Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Severus skrev:

Hjelpes meg vel om 100 gram med vanlig creme fraiche inneholder 335 kcal, å en boks er 300 gram da er det svimlende kalorier bare i creme fraichen hun bruker i stroganoffen. Jeg har brukt kostholdsplanleggeren.no å regnet sammen alle ingrediensene jeg kunne finne. Å jeg sitter igjen med et kaloriantall på 5075 i hele gryta, det må da være alt for mye for 2 voksne og 2 barn.

Så får du en smak som ikke skal være der. Retten i seg selv har en fin smak,men det blir jo drept i fett.en ting er at du serverer din familie dette. Det er det ingen dom ser, men å publisere det off......

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Severus skrev:

Hjelpes meg vel om 100 gram med vanlig creme fraiche inneholder 335 kcal, å en boks er 300 gram da er det svimlende kalorier bare i creme fraichen hun bruker i stroganoffen. Jeg har brukt kostholdsplanleggeren.no å regnet sammen alle ingrediensene jeg kunne finne. Å jeg sitter igjen med et kaloriantall på 5075 i hele gryta, det må da være alt for mye for 2 voksne og 2 barn.

Så får du en smak som ikke skal være der. Retten i seg selv har en fin smak,men det blir jo drept i fett.en ting er at du serverer din familie dette. Det er det ingen dom ser, men å publisere det off......

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på blokkert på mfb, og kastet ut? Ser det har kommet flere her som sier de er blokkert. 

Send en mld da, (privat til admina) og spør hvorfor dere er blokkert.

Eventuelt opprette en fb gruppe.Vi som ble kasta ut/blokkert av mfb.

Jeg har blokkert noen av admina.ikke alt jeg orker å få med meg. De får jo litt av en jobb da, om de skal sjekke alle gjestene

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All linkingen til bloggen irriterer meg kraftig. Bare link ikke noe om hva det er,  umulig å se bare smørje på tallerken.Og sånn går det nedover veggen. I dag er sjefen sjøl ivrig. 

det var så deilig for et par uker siden da var det en helg hvor det nesten ikke ble linket til bloggen. Da kom gjestene frem og fikk sine bidrag synlige. Ikke noe galt i aktiv admin, men i denne gruppa har det tatt litt av.

 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på blokkert på mfb, og kastet ut? Ser det har kommet flere her som sier de er blokkert. 

Send en mld da, (privat til admina) og spør hvorfor dere er blokkert.

Eventuelt opprette en fb gruppe.Vi som ble kasta ut/blokkert av mfb.

Jeg har blokkert noen av admina.ikke alt jeg orker å få med meg. De får jo litt av en jobb da, om de skal sjekke alle gjestene

Anonymkode: d8fcb...cf7

Forskjellen er jo bare at de som er blokkert ser ikke hva admin skriver i gruppa, men ser jo alt av det som medlemmene skriver. 

De har vel funnet ut da at det de skriver er bare svada ingen trenger å få med seg :fnise: 

Jeg stresser ikke så mye med å finne ut av grunnen, det irriterer meg bare at jeg ikke kan se alle innlegg i en tråd fordi admin har bestemt at det skal ikke alle få lov til.

Anonymkode: 98cbf...f72

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke veldig slem, hvordan er helsetilstanden (BMI osv) til dem som bruker så avsindige mengder med salt, fløte og rømme der inne i gruppa? Man blir jo nesten bekymret. Spesielt hvis dette er mat de serverer til barna sine. Og det der "dette er ikke til hverdags"- argumentet kan de spare meg for. Finnes flust av sunne OG smaksrike retter der ute!

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange administrasjon er der inne,og hva er navnet deres?

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange administrasjon er der inne,og hva er navnet deres?

Anonymkode: d8fcb...cf7

Mener du hvor mange admin det er på gruppa? Det er bare å sjekke i filen med regler. Det bryter med reglene om vi legger ut navnene deres her, og er vel heller ikke så viktig å legge dem ut her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Eliza Doalot skrev:

Det har vært mye snakk om fettmengden i maten der, så mye at jeg egentlig tenkte at det var nok om det.

Men ærlig talt, Biff Stroganoff til 4 pers:

3 dl fløte og 8 dl creme fraiche!

Hjelpes...

 

 

Det er ikke mye smak av annet enn fløte og creme fraiche i den retten...

