat. Vi anså at 1 kyllingfileet per voksen var nok kjøtt og resten grønnsaker og annet tilbehør. Hun var lettere sjokkert. 

Anonymkode: 86999...5eb

Enten så lyver du så det renner av deg eller om det finnes en profil av henne på VG sin vektklubb er den falsk. Jeg kjenner T meget godt.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Labbetuss40 skrev:

Enten så lyver du så det renner av deg eller om det finnes en profil av henne på VG sin vektklubb er den falsk. Jeg kjenner T meget godt.

 

 

Fikk inntrykk av at hun snakket om sin venninne og ikke T. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Labbetuss40 skrev:

Enten så lyver du så det renner av deg eller om det finnes en profil av henne på VG sin vektklubb er den falsk. Jeg kjenner T meget godt.

 

 

Du må få på deg lesebrillene. 

Anonymkode: f34d0...48a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2016 at 8.20, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som kjenner hun som startet siden. Hun er vist veldig hyggelig og såååå lei seg fordi folk er så slemme og slitsomme. Hun ville liksom bare hjelpe folk.

 

Men den maten....kjøp ingrid espelid hovid sine kokebøker istedet. Lærer jo mer der, sunnere, og faktisk mat fra bunnen/grunnen. :P

Så slo det meg. Har pratet endel mat med min venninne (som kjenner grunderen av FB siden). Det hun anser som sunn og bra mat er ikke helt det samme som vi andre. Hun er medlem av VG sin vektklubb, og lurer på hvorfor hun ikke går ned i mat med "vanlig husmanskost". Som hun aldri veier. Og for henne ER mat fra bunnen halvfabrikata man slenger litt ekstra ost/fløte/grønnsaker kjøtt i. Når man legger till 1 kg kylling og halve ostepakka (på to voksne..) i den ellers så sunne wok'en så forstår man jo det. Men hun legger det inn på vektklubben som "to porsjoner wok".

 

Oppdaget dette da hun stusset på hvorfor det var så lite kjøtt i vår mat. Vi anså at 1 kyllingfileet per voksen var nok kjøtt og resten grønnsaker og annet tilbehør. Hun var lettere sjokkert. 

Anonymkode: 86999...5eb

Kjenner du noen som kjenner noen? Gratulerer. Du er på trygg grunn 😀

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg bare ut av hele gruppen. Klarte ikke å høre på all den hyllingen av maten til en viss gudinne. 

Anonymkode: 4d2e2...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg meldte meg bare ut av hele gruppen. Klarte ikke å høre på all den hyllingen av maten til en viss gudinne. 

Anonymkode: 4d2e2...96e

Nei. Skulle tro de hadde fått betalt for å si det. Ha ha.

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!

Spørsmål: Kan egg spise når di er godt ut på dato?

Svar: ja bare ikke dom er rotne lukter hvondt

Anonymkode: b53e1...2ea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 22.9.2016 at 16.27, Chibi skrev:

Forskere har sagt at mettet fett er sunt, derfor flyter maten i smør, fløte og annet... 

De tenker ikke på animalsk fett som har mye kalorier....

Forskere har vel aldri sagt at mettet fett er sunt. Umettet og flerumettet fett er det "sunne" fettet.

Anonymkode: 54500...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskere har vel aldri sagt at mettet fett er sunt. Umettet og flerumettet fett er det "sunne" fettet.

Anonymkode: 54500...399

Det var en diskusjon på gruppa ang. Mettet fett, +fedon anbefalte mettet fett og jo, noen forskere mente også at mettet fett var sunnere enn flerumettet, men hey

Forskere sa jo at gulrot gir kreft også...

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Chibi skrev:

Det var en diskusjon på gruppa ang. Mettet fett, +fedon anbefalte mettet fett og jo, noen forskere mente også at mettet fett var sunnere enn flerumettet, men hey

Forskere sa jo at gulrot gir kreft også...

 

Det viser seg stadig i gjennomgang av forskning og i ny forskning at mettet fett ikke er usunt. Det er mange konklusjoner i forskning om kosthold og helse som har vist seg å ikke holde ved nærmere gjennomgang.

Jeg tror noen som uttaler seg veldig bastant om mettet fett her i tråden kommer til å måtte revurdere en del av sine egne sannheter etterhvert :)

Når det er sagt så følger jeg med på tråden da jeg synes hele gruppedynamikken der er fasinerende og skremmende.

Anonymkode: 9f10d...1d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viser seg stadig i gjennomgang av forskning og i ny forskning at mettet fett ikke er usunt. Det er mange konklusjoner i forskning om kosthold og helse som har vist seg å ikke holde ved nærmere gjennomgang.

Jeg tror noen som uttaler seg veldig bastant om mettet fett her i tråden kommer til å måtte revurdere en del av sine egne sannheter etterhvert :)

Når det er sagt så følger jeg med på tråden da jeg synes hele gruppedynamikken der er fasinerende og skremmende.

Anonymkode: 9f10d...1d3

Men det betyr ikke at maten trenger å flyte i mettet fett :-) som jeg sier "alt med måte" 

Derfor jeg skrev det øverste "siden forskere sier det er sunt, så flyter maten i -mettet fett-" det gjør ikke maten sunnere, når du får i deg sinnsyke mengder fett :-) 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lagt ut bilde av "hjemmelaget" toffefee og ferrero rocher nå. Det kan da ikke være hjemmelaget?! Huff, flaut å tabbe seg ut sånn:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ingride skrev:

Noen som har lagt ut bilde av "hjemmelaget" toffefee og ferrero rocher nå. Det kan da ikke være hjemmelaget?! Huff, flaut å tabbe seg ut sånn:/

Jeg trur faktisk hu har laget det. Har sett mye av det hun har lagt ut. Og det er helt utrolig og i like høy standar

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...