Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klikket meg innpå for å se om det virkelig var så kjedelig som så mange sier...fant dog en "kontroversiell" post - han som har skutt gås og legger ut bilde av den døde, utilberedte gåsa.

Er visst flere kommentarer som er slettet, så har gått glipp av et gilde av "æsj" og "unødvendig å legge ved bilde" ser jeg.

Han ble dog advart mot at bildet blir slettet etter 30 minutter om han ikke kom med oppskrift, så ALL ÆRE til han som skrev den mest basice oppskriften noen gang og slang på en solbrillesmiley :fnise: T virker ganske krass mot ham i kommentarfeltet, men heldigvis får han masse skryt av medlemmer som mener dette er ekte mat fra bunnen, noe det jo er.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Poppie skrev:

Klikket meg innpå for å se om det virkelig var så kjedelig som så mange sier...fant dog en "kontroversiell" post - han som har skutt gås og legger ut bilde av den døde, utilberedte gåsa.

Er visst flere kommentarer som er slettet, så har gått glipp av et gilde av "æsj" og "unødvendig å legge ved bilde" ser jeg.

Han ble dog advart mot at bildet blir slettet etter 30 minutter om han ikke kom med oppskrift, så ALL ÆRE til han som skrev den mest basice oppskriften noen gang og slang på en solbrillesmiley :fnise: T virker ganske krass mot ham i kommentarfeltet, men heldigvis får han masse skryt av medlemmer som mener dette er ekte mat fra bunnen, noe det jo er.

Jeg jakter selv, men syns akkurat det bildet var unødvendig. Det ser litt grotesk ut med kniven stappet inn i brystet, hadde ikke kniven vært der eller ligget ved siden av hadde jeg syns bildet var helt ok.  Dette er min mening. 

Ellers er jeg helt for at det vises hvor maten kommer i fra og posten i seg selv er helt ok. 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MFB har blitt enormt kjedelig nå som det kun er bloggen det egentlig hander om (money, money).

De som driver den vil aldri forandre seg, i alle fall ikke til det bedre.

Men det hele er god underholdning og snart er det jul (hint hint).

Endret av Herandjetzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest underholdnende nå er vanlige brukere, og ting som jeg ikke vil dra opp spesifikt for å gjøre narr av men ting som jeg ler litt av selv. Folk som kjøper utstyr og spør etterpå hva det kan brukes til, eller som skriver at de alltid kjøper X råvare på butikken (gjerne med tillegg om at det er sunt eller ser fristende ut) for å deretter spørre hva man egentlig bruker råvaren til... At ikke alle vet hva alle ting brukes til / lages av, det forstår jeg godt. Jeg er veldig uvitende selv om mye, det er derfor jeg ble medlem i utgangspunktet. Men at folk kaster bort penger uten å vite om det passer dem, synes jeg er litt.. underholdende.

Ellers er gruppa utrolig kjedelig nå. Rettene fra bloggen er kjedelige og rettene fra brukere er kjedelige, ting forsvinner fort uten mye tilbakemeldinger... Jeg har forsøkt å delta nå i høst, men uten noe respons så blir det ikke til at det frister å prøve igjen. Så jeg har begynt å følge matblogger som jeg ser opp til innen mat og desserter i stedet. Og har skjult oppdateringene fra MFB. Burde kanskje forlatt gruppa også. Men vil gjerne gi en utfordring til admins: Sett fokuset tilbake på brukerene. Lag en ukesoppdatering der dere drar frem (deler) brukeres innlegg fra tidligere i uka og gir det titler som "ukas mest fristende" eller "Ukens smarteste tips". Dere trenger jo ikke å ha de samme "titlene" hver uke, men bruk det til å dra frem gode poster. Det vil bli med på å reflektere den enormt store brukermassen, og kanskje vekke mer liv. 

Bare et forslag.