Egentlig er det så jeg lurer på om Mfb er hemmelig sponset av Tine eller Synnøve Finden, for de mengdene meieriprodukter de bruker anser jeg faktisk ikke som normal. Og bortsett fra at det ikke er særlig helsemessig, så er det ikke sunt for budsjettet heller!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i likhet med alle andre at fettbruken eller næringssammensetningen generelt,særlig i bloggoppskriftene, er totalt avsindig. I dag ble en salat med 500 gram pasta, 400 gram kyllingfilet, 150 gram bacon, tre halve paprika, tre stilker vårløk, 1,5 pose majones, 6 store SS creme fraiche, samt ulike kryddere markedsført med "lysten på noe lett og godt til lunsj?" Denne porsjonen er nok stor og dermed ment for mange, men å bruke kyllingfilet og litt grønnsaker som alibi for å kalle noe "lett" og antyde at det er spesielt sunt,når det åpenbart, både fra bilde og oppskrift, er blant annet mye pasta, mye fett og lite grønnsaker, synes jeg blir merkelig. Ut fra bildet vil jeg si at det ligner en tung påleggssalat.

Dette er særlig irriterende ettersom den noble baktanken med bloggen og FB-gruppen var bekymring over kostholdet til folk og halvfabrikata.

Nå mener jeg ikke at det er noe galt i disse matvarene, eller at de ikke kan inngå i et sunt kosthold, bare så det er sagt. Men det hadde ikke skada disse grunnleggerne og bidragsyterne, som til alt overmål ser det som sin misjon å spre matkunnskap til oss priviligerte gjester med Fjordland i handlekurven, å reflektere litt over helseaspektet når de setter sammen oppskrifter og kaller det "lett".

 

Endret av Søgni
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er jo bare at de som er blokkert ser ikke hva admin skriver i gruppa, men ser jo alt av det som medlemmene skriver. 

De har vel funnet ut da at det de skriver er bare svada ingen trenger å få med seg :fnise: 

Jeg stresser ikke så mye med å finne ut av grunnen, det irriterer meg bare at jeg ikke kan se alle innlegg i en tråd fordi admin har bestemt at det skal ikke alle få lov til.

Anonymkode: 98cbf...f72

Hæ? Jeg er blokkert og jeg kommer ikke inn på gruppa, kan ikke søke den opp engang.. 

Ble for øvrig blokkert fordi jeg spurte hvorfor det ikke var lov med link... ✌🏻️😑

Endret av Lady T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, onyx skrev:

 

Det er ikke mye smak av annet enn fløte og creme fraiche i den retten...

Egentlig er det så jeg lurer på om Mfb er hemmelig sponset av Tine eller Synnøve Finden, for de mengdene meieriprodukter de bruker anser jeg faktisk ikke som normal. Og bortsett fra at det ikke er særlig helsemessig, så er det ikke sunt for budsjettet heller!

Jeg leste biff stroganoff oppskrift på Tine sine sider, den har 2 dl lett creme fraiche med tips om at man kan bytte til rømme og ikke noe fløte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, onyx skrev:

 

Det er ikke mye smak av annet enn fløte og creme fraiche i den retten...

Egentlig er det så jeg lurer på om Mfb er hemmelig sponset av Tine eller Synnøve Finden, for de mengdene meieriprodukter de bruker anser jeg faktisk ikke som normal. Og bortsett fra at det ikke er særlig helsemessig, så er det ikke sunt for budsjettet heller!

Tine var vel også en av de som "hentet inspirasjon" fra T sine oppskrifter om jeg ikke husker feil? Da har de sikkert slengt inn ett par hundre bokser med fløte og diverse som takk da kanskje. Rett og rimelig det! 

Dere som er i gruppen, kan dere se om de har merket reklamen fra Adams og det pizzastålet som reklame/annonse/spons? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Severus skrev:

Jeg leste biff stroganoff oppskrift på Tine sine sider, den har 2 dl lett creme fraiche med tips om at man kan bytte til rømme og ikke noe fløte.

Ja, jeg mente ikke Tine var ansvarlig for oppskriftene, mer at de hadde sponset Mfb med en palle meieriprodukter... Og noen i Mfb kanskje har tenkt, jo mer, desto bedre?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sinnatagg skrev:

Tine var vel også en av de som "hentet inspirasjon" fra T sine oppskrifter om jeg ikke husker feil? Da har de sikkert slengt inn ett par hundre bokser med fløte og diverse som takk da kanskje. Rett og rimelig det! 

Dere som er i gruppen, kan dere se om de har merket reklamen fra Adams og det pizzastålet som reklame/annonse/spons? 

Nei, bare "Vi har medlemsrabatt" Ikke sponset, eller reklame.

Anonymkode: a83c5...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Søgni skrev:

Jeg synes i likhet med alle andre at fettbruken eller næringssammensetningen generelt,særlig i bloggoppskriftene, er totalt avsindig. I dag ble en salat med 500 gram pasta, 400 gram kyllingfilet, 150 gram bacon, tre halve paprika, tre stilker vårløk, 1,5 pose majones, 6 store SS creme fraiche, samt ulike kryddere markedsført med "lysten på noe lett og godt til lunsj?" Denne porsjonen er nok stor og dermed ment for mange, men å bruke kyllingfilet og litt grønnsaker som alibi for å kalle noe "lett" og antyde at det er spesielt sunt,når det åpenbart, både fra bilde og oppskrift, er blant annet mye pasta, mye fett og lite grønnsaker, synes jeg blir merkelig. Ut fra bildet vil jeg si at det ligner en tung påleggssalat.

Dette er særlig irriterende ettersom den noble baktanken med bloggen og FB-gruppen var bekymring over kostholdet til folk og halvfabrikata.

Nå mener jeg ikke at det er noe galt i disse matvarene, eller at de ikke kan inngå i et sunt kosthold, bare så det er sagt. Men det hadde ikke skada disse grunnleggerne og bidragsyterne, som til alt overmål ser det som sin misjon å spre matkunnskap til oss priviligerte gjester med Fjordland i handlekurven, å reflektere litt over helseaspektet når de setter sammen oppskrifter og kaller det "lett".

 

Dette og innlegg som ligner tyder jeg som en dårlig måte og skryte av at dere er så flink og sunn på👍🏻

Anonymkode: 4aa0b...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare "Vi har medlemsrabatt" Ikke sponset, eller reklame.

Anonymkode: a83c5...cfa

Er de blitt medlemmer nå?er det ikke bare gjester da? Hva består rabatten av? Syns jeg husker noen nevnte det tidligere.Var noe om at rabattene var større i butikker enn hva du får der. 

Du må ikke gå på blogg for å få rabatt. Og det gjelder alle blogger som reklamerer.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette og innlegg som ligner tyder jeg som en dårlig måte og skryte av at dere er så flink og sunn på👍🏻

Anonymkode: 4aa0b...564

Åh? Det var overhodet ikke formålet med innlegget.

1: Jeg, og de fleste av oss, har nok vårt å gå på når det gjelder både matlaging og ernæring. Senest forrige uke spiste jeg en bombe av en pastarett med fet saus og ganske lite grønnsaker. Det ville nok likevel ikke falt meg inn å poste denne på en matgruppe, til inspirasjon for folk som var lystne på noe lett, ettersom det, som sagt, var mer som en bombe.

2: Jeg, og de fleste andre her, driver ikke en matblogg hvor vi har tatt på oss et slags oppdrag om å lære folk om matlaging.

Mener du at denne salaten, med de ingrediensene jeg listet opp, kan sies å være et lett måltid?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette og innlegg som ligner tyder jeg som en dårlig måte og skryte av at dere er så flink og sunn på👍🏻

Anonymkode: 4aa0b...564

Har du ikke forstått det ennå? Mfb spammer ned fb med feite oppskrifter som folk ikke vil ha. Mange følger folk der inne som kan å balansere mat/smak/.De blir jo fjernet fort med likningen sin. De gjør jo ikke forsøk engang. Ser det ligger oppskrift på sjokoladekake der ute. Halv kilo smør og halv kilo sukker...masse bakepulver.Jeg bruker samme råvarer i min kake. Eggene er hevemiddel....du forstår det? Hva skal du med så mye bakepulver? Holder med to. Jeg garanterer at den kaken kjenner du kjemismaken av. Her kan sukker og smør reduseres. Folk har fettsjokk bare av å lese.bring det videre du sukkerklumpen....

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png

2.5 kg med sæter rømme, tenk om samme fantes i creme fraiche T sin våte drøm.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...