Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herregud så masse hun ene spammer med bloggen. Jeg satte henne på ignoreringslisten, det blir bare for mye

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som har kjøpt langtidsmørnet kjøtt som har siste forbruksdag i dag og lurer på om hun kan spise det i morgen :roll: skulle tro noen tror at mat plutselig blir kjemperåttent fem minutter over midnatt 

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har fått nye "test admin"s. Skjønte det var noe i gjære når enkelte gjester der inne febrilsk begynte å kommentere og hylle alt fra bloggen litt ekstra, sånn for en ukes tid siden eller noe. De samme folka er jo nå "test admins": 

(Dersom noen lurer på hvorfor testadmins står i anførselstegn så er det fordi det jo er det det kalles der inne, og jeg vil ikke at noen skal tro at det er jeg som gjør orddelingsfeilen.) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NumberSix skrev:

Ser de har fått nye "test admin"s. Skjønte det var noe i gjære når enkelte gjester der inne febrilsk begynte å kommentere og hylle alt fra bloggen litt ekstra, sånn for en ukes tid siden eller noe. De samme folka er jo nå "test admins": 

(Dersom noen lurer på hvorfor testadmins står i anførselstegn så er det fordi det jo er det det kalles der inne, og jeg vil ikke at noen skal tro at det er jeg som gjør orddelingsfeilen.) 

Jeg har blokka de begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei som har kjøpt langtidsmørnet kjøtt som har siste forbruksdag i dag og lurer på om hun kan spise det i morgen :roll: skulle tro noen tror at mat plutselig blir kjemperåttent fem minutter over midnatt 

Anonymkode: f1250...498

Fisk eller skalldyr blir vel ganske vanskelig for kroppen å håndtere over holdbarhetsdato. Kjøtt er ikke bare kjøtt, bakterier lever under forskjellige forhold, dette er noe ikke alle vet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krøp til korset og hørte med en admin angående blokkeringen som jeg pratet om tidligere. Essensen i svaret var "Du er ikke blokkert, men du kan se alle oppskriftene på bloggen". 

Min første tanke er da at dette er en teknikk for å få flere klikk på bloggen, ergo tjene mer penger. Min andre tanke er som noen andre foreslo, at de blokker for å unngå å bli diskutert her inne. 

Om T ikke tolerer at det diskuteres her, må hun gå litt i seg selv og ta til seg kritikk, kritikk som i bunn og grunn er berettiget all den tid det er gruppen og admins rolle i gruppen vi diskuterer, og ikke personen som er bak admins.  

Det som jeg stusser sånn på er admins overbevisning om at de ikke har blokkert meg når jeg vet de har det, og kan bevise det :fnise:

Anonymkode: 98cbf...f72


Hei igjen! Jeg føler for å oppklare litt her, ettersom jeg ikke liker måten du fremstiller meg etter svaret mitt. (Og ja, AB er fortsatt medlem i mfb, om noen skulle lure.)

Selvfølgelig fremstår svaret mitt frekt når du tar det helt ut av sammenheng. At jeg nevnte bloggen har ingenting med klikk å gjøre (klikk bryr jeg meg heller ikke med, jeg har som sagt her tidligere ingenting med bloggen å gjøre), det gjorde jeg rett og slett fordi du sa du ikke ville gå glipp av de fine oppskriftene til T. Men det vil du kanskje ikke innrømme her? :fnise: Om det er noe du mener eller ikke er heller ikke nøye for min del, men synes ikke noe om at du drar svaret mitt ut av sammenheng for å henge det ut her når du selv har lagt opp til å få akkurat et slikt svar. Rett skal være rett :)

Om hun har blokkert deg eller ikke vet jeg aldri 100% sikkert siden jeg ikke får sjekket opp enkeltpersoners blokkeringsliste og dermed ikke kan gjøre annet enn å gå ut fra hva hun sier, men hun visste ikke engang hvem du var.. Dersom du har mer å tilføye rundt dette er jeg alltids tilgjengelig på pm, men da setter jeg pris på at dere holder dere for gode til å vri det jeg sier til noe frekt for å henge det ut her :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, NoraMakrona skrev:


Hei igjen! Jeg føler for å oppklare litt her, ettersom jeg ikke liker måten du fremstiller meg etter svaret mitt. (Og ja, AB er fortsatt medlem i mfb, om noen skulle lure.)