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest underholdnende nå er vanlige brukere, og ting som jeg ikke vil dra opp spesifikt for å gjøre narr av men ting som jeg ler litt av selv. Folk som kjøper utstyr og spør etterpå hva det kan brukes til, eller som skriver at de alltid kjøper X råvare på butikken (gjerne med tillegg om at det er sunt eller ser fristende ut) for å deretter spørre hva man egentlig bruker råvaren til... At ikke alle vet hva alle ting brukes til / lages av, det forstår jeg godt. Jeg er veldig uvitende selv om mye, det er derfor jeg ble medlem i utgangspunktet. Men at folk kaster bort penger uten å vite om det passer dem, synes jeg er litt.. underholdende.

Ellers er gruppa utrolig kjedelig nå. Rettene fra bloggen er kjedelige og rettene fra brukere er kjedelige, ting forsvinner fort uten mye tilbakemeldinger... Jeg har forsøkt å delta nå i høst, men uten noe respons så blir det ikke til at det frister å prøve igjen. Så jeg har begynt å følge matblogger som jeg ser opp til innen mat og desserter i stedet. Og har skjult oppdateringene fra MFB. Burde kanskje forlatt gruppa også. Men vil gjerne gi en utfordring til admins: Sett fokuset tilbake på brukerene. Lag en ukesoppdatering der dere drar frem (deler) brukeres innlegg fra tidligere i uka og gir det titler som "ukas mest fristende" eller "Ukens smarteste tips". Dere trenger jo ikke å ha de samme "titlene" hver uke, men bruk det til å dra frem gode poster. Det vil bli med på å reflektere den enormt store brukermassen, og kanskje vekke mer liv. 

Bare et forslag.

Anonymkode: d0d34...47d

Tviler på drionningen vil gi oppmerksomhet til andres mat enn sin egen. Men en god ide, hadde det vært en litt mindre selvsentrert admin.

Anonymkode: 2f319...2f1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
4 timer siden, Herandjetzt skrev:

MFB har blitt enormt kjedelig nå som det kun er bloggen det egentlig hander om (money, money).

De som driver den vil aldri forandre seg, i alle fall ikke til det bedre.

Men det hele er god underholdning og snart er det jul (hint hint).

Hvordan i huleste kan en blogg der halvparten av matbildene ser ut som oppkast på en tallerken (sorry) generere penger? Det finnes sikkert tusen norske matblogger som både er mer tiltalende og har bedre oppskrifter enn denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser de har laget en post der man kan stemme over forskjellige årsaker til hvorfor man ikke legger ut bilder og oppskrifter. Man kan tilføye punkter selv også.

Jeg har så lyst til å tilføye:

Pkt 9: Gidder ikke legge ut pga jeg er drittlei spamming og promotering av bloggen. 

Uansett hva det blir spurt om så klarer T selv eller en av admin´s å linke til bloggen. T.o.m i en tacodiskusjon der ei skrev at hun ikke likte taco og T var helt enig så lurte T på om vedkommende hadde prøvd hennes lasagne eller mousakka. For lasagne og moussaka er jo det samme som autentisk taco (var snakk om å prøve å lage sånn taco man faktisk får i mexico og ikke sånne tacokit som man kjøper her i Norge)... 

Tidligere så hadde de ukemeny for middag, den var varierende og til tider inspirerende. Etter at bloggen kom så endret det seg sånn at alle adminsa måtte legge ut middagsforslag utifra hva bloggen har av oppskrifter og linke dit. Og dermed så droppet jeg den tråden. 

Håper T gir admin´sene sine gode julebonuser. For bloggen hennes er såpass høyt oppe på blogglisten at hun tjener garantert gode penger på den. Og admin´s hjelper henne hver dag å promotere den. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Margit Spat skrev:

Hvordan i huleste kan en blogg der halvparten av matbildene ser ut som oppkast på en tallerken (sorry) generere penger? Det finnes sikkert tusen norske matblogger som både er mer tiltalende og har bedre oppskrifter enn denne. 

Fordi Tanja har skapt en blogg på grunnlag av en stor facebookgruppe, og uansett hva dere synes om markedsføringsskillsa hennes (eller kommunikasjonsskillsa, hva hun nå jobba med), så har dama greid å lage en stor blogg som blir lest av mange. Om du ikke liker oppskriftene, så sier jo tallene sitt, mange taster seg inn der, om og om igjen.

