Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre grupper er det mfb reklamerer for seg selv?link? Jeg har tenkt å gå inn å svare på det. Det som har skjedd i dag, så trenger det på

Anonymkode: d8fcb...cf7

Det var ikke i dag de gjorde det da vet du. Men skjer det igjen så skal du få link (jeg gidder ikke å scrolle og lete etter de postene - da det er noe tilbake i tid) 

Anonymkode: ff467...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor må alle som har lagd noe av Tanja presisere dette i første setning når de poster?? "Tanjas ditt og datt😍😍😊😊😊😊😊" Sjeldent andre bidragsytere får samme kred. Blir det ekstra flott fordi det er hennes oppskrift? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Åge Mustafa skrev:

Hvorfor må alle som har lagd noe av Tanja presisere dette i første setning når de poster?? "Tanjas ditt og datt😍😍😊😊😊😊😊" Sjeldent andre bidragsytere får samme kred. Blir det ekstra flott fordi det er hennes oppskrift? 

Like greit å bli ferdig med det. Hvis ikke de poengterer det, så gjør jo hun det. "Er det MINE tebriks du mener?"...

Det er noe med hennes holdninger (lager alt fra eget hode, finner aldri inspirasjon fra andre, og ALT er supergodt og ALLE i mfb elsker det) som gjør at drittungen i meg har lyst til å fraråde rettene hennes der de blir anbefalt. Type "har så lyst på noe godt, jeg har åtte liter fløte og ei høne, hva kan jeg lage?", så kommer ofte noen svar der Tanja et-eller-annet blir anbefalt. Har da lyst til å kommentere "Nei, denne har jeg prøvd å lage, og den var smakløs og tørr". Men fra erfaring så kommer hun fort på banen og "synes det er veldig rart, for alle barna hennes/gjestene hennes/alle hun noen gang har pratet med elsker den retten, og den er alltid saftig og har masse smak hver gang hun lager den. Mest sannsynlig ligger nok feilen i MIN matlaging, ikke hennes oppskrift". 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en person funnet opp nye oppskrifter, som det florerer av der inne,så hadde det vært omtalt rundt om på nett. Det er ikke noe nytt. Du har høy tro....når du omtaler dine retter som det er "din"

Jeg har etterprøve mange av oppskriftene der inne. La ved kopi av en oppskrift....nei den hadde hun funnet på og lagd i 20 år. Oppskriften var fra før hun kunne gå. Om du steker kjøtt/fisk og endrer sausen til å ha i fløte istedenfor vann.....så er den ikke uansett din. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎20‎.‎03‎.‎2016 at 20.24, Vetdudet skrev:

En av grunnene til at denne gruppen er så stor er jo at folk blir "tvangsinnmeldt" som gjester. Jeg meldte meg aldri inn selv - en facebookvenn meldte meg inn. Vanligvis sier jeg fra til slike som gjør sånt, og jeg synes det er en uting at det i det hele tatt går an, men denne gangen ble jeg værende i gruppen fordi jeg liker å lage mat. Gruppen var ikke slik jeg hadde sett for meg. Det er ikke veldig mye der som frister. Nå er eneste årsak til at jeg fortsatt er der alt dramaet som skjer.

Vurderer å melde meg ut nå fordi jeg vil ikke bidra til at gruppen er så stor eller at de skal få tjene penger på en blogg som gjestene blir regelrett lurt inn i.

Ha ha jeg og, forstod ikke noe da plutselig hele FB feeden min plutselig bare var fløte og creme fresh, men så var det ei som hadde meldt meg inn i mat fra bunnen fordi jeg er litt anti-pose saus...

Tenkte at ja da så bladde jeg igjennom litt for å se om det var inspirerende, men den burde heller vært kalt "Rask lørdagsmiddag" eller noe for nesten ingen legger ut noe jeg ville kalt fra bunnen, det er bare rask mat kokt i fløte i form og burde virkelig ikke være hverdagsmat om du ikke ligger i hard fitnesstrening...