Selvfølgelig fremstår svaret mitt frekt når du tar det helt ut av sammenheng. At jeg nevnte bloggen har ingenting med klikk å gjøre (klikk bryr jeg meg heller ikke med, jeg har som sagt her tidligere ingenting med bloggen å gjøre), det gjorde jeg rett og slett fordi du sa du ikke ville gå glipp av de fine oppskriftene til T. Men det vil du kanskje ikke innrømme her? :fnise: Om det er noe du mener eller ikke er heller ikke nøye for min del, men synes ikke noe om at du drar svaret mitt ut av sammenheng for å henge det ut her når du selv har lagt opp til å få akkurat et slikt svar. Rett skal være rett :)

Om hun har blokkert deg eller ikke vet jeg aldri 100% sikkert siden jeg ikke får sjekket opp enkeltpersoners blokkeringsliste og dermed ikke kan gjøre annet enn å gå ut fra hva hun sier, men hun visste ikke engang hvem du var.. Dersom du har mer å tilføye rundt dette er jeg alltids tilgjengelig på pm, men da setter jeg pris på at dere holder dere for gode til å vri det jeg sier til noe frekt for å henge det ut her :)

 

Åja, så den AB får lov til å fortsette å være medlem selv om hun er medlem her? Ingen forskjellsbehandling i MFB nei! :)

Anonymkode: 4a5d9...6f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, HeltEnig skrev:

Fisk eller skalldyr blir vel ganske vanskelig for kroppen å håndtere over holdbarhetsdato. Kjøtt er ikke bare kjøtt, bakterier lever under forskjellige forhold, dette er noe ikke alle vet...

Det blir ikke automatisk dårlig fra en dag til en annen

Det kan bli dårlig rundt en gitt dato, ja, men det er ikke slik at tiden har gått ut på en spesiell dato. Man er nødt for å bruke sanser og logikk. Ingen i MFB kan vite om det kjøttet er dårlig i morgen

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Åja, så den AB får lov til å fortsette å være medlem selv om hun er medlem her? Ingen forskjellsbehandling i MFB nei! :)

Anonymkode: 4a5d9...6f3

Jeg stiller ikke meg selv ansvarlig for de av dere som er her som har blitt kastet ut fra mfb. Ei heller har jeg "myndighet" til å oppheve blokkeringer uten at det er avtalt med ledelsen i admingruppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, NoraMakrona skrev:

Jeg stiller ikke meg selv ansvarlig for de av dere som er her som har blitt kastet ut fra mfb. Ei heller har jeg "myndighet" til å oppheve blokkeringer uten at det er avtalt med ledelsen i admingruppen.

Hei. Vet ikke hva du diskuterer her nå, men lurer egentlig på dine tanker om å være admin i en sånn gruppe? En gruppe med veldig rare regler, hvor du blir kastet ut ved feil spørsmål. Ja det har vært mange rare grunner til å bli kastet ut. Gruppen er omtalt lite positivt, her og andre plasser. De som styrer gruppa som kun vet hvem som er kastet ut osv. De andre kan ikke svare..listen er lang.Dere er ofte her inne...skjønner at dere liker det. Har det aldri slått deg om hvorfor det er så stor debatt andre plasser enn inne på gruppa. Selv åpenbare spørsmål, som alle gjester har int. av skal gå på pm. Litt kritikk....så kommer det sletting. Dere spasmer ned siden med link til blogg. Hvordan syns du det er overfor gjester ? Hjelper lite at det er Norges største matside...som blir skrevet overalt...det er bare 0,2% av de som følger siden. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NoraMakrona skrev:


Hei igjen! Jeg føler for å oppklare litt her, ettersom jeg ikke liker måten du fremstiller meg etter svaret mitt. (Og ja, AB er fortsatt medlem i mfb, om noen skulle lure.)