Om du synes måten internett funker på er urettferdig, er det jo dumt.

Anonymkode: 07dfe...04f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.9.2016 at 17.14, AnonymBruker skrev:

Fordi Tanja har skapt en blogg på grunnlag av en stor facebookgruppe, og uansett hva dere synes om markedsføringsskillsa hennes (eller kommunikasjonsskillsa, hva hun nå jobba med), så har dama greid å lage en stor blogg som blir lest av mange. Om du ikke liker oppskriftene, så sier jo tallene sitt, mange taster seg inn der, om og om igjen.

Om du synes måten internett funker på er urettferdig, er det jo dumt.

Anonymkode: 07dfe...04f

Er vel også det at bloggen skal pushes for en hver pris. :) 

Anonymkode: 1fcc2...25e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at det er rart at bloggen har mange lesere. Det er den eneste nettsiden det er lov å linke til inne på en gruppe med over 80.000 medlemmer. Mange av medlemmene der inne er rimelig kunnskapsløse og tar alle råd for god fisk. Dette er derimot ikke det samme som at bloggen har mange gode oppskrifter.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, September 05, 2016 at 13.01, Margit Spat skrev:

Hvordan i huleste kan en blogg der halvparten av matbildene ser ut som oppkast på en tallerken (sorry) generere penger? Det finnes sikkert tusen norske matblogger som både er mer tiltalende og har bedre oppskrifter enn denne. 

Matbildene til T ser vel helt normale ut, slik som maten ser ut på fat i ca 95% av norske hjem. Det er mye bedre det ser normalt ut, slik at det er oppnåelig for den vanlige mor/far og få til samme resultat. Enn at det ser ut som ett kunstnerisk mesterverk så å si ingen klarer oppnå samme resultatet som, ved å prøve oppskriftene. 

 

Rart å se hvor mye kritikk de som lykkes skal få.

Er det noen av dere som har prøvd å drive en så stor facebook gruppe som den T driver? 

Som vet hvor mye arbeid som må legges ned i det? 

Som vet hva som kreves for å holde ro og ha en viss kontroll når det er samlet så mye folk på ett sted?

Det handler ikke bare om at det ikke skal linkes til andre sider, men å klare og holde en gruppe av den størrelsen ryddig og enkel søkbar. 

Ja det linkes mye fra bloggen hennes, men det er vel ganske naturlig at du vil vise det frem når du selv har skapt noe så stort. Hadde hver og en stått i samme posisjon, så tror jeg nok de aller fleste hadde tenkt det samme. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonymusis skrev:

Matbildene til T ser vel helt normale ut, slik som maten ser ut på fat i ca 95% av norske hjem. Det er mye bedre det ser normalt ut, slik at det er oppnåelig for den vanlige mor/far og få til samme resultat. Enn at det ser ut som ett kunstnerisk mesterverk så å si ingen klarer oppnå samme resultatet som, ved å prøve oppskriftene. 

 

Rart å se hvor mye kritikk de som lykkes skal få.

Er det noen av dere som har prøvd å drive en så stor facebook gruppe som den T driver? 

Som vet hvor mye arbeid som må legges ned i det? 

Som vet hva som kreves for å holde ro og ha en viss kontroll når det er samlet så mye folk på ett sted?

Det handler ikke bare om at det ikke skal linkes til andre sider, men å klare og holde en gruppe av den størrelsen ryddig og enkel søkbar. 

Ja det linkes mye fra bloggen hennes, men det er vel ganske naturlig at du vil vise det frem når du selv har skapt noe så stort. Hadde hver og en stått i samme posisjon, så tror jeg nok de aller fleste hadde tenkt det samme. 

 

Nei, hun liker bare oppmerksomheten, blir sur når hun får lite klikk på noe..
Kaster ut folk i hytt og pine om hun er uenig med personen, selv om personen bare kom med litt kritikk, eller spørsmål angående en oppskrift. Ei som kastet ut drøssevis med folk, fordi de ble med i en annen matgruppe..
Som kicker folk om de reklamerer for andre matgrupper, men T reklamerer for sin gruppe andre plasser..
Grunn at andre ikke får lov å linke til andre blogger eller oppskrifter på nett? VIRUS.
Og det at folk skal slippe å trykke seg inn på en ny side, ha alt samlet på en plass..-men, det ble så mye enklere å lage en egen blogg, som om Copy/paste er så vanskelig å få til.

Spør man om tips til god middag;men skriver at man ikke liker X og Y, så skal du banne på at moddene og T linker middager med de ingrediensene...

Ja, det er naturlig å ville vise fram en slik blogg, men når de pusher den så ofte som de gjør, så er det bare for klikk...
Og folk er rimelig leie av det.

Mye av oppskriftene til andre "gjester" forsvinner i tillegg i mengden med all pushingen av bloggen og forsvinner ett innlegg til T for langt ned, så skal du banne på at hun bumper den opp igjen.

I tillegg..
Slik som det er med slike grupper, så kan 1 person, invitere 10 venner og kanskje bare 2 av de legger merke til at de er medlem, så de 2 inviterer 10 personer hver...
Utav nesten 84.000 medlemmer..Hvor mange tror du virkelig er aktiv der inne?
Også mtp på bloggen.. Hadde halvparten vært inne å sett på bloggen hver dag, så hadde de vært på 5plass på blogglisten :) 

Så egentlig, så har hun ikke klart SÅ mye. :) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om noe har skjedd innad i gruppen jeg..

Ser at ei som leter på bloggen etter kebaboppskriften til Camilla, men finner den ikke. Og i kommentarfeltet så får hun svar fra en admin at oppskriften ikke ligger i bloggen lengre, så hun skrev den istedet inn i kommentarfeltet.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, skruf skrev:

Mon tro om noe har skjedd innad i gruppen jeg..

Ser at ei som leter på bloggen etter kebaboppskriften til Camilla, men finner den ikke. Og i kommentarfeltet så får hun svar fra en admin at oppskriften ikke ligger i bloggen lengre, så hun skrev den istedet inn i kommentarfeltet.. 

Er Camilla hun som ikke er admin lenger?

 

I så fall, modent at man sletter oppskrifter fra bloggen bare fordi vedkommende har falt i unåde (eller whatever). Bra den kokeboka ikke har kommet ut i butikken, ser for meg T løpe frantisk rundt hos bokhandlere og rive ut sider  :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Poppie skrev:

Er Camilla hun som ikke er admin lenger?

 

I så fall, modent at man sletter oppskrifter fra bloggen bare fordi vedkommende har falt i unåde (eller whatever). Bra den kokeboka ikke har kommet ut i butikken, ser for meg T løpe frantisk rundt hos bokhandlere og rive ut sider  :P

Det kan jo være hun selv som har bedt om å få dem slettet også. Jeg hadde ikke godtatt at T skulle tjene penger på mine oppskrifter(klikk til bloggen) hvis jeg ikke lenger var admin.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, The Silence skrev:

Det kan jo være hun selv som har bedt om å få dem slettet også. Jeg hadde ikke godtatt at T skulle tjene penger på mine oppskrifter(klikk til bloggen) hvis jeg ikke lenger var admin.

Helt enig.

Og den kebaboppskriften var ei av de mest populære også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Anonymusis skrev:

Rart å se hvor mye kritikk de som lykkes skal få.

 

Rart å se at fru T får såpass mye kritikk, mens andre som har lykkes like mye eller mer ikke får like mye kritikk. Merkelige greier det der ;)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig slitsomt når oppskriften ikke inneholder en ingrediensliste. 

Plutselig nederst sitrondråpene og buljongen som skal på kyllingen.. hæ? 

Screenshot_20160909-084015.png

Anonymkode: d1be9...1c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke der lengre. Siden jeg leste her nå, så gikk jeg inn å så. Det er samme bilder nå, som har vandret der i evigheter. Mat som flyter i saus. Ganske lei av tallerkener som vises med tre sherrytomater. For mye linking til blogg. Det er mye misvisende med oppskrifter. Mat fra bunnen skal være sunn. Noe den ikke er. Det var en tabbe at de kastet ut gladkokken. Det frister ikke disse bildene. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...