Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Daudaferd skrev:

Det har kommet en middagsrett på bloggen som er omtrent den samme white trash-middagen jeg fikk servert som barn *grøss*

Hjemme hos oss stekte vi oppskjærte grillpølser i ketchup og serverte det til spaghetti, men her klarer jaggu meg fru T å hive i fløte og sukker i tillegg. Trodde det jeg fikk servert var definisjonen på en usunn middag - men T klarte å overgå den :ph34r:

Jeg har ikke gått inn og sett på oppskriften, men seriøst? Spagetti, pølse, ketsjup og fløte?

Herregud.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Kraula skrev:

Jeg har ikke gått inn og sett på oppskriften, men seriøst? Spagetti, pølse, ketsjup og fløte?

Herregud.

1 pakke pølser (her er det brukt grillpølser)
500 g ferske tomater eller på boks
1 løk
1 dl fløte
2 ss tomatpure
2 ss ketsjup 
1 ts sennep
2 ts sukker
2 ts oregano
Salt og pepper etter ønske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppie skrev:

Ei som har lagt ut oppskrift på tebriks UTEN å kreditert T....nesten 1000 likes... da kommer jo selvfølgelig T inn og spør "er det mine tebriks du lager :)" hvorpå medlemmet, jeg mener gjesten, skriver "lagde dem med vanlig mel, så de er ikke hevefrie som dine er". SNAP!

Og etter MFB-mafiaen har spammet med blogglinken til T sine tebriks, er det ei som spør "er de hevefrie like gode som de som heves?". Kudos til T som svarer ærlig, men regner med det satt langt inne, at nei, de er nok ikke bedre, men hun baker den 90% av gangene likevel fordi det er så raskt gjort :fnise:

 

Og på toppen av det hele kommer det et gullkorn fra ei i kommentarfeltet der noen sier man kan bruke pizzadeig: "Pissa ferdig bunn?"

 

Åh, magen min klarer det ikke 

:pasha::skratte:

 

Jeg skal legge inn et spørsmål: Hei alle vakkerknupper med sukker på! Jeg har pissa i fryseren, noen som har tips til hva jeg kan lage ut av det?

Sorry, klarte ikke dy meg... :nigo:
Før det kommer en horde med sinte T-fans så nei, jeg skal ikke det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og eh... bånnspaghetti? Det var jo ikke særlig god reklame for maten sin! :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå, 134 svar ang om du skal ha salt i vannet når du koker poteter.leser ikke folk hva andre skriver?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til nå, 134 svar ang om du skal ha salt i vannet når du koker poteter.leser ikke folk hva andre skriver?

Anonymkode: d8fcb...cf7

En del håpløse svar, riktignok. "Bruk havsalt, det er sunnere" eller "Bytt ut saltet med buljong". Altså, hæ!?!?!

Anonymkode: e9626...585

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En del håpløse svar, riktignok. "Bruk havsalt, det er sunnere" eller "Bytt ut saltet med buljong". Altså, hæ!?!?!

Anonymkode: e9626...585

Atte hva?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

For å skape fullstendig forvirring, så burde man foreslå Dødehavssalt, Murray River salt, Maldon salt, Persisk Blå salt, Himalaya salt, Gællisk salt, Ibiza salt, lavasalt, csteinsalt og/eller urtesalt til potetkoking :fnise: 

(Ja, jeg synes salt er interessant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

For å skape fullstendig forvirring, så burde man foreslå Dødehavssalt, Murray River salt, Maldon salt, Persisk Blå salt, Himalaya salt, Gællisk salt, Ibiza salt, lavasalt, csteinsalt og/eller urtesalt til potetkoking :fnise: 

(Ja, jeg synes salt er interessant)

Burde man ikke heller foreslå at folk tørket havvann for å få "salt fra bunnen"-salt? Eller, kokte potetene i sjøvann? Hadde sikkert skapt minst like mye forvirring det:P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
26 minutter siden, Pinkee skrev:

Burde man ikke heller foreslå at folk tørket havvann for å få "salt fra bunnen"-salt? Eller, kokte potetene i sjøvann? Hadde sikkert skapt minst like mye forvirring det:P

Hihi, det har du helt rett i! Skal det være, så skal det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er iallfall grunnen til at jeg hånflirer ganske ofte.

Anonymkode: e2608...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du digger disse søtinger osv,men er nydeligheter et nytt ord?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit at du digger disse søtinger osv,men er nydeligheter et nytt ord?

Anonymkode: d8fcb...cf7

? er da ett helt vanlig Norsk ord . Kanskje ikke der du kommer i fra :fnise:

Anonymkode: c5082...c84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ei har lagt ut bilde av tebriksene og skrev at hun ikke la ut oppskrift ettersom den lå "overalt" i gruppa uansett. Da måtte det selvsagt komme en admin (?) ilende å legge ut linken til bloggen. Tebriksene ser gode ut, de, men jeg er faktisk lei av dem allerede, uten noen gang ha smakt dem, ettersom jeg har sett bilde av dem og påfølgende link til bloggen ca. 10.000 ganger.

Anonymkode: b35e0...e5e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? er da ett helt vanlig Norsk ord . Kanskje ikke der du kommer i fra :fnise:

Anonymkode: c5082...c84

Morsomt? Jeg har ikke hørt ordet blitt brukt før. Jeg sjekket i ordboka. På begge mål, men det fantes ikke der. Kanskje bare jeg som kommer fra en "rar" plass hvor vi ikke bruker dette ordet?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt? Jeg har ikke hørt ordet blitt brukt før. Jeg sjekket i ordboka. På begge mål, men det fantes ikke der. Kanskje bare jeg som kommer fra en "rar" plass hvor vi ikke bruker dette ordet?

Anonymkode: d8fcb...cf7

Har heller aldri hørt eller sett ordet ''nydeligheter'' bli brukt tidligere. Kanskje vi er fra samme plass? :fnise: Et raskt søk på google og jeg fikk opp treff på en del blogginnlegg.

Anonymkode: f3954...b92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper jeg slipper å høre det, blir nesten blind av å lese det :P

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har heller aldri hørt eller sett ordet ''nydeligheter'' bli brukt tidligere. Kanskje vi er fra samme plass? :fnise: Et raskt søk på google og jeg fikk opp treff på en del blogginnlegg.

Anonymkode: f3954...b92

Haha, ja, snakk om å voldta det norsk språket.

Typisk rosablogger: "Honey" blir jo sååå feil, for det blir jo honning! Hva skal man gjøre da??! Åh! Jeg vet! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært veldig tyst i MFB denne uka, aner vi en oppvåkning hos medl...gjestene?

Anonymkode: 12d42...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...