Selvfølgelig fremstår svaret mitt frekt når du tar det helt ut av sammenheng. At jeg nevnte bloggen har ingenting med klikk å gjøre (klikk bryr jeg meg heller ikke med, jeg har som sagt her tidligere ingenting med bloggen å gjøre), det gjorde jeg rett og slett fordi du sa du ikke ville gå glipp av de fine oppskriftene til T. Men det vil du kanskje ikke innrømme her? :fnise: Om det er noe du mener eller ikke er heller ikke nøye for min del, men synes ikke noe om at du drar svaret mitt ut av sammenheng for å henge det ut her når du selv har lagt opp til å få akkurat et slikt svar. Rett skal være rett :)

Om hun har blokkert deg eller ikke vet jeg aldri 100% sikkert siden jeg ikke får sjekket opp enkeltpersoners blokkeringsliste og dermed ikke kan gjøre annet enn å gå ut fra hva hun sier, men hun visste ikke engang hvem du var.. Dersom du har mer å tilføye rundt dette er jeg alltids tilgjengelig på pm, men da setter jeg pris på at dere holder dere for gode til å vri det jeg sier til noe frekt for å henge det ut her :)

En privatperson kan gå ut i media og lese høyt fra korrespondanse vedkommende har hatt til et firma, men i det øyeblikket firmaet tar igjen med samme mynt og publiserer korrespondanse med en privatperson, så virker det latterlig og useriøst. Du er represtant for gruppa i dette tilfellet, ikke en privatperson som blir angrepet. Du var heller ikke nevnt ved navn eller brukernavn. 

Denne posten din synes jeg med andre ord var skikkelig bedriten. 

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vet ikke hva du diskuterer her nå, men lurer egentlig på dine tanker om å være admin i en sånn gruppe? En gruppe med veldig rare regler, hvor du blir kastet ut ved feil spørsmål. Ja det har vært mange rare grunner til å bli kastet ut. Gruppen er omtalt lite positivt, her og andre plasser. De som styrer gruppa som kun vet hvem som er kastet ut osv. De andre kan ikke svare..listen er lang.Dere er ofte her inne...skjønner at dere liker det. Har det aldri slått deg om hvorfor det er så stor debatt andre plasser enn inne på gruppa. Selv åpenbare spørsmål, som alle gjester har int. av skal gå på pm. Litt kritikk....så kommer det sletting. Dere spasmer ned siden med link til blogg. Hvordan syns du det er overfor gjester ? Hjelper lite at det er Norges største matside...som blir skrevet overalt...det er bare 0,2% av de som følger siden. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Dette har jeg vel svart på tidligere.. Men jeg gjør alltid mitt beste for å se det positive i andre. Dette gjelder også mfb. Jeg ser det positive i at hvermannsen kan dele sine oppskrifter, og nå ut til flere tusen (opptil nesten 80000, men det er jo ikke realistisk siden ikke alle er aktive, og ikke alle er innom hver dag.)

Jeg ser det positive i at jeg finner mye inspirasjon og opplever gleden ved å mestre det å tilberede et godt, hjemmelaget måltid til de jeg er glad i.

Jeg ser det positive i at jeg stadig utvikler meg og lærer å mestre nye ting, slik som f.eks kokkenes store skrekk, bearnaisesaus.

Jeg ser det positive i at jeg stadig utfordrer meg selv og stadig kan legge til nye oppskrifter i kokeboka mi.

Og jeg ser det positive i å alltid ha noen å snakke med i admingruppen, som hører på hva enn jeg skulle ha på hjertet. Som gleder seg over mine fremskritt i livet. Som muntrer meg opp om jeg er trist. Vi har et fantastisk miljø innad i admingruppen, som jeg ikke ville vært foruten. 

For å oppsummere, jeg trives veldig godt i admingjengen. Såklart er jeg ikke alltid enig i alle regler og beslutninger som de andre tar, men jeg anser meg selv som både rettferdig og sta, og håper og tror jeg får bidratt med mye positivt som kommer alle til gode. Jeg føler også at det har blitt mer "åpenhet" i gruppen, og mye kritikk får stå. Dette forutsetter selvfølgelig at det er saklig og lagt frem på en god måte. 

Angående linking til bloggen kan jeg ikke styre hva de andre legger ut, men jeg synes selv jeg linker relativt lite dit. Som oftest kun hvis det er relevant fordi medlemmer spør etter oppskriftene. Skal jeg "dra frem" en oppskrift gjør jeg gjerne det fra album, ettersom det er svært mye godt der også. Har også oppfordret de andre til dette for å ha en litt jevn fordeling med ulike oppskrifter, jeg setter pris på mangfoldet :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En privatperson kan gå ut i media og lese høyt fra korrespondanse vedkommende har hatt til et firma, men i det øyeblikket firmaet tar igjen med samme mynt og publiserer korrespondanse med en privatperson, så virker det latterlig og useriøst. Du er represtant for gruppa i dette tilfellet, ikke en privatperson som blir angrepet. Du var heller ikke nevnt ved navn eller brukernavn. 