I tillegg er jeg skravlete, så da det dukket opp noen spørsmål falt jeg for fristelsen til å svare....det skulle jeg ikke ha gjort for det var ikke noen "jeg er uenig med deg" svar jeg fikk, ble nesten hugget hodet av av andre brukere, ikke med motargument, men om hvor tett jeg var og at det ikke var mulig å påstå noe sånt så der inne skal jeg virkelig ikke legge igjen noen kommentar igjen...Det verste var egentlig at min kommentar var et hjelpsomt forslag til hvor du kan få kjøpt noe og overhodet ikke kritikk av noens innlegg....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Er admins der forpliktet til kun å spise mat fra bloggen?
De legger jo ikke ut en eneste egen oppskrift - og dagens middagstips er konsekvent en logg til bloggen. Trist. Og litt latterlig.

Hva er din beste oppskrift på dette-eller-dette?
Voooosj - en admin på pletten med blogglink.
(hurra for variasjonen lissom o.0)
 

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Er admins der forpliktet til kun å spise mat fra bloggen?
De legger jo ikke ut en eneste egen oppskrift - og dagens middagstips er konsekvent en logg til bloggen. Trist. Og litt latterlig.

Hva er din beste oppskrift på dette-eller-dette?
Voooosj - en admin på pletten med blogglink.
(hurra for variasjonen lissom o.0)
 

Anonymkode: ff467...912

Også er det mye av denne "jeg reklamerer ikke for bloggen jeg bare helt tilfeldigvis skal ha dette til middag"-innleggene

"I dag skal jeg ha Tanjas superdeilige tebriks, hva skal du ha" + en link 

Det er så opplagt :roll: 

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint kjøttdeig-tips i dag!

(for de som er utestengt: dersom du skal fryse kjøttdeig, ta de ut av pakkene og i plastposer, sparer plass og tiner raskere). 

Anonymkode: 1fcc2...25e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint kjøttdeig-tips i dag!

(for de som er utestengt: dersom du skal fryse kjøttdeig, ta de ut av pakkene og i plastposer, sparer plass og tiner raskere). 

Anonymkode: 1fcc2...25e

Det kunne jeg ha fortalt helt uten mfb. Har selv banket de flat inni en ziplock pose å putta i fryseren. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Severus skrev:

Det kunne jeg ha fortalt helt uten mfb. Har selv banket de flat inni en ziplock pose å putta i fryseren. 

Er det noen svært kreative sjeler som har kommet med slikt tips? Har banket kjøttdeig flatt i pose i alle år. Lærte det av min mormor :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Er det noen svært kreative sjeler som har kommet med slikt tips? Har banket kjøttdeig flatt i pose i alle år. Lærte det av min mormor :) 

 Dette er sikkert annerledes. Kjøttdeigpakking a la Tanja:opplyser:

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser T.s hurtigversjon av brun lapskaus får tyn. Med rette. Bruning av 200 gram smør og 3 dl mel?! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har sett den fine lapskausen, laget etter oppskrift fra bloggen?
Med 200g smør og 3 dl mel!? :overrasket:

Til 4 pers!

Ikke rart det ble en hard grøtklump..

 

(PS: Jeg skrev visst samtidig med den over meg her som var kjappere :laugh: )

Endret av loffen
la til ps
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cesil skrev:

Ser T.s hurtigversjon av brun lapskaus får tyn. Med rette. Bruning av 200 gram smør og 3 dl mel?! 

:sjokkbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Cesil skrev:

Ser T.s hurtigversjon av brun lapskaus får tyn. Med rette. Bruning av 200 gram smør og 3 dl mel?! 

Er så spent på om noen kommer og forsvarer denne oppskriften!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SinEgenOnkel skrev:

Er så spent på om noen kommer og forsvarer denne oppskriften!

T kommer til å skrive: så raaaart :sjokk: det har aaaaaldri skjedd når jeg har laget den. Da får jeg bare masse skryt av familie, venner, naboer, foreninger, skoler og ikke minst alle landets kokker hver gang de har smakt dette

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle inn her og kommentere lapskaus-tråden, men dere er jo før meg, så klart! Er spent på om hun som skrev "for en forferdelig oppskrift" får være gjest i MFB særlig mye lenger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SinEgenOnkel skrev:

Er så spent på om noen kommer og forsvarer denne oppskriften!

Er spent på forklaringen jeg og. Og håper at det blir svart på og ikke bare slettet.

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...