Denne posten din synes jeg med andre ord var skikkelig bedriten. 

Anonymkode: d0d34...47d

Nå er jo ikke jeg fra et firma i denne sammenhengen heller, det er tross alt bare en Facebook-gruppe. Men du skal fint få lov til å ha dine meninger om det jeg skrev :)Jeg vil uansett stå for det, for jeg setter ikke pris på at folk gjør seg opp meninger om halvsannheter rundt hva jeg har sagt, selv om jeg ikke er nevnt med navn. AB er heller ikke nevnt med navn, ei heller et brukernavn, så jeg ser ikke noe problem med det når h*n velger å ta det opp her med dere fremfor å be meg utdype på pm om det er noe som er uklart. 

Jeg synes forøvrig at noe av det andre (ikke alle, mange av dere er faktisk veldig saklige!) skriver her også er ganske "bedritent", for det har faktisk vært mye latterliggjøring og spekulasjon opp gjennom tråden.. Men det er min mening, og jeg forventer ikke at noen er enige :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En privatperson kan gå ut i media og lese høyt fra korrespondanse vedkommende har hatt til et firma, men i det øyeblikket firmaet tar igjen med samme mynt og publiserer korrespondanse med en privatperson, så virker det latterlig og useriøst. Du er represtant for gruppa i dette tilfellet, ikke en privatperson som blir angrepet. Du var heller ikke nevnt ved navn eller brukernavn. 

Denne posten din synes jeg med andre ord var skikkelig bedriten. 

Anonymkode: d0d34...47d

Uenig. Denne tråden har blitt mer og mer en heksejakt som er mer slem enn konstruktiv, og hvis det stemmer at noen av de påstandene folk her kommer med ang Mat fra bunnen ikke en gang er riktig syns jeg det er helt på sin plass at vi også får se det fra andre siden. Rett skal være rett.

Anonymkode: 3b188...216

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal absolutt skal absolutt være rett, anonym: 3b188...216. 

Og det er vel det vi ser som skjer. BTW; mesterkokker kredidterer sine inspirasjonsguruer (Svar til @knallerteri sin iver her med at alle oppskrifter er prøvd før. Tanja later som hennes oppskrifter er oppfunnet fra før. Vet du hva, glem det. Jeg vil ikke drukne i hennes smørhelvete)

 

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feil fra min side--- :( Beklager! Tanjas sine oppskrifter er _selfølgelig_ prøvd fra før! 

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å være i utkanten, men jeg klarer ikke (så jeg svarer til meg selv)å la vær med svarene . Tanja, kjære,  mulig du bør ansette en ny PR- agent!

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil fra min side--- :( Beklager! Tanjas sine oppskrifter er _selfølgelig_ prøvd fra før! 

Anonymkode: d877a...8fb

Det meste er vel allerede prøvd? Det skal litt til for å finne på noe helt nytt, det er jeg helt enig i :) Her kan jeg jo bare svare for meg selv, men jeg regner ikke med at noen dermed går inn for å kopiere noens oppskrifter for og så presentere de som sine egne. Det finnes jo utallige oppskrifter på det meste, så uansett hva du lager og hvordan du lager det vil det alltids ligne en annen oppskrift.

Det merker jeg selv også, at selv om jeg prøver meg frem med ulike ting og smaker meg frem til noe jeg er fornøyd med, så ligner plutselig allikevel oppskriften på noe noen andre har laget før. Men selv om de ligner enda jeg ikke har fulgt deres oppskrift, føler ikke jeg at det er noe jeg trenger å henvise til som en kilde når jeg ikke har brukt den. Om jeg bruker en kilde henviser jeg selvfølgelig til den. (Slik jeg har gjort f.eks når jeg har lagt ut falafelene mine.) Æres den som æres bør. Jeg ønsker ikke å ha på min kappe å ta æren for andres oppskrifter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan noen klarer å støtte denne gruppen på facebook er meg ett mysterium. Er underholdende og flau hele gruppa. Den matlagingen er så langt fra normalt kosthold jeg noensinne har vært borti. Gjestene har mange fine oppskrifter,  men ledelsen sine retter er i mange tilfeller helseskadelig,  helt sykt. Er som en parodi hele gr(s)uppa :fnise:

